Kreatiini--Auttaako lisäämään lihasmassaa??

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen nyt nostanut aktiivisesti 2.5vuotta punttia ja nyt olen kuullut kaverilta että kreatiini auttaisi lisäämään lihasmassaa.Onko niin?olen laihtunut nyt 6viikossa 11kiloa ja olis kiva saada saman verran takaisin lihaksien muodossa.

Kreatiini ei suoranaisesti lisää lihasmassaa mutta kreatiinin on todettu lisäävän sarjakestävyyttä ja sitä kautta myös lihasmassaa. Eli oman käsitykseni mukaan kun lihaksessa on enemmän kreatiinia, lihas pystyy hyödyntämään sitä energian tuotannossa enemmän ja vasta sen jälkeen lihas alkaa käyttämään hiilihydraatteja energian tuotannossa ja sen sivutuotteenahan syntyy maitohappoa joka väsyttää lihasta. Eli kreatiini antaa muutaman toiston lisää sarjoihin ja nostaa hieman voimatasoja. Kreatiinin hyödystä voi olla montaa eri mieltä mutta itsellä ainakin tuntui toimivan ja sain vähän lisäboostia reeneihin.

Tullu hyvät nestepöhöt päälle :)

Massakeisari sanoi:
Ok.Serkku vaan sanoi että kun alkoi käyttämään kreatiiniä niin lihakset alko selvästi kasvamaan.Eli tulivat isomman näköisiksi!!

Niin kyllähän se kreatiini kerää sitä nestettä, mutta en mä kyllä usko, että se kovinkaan merkittävästi vaikuttaa siihen lihaksen kasvamiseen.(toki vähäinenkin on aina plussaa:) )
Tokihan edellytykset lihaskasvuun hieman paranevat, kun lihaksessa on enemmän nestettä ja silloin lihakset näyttävät isommilta.

Kaikillahan kreatiini ei toimi halutulla tavalla ja tästä olen itse hyvä esimerkki.
Olen sitä kokeillut kaikilla mahdollisilla tavoilla, mutten ole huomannut mitään vaikutusta.Tietenkin sillä voi itselläkin olla jotain vaikutusta, mutta se on niin merkityksetöntä etten kreatiinistä enää niin välitä.
Itse käytän kreatiiniä kun se on palautusjuomassa valmiina, mutten sitä erikseen kyllä käyttäisi.

Kysytäänpäs tässä samalla, että voiko tämä ettei kreatiinistä saa mitään hyötyä johtua siitä, että syö paljon lihaa, josta tuota kreatiiniä saa muutenkin riittävästi??

Mulla tuli ainakin kreatiinista (FAST) kauheet nestepöhöt päälle. Painoa tuli 3 päivässä varmaan 4-5kg lisää, ja sen kyllä huomas :D . Kyl se ehkä vähän sarjapainoissakin autto, mutta ei ainakaan kovin selvästi. Ja sen kyllä huomas kun käytön lopetti niin paino tippu selvästi ja lihaksetkin pieneni.

Mulla taas paino nousee ehkä ½ kiloa. Puol tuntia ennen treeniä oon ottanu, saa ehkä 1-2 toistoa enemmän kuin ilman, ainakin päiväkirjan mukaan - voipi tosin olla placeboaki.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
timse sanoi:
saa ehkä 1-2 toistoa enemmän kuin ilman, ainakin päiväkirjan mukaan - voipi tosin olla placeboaki.
placeboa tai ei, toimii. :D

Minulla ainenkin tuo kreatiini on auttanut. Itse vedin viikon tankauksen ja nyt vedän treeni päivänä 5-10g ja lepopäivinä tuon 5g. Hyvin on toiminut ja huomasin heti noissa sarjoissa ja toistoissa, hyvää kamaa..

Muuten sitten kun aloitan dietin ja lopetan kreatiinin käytön niin tota pieneneekö lihakset hirveästi?

nyt kokeilussa mulla ekaa kertaa fastin kreatiini. mitää hyötyä en oo huomannu siitäkää olevan. ei oo paino noussut, ei oo vaikuttanu millää tavoin voimiin tai kestävyyteen. turha tuote mulle.

Itse aloitin ekaa kertaa kratiinin (fast) käytön eilen. Kusettamaan on ruennu tässä vaiheessa ihan helvetisti. Tekis mieli kusta linkissäkin roskikseen vaikka yleensä pystyn pidättämään tunteja. Ilmottelen vaikka tähän mitä muuta tapahtuu viikkojen sisällä.

Lapo sanoi:
Mulla tuli ainakin kreatiinista (FAST) kauheet nestepöhöt päälle. Painoa tuli 3 päivässä varmaan 4-5kg lisää, ja sen kyllä huomas :D . Kyl se ehkä vähän sarjapainoissakin autto, mutta ei ainakaan kovin selvästi. Ja sen kyllä huomas kun käytön lopetti niin paino tippu selvästi ja lihaksetkin pieneni.
Se on kyllä kumma kun se paino ei mulla tipu mihinkään kun lopetan käytön. :rock:

SeLektA sanoi:
Itse aloitin ekaa kertaa kratiinin (fast) käytön eilen. Kusettamaan on ruennu tässä vaiheessa ihan helvetisti. Tekis mieli kusta linkissäkin roskikseen vaikka yleensä pystyn pidättämään tunteja. Ilmottelen vaikka tähän mitä muuta tapahtuu viikkojen sisällä.

Mulla oli ihan sama juttu kun kreatiinia joskus vuosi sitten käyttelin. Koko ajan sai juosta vessassa, yölläkin. Koulussa oli kiva käydä joka välitunnilla kusella. Tuon takia en sitä enää käytäkään, eikä siitä ihmeempää hyötyä muutenkaan ollut.

Aleley sanoi:
Siis kreatiinin ensisijainen funktio on kerätä nestettä soluihin.

Mä oon ollu siinä uskossa että sen ensisijainen tarkoitus on täyttää lihassolujen kreatiinifosfaattivarastot maksimiin ja näin tuoda sekuntti/pari lisää aikaa kunnes sitten ollaan pelkästään glykolyysin varassa energiantuotannon suhteen.

No en mene sanomaan kun en varmaksi tiedä :)

edit: pikaisesti tarkistin Wikipediasta ja tohtori.fi:stä. Kreatiinin tarkoitus lisäravinteena on nimenomaan tuo energiantuotannollinen hyöty.

Massakeisari sanoi:
Hei NATO.Onko sulla lihakset tullu isomman näköisiksi??Entä jos lopettaa kreatiinin käytön niin ei kai lihakset "surkastu"??
Mjaa, kai ne jotain turpos mut eipä mitenkään näkyvästi, painoa ainaki tuli lisää. Mut pumpissa lihasten koko oli kyllä isompi kuin aiemmin ja siltä se tuntukin. Ja nyt kun krea on tauolla niin eipä oo mitenkään lihakset (mitkä?) hävinny mut pumppi ei oo niin voimakas.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom