Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Olen tässä kreaa hieman käytellyt ja aina palautusjuoman yhteydessä ottanut sen puntin päälle ja vapaapäivinä en ole ollenkaan nauttinut.
Sarjapainot on noussut ja palautuminen on toiminut nopeammin.
Mutta nyt kun luen teiän juttuja niin aika moni vetää usein eli kysymys kuuluukin, että kuinka usein tätä kannattaa nauttia ? Kahdesti punttipäivinä ja kerran välipäivinä ? Harrastan muuten todella paljon muutakin liikuntaa kuin punttista.

Ota se kaks kertaa päiväs puntti päivinä, ja kerran päiväs välipäivinä. Eli yks annos n.5g. Näin ainakin itse teen ja toimii hyvin

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vatsa on nyt rauhoittunu kun lopetin krean kayton, jotenkin se on erilaista kuin suomessa kayttamani. Hmph.

joo, eipä terveillä ihmisillä kreatiini mitään munuaisvikoja aiheuta, tosin kreatiinista muodostuu kreatiniiniä joka saattaa(varsinkin isokokoisilla)nostaa kreatiniinit viitearvon yläpuolelle. Sekös arvauskeskuksen lekuria ihmetyttää verikokeiden yhteydessä(fS-Krea) ja heti arvataan että nyt munuaiset kusee.

Kerran on ollut hauskaa lekurissa kun arvaaja ihmetteli kuinka VOIN painaa noin paljon enkä ole kuitenkkaan sen näköinen. Kaivoi esille jopa mitta nauhan! Heittäydyin ihan tietämättömäksi, " tämmöne vaan oon".. heh..

Itse just kävin ostaas ton 300g fastin kreaa, ekaa kertaa käytän :P. Kannattaisko heti alkuun lyödä toi 20g latausjaksolla 5päivää ja sitten siirtyä ihan siihen 5-10g päivässä vai miten on porukka käyttänyt ? Jännä nähdä mitä toi teettää :D.

Onko noil kreatiineilla suuriaki eroja eri merkkien välillä? Ite en saanu mitää irti tost ufs:än kreatiinist ja nyt ostin sitte leaderii.

Leaderin tuotteet eivät kuulemma toimi...Taitaa Fast krea paras markkinoilla oleva...joillaki toimii joillaki ei!

No kertokaapa teorianne miksi toinen toimii ja toinen ei, jos molemmat ovat 100% kreatiinimonohydraattia? Kuulostaa kyllä niin paskapuheelta ku voi vaan olla. Ihan yhtä hyvin tai huonosti mulla on kaikki kreatiinit toiminu. Neljää eri merkkiä olen käyttänyt, mukaanlukien tuo UFS.

Henkilökohtaisia eroja noiden toiminnassa taitaa olla, mutta silloinkin jos joku ei toimi niin ei toimi kyllä mikään muukaan merkki.

edit. Älä ribaa liikaa jännitä, ei se mikään mullistava lisärevinne kuitenkaan ole, vaikka hyötyä siitä saattaakin olla.

No kertokaapa teorianne miksi toinen toimii ja toinen ei, jos molemmat ovat 100% kreatiinimonohydraattia? Kuulostaa kyllä niin paskapuheelta ku voi vaan olla. Ihan yhtä hyvin tai huonosti mulla on kaikki kreatiinit toiminu. Neljää eri merkkiä olen käyttänyt, mukaanlukien tuo UFS.

Henkilökohtaisia eroja noiden toiminnassa taitaa olla, mutta silloinkin jos joku ei toimi niin ei toimi kyllä mikään muukaan merkki.

edit. Älä ribaa liikaa jännitä, ei se mikään mullistava lisärevinne kuitenkaan ole, vaikka hyötyä siitä saattaakin olla.

Kyllä niillä jotai eroa täytyy olla. Tai saas nyt nähdä ku noita käyttöpäiviä tulee lisää mutta ufs ei nostanut painoa yhtään vaan kaikki neste tuli kustua ulos. Leaderia käyttäessä en ainakaan vielä ole paljon normaalia enempää joutunut kusella ramppaamaan vaikka juonut olen ihan hyvin.

Just kun ajattelin kysästä, että kannattaako krean käyttämisestä pitää taukoa niin täällä oli jo paljon samankaltaista puhetta ollut. :) Voiko tuota siis vetää sen 10 grammaa päivässä + 5 grammaa lepopäivänä niin kauan kunnes purkki tyhjenee? Vai pitäskö tossa pidellä muutaman viikon välein taukoja käytöstä ettei nyt saa varastoja ihan ylitäyteen? Kuurin aikana pitäisi näköjään niitä taukoja pitää, mutta en jaksanut ruveta tuollaiseen joten noin vähän yli kuukauden ollut käytössä ja vetänyt periaatteessa treenipäivinä palkkarin seassa. Jatkanko tällä linjalla?

Onko ongelmaa syödä "kuuria" kreaa ja kreapuryvaattia samaan aikaan? Tuleeko kreasta haittavaikutuksia jos sitä kertyy elimistöön ns. liikaa?

:D Heh kuten yläpuolellas kysyin ihan samaa tavallaan. Tavallisemmat on se turvotus jos tulee ollenkaan ja jos on ennestään munuaisvaivoja niin niihin saattaa vaikuttaa. Tosin tossa jälkimmäisessä uskos olevan aika kovat lukemat kyseessä?

Itteäni on ainakin enemmän ruvennu kusettamaan sen voin sanoa omasta kokemuksesta.

Mites tuo crp? Kannattaako sitä käyttää joka päivä, sama määrä, ilman tankkauksia jne? Ja tyylillä yks pussi, sitte joku parin kolmen kuukauden paussi ja toinen pussi?

Varmaa on aiemminki kysytty, mut ei jaksanu selata kaikkia postauksia läpi. Kiitti vastauksista

Onko lasissa mehua/limpparia tarpeeks hiilareita imeytymisen kannalta jos ottaa sen 5g Kreaa? Palkkarissa sit tuleeki se toine satsi.

Just kun ajattelin kysästä, että kannattaako krean käyttämisestä pitää taukoa niin täällä oli jo paljon samankaltaista puhetta ollut. :) Voiko tuota siis vetää sen 10 grammaa päivässä + 5 grammaa lepopäivänä niin kauan kunnes purkki tyhjenee? Vai pitäskö tossa pidellä muutaman viikon välein taukoja käytöstä ettei nyt saa varastoja ihan ylitäyteen? Kuurin aikana pitäisi näköjään niitä taukoja pitää, mutta en jaksanut ruveta tuollaiseen joten noin vähän yli kuukauden ollut käytössä ja vetänyt periaatteessa treenipäivinä palkkarin seassa. Jatkanko tällä linjalla?

Moni varmaan sanonut aiemminkin ehkä itsekin, mutta repetitio mater studiorum est*;

Itse vetelen sen 5g ennen ja jälkeen treenin, ja välipäivinä 5 jatkuvasti.
Jos tulee taukoja treenistä, kuten nyt sairaslomalla makaillut pari viikkoa, en ole käyttänyt, samoin joskus kesälomalla tulee taukoa.
Eli jatka samaan tahtiin...

*Kertaus on opintojen äiti...

Sori jos tästä on ollut jo puhetta, mutta kun otatte kreaa välipäivinä ilmeisesti aamulla??, niin otatteko sen kanssa muita lisäravinteita, protskuu tai hiilareita ???

Itse olen tähän asti ottanut palkkaria jossa krea mukana ja koska tuntuu ainakin palkkari toimivan niin ajattelin ulottaa krean nauttimisen myös välipäiville. Mutta kun tällä hetkellä vedän protskut lähes kokonaan normi mätöistä niin herää kysymys olisiko hyvä krean kanssa nauttia vaikka protskujuoma, ja nopeita hiilareita välttääkseen huonoa oloa yms...

Luin eräästä lehdestä artikkelin joka käsitteli kreatiinia. Siinä kerrottiin että jo jopa yksi kahvi kupillinen päivässä kumoaa krean vaikutuksen.Ei tosin kerrottu kuinka kahvi kumoaa vaikutuksen. Mitä mieltä ootte tästä? Tuskin alan lehdessä paskaakaan puhuvat. Minulla ainakaan ei siis ole mitään hyötyä käyttää kreatiiniä kun menee töissä sen verran paljon kahvia.:(

On tässäkin ketjussa ollut paljon juttua siitä ja liittyy ilmeisesti lähinnä kreatiinin nestettä keräävään ja kahvin nestettä poistavaan ominaisuuteen. Eli ei kahvi ilmeisesti kumoa vaikutusta mutta ainakin nestettä pitäisi riittävästi muistaa nauttia..

Itsellä ei ole (vielä) kokemusta kuin krean käyttö palkkarissa mutta ainakin siinä mielestäni toimii vaikka kahvia juon vähintäänkin riittävästi päivässä. Tiedä sitten onko tuo kuvittelua ja samat tulokset saisi ilman kreaakin mutta jos edes kuvittelee että toimii ja tulokset paranee niin eikös se jo riitä :D

Onko haittaa jos käyttää kreatiinia vain palautusjuomassa ettei käytä joka päivä? Onko parempi käyttää joka päivä ohjeistettu annos eli joku kukkura teelusikallinen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom