Krav Maga

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tugi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
eikös nimen omaan ala-asteella purra ja tökitä silmiin :david: ei MIEHEN tarttee nivusiin potkia ku voi lyönnillä vatsaan/kylkeen/päähän pistää tilanteen poikki ekalla eikä ees saa välttämättä niin pahaa jälkeä aikaan(huom! välttämättä...)

veijari sanoi:
eikös nimen omaan ala-asteella purra ja tökitä silmiin :david: ei MIEHEN tarttee nivusiin potkia ku voi lyönnillä vatsaan/kylkeen/päähän pistää tilanteen poikki ekalla eikä ees saa välttämättä niin pahaa jälkeä aikaan(huom! välttämättä...)
Aika Tyson pitää olla että ensimmäisellä vatsaan lyönnillä esim. toppatakin läpi ketään tyrmää... Fakta on se että mahaan kannattaa lyödä vain ottelussa, ja silloinkin väsytys tarkoituksessa.

Ala-asteella nimeen omaan lyötiin, sellaisella heilurityylillä!

kyllä sen pitäisi riittää kun iskee ilmat ulos keuhkoista/murtaa silmäkulman tai nenän...
Vaan entä jos ei riitä?
Minulta on murtunut nenä, kylkiluu, ranne. Yksikään noista ei lopettanut toimintaani ja jokaisen huomasin vasta seuraavana päivänä.
Minulta on myös lähtenyt ilmat pihalle keuhkoista eikä sekään lopettanut toimintaa (haittasi kyllä hemmetisti:-)

Tilanne ratkaisee sen miten toisen kimppuun pitää hyökätä. Joskus riittää tönäisy, joskus kaato, joskus lukko, joskus pitää potkaista tai lyödä...ehkä monta kertaa. Joskus munille joskus silmiin joskus muualle.
Eli ei ole absoluuttisia totuuksia.

VKA sanoi:
Vaan entä jos ei riitä?
Minulta on murtunut nenä, kylkiluu, ranne. Yksikään noista ei lopettanut toimintaani ja jokaisen huomasin vasta seuraavana päivänä.
Minulta on myös lähtenyt ilmat pihalle keuhkoista eikä sekään lopettanut toimintaa (haittasi kyllä hemmetisti:-)

Mitä tästä opimme? Jos kokeilisi vaikkapa johonkin olennaiseen vaikuttamista. Esimerkiksi polvi on toisen toiminnan kannalta melko olennainen värkki. Ja sen hajoamisen huomaamiseen ei mene päivää.

Jaahas, taas tyypillinen Krav Maga keskustelu..Suurin osa postaajista ei lajia liene edes harrastanut ja toinen osa antaa toimivia vinkkejä kuinka hyökkääjä taltutetaan ensin vetämällä uppari leukaan ja sen jälkeen mennään "mattoon" lukottamaan.. :itku:

Krva Magasta puhuttaessa kannattaa muistaa,että kyseessä EI ole kamppailulaji, edelleenkään.. Oma ohjaajani joka on muuten todellä pätevä on osoittanut asian harvinaisen selvästi. Valtaosa jonkun lajitaustan omaavista toimii huomaamattaan tiettyjen sääntöjen puitteissa , kirjoittelivat keskustelupalstoille sitten mitä tahansa. Pätevimmät kaverit vetävät taas yllättävänkin "sikaa". Valtaosassa pahoinpitelytapauksia on kaksi yhtä vastaan, isompi vastaan pienempi jne. Ei ns. reiluja tapauksia. Asian voi tarkistaa helposti lähimmältä poliisilaitokselta kysymällä.

Ja liittokeskustelusta sen verran, että pitää muistaa, että KUKA tahansa saa perustaa Krav Maga liiton / seuran. Vaikka ei olisi lajia harrastanut päivääkään. Sitten vaan kurssimaksuksi 400 eur/kk ja tasokokeissa hakataan kaveria pesäpallomailalla takaraivoon ja ollaan tosi kovia. Ja jos hyvä säkä käy pääsee johonkin alan julkaisuun paistattelemaan ja jokaisen arvostelijan voi uhkailla haastavansa oikeuteen.. Siinä mielessä IKMF on ainoa oikea virallinen seura, että kaikki pelimiehet Israelista siihen kuuluvat. Ja käyvät myös aktiivisesti Suomessa vetämässä leirejä. Eräskin usein täällä vieraileva on muuten pääasiallinen voimankäytttökouluttaja Israelin armeijassa. Ja antoi hyvin selvästi ymmärtää,että jokainen tekniikka on käytännössä kokeiltu..

Eipä muuta..

training_day sanoi:
Niin, että olet käynyt peruskurssilla "kokeilemassa" ja sitten nähnyt jonkun CA:n (ei muuten edes "virallinen" Krav Maga seura)

Jolla ei ole mitään hevonvitun merkitystä.
Joo, olen treenannut molempien leirissä, yhteensä 3 vuotta. Voi vittu, että välillä vituttaa kamppailulajipiireissä esiintyvä mun liitto/ mun sensei-hehkutus.

Patrick Bateman sanoi:
Jolla ei ole mitään hevonvitun merkitystä.
Joo, olen treenannut molempien leirissä, yhteensä 3 vuotta. Voi vittu, että välillä vituttaa kamppailulajipiireissä esiintyvä mun liitto/ mun sensei-hehkutus.

Niin, että silläkö ei ole mitään merkitystä? Tuosta on pakko olla erimieltä. CA kun EI edelleenkään ole missään yhteydessä lajin VIRALLISEEN Israelilaiseen liittoon. Sano mitä sanot, mutta IKMF:n alaiset seurat Suomessa ovat ainoat jotka kouluttavat oikeaa Krav Magaa.

Tube sanoi:
Jaahas, taas tyypillinen Krav Maga keskustelu..Suurin osa postaajista ei lajia liene edes harrastanut ja toinen osa antaa toimivia vinkkejä kuinka hyökkääjä taltutetaan ensin vetämällä uppari leukaan ja sen jälkeen mennään "mattoon" lukottamaan.. :itku:

Krva Magasta puhuttaessa kannattaa muistaa,että kyseessä EI ole kamppailulaji, edelleenkään.. Oma ohjaajani joka on muuten todellä pätevä on osoittanut asian harvinaisen selvästi. Valtaosa jonkun lajitaustan omaavista toimii huomaamattaan tiettyjen sääntöjen puitteissa , kirjoittelivat keskustelupalstoille sitten mitä tahansa. Pätevimmät kaverit vetävät taas yllättävänkin "sikaa". Valtaosassa pahoinpitelytapauksia on kaksi yhtä vastaan, isompi vastaan pienempi jne. Ei ns. reiluja tapauksia. Asian voi tarkistaa helposti lähimmältä poliisilaitokselta kysymällä.

Ja liittokeskustelusta sen verran, että pitää muistaa, että KUKA tahansa saa perustaa Krav Maga liiton / seuran. Vaikka ei olisi lajia harrastanut päivääkään. Sitten vaan kurssimaksuksi 400 eur/kk ja tasokokeissa hakataan kaveria pesäpallomailalla takaraivoon ja ollaan tosi kovia. Ja jos hyvä säkä käy pääsee johonkin alan julkaisuun paistattelemaan ja jokaisen arvostelijan voi uhkailla haastavansa oikeuteen.. Siinä mielessä IKMF on ainoa oikea virallinen seura, että kaikki pelimiehet Israelista siihen kuuluvat. Ja käyvät myös aktiivisesti Suomessa vetämässä leirejä. Eräskin usein täällä vieraileva on muuten pääasiallinen voimankäytttökouluttaja Israelin armeijassa. Ja antoi hyvin selvästi ymmärtää,että jokainen tekniikka on käytännössä kokeiltu..

Eipä muuta..
Ja ei tämä silmälasipäinen kaveri olisi myös sähkö-insinööri :D (oikeasti)

Tube sanoi:
Jaahas, taas tyypillinen Krav Maga keskustelu..

Juu, nimenomaan tyypillinen. Krakovan makkarat toistelevat aluksia mantroja "tosi tilanteessa testattu","monien maiden armeijoiden käyttämä" jne. ja mollaavat kaikkia muita mahdollisia kamppailu/ip-lajeja. Tämän jälkeen makkarat aloittavat keskenään tappelun liitoista, IKMF:n miehet mollaavat Ari Kangasta ja Kankaan pojat ylistävät jumalaansa. Mä olen vuodesta ´98 asti näitä ihan samoja juttuja lukenut ja meinaan nykyään oksentaa näitä nähdessäni.

Mulle paras anti magassa oli ennakoinnin ja tilanteen analysoimisen oppiminen, eli miten välttää puolustamasta itseään. Nykyään on mukavampi treenata kick boxingia tai brassijutsua, koska mä en halua opetella pelkkään itsepuolustusta loppu elämääni, kamppailu on kivempaa. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
training_day sanoi:
Niin, että silläkö ei ole mitään merkitystä? Tuosta on pakko olla erimieltä. CA kun EI edelleenkään ole missään yhteydessä lajin VIRALLISEEN Israelilaiseen liittoon. Sano mitä sanot, mutta IKMF:n alaiset seurat Suomessa ovat ainoat jotka kouluttavat oikeaa Krav Magaa.

Sanon että sillä ei ole mitään väliä, että mikä on IKMF:n mielestä virallista ja mikä ei, jos molempien liittojen opetukset ovat lähes identtisiä.

Miksi KM.ää opetetaan ?

Kysymys kuuluu: Miksi nuo israelilaiset opettaa Krav Magaa länsimaissa ? Eikös olisi parempi säästää kaikki kikat ja energiat oikeisiin koitoksiin, joita näkyy riittävän. Ja mitä ne opettaa jotain finskisoldaattia omilla kikoillaan, viime sodassakin oltiin nimen omaan jew-lahtaajien kanssa samalla puolella...

Vai luulevatko että KM-treenaajista saa jonkinlaisen viidennen kolonnan israelinystäviä EU-alueelle. ? :-)

Ihan oikeasti kiinnostaa, kuinka poliittisesti tai uskonnollisesti asennoitunutta porukkaa homman takana on. Suomessahan on näitä nykyajan "toivioretkeläisiä" riittänyt sekä poliittisin 70-luvun vasemmistolaisperustein ( mennän kibbutsille rakentamaan sosialismia ) tai sitten nämä uskonnollis-sionistit ( Nyky-israel luvattu kansa, kyllä niistä kristittyjä tulee.... ). Mikä on KM:lle vihkiytyneen maailmankatsomus ?
Kertokaa ihmeessä. Erityisesti kiinnostaisi noiden Israelilaisten vetäjien maailmankatsomus ja suhtautuminen ali...anteeksi eurooppalaisiin kansoihin.
Eli mitä HE hyötyvät siitä että ME täällä keskustellaan tästä aiheesta ?
Miettikää ja kysykää heiltä.

Todettakoon, että itse tunnen muutaman oikean Israelilaisen, enkä yhtään arabia, eli tämä ei ole mikään "free-palestiina":laisen trolli.

Samat kysymykset voisi esittää Japanilaisille ja korealaisille ohjaajille, koskien esim. judoa, Hap Ki Do:a, tai Han Moo Do:ta.
Seuralla, jossa harjoittelen ei käsittääkseni ole minkäänlaisia suhteita Israeliin (ei ole IKMF hyväksymä tai opettaja israelista). Harjoittelijatkin ovat siellä lähinnä hakemassa hyvää itsepuolutusopetusta ja fyysistä kuntoa, Ei mietiskelemässä maailmanpolitiikkaa tai salaliittoteorioita.

Mikä on KM:lle vihkiytyneen maailmankatsomus ?

So that one may walk in peace. :worship:

Itseasiassa krav magassa tuo poliitiikka ja uskonto on jätetty kokonaan pois. Vetäjät Israelista joihin olen tutustunut ovat olleet sellaisia maailmankansalaisia. Kaverit jopa osasivat naureskella kun vein heidät täällä syömään kinkkupizzaa arabialaisten pitämäään pizzeriaan...ja hyvin maistui.

Myös kaikki uskonnollisuus on tosiaan jätetty pois. En tiedä juutalaisuudesta yhtään sen enempää kuin koulussa on opetettu. Sen verran tietysti olen asiasta puhunut niiden kanssa, että olen virnuillut sukuelinten silpomiselle ja siihen ne Israelin poijjaat ei oo keksiny vielä hyvää heittoa takaisin.

Itseasiassa tuo KM tekniikoiden "tositilanteissa testattu" slogania on koitettu jopa vähän vähentää: Poliittinen tilanne kun on nyky-euroopassa sellainen, että kaikkia IDF:n toimia ei katsota kovin hyvällä silmällä. Ja onhan inhimillisyyden kannalta hieman ikävä todeta, että toisten ihmisten elämä jatkuvassa väkivaltatilanteessa on hionut tietyt asiat toimiviksi.

Minun mielestäni voitaisiin jättää näistä nettikeskusteluista tuo lajiliittojen politikointikin pois: Kukin reenaa siellä missä haluaa ja ne jotka osaavat ottaa asioista ihan itse ja ihan oikeasti selvää tietävät kyllä sitten totuuden.

VKA sanoi:
So that one may walk in peace. :worship:

Itseasiassa krav magassa tuo poliitiikka ja uskonto on jätetty kokonaan pois. Vetäjät Israelista joihin olen tutustunut ovat olleet sellaisia maailmankansalaisia. Kaverit jopa osasivat naureskella kun vein heidät täällä syömään kinkkupizzaa arabialaisten pitämäään pizzeriaan...ja hyvin maistui.

Myös kaikki uskonnollisuus on tosiaan jätetty pois. En tiedä juutalaisuudesta yhtään sen enempää kuin koulussa on opetettu. Sen verran tietysti olen asiasta puhunut niiden kanssa, että olen virnuillut sukuelinten silpomiselle ja siihen ne Israelin poijjaat ei oo keksiny vielä hyvää heittoa takaisin.

Itseasiassa tuo KM tekniikoiden "tositilanteissa testattu" slogania on koitettu jopa vähän vähentää: Poliittinen tilanne kun on nyky-euroopassa sellainen, että kaikkia IDF:n toimia ei katsota kovin hyvällä silmällä. Ja onhan inhimillisyyden kannalta hieman ikävä todeta, että toisten ihmisten elämä jatkuvassa väkivaltatilanteessa on hionut tietyt asiat toimiviksi.

Minun mielestäni voitaisiin jättää näistä nettikeskusteluista tuo lajiliittojen politikointikin pois: Kukin reenaa siellä missä haluaa ja ne jotka osaavat ottaa asioista ihan itse ja ihan oikeasti selvää tietävät kyllä sitten totuuden.

Erittäin hyvä ja fiksu kommentti :thumbs:
Mukava lukea välillä sellaisiakin.

Olen harkinnut aloittaa harrastamaan krav magaa ja ois kiva tietää, että monestikko viikossa yleensä niissä reeneissä käydään? Itselläni riittäisi aika vain 1-2 reenikertaan viikossa. Eli onko tolla reeni määrällä harrastaminen mahdollista?

Meillä oli peruskurssilla kolme kertaa viikossa treenit ja sen jälkeen kaks kertaa viikossa (ja vapaaehtoiset sparritreenit, eli niissä ei tasotekniikoita opetella).

Vantaalla treenit x2 viikossa, päälle lauantain vapaat ja perjantain kuntonyrkkeily (taitaa olla naisille enemmän suunnattu)

Kouvolassa tekniikkaa 3 kertaa viikossa (ma,ke,la)lauantaina lisäksi sparritreenit.
Tämä siis jatkoryhmässä,peruskurssilla oli vähän useammin.

Suositut

Back
Ylös Bottom