Kreatiini--Auttaako lisäämään lihasmassaa??

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
En jaksanut lukea mitä muut ovat vastanneet. Kreatiini lisää nestettä myös solun sisäisesti ja arvellaan, että kun solu venyy, niin se saa ikään kuin käskyn kasvaa isommaksi ja proteini synteesi kiihtyy. Tätä ei ole tietääkseni todistettu tieteellisesti, mutta jo 10 vuotta sitten Häussinger esitti cell volumizing teoriansa, joka ei kylläkään ole suoranaisesti kreatiinia käsittelevä, vaan yleisesti tästä solun turpoaminen -> proteiinisynteesi asiasta.

Massakeisari sanoi:
Tarkoitin sitä kun aloitin käyttämään kreatiinia niin treeneihin sai lisää potkua joten varmaan senki ansiosta on voinu pikkasen paino tippua.Mites muuten kun olen syöny ruokaa vielä normaalia enemmän.Onhan ne lihakset nyt ihan pikkasen isommat mut en osaa sanoa varmuudella.=)
Jos lihas isonee aluksi koska sinne kerääntyy enemmän nestettä, niin ei kai tätä isontumista tapahdu jatkuvasti, vaan kreatiinin keräämä neste saavuttaa ns. maksimimärän eli lihas ei enää isone vaikka kuinka kreatiinia vetäis. Onko näin?Oon alottelija.

Ostin noin kuukausi sit 900g kreaa halvennuksesta 20e. Ajattelin alkaa käyttää nyt joululomasta alkaen, mutta jos mukana alkaa tulee finnejä niin saa purkki jäädä kyllä kaappiin odottamaan vaikka maailmanloppua. Jos krea todella olis se varmin tapa kasvattaa lihasta niin kyllä siitä huudettais vähän lujempaa. Eiköhän sitä kehitystä pikkuhiljaa tuu nykyiseen tahtiinkin, ilman että pitää alkaa stressaa paiseista!!

No niin nyt on taas kreatiini kuuri loppu ja ilmeni sama homma mitä viimeksi kun kreatiinia käytin. Eli käsiä vihloo, semmosta vihlomista kun ois ollut kylmässä tai joskus kersana kun oli kovia kasvukipuja. Onko muilla ollut samallaisia vihlomisia?

En oo varma että johtuuko se kreatiinista, mutta viimeksikin kun sitä käytin niin käsiä vihlo samallalailla.

Nyt olisi tarkoitus aloittaa kreatiinin käyttö kun joulupukki toi FASTin kreatiinipaketin. Paketissa käsketään ottamaan latausjakson aikana tuo 20g 5g:n annoksina sekoitettuna hiilihydraattijuomaan. Minkälainen juoma tähän tarkoitukseen olisi sopiva? Pistänkö esim. maltoa + vettä + kreatiinia vai riittääkö sokeroitu mehu tai vastaava? Dietillä ei hirveästi huvittaisi ylimääräistä nopeaa hiilihydraattia ottaa.

Käsittääkseni kreatiinin idea on että koska se (jossain määrin) lisää sarjapainoja -> voi treenata isommilla painoilla -> enemmän hypertrofiaa. Tämä ideahan on jo tuttu siitä ajatuksesta että kehonrakentajien kannattaisi pitää niitä voimakausia että saa käyttöön isompia rautoja (ja tietenkin lihakset ei totu siihen samaan rasitukseen). Vaikka sitten kreatiinin käyttö lopetetaan, sen "avulla" hankittu lihasmassa jää. Tuosta nestepöhöstä ei kai ole muuta hyötyä kuin se että lihakset näyttää isommilta, ja pöhökin häviää parissa viikossa kun krean käyttö lopetetaan. Ja koska eikös kreatiinista tule yhtä solun energianlähteistä, kreatiinifosfaattia, niin miksi jonkun energialähteen lisääminen lisäisi solun kokoa? Eihän lihakset kasva vaikka ne ATP varastot täytetään (hiilihydraatit). (aika tyhmä vertaus, ehkä) :arvi:

Itse kun yhden purkin (FAST, 300g, latausjakso: 5pvä á 20g, siitä eteenpäni purkin loppuun ei treenipäivinä 5g (aamulla) ja treenipäivinä 10g (aamu + palkkari)) popsin, en muuta merkittävää vaikutusta huomannut kuin nestepöhöä tuli kolmessa päivässä jotain 4-5kg. Kunhan tästä leikkauksesta tokenen niin pidän vähän parempaa treenipäiväkirjaa ja sitten ehkä huomaan paremmin sitä mahdollista sarjapainojen nousua jos ja kun vielä kreatiinia ostan... Ja tuohon että tuleeko finnejä, niin itse omaan äidiltä perintönä aika herkän ihon, eikä minulle ainakaan mitään siitä tullut. :piis:

EDIT: tässä vielä pari hyvää juttua kreasta:
Kreatiini- mitä, missä, milloin 1/2
Kreatiini- mitä, missä, milloin 2/2
Kreatiinipuryvaatti 101

isoveli sano että FASTin kreatiini on paskaa. no en sitten osta sitä. ostan eka jonkun muun kreatiinia. ehkä vikana kokeilen FASTin kreatiinia jos muut aiheuttaa jotain muuta kuin kreatiinin positiivisia vaikutuksia. meinaan kun kaupat aukee niin meen hakee sitä KAMAA, ja alan lappaa nassuun. muuten kyllä sain sellasen kasvu buustin lihaksiin, kun pistin ruokavalion kuntoon, ja proteiinia sain tarpeeks.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
oiskohan tollasesta kreatiinin+glutaaminin lisäyksestä palkkariin mitään käytännön hyötyä?:rolleyes: ja pitäs eka jostaki selvittää et nostaako noi maksa arvoja,kun on akne kuuri päällä ja ei sais arvot nousta,et voin popsii lääkkeet loppuun!:curs:

and1_: Popsi se kuuri vaan loppuun ennenkun kreatiinia tai glutamiinia syöt niin ei tarvi tollasia miettiä. Ei niillä kuitenkaan niin ratkaisevaa vaikutusta sun kehitykseen oo että jos et niitä vielä mahdollisesti pariin kuukauteenkaan syö niin sun kehitys ei muutu suuntaan eikä toiseen.

Googi sanoi:
Sarja kestävyys kasvaa ja finnejä pukkaa naamaa mut muuten ihan ok kamaa!!

Hölmästi sanottu.. Ai niinkuin sarja kestävyyden kasvu on huono asia?
Itse kyllä mielelläni pukkaisin penkkimaksimini pari kertaa enemmänki suorille käsille.

KSENA sanoi:
isoveli sano että FASTin kreatiini on paskaa. no en sitten osta sitä. ostan eka jonkun muun kreatiinia. ehkä vikana kokeilen FASTin kreatiinia jos muut aiheuttaa jotain muuta kuin kreatiinin positiivisia vaikutuksia. meinaan kun kaupat aukee niin meen hakee sitä KAMAA, ja alan lappaa nassuun. muuten kyllä sain sellasen kasvu buustin lihaksiin, kun pistin ruokavalion kuntoon, ja proteiinia sain tarpeeks.

Eipä näiden isompien valmistajien kreatiineilla mitään eroaja juuri ole, samaa kama on se Fastinkin krea. Itse olen käyttänyt useamman valmistajan kreaa, nyt on Fast menossa eikä mitään ongelmia ole ollut kertaakaan.

joo, no kerkesin jo ostaa boosmanin Creatinea. no kai se on sama mitä vetää. no kumminkin, katellaan miten toi kama vaikuttaa :D pitää eka vaan hoitaa tää hartia kuntoon, niin pääsee treenaa taas lujaa. saatana kun voi käydä paska säkä. kaaduin suksilla( oon niin kovis hiihtää :D ) ja vasen hartia osu maahan. nyt alko just nousee painot ja lihasta tulee, niin eiku tarvii käydä tällänen mäihä :( no joo, eiköhän sitten jossain vaiheessa pistetä tänkin pikku loukkaantumisen edestä

Lapo sanoi:
and1_: Popsi se kuuri vaan loppuun ennenkun kreatiinia tai glutamiinia syöt niin ei tarvi tollasia miettiä. Ei niillä kuitenkaan niin ratkaisevaa vaikutusta sun kehitykseen oo että jos et niitä vielä mahdollisesti pariin kuukauteenkaan syö niin sun kehitys ei muutu suuntaan eikä toiseen.

njoo:) mulla vaan kestää toi kuuri melkee vuoden lääkärin mukaan,ku nyt vast ollu 1kk:D täytyy vaikka kysästä lääkäriltä kuhan on seuraava tapaaminen,et miten on asian kanssa;)

Alotin tossa krean kayton joulun jalkeen, nyt naama finneissä ja arpia niistä jää.
Ei saamari että sapettaa, kun luulin jo paasseeni aknesta. Luulisin krean olevan syyllinen, tosin en siitä jää ottamaan selvää, kun en siitä ainakaan mitään hyötynyt, niin helppo lopettaa. Harmi vaan nyt on viela 900g purkista paljon jäljellä :wall:

Myy eteenpäin :p

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom