Krav Maga

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tugi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eikös krav maga ole paraslaji jos haluaa päästä hengestään? Tarkoitan sillä noita iskuja sukuelimiin / silmiin tökkimistä / puremista... Jos mä häviän reilussa tappelussa ni se on siinä mä olin huonompi/heikompi mutta jos joku käyttää edellämainittuja "epärehellisiä" keinoja ja voittaa niin voi olla varma että vedän vielä jokupäivä hiekkapaperipäällysteiselläpesismailalla kakkoseen...

~Proxi~ sanoi:
tuota.. :D joo,onhan se KMAA iha "bullshittia". Eiku.. ootas. hmm. KMAA:n pääohjaaja Darren Levine oli ensimmäisiä Imin oppilaita. Ja Imi antoi myös Darrenille Founder´s diplomin että tuskin se KMAA: nyt mitenkään epävirallinenkaan niin hirveemmin ole. Joku suomen tactical krav maga on jo toista luokkaa.
Kuten jo viestejä lukemalla kävi ilmi, kukaan ei ole täällä KMAA:ta miksikään bullshit-järjestöksi sanonutkaan. Epävirallinen KM-liitto se on siinä mielessä että se ei ole aivan suoraan IKMF:n jäsenliitto joten se ei periaatteessa ole aivan suoraan virallista Israelilaista Krav Magaa. Ei se sitä tarkoita etteikö se olisi virallinen ja hyvä järjestö kaikin puolin. Ja kuten toisaalta myös totesin, IKMF ja KMAA eivät ole mitenkään riidoissa keskenään, vaan IKMF:n alajärjestöt-sivuilta löytyy linkki myös KMAA:n sivuille.

Ja jos nyt hieman saa vielä pilkkua nusaista: Darren Levine ei kylläkään ollut läheskään ensimmäisiä Imin oppilaita - olihan Imi opettanut Krav Magaa jo vuosikymmenet Israelilaisille sotilaille - mutta oli ensimmäisiä ulkomaalaisia KM-oppilaita ja osallistui mm. ensimmäiselle ulkomaalaisille tarkoitetulle ohjaajakurssille.

Ja se mitä tulee IKMF:n ohjaajiin että he kävisivät koulun israelissa on shittiä. Suomen ohjaajat käyvät ainakin iha suomessa ja ehkä göteborissa. ja ruotsissa ja norjassa sama juttu. Ei niiden tarvitse lähteä israeliin asti opettelee. Joitain seminaareja ja lisäkoulutusta on israelissa mutta niitä on myös täällä suomessakin. joskus vuonna -96 jätkät kävivät ohjaajakoulutuksia israelissa mutta ei enää.
Vähintäänkin useat suomalaiset ohjaajat ovat Israelissa ohjaajatutkinnon suorittaneet ja käyvät edelleen maassa harjoittelumatkoilla. Nykyään ohjaajatutkinnon voi suorittaa muissakin maissa, mutta erikseen järjestetyissä tilaisuuksissa, ja ohjaajakurssin vetää kuitenkin aina IKMF:n ja Krav Magan pääkouluttaja Eyal Yanilov. Siis kaikki IKMF:n viralliset ohjaajat ovat Israelilaisten kouluttamia ja hyväksymiä, sekä ovat hyväksytysti suorittaneet Israelin opetusministeriön sekä Wingate-insituutin hyväksymän ohjaajakoulutuksen.

En jaksa lukea tätä threadia todellakaan,koska tod.näk suurin osa kertoo "kuinka vitun hyvin se toimii tosielämässä"!
Niinpä niin..KUINKA MONI on OIKEESTI käyttäny maga oppeja siellä pimeällä kujalla,yöllä yksin!?
Veikkaan ettei kauheen moni.
Kokeilen magaa ensi kerran -99. ja ei niin KAUHEEN kauan menny,ku tajusin et voi :curs: -mitä :david: touhua!Mielestäni "pakollinen"Kaken peruskurssi,joskus -85:kin antoi mulle enemmän elämän eväitä yksin ulkona liikkumiseen pimeässä kuin se puolivuotinen.
Tuli muuten mieleen.-02 kävin vaihteex mielenkiinnosta kattomas combat academyn uusien peruskurssien lajiesittelyn.Siellä suuni sai auki loksauttamaan ARI KANKAAN(maga miehet tietää)mahtipontinen"asemiehen taltutus"tekniikka,seuraavanlaisesti:Kundi lähestyy 2-piipusen haulikon kanssa,ari valmistautuu loikkaan ja hyökkä piippuun käsillään.Riuhtaisee itseään kohden ja kohta tähtääkin hyökkäjää itse!(Matkaa oli n.10m ja jätkä ampuma asennossa!!)Tokaisee sit"Tässä oli taas yksi esimerkki jolla saatiin vaarallinenkin hyökkääjä taltutettua"!
Otetaan yleinen maga esimerkki:5 miestä käy siis kimppuusi klo.23.22,kontulan ostarilla..Mielestäni sulla on 3 vaihtoehtoa.-Heittäytyä koiran lailla maahan,itkeä ja parkua armoa anoen heitä säästämään itsesi ruumilliselta kivalta.-Juosta haneen(mikäli mahd.)niin saatanasti!-Lyödä(lyöntitatoisena)2,jopa 3 heistä nuppiin niin että soi jonka jälkeen alottaa spurttaus.
Typerin tapa taas on alottaa maga-kikkaileen kullipuristuksia ym.Tuulimyllytekniikoita.Koska ne hakkaa sut kumminki ja tällöin munat/silmät kipeenä viel kahta kauheemmin!

Kunnon takakäsi ja nopeet jalat toimii paremmin ku 15 vuoden maga kurssi.PISTE! :evil:

pakkoroisto sanoi:
Kunnon takakäsi ja nopeet jalat toimii paremmin ku 15 vuoden maga kurssi.PISTE! :evil:

Etukädellä ensin, paljaalla nyrkillä silläkin voi tiputtaa. Jos aiot takakädelllä osua niin joudut menemään ikävän lähelle toista.

pakkoroisto sanoi:
En jaksa lukea tätä threadia todellakaan,koska tod.näk suurin osa kertoo "kuinka vitun hyvin se toimii tosielämässä"!
Niinpä niin..KUINKA MONI on OIKEESTI käyttäny maga oppeja siellä pimeällä kujalla,yöllä yksin!?
Veikkaan ettei kauheen moni.
Kokeilen magaa ensi kerran -99. ja ei niin KAUHEEN kauan menny,ku tajusin et voi :curs: -mitä :david: touhua!Mielestäni "pakollinen"Kaken peruskurssi,joskus -85:kin antoi mulle enemmän elämän eväitä yksin ulkona liikkumiseen pimeässä kuin se puolivuotinen.
Tuli muuten mieleen.-02 kävin vaihteex mielenkiinnosta kattomas combat academyn uusien peruskurssien lajiesittelyn.Siellä suuni sai auki loksauttamaan ARI KANKAAN(maga miehet tietää)mahtipontinen"asemiehen taltutus"tekniikka,seuraavanlaisesti:Kundi lähestyy 2-piipusen haulikon kanssa,ari valmistautuu loikkaan ja hyökkä piippuun käsillään.Riuhtaisee itseään kohden ja kohta tähtääkin hyökkäjää itse!(Matkaa oli n.10m ja jätkä ampuma asennossa!!)Tokaisee sit"Tässä oli taas yksi esimerkki jolla saatiin vaarallinenkin hyökkääjä taltutettua"!
Otetaan yleinen maga esimerkki:5 miestä käy siis kimppuusi klo.23.22,kontulan ostarilla..Mielestäni sulla on 3 vaihtoehtoa.-Heittäytyä koiran lailla maahan,itkeä ja parkua armoa anoen heitä säästämään itsesi ruumilliselta kivalta.-Juosta haneen(mikäli mahd.)niin saatanasti!-Lyödä(lyöntitatoisena)2,jopa 3 heistä nuppiin niin että soi jonka jälkeen alottaa spurttaus.
Typerin tapa taas on alottaa maga-kikkaileen kullipuristuksia ym.Tuulimyllytekniikoita.Koska ne hakkaa sut kumminki ja tällöin munat/silmät kipeenä viel kahta kauheemmin!

Niin, että olet käynyt peruskurssilla "kokeilemassa" ja sitten nähnyt jonkun CA:n (ei muuten edes "virallinen" Krav Maga seura) esittelyn ja sitten tiedätkin lajista jo kaiken? Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta... jotain rajaa pitäisi siinäkin olla.

training_day sanoi:
Niin, että olet käynyt peruskurssilla "kokeilemassa" ja sitten nähnyt jonkun CA:n (ei muuten edes "virallinen" Krav Maga seura) esittelyn ja sitten tiedätkin lajista jo kaiken? Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta... jotain rajaa pitäisi siinäkin olla.

Oon n.9 lajia reenaillu,koht 20v(EN TIETENKÄÄN KAIKKIA YHTÄ AIKAA,ETTEI TARVITSE JEESUSTELLA!)CA ei ole virallinen seura,tiedän kyllä sen.Mutta väitän että AK on ollut touhussa mukana tod.aktiivisesti sen koko historian ajan suomessa.Oli sitten kuinka virallinen tahtoo!Olen reenannut helvetin monen VAHVAN K-M taustasen ihmisen kanssa pystyssä/matossa/sekä että.Juuri mikään heidän käyttämänsä tekniikka ei ole minuun tehnyt juuri mitään vaikutusta(tiedän myös että K-M ei ole omiaan vast.tilanteessa),MUTTA EIKÖ SE PITÄISI OLLA KERTA PUHUTAAN TEHOKKAASTA IP LAJISTA!?
Väitänkin että omien kokemuksieni/havaintojeni perusteella verrattaessa esim.Nyrkkeilyä harrastanut 6kk/K-M harrastanut 6kk,niin edellä mainittu TODENNÄKÖISESTI suoriutuu uhkaavasta 5-1 esimerkistä paremmin.
tämä,niinkun totesitkin,oli siis vaan oma mielipiteeni.En tarkoittanut aloittaa meidän faija vs. teidän faija dilemmaa,KOSKA JOKAINEN USKOO TIETENKI JUURI OMAN FAIJANSA MENESTYKSEEN!!

PS.Sun faijas on :david:

Cthulhu sanoi:
Etukädellä ensin, paljaalla nyrkillä silläkin voi tiputtaa. Jos aiot takakädelllä osua niin joudut menemään ikävän lähelle toista.

pakollista pilkunnussintaa... takakädellä yltää vähintään ~10cm pidemmälle ku etummaisella kysy keneltä tahansa nyrkkeijältä

pakkoroisto sanoi:
Oon n.9 lajia reenaillu,koht 20v(EN TIETENKÄÄN KAIKKIA YHTÄ AIKAA,ETTEI TARVITSE JEESUSTELLA!)CA ei ole virallinen seura,tiedän kyllä sen.Mutta väitän että AK on ollut touhussa mukana tod.aktiivisesti sen koko historian ajan suomessa.Oli sitten kuinka virallinen tahtoo!Olen reenannut helvetin monen VAHVAN K-M taustasen ihmisen kanssa pystyssä/matossa/sekä että.Juuri mikään heidän käyttämänsä tekniikka ei ole minuun tehnyt juuri mitään vaikutusta(tiedän myös että K-M ei ole omiaan vast.tilanteessa),MUTTA EIKÖ SE PITÄISI OLLA KERTA PUHUTAAN TEHOKKAASTA IP LAJISTA!?
Väitänkin että omien kokemuksieni/havaintojeni perusteella verrattaessa esim.Nyrkkeilyä harrastanut 6kk/K-M harrastanut 6kk,niin edellä mainittu TODENNÄKÖISESTI suoriutuu uhkaavasta 5-1 esimerkistä paremmin.
tämä,niinkun totesitkin,oli siis vaan oma mielipiteeni.En tarkoittanut aloittaa meidän faija vs. teidän faija dilemmaa,KOSKA JOKAINEN USKOO TIETENKI JUURI OMAN FAIJANSA MENESTYKSEEN!!

PS.Sun faijas on :david:

En jaksa tästä sen enempää vääntää, koska se on aivan turhaa.
Itse olen keskustellut asiasta myös muiden lajien harrastajien kanssa ja esim. Taekwondoa yli 10 vuotta opettanut ystäväni on sitä mieltä, että Krav Maga ON tehokas laji.

Niin ja MYÖS Krav Magassa opetetaan, että ENSIMMÄINEN vaihtoehto uhkaavassa tilanteessa on se, että tilanne YRITETÄÄN välttää. Ei siis rynnätä nyrkit pystyssä joka tilanteeseen.

Itse olen harrastanut nuorempana myös nyrkkeilyä, enkä allekirjoita väitettäsi, jonka mukaan 6kk nyrkkeilyä harrastanut olisi "tehokkaampi" kuin 6kk Krav Magaa harrastanut. Noin lyhyessä ajassa erot tulevat enemmänkin yksilöistä, ei lajista.

Niin ja oma faijasi taitaa sitten olla
:david: :arvi:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
veijari sanoi:
pakollista pilkunnussintaa... takakädellä yltää vähintään ~10cm pidemmälle ku etummaisella kysy keneltä tahansa nyrkkeijältä
Vain kurkottamalla ja silloin ei ole enää tasapainossa.

Katso kuinka Jyri Kjäll lyö. Kehässä ei ole sellaista piiloa, mihin nukuttavaa takakättään pääsisi pakoon :)

veijari sanoi:
Eikös krav maga ole paraslaji jos haluaa päästä hengestään? Tarkoitan sillä noita iskuja sukuelimiin / silmiin tökkimistä / puremista... Jos mä häviän reilussa tappelussa ni se on siinä mä olin huonompi/heikompi mutta jos joku käyttää edellämainittuja "epärehellisiä" keinoja ja voittaa niin voi olla varma että vedän vielä jokupäivä hiekkapaperipäällysteiselläpesismailalla kakkoseen...

Minkä takia kaikki (pientä yleistämistä) täällä tuntuvat luulevan, että Krav Maga on vain sukuelimiin, silmiin yms. arkoihin paikkoihin keksittyvä laji?

Krav Magassa kyllä opetetaan käyttämään hyödyksi ihmisvartalon heikkoja kohtia, mutta ei siinä pelkästään niihin keskitytä.

Ja kun joku henkilö (lajista riippumatta) omaa esim. hyvän potkutekniikan, niin eiköhän se ole itse mietittävissä, että mihin potkaisee...

Sitäpaitsi... harvoin ne tappelut kadulla mitään reiluja ovat.

Cthulhu sanoi:
Vain kurkottamalla ja silloin ei ole enää tasapainossa.
Kokeile vaikka seinään lyödä sellaiselta etäisyydeltä, josta ulotut etukädellä juuri ja juuri siihen seinään. Ja kokeile sitten lyödä takakädellä "oikeaoppisesti" eli käännät lantiota ja mahdollisesti takajalan kantapää nousee vähän. Jos sun lyöntitekniikka on kunnossa ja toinen kätesi ei ole toista lyhyempi, ulotut varmasti takakädellä paremmin seinään kuin etukädellä
ilman kurkottelua. Se, että kierrät vartaloasi voimakkaasti, ei ole kurkottelua, vaan lantion käyttöä.

M.U. sanoi:
Kokeile vaikka seinään lyödä sellaiselta etäisyydeltä, josta ulotut etukädellä juuri ja juuri siihen seinään. Ja kokeile sitten lyödä takakädellä "oikeaoppisesti" eli käännät lantiota ja mahdollisesti takajalan kantapää nousee vähän. Jos sun lyöntitekniikka on kunnossa ja toinen kätesi ei ole toista lyhyempi, ulotut varmasti takakädellä paremmin seinään kuin etukädellä
ilman kurkottelua. Se, että kierrät vartaloasi voimakkaasti, ei ole kurkottelua, vaan lantion käyttöä.

Testattu viimeksi tänään, takakäteni jää ainakin 5-7 senttiä vajaaksi etukäden ulottuvuudesta.

Etukättä lyödessäni lantioni kääntyy niin, että vasen olkapää liikkuu hivenen edemmäksi. Takakättä lyödessäni lantioni kääntyy niin, että oikea olkapää on noin vasemman tasalla. Jos liikutan oikeaa olkapäätäni ulommaksi niin tunnen heti kuinka tasapaino pettää aavistuksen. Jalat minulla periaatteessa pysyy koko ajan täysin paikallaan ja lyönnin voima lähtee lantiosta.

Tiedän kyllä, että monet nostelevat kantapäitään mutta Elis Ask opetti näin joskus kivisateiden aikana...

Todetu kehässä monta kertaa, että en yletä takakädellä, jos olen vasemman suoran päässä vastustajasta, paitsi tietenkin kurkottamalla.

Cthulhu sanoi:
Testattu viimeksi tänään, takakäteni jää ainakin 5-7 senttiä vajaaksi etukäden ulottuvuudesta.

Etukättä lyödessäni lantioni kääntyy niin, että vasen olkapää liikkuu hivenen edemmäksi. Takakättä lyödessäni lantioni kääntyy niin, että oikea olkapää on noin vasemman tasalla. Jos liikutan oikeaa olkapäätäni ulommaksi niin tunnen heti kuinka tasapaino pettää aavistuksen. Jalat minulla periaatteessa pysyy koko ajan täysin paikallaan ja lyönnin voima lähtee lantiosta.

Tiedän kyllä, että monet nostelevat kantapäitään mutta Elis Ask opetti näin joskus kivisateiden aikana...

Todetu kehässä monta kertaa, että en yletä takakädellä, jos olen vasemman suoran päässä vastustajasta, paitsi tietenkin kurkottamalla.
Minullakin etukädellä lyödessä vasen olkapää liikkuu aika paljonkin edemmäksi ja kun lyön takakädellä, oikea olkapää liikkuu aika paljonkin "kauemmas" vasemmasta. Ja minä en kurkottele, vaan keskiruumiini pysyy samalla paikka, paitsi kiertyy tietenkin vähän.
En tiedä millaisessa asennossa seisot, mutta jos minä käännän lantiota sen verran, että oikea olkapää on vasemman tasalla, lantion liike on aika pieni.

Cthulhu ota etukädellä lyödessäsi pieni asel etuviistoon, niin "avaat" lantiosi ja saat käännettyä sen takakäden olkapään siihen eteen. Äläkä unohda nostaa takajalkaa päkiän varaan. Miksi nostaa takajalka? No, tietenkin siksi että näin pystyt kiertämään lantiota tarpeeksi.

Muuten harrastatko jotain kamppailulajia vai mistä oikein näitä oppeja olet saanut?

No Elis Ask opetti, että kantapäätä ei saa nostaa missään tilanteessa vaan jalat pitää olla aina paikallaan.
Tällöin lantion liike on aika pieni mutta silloin pysyy tasapainossa koko ajan ja pystyy lyömään heti toisella kädellä ilman, että joutuu asettelemaan jalkojaan uudestaan.

VN:ssä yli kymmenen vuotta sitten eräs valmentaja kyllä neuvoi, että takakättä lyödessä pitää nostaa jalkaa, jotta voi mennä hivenen iskun mukana jolloin pääsee "tilanteeseen mukaan" kuten hän ilmaisi. Elis vain sanoi, että tuollaisesta asennosta on sitten hyvin vaikea iskeä vasenta koukkua, koska tasapaino on persiillään.

Elis oli kuitenkin Suomen parhaimpia nyrkkeilijöitä niin uskoin häntä.

Kyllä minäkin kehässä aina joskus nostan takajalkaa juuri siksi, että ylettyisi oikealla mutta tunnen suurta henkistä tuskaa niin tehdessäni.

Eräs duunikaveri on hyvä potkunyrkkeilijä ja hänene kanssa tulee aina juteltua tekniikasta ja hän nostaa jalkaansa lyödessään mutta minä pysyn uskollisena...

Originally Posted by veijari

Minkä takia kaikki (pientä yleistämistä) täällä tuntuvat luulevan, että Krav Maga on vain sukuelimiin, silmiin yms. arkoihin paikkoihin keksittyvä laji?

Krav Magassa kyllä opetetaan käyttämään hyödyksi ihmisvartalon heikkoja kohtia, mutta ei siinä pelkästään niihin keskitytä.

Ja kun joku henkilö (lajista riippumatta) omaa esim. hyvän potkutekniikan, niin eiköhän se ole itse mietittävissä, että mihin potkaisee...

Sitäpaitsi... harvoin ne tappelut kadulla mitään reiluja ovat.

Niinpä! ..Ja miks ihmiset ajattelvat negatiivisena nivusiin potkimista, silmiin tökkäämistä ja muutenkin päähän lyömistä? Erittäin toimivia juttujahan ne ovat. Miksi käydä katutilanteessa painimaan kun voi potkulla nivusiin lopettamaan tilanteen heti. Ja se että muka katutilanteissa olisi reilupeli? hahaha.. voi niitä raukkoja jotka luulevat noin. Ala-asteella ehkä ei tappeluissa lyödä silmiin, purra jne. mutta aikuiset katutilanteessa.. siellä voi tapahtua mitä vaan. Voi sitä naurua jos joku pelle sanoisi päällekävijälle että hei.. älä pure tai töki silmiin, se on epäreilua. voi jeesus oikeesti! :D

hmm, en osannut oikein käyttää Quotea. sori.

Suositut

Back
Ylös Bottom