Krav-magasta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
nothing sanoi:
Paini ei toimi [piste]. Ei se vaan toimi [piste]. Se ei vaan yksinkertaisesti toimi[piste]. Mitä se painija tekee? Junttaa äijän asfalttiin ja mahd. tappaa sen. Tai muuten vaan vie maihin ja pitelee siinä kunnes poliisi saapuu ja kerää kusipään talteen (juu voin kertoa että kaverit on paikalla eka ja potkii sun pään irti). Vai joo oon väärässä ja kerro mulle miten homma .
.

Tulipahan kahlattua tääkin tredi läpi.
No painia vaikka lyö sen äijän pään irti, juntattua sen ensin asfalttiin.
Sitten ylös ja ne paskahousukaverit lähti jo juoksemaan karkuun tappokonetta.
Oon jonkunverran BJJ:tä harrastanut ja täytyy sanoa että se antaa kyllä kadullekkin valmiuksia. Silti treenaan vain urheilu/kilpailu mielessä, jos pelkäisin niitä huligaani jengejä niin paljon että pitäis aloittaa joku ip:laji jäisin mieluummin kotiin....
Kyllä se kadulla on niin että siellä kohtaavat yksilöt,
ja alfauros vie homman.

joo tää tredi kuuluis lukottaa..

Ei nyt vielä lukoteta tätä threadia. On viihdyttävää lukea tällaista teorisointia väkivaltatilanteista, muutamalla on ihan oikeasti tietoa ( VKA ja joku muu), millaista on hallitsemattomien tilanteiden hanskaaminen, suurin osa jutuista kiertää samaa kehää ilman kosketusta todellisuuteen.
Olisin nimittäin halunnut lukea vielä kommentit takakädensuoran ylivertaisuudesta ip-tilanteessa.
Sen jälkeen jämäkkä omo plata tekee tällekin threadille terää.

Kyllä se kadulla on niin että siellä kohtaavat yksilöt, ja alfauros vie homman.
Mitäs jos puolustautuja onkin sitten nainen? :thumbs:

Tappelu on eri asia kuin itsepuolustus. Tappelussa on kaksi "alfaurosta" jotka ovat siinä enemmän tai vähemmän omasta tahdostaan. Itsepuolustustilanteessa näin ei ole.
Itsepuolustustilanteessa on toinen yleensä yksilö joka ei halua olla siinä. Mattokamppailu on hemmetin tärkeä osa itsepuolustusta mutta se yksinään ei riitä kovin pitkälle. Kuten on todettu useat vastustajat, ympäristötekijät, aseet jne. tekevät maahan menemisestä ei-toivotun vaihtoehdon. Lisätään listaan vielä se, että jos olet maassa niin pakoon juokseminen noin pääsääntöisesti vaikeutuu verrattuna pystyssä olemiseen. Toki sinne maahan voi joutua joten pitäähän sitäkin reenata.
Eli mattoa pitää reenata mutta se on vain yksi osa-alue. Jos se on asia johon vain keskityt olet "partial artist" aivan kuten olet jos keskityt vain siihen maanmainioon takakäden suoraan. :kippis1:

ka1 sanoi:
Satasesta vetoa että jos vaikka judoka käy suhun kiinni, niin siinä vaiheessa et enää mitään irrottautumisia tai lamauttavia iskuja latele. On ilmiselvää ettet ole ikinä tapellut judokaa tai bjj-tyyppiä vastaan. Voin kuitenkin kertoa, että nämä kaksi ovat ehkä toimivimpia lajeja kadulla.

Judo ja BJJ ovat urheilulajeja, eivätkä ip-lajeja. Ne ovat tehokkaita vapaaottelussa, 1 vs. 1, urheilusäännöillä. Mattoon meneminen on tyhmintä, mitä voi kadulla tehdä. Ja edelleenki, jos bjj on realistinen laji miksi siellä EI opeteta: Puolustautumista puukkoa, pistoolia tai pesismailaa vastaan, Tilapäisvälineiden käyttöä, puolustautumista useaa hyökkääjää vastaan, irroittautumiset tarttumaotteista ja yms.

Osoitat suurta tietämättömyyttä asioista. Bjj on erittäin realistinen laji. Jos tappelussa jompikumpi osapuolista haluaa painia, on toisen erittäin vaikea tätä estää.

Väärin. Mainitsin jo ne asiat mitä realistiselta ip-lajilta vaaditaan, eikä BJJ täytä mitään näistä. Taidat itse osoittaa, ettet tajua ip- ja kamppailu-urheilulajien eroa. Olen otellut molempia vastaan.

Ei voi muuta sanoa kuin että :anssi: whiteboy :thumbs:. No, olet vielä niin nuori että kyllä sitä tuollaisenkin harhakuvan kuin että paini ei toimi ip tilanteessa ehkä voi antaa anteeksi.

Sano jokin tilanne jossa painista olisi hyötyä.

Okei, tämä threadi meni paskapuheeksi. Mutta vastatkaa, joku painija/judoka/nyrkkeilijä,
että mitä hyötyä näistä on kun hyökkääjä tai tappelu-kaveri vetäsee puukon/pesismailan/pistoolin ja rupeaa sitä käyttelemään. Kadun perusperiaatteisiin kuuluu välttää maahanjoutumista. Miksi mä joudun laittamaan nämä samat asiat aina uudestaan ja uudestaan??? Ihan ku yrittäs seinälle puhua...

isoh sanoi:
Tulipahan kahlattua tääkin tredi läpi.
No painia vaikka lyö sen äijän pään irti, juntattua sen ensin asfalttiin.
Sitten ylös ja ne paskahousukaverit lähti jo juoksemaan karkuun tappokonetta.
Oon jonkunverran BJJ:tä harrastanut ja täytyy sanoa että se antaa kyllä kadullekkin valmiuksia. Silti treenaan vain urheilu/kilpailu mielessä, jos pelkäisin niitä huligaani jengejä niin paljon että pitäis aloittaa joku ip:laji jäisin mieluummin kotiin....
Kyllä se kadulla on niin että siellä kohtaavat yksilöt,
ja alfauros vie homman.

joo tää tredi kuuluis lukottaa..

Ai. Onko brassissa siis tosiaankin ip/katu-tekniikkaa??? (ei oo mul vaan koskaan tullu vastaa...)

whiteboy sanoi:
Ai. Onko brassissa siis tosiaankin ip/katu-tekniikkaa??? (ei oo mul vaan koskaan tullu vastaa...)
Ei varmaan, ikäs perusteella et oo kauaa ehtinyt treenatakkaan.
Ja luetun ymmärtäminenkin taitaa olla vaikeaa....
Puhuin valmiuksista...
ip/katutekniikka no hyppytriangeli jujilla sehän helvetin hieno katutekniikka.

whiteboy sanoi:
Miksi mä joudun laittamaan nämä samat asiat aina uudestaan ja uudestaan??? Ihan ku yrittäs seinälle puhua...

Varmaan sen takia, että ketään ei kiinosta kun joku 15v teini yrittää päteä netissä, harrastettuaan ensin vähän aikaa jotain kamppailulajia ja ollaan heti kaikkitietäviä guruja. :david:

whiteboy sanoi:

Jos käy vaan puolet alkeiskurssista, on hyvin todennäköstä että laji ei ihan kokonaisuudessaan avaudu...

Suomessa laji keskittyy enemmän sporttipuoleen, joten ip- tekniikoita ei pahemmin opeteta. Varsinkin kun tosiasiassa ip- puolen pitäisi keskittyä enemmän tilannearviointiin kun mihinkään yksittäisiin tekniikoihin.

whiteboy sanoi:
Okei, tämä threadi meni paskapuheeksi. Mutta vastatkaa, joku painija/judoka/nyrkkeilijä,
että mitä hyötyä näistä on kun hyökkääjä tai tappelu-kaveri vetäsee puukon/pesismailan/pistoolin ja rupeaa sitä käyttelemään. Kadun perusperiaatteisiin kuuluu välttää maahanjoutumista. Miksi mä joudun laittamaan nämä samat asiat aina uudestaan ja uudestaan??? Ihan ku yrittäs seinälle puhua...

Oot ilmeisesti ollu monessakin tilanteessa, joissa hyökkääjä on vetässyt puukon/pistoolin/pistoolin esiin ja ruvennut sitä käyttämään? Oletatko myös, että käymällä jonkun lajin alkeiskurssin osaat riisua hyökkääjän näistä aseista?

Kukakohan sieltä maasta pääsee halutessaan ylös, se joka treenaa pystyä vai se joka treenaa maassakamppailua?

whiteboy sanoi:
Jos painija/judoka/bjj-tyyppi käy iholle kiinni kadulla, niin kuka käskee, että siinä tilanteessa on pakko rueta painimaan urheilusääntöjä noudattaen. Parempi vain kun pistää irrottautumistekniikan, lamauttavia iskuja ja 100m juoksu.

Ihan mielenkiinnosta, millaisia irrottautumisia käytät vaikka tilanteessa, jossa vaikka bjj-tyyppi on iholla sua kaatamassa? Huomioi, että iholle menoa treenataan niin että tehokas lyöminen ja potkiminen ja päällä puskeminen on erittäin vaikeaa. Noi lamauttavat iskut on kyl parasta antia... :thumbs:

BJJ:tä en ole ehtinyt treenata kuin 9-10 kuukautta. Tämä on kyllä aika lyhyt aika, mutta olen saanut aika hyvän kokonaiskuvan lajista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
whiteboy sanoi:
Sano jokin tilanne jossa painista olisi hyötyä.

Mikä tahansa kamppailutilanne jonka pystyt ennakoimaan. 99 % kamppailutilanteista on jossain määrin luettavissa etukäteen. Älä luule, että BJJ/vale-tudo/muumikätahansaurheilukamppailu sulkee pois järjen käytön, ennakoinnin ja ennen kaikkea ihan ****n epäreilun pelin. Kaukana siitä.

.,.

unreal sanoi:
Varmaan sen takia, että ketään ei kiinosta kun joku 15v teini yrittää päteä netissä, harrastettuaan ensin vähän aikaa jotain kamppailulajia ja ollaan heti kaikkitietäviä guruja. :david:

Olen vain teini, mutta en mikään ihan kokematon.

ardilha sanoi:
Mikä tahansa kamppailutilanne jonka pystyt ennakoimaan. 99 % kamppailutilanteista on jossain määrin luettavissa etukäteen. Älä luule, että BJJ/vale-tudo/muumikätahansaurheilukamppailu sulkee pois järjen käytön, ennakoinnin ja ennen kaikkea ihan ****n epäreilun pelin. Kaukana siitä.

.,.

Onhan kamppailu-urheilulajit parempia kuin ei mitään, niissä tule kovaksi jätkäksi, mutta urheilu ei anna valmiuksia kadulle. Toisin kuin ip-lajit antavat.
Kadulla kaikki on mahdollista, ja Ip-lajeissa treenataan tätä silmällä pitäen.
Urheilussa ei yksinkertaisesti oteta huomioon näitä juttuja. :arvi:

whiteboy sanoi:
Onhan kamppailu-urheilulajit parempia kuin ei mitään, niissä tule kovaksi jätkäksi, mutta urheilu ei anna valmiuksia kadulle. Toisin kuin ip-lajit antavat.
Kadulla kaikki on mahdollista, ja Ip-lajeissa treenataan tätä silmällä pitäen.
Urheilussa ei yksinkertaisesti oteta huomioon näitä juttuja. :arvi:

BJJ:ssä on kolme osa-aluetta;

1) Itsepuolustus.
2) Vale-Tudo eli vapaaottelu.
3) Kilpailu jossa on säännöt ja pistelasku.

Eli toisinsanoen BJJ on mies miestä vastaan käytävä kilpailu ja itsepuolustusmuoto.
Järkeäkin saa tietysti näissä asioissa käyttää. Aina esim. asetta vastaan käydessä on heikoilla. Itsepuolustus antaa ainoastaan hyvät mahdollisuudet selviytyä tilanteesta, oli sitten kyseessä maga tai BJJ.
Ei sellaista kamppailumuotoa olekkaan että selviytyisit tilanteesta kuin marvelin sarjakuvissa konsanaan!!!

onion sanoi:
BJJ:ssä on kolme osa-aluetta;

1) Itsepuolustus.
2) Vale-Tudo eli vapaaottelu.
3) Kilpailu jossa on säännöt ja pistelasku.

Eli toisinsanoen BJJ on mies miestä vastaan käytävä kilpailu ja itsepuolustusmuoto.
Järkeäkin saa tietysti näissä asioissa käyttää. Aina esim. asetta vastaan käydessä on heikoilla. Itsepuolustus antaa ainoastaan hyvät mahdollisuudet selviytyä tilanteesta, oli sitten kyseessä maga tai BJJ.
Ei sellaista kamppailumuotoa olekkaan että selviytyisit tilanteesta kuin marvelin sarjakuvissa konsanaan!!!

Itselläni on tullut vastaan vain valetudoa ja tournamenttia. Antakaapa joku esimerkki jostain BJJ:n itsepuolustustekniikasta. Siis mikäli siinä on semmoisia.

Ihmiset puhuu eri lajeista kun uskonnoista, yksikään laji ei toimi 100% varmasti jokaisessa tilanteessa, aina on olemassa seikkoja joita on otettava huomioon (esim. vireystila, oma kunto, kaverin kunto, kaverin asenne, oma asenne, kaverin taustatuki jne.) Lajissa kuin lajissa tulevat aivan varmasti perusitsepuolustuksen asiat esille, oli kyseessä sitte Krav Maga, BJJ tai vaikka vanha kunnon Karate, hassua on se että ihmiset vertailevat eri lajeja keskenään ja yrittävät löytää sitä ultimaattista lajia jolla saisi pätkittyä kaikkia turpaan joka tilanteessa. Tueksi ja vertailujen kohteeksi otetaan luonnollisesti UFC:n, K1:sen tai vastaavien vapaaotteluturnauksien vuosia harjoitelleet konkarit ja sanotaan että esim.Krav Maga ei toimi koska yhtään kyseisen lajin edustajaa ei ole nimellisesti kyseisissä turnauksissa, samalla unohtaen että kyseisia henkilöitä ei voi verrata Kake Kaduntallaajaan, sillä nämä ovat treenanneet vuosia tod.näk. useita eri lajeja, eri metodeilla ja eri opettajien alaisuudessa, tavoitteenaan nimenomaan 1vs1 voitot.

Mikä tämän :anssi: tarkoitus sitte oli? Ei oikeastaan mikään tämä on vain mielipiteeni kun aletaan vertailemaan eri lajeja keskenään sekoittaen ruuvit ja mutterit.

tiny_tinman sanoi:
Ihmiset puhuu eri lajeista kun uskonnoista, yksikään laji ei toimi 100% varmasti jokaisessa tilanteessa, aina on olemassa seikkoja joita on otettava huomioon (esim. vireystila, oma kunto, kaverin kunto, kaverin asenne, oma asenne, kaverin taustatuki jne.) Lajissa kuin lajissa tulevat aivan varmasti perusitsepuolustuksen asiat esille, oli kyseessä sitte Krav Maga, BJJ tai vaikka vanha kunnon Karate, hassua on se että ihmiset vertailevat eri lajeja keskenään ja yrittävät löytää sitä ultimaattista lajia jolla saisi pätkittyä kaikkia turpaan joka tilanteessa. Tueksi ja vertailujen kohteeksi otetaan luonnollisesti UFC:n, K1:sen tai vastaavien vapaaotteluturnauksien vuosia harjoitelleet konkarit ja sanotaan että esim.Krav Maga ei toimi koska yhtään kyseisen lajin edustajaa ei ole nimellisesti kyseisissä turnauksissa, samalla unohtaen että kyseisia henkilöitä ei voi verrata Kake Kaduntallaajaan, sillä nämä ovat treenanneet vuosia tod.näk. useita eri lajeja, eri metodeilla ja eri opettajien alaisuudessa, tavoitteenaan nimenomaan 1vs1 voitot.

Mikä tämän :anssi: tarkoitus sitte oli? Ei oikeastaan mikään tämä on vain mielipiteeni kun aletaan vertailemaan eri lajeja keskenään sekoittaen ruuvit ja mutterit.

Lajeja ei kuuluisikaan vertailla. Ne täytyy vain jaotella urheilulajeihin ja streetfighting-lajeihin...

VKA sanoi:
Selviämiskeinot ovat hyvinkin erilaiset. Saamani psykologinen tietous auttaa ymmärtämään miksi känniääliöt käyttäytyvät kuten käyttäytyvät ja miten sellaisia käsitellään ihan verbaalisesti. Samalla un käsittelen sellaista niin harjoittelun tuloksena tarkkailenkin jo siinä vaiheessa missä sen kädet ovat, onko sillä kavereita, mihin juosta jne. Tuollaisia asioita en ennen osannut edes ajatella.

Itse olen joutunut muutaman kerran hyvin pelottaviin ja vaarallisiin tilanteisiin, sekä sen jälkeen kun aloitin kamppailulajien treenaamisen ja tietysti ennenkin. Selviytymiskeinot ovat olleet pakeneminen, puhuminen tai tietyn rahasumman luovuttaminen sovinnolla. Tai yhdistelmä näistä. Useimmissa näistä tilanteista nyrkistely ei olisi auttanut, vaan lopputulos olisi ollut minun kannaltani vakava luokkaantuminen tai kuolema. Näiden tilanteiden jälkeen voimaa ja tekniikkaa on tullut runsaasti lisää, mutta lopputulos olisi silti sama. Ei auttaisi edes Krav Maga. Yksi paikka oli niin ikävä, ettei olisi auttanut edes konetuliase. ;)

Kansojen ja rotujen välisen ystävyyden ja rauhan voimakas korostaminen on joskus se paras tie. Pienestä rahasummasta luopuminen voi olla ihan kohtuullinen hinta.

(Ja ennen kuin kukaan ehtii kysyä, niin ei, näissä tilanteissa minua tai naistani ei porkkanoitu B-kakkoseen. Elämää suuremmat asiat ovat erikseen.)

VKA sanoi:
En väitä, että aseellinen hyökkääjä on se todennäköisin uhka. Itse olen kohdannut vain kerran puukkomiehen mutta väitän, että silloinkin oli apua kun olin harjoitellut toimintaa niitä tilanteita varten.

Asetekniikoiden treenaaminen on ihan kivaa ja kiinnostavaa ja siitä on varmasti hyötyä jos ikipäivänä moiseen tilanteeseen joutuu.

Elämä vaan on niin epäreilua kun edes asetekniikoiden osaaminen tai aseiden mukana kantaminenkaan ei takaa sulle sitä voittamattomuutta tai koskemattomuutta tai täydellisyyttä. Tämä lähinnä vastineena näiden nuorten miesten intoiluun. ;)

Itse jouduin opettelemaan päällekarkaustilanteiden psykologiaa nuorena poikana, kun kartsalla tuli turpaan joka viikonloppu. Karkuun juoksemisen ohella tuli ennakointia ja ympäristön tarkkailua harrastettua niin paljon, että niistä tuli toinen luonto. Ei ehkä niin tieteellisesti kuin ammattilaisilla, mutta tietynlainen tilannetaju on ollut suureksi avuksi.

whiteboy sanoi:
Lajeja ei kuuluisikaan vertailla. Ne täytyy vain jaotella urheilulajeihin ja streetfighting-lajeihin...

Vai että oikein streetfighting-lajeihin?! :kippis1: :rock:

Nyt vois tulla nuoriso-ohjaaja Nokialta ja laittaa tähän väliin Streetwise Ry:n mainoksen.

Näin luomuviljelijän näkökulmasta mua on aina ärsyttäny tää EU:n direktiivi, jossa porkkanoita pyritään luokittelemaan niiden koon, suoruuden ja värin mukaan. Paljon reilumpaa olis tehdä suoraan jako porkkanoihin ja fistfucking-lajeihin.

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom