Krav Maga

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tugi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pecman sanoi:
Eli siviiliversiossa tapetaan toinen mahdollisimman vaikeasti?
:confused:

Eikun siviiliversiossa ei pyritä tappamaan toinen vaan mahdollisesti vahingoittamaan toista sen verran, että itse pääsisi karkuun. Tais olla läppä toi sun heitto, toivottavasti oli.

Jos en nyt väärin muista niin Krav Magan pääperiaate puollustustilanteessa menee jotenkin seuraavasti:

"Puollustautuessa pyritään siihen että vastahyökkäyksen jälkeen hyökkääjä ei halua/kykene jatkamaan hyökkäystään"

Tämä tietenkin siinä tilanteessa että pakeneminen tai muu vaihtoehto ei enää auta/onnistu. Vastahyökkäyshän ON VIIMEINEN vaihtoehto. :thumbs:

Tämä siis oman kokemuksen perusteella lajista (P3).

Lajiin olen muuten tyytyväinen ja annan täydet :5:

Ei ole ikinä jaksanu kiinnostaa tämä itämäisten lajien "pokkurointi" ja että
heti pitäisi alkaa opettelemaan jotain elämää näyttävämpää, mutta täysin turhaa flipflop-sarjaa. ;)

osama airlines sanoi:
Siis mikäli olen asian oikein ymmärtänyt niin se on fyysisesti erittäin rankka laji punnerruksia ja vatsalihaksia hinkataan paljon, ja muutenkin
joutuu koville eli ei oikein taida sujua salin kanssa.

Siis näin minä olen kuullut mutta kokeilemalla se selviää. :rolleyes:
Väärin ymmärsit. Punnerruksia ja vatsaliikkeitä hinkataan aika minimaalisesti mutta silloin tällöin potkitaan,lyödään ja painitaan kovaa mutta ei kuitenkaan pitkään. Voimat riittää hyvin seuraavan päivän salireissulle.

Tarkemmin ajatellen kyllähän se siinä menee kun vain huomaa tehdä kaikki lihakset salilla silleen ettei haittaa kravmagassa. :nolo:

Pumba sanoi:
Ei ole ikinä jaksanu kiinnostaa tämä itämäisten lajien "pokkurointi" ja että
heti pitäisi alkaa opettelemaan jotain elämää näyttävämpää, mutta täysin turhaa flipflop-sarjaa. ;)
Itämaisissa lajeissakin on suuria eroja. Varmaan kaikissa tosin joutuu silloin tällöin kumartelemaan, mutta minä en ymmärrä mikä siinä on niin kauheaa.
Tarkoituksena on vain osoittaa hieman kunnioitusta treenikavereita/ ohjaajia kohtaan.

Minun mielestäni krav maga on hyvä itsepuolustuslaji, mutta se ei kuitenkaan ole mikään oikotie onneen.

Oikotietä onneen taistelu/itsepuolustuslajien suhteen ei tosiaankaan ole. Oli kyse mistä lajista tahansa. Se riippuu itsestään mitä treenaa ja miten ja miten monipuolisesti. Onhan valitettavasti kavereita joilla motoriikka, soveltaminen ym on heikkoa mutta kuitenkin.

Krav Maga on hyvä laji siinä missä moni muukin. Muuten, olettekos huomanneet että monessa muussa maassa ja varsinkin Brittein saarilla ei olla ollenkaan vakuuttuneita Krav Magan toimivuudesta. Huom. en nyt halua mitenkään kyseenalaistaa lajia, vaan sanoa vain sen kuinka tärkeää on että lajilla on maassa oma liitto joka on terveellä pohjalla (kuten täällä suomessa) ja hoitaa asiat oikein. Sähläämisellä voi hyväkin laji saada rahastuksen leiman otsaansa.

joo.. lajin ku lajin saa paskaks jos rahastetaan, tai seurat on paskoja puhumatta ohjaajasta. ohjaaja on todella tärkeä että laji saadaan toimivaks ja iskostettua hyvin harjoittelijalle.

osama airlines sanoi:
Siis mikäli olen asian oikein ymmärtänyt niin se on fyysisesti erittäin rankka laji punnerruksia ja vatsalihaksia hinkataan paljon, ja muutenkin
joutuu koville eli ei oikein taida sujua salin kanssa.

Siis näin minä olen kuullut mutta kokeilemalla se selviää. :rolleyes:

Magatreenien kovuus on seurasta/ohjaajasta/treeniviikosta/tasosta riippuva asia. Mitä korkeampi taitotaso, sitä kovempia treenejä. Peruskurssi on aika leppoisa, vaikka kyllä sielläkin hien saa pintaan.

Hyvä laji, suosittelen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
NHB sanoi:
Aivan varmasti sopii Maga ja salitreeni yhteen. Se ei ole kuitenkaan mikään urheilulaji joissa sitä kuntoa treenataan enemmänkin. Pienen lihaskuntojumppan ei nyt pitäisi kenenkään amatööriboudarin tieteentarkkaa palautumisprosessia pitäisi liiaksi sotkea.

Sopii joo, jos osaa yhdistää ne oikein. Tosin fakta taitaa olla se että jompi kumpi siitä aina vähän kärsii, mulla kärsi ainakin voimaharjoittelu.

Eron huomasin parhaisten silloin kun meni varvas litaksi ja joutui olemaan mättäreeneistä pois. Voimaharjoittelu luisti sen kuukauden todella paljon paremmin. Minäkun en oikein osannut reenata sillon kumpaakaan kevyesti.

Tossa on keskustelua kyseisestä aiheesta.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=12396

Minua ihmetyttää, kun toistelette kokoajan, että treenataan "kadunmiestä" vastaan. KM on alkujaan kehitetty sotilasolosuhteisiin eli Israelin armeijan sotilaiden kykyyn selviytyä "rättipäiden" keskellä. Sotilas-mallin tarkoitus on lyhyessä ajassa eliminoida vastustaja. Meidän salilla puhutaan 4 sekunnin säännöstä (lyhyt aika), joka alkaa kun huomaat kamppailutilanteen alkaneen (käydään kiinni/huudetaan uhkaus/jne...) ja 4 sekunnin aikana pitäisi tilanne olla hallinnassa. Muuten ollaan epäonnistuttu/jokin on mennyt pieleen. Salimme painottaa myös että tarkoitus on pysyä pystyssä mahdollisimman pitkään (koko 4 sekuntia). Tottakai treenaamme mattoon viemistä, mattotekniikkaa, koska se kuuluu "ei sääntöjä"-otteluihin. Se minkä sanotaan tekevän KM:sta tehokkaan on se, että liikkeet perustuvat stressireaktioihin. Eli kun henkilöä lyödään päähän, nousevat kaikilla kädet jolloin tavalla, pää vetäytyy taaksepäin, jne... Näistä reaktioista on sitten pyritty johtamaan liikkeitä, torjunnat, jne... Treeneistä saatava hyöty on sitten aivan itsestä/ohjaajista kiinni. En tiedä miten asiat ovat muualla, mutta meidän salilla ohjaajat ovat käyneet koulutuksensa Israelissa/lajin pääkouluttaja on vetänyt sen jossain. Mielestäni ehdottomasti parasta treeniä on sparraus. Itse käytän sparrauksessa sääri-, muna- ja hammassuojia sekä grapling-hanskoja. Tällöin ollaan niin lähellä todellisuutta, että se riittää minulle. Eihän treeneissä ole tarkoitus tyrmätä kaveria, vaan löytää omia vahvuuksia ja heikkouksia. Pitää myös muistaa, että seuraavana päivänäkin on elämää. Eli itsensä "puujaloille" hakkaaminen on aivan turhaa.

practioner sanoi:
Minua ihmetyttää, kun toistelette kokoajan, että treenataan "kadunmiestä" vastaan. KM on alkujaan kehitetty sotilasolosuhteisiin eli Israelin armeijan sotilaiden kykyyn selviytyä "rättipäiden" keskellä. Sotilas-mallin tarkoitus on lyhyessä ajassa eliminoida vastustaja. Meidän salilla puhutaan 4 sekunnin säännöstä (lyhyt aika), joka alkaa kun huomaat kamppailutilanteen alkaneen (käydään kiinni/huudetaan uhkaus/jne...) ja 4 sekunnin aikana pitäisi tilanne olla hallinnassa. Muuten ollaan epäonnistuttu/jokin on mennyt pieleen. Salimme painottaa myös että tarkoitus on pysyä pystyssä mahdollisimman pitkään (koko 4 sekuntia). Tottakai treenaamme mattoon viemistä, mattotekniikkaa, koska se kuuluu "ei sääntöjä"-otteluihin. Se minkä sanotaan tekevän KM:sta tehokkaan on se, että liikkeet perustuvat stressireaktioihin. Eli kun henkilöä lyödään päähän, nousevat kaikilla kädet jolloin tavalla, pää vetäytyy taaksepäin, jne... Näistä reaktioista on sitten pyritty johtamaan liikkeitä, torjunnat, jne... Treeneistä saatava hyöty on sitten aivan itsestä/ohjaajista kiinni. En tiedä miten asiat ovat muualla, mutta meidän salilla ohjaajat ovat käyneet koulutuksensa Israelissa/lajin pääkouluttaja on vetänyt sen jossain. Mielestäni ehdottomasti parasta treeniä on sparraus. Itse käytän sparrauksessa sääri-, muna- ja hammassuojia sekä grapling-hanskoja. Tällöin ollaan niin lähellä todellisuutta, että se riittää minulle. Eihän treeneissä ole tarkoitus tyrmätä kaveria, vaan löytää omia vahvuuksia ja heikkouksia. Pitää myös muistaa, että seuraavana päivänäkin on elämää. Eli itsensä "puujaloille" hakkaaminen on aivan turhaa.
Mattoon vieminen ei minusta kuulu Krav Magan periaatteisiin koska tekniikan pitäisi toimia myös useita vastustajia vastaan. Eli kun menet maahan ja makaat maassa sitoen yhtä hyökkääjää, toinen potkii sinua päähän. Tilanne on paljon huonompi kuin pystyssä pysyttäessä.

Tokihan mattotekniikoita joutuu harjoittelemaan jos joku vie maahan.

Olet aivan oikeassa, niin kuin aikaisemmin kirjoitinkin eli pystyssä pyritään pysymään. Meillä on mattotekniikkaa enemmän, koska meidän valmentaja valmentaa myös shootfightereita/ultimate fightereita. Joten tästä johtuen meillä ei ole KM:aa aivan puhtaimmillaan. Mutta toisaalta tuleepahan treenattua monia eri osa-alueita.

Mutta toisaalta siinä maga onkin "susi" että ei treenata mattoa paljoa. kuitenkin n 75% otteluista päätyy maahan. Jutsu ym kaikki painiminen on hyvää treenausta siinä osa-alueessa. Mutta Krav maga on muuten yks tehokkaimmista itsepuolustuslajeita. Mutta mitä enemmän osaa, sen parempi. (vaikkakin: parempi osata yksi tekniikka hyvin kuin 10 huonosti) Itse olen siirtynyt Hokutoryu ju-jutsusta Krav magaan mikä sinänsä hyvä että on pohjalla hyvää tekniikkaa jne. (mitä meillä magassa ei niin keskitytä) Mulle ainakin maga ensimmäisenä lajina olisi ollut hasardi liike. Nyt on toisin. Ja huomioiden viralliset maga ohjaajat. kaikilla on pitkä kokemus muista lajeista.

XXL sanoi:
Ikäraja on 18-vuotta (ehdoton) joten joudut odottelemaan. Kannattaa kuitenkin myöhemmin mennä mukaan, KM on nopea oppia ja tehokas.

Minä sain ohjaajan kanssa neuvoteltua niin, että tänään pääsen aloittamaan magan vaikken olekkaan vielä 18.

"75% otteluista päättyy maahan"
Niin tämä 75-90% (riippuu lähteestä) tilasto perustuu Los Angelesin poliisin tekemään tutkimukseen 90 luvun alkupuolella. Kyseisessä tutkimuksessa tutkittiin pidätystilanteita. Jos katsot esim. Copsia niin tajuat, että itsepuolustus ei ole sama asia. Totta helvetissä ne poliisien pidätykset menee maahan.
Magassa harjoitellaan mattoa. Ihan perus painia. VApautumisia otteista. Lisäksi harjoitellaan mattoa siten, että saa lyödä, purra, repiä tukasta ja tavoite on pääsät äkkiä ylös ei suinkaan saada aikaan triangelia.
Toki opetetaan myös lukkoja/kuristuksia koska jotkut tilanteet voivat vaatia niitäkin mutta pääpaino on eri asioissa.

Nyt oli ekat krav maga reenit ja voin kyllä sanoa että menen toistekin! Ihan pirun hieno laji, mahtava vetäjä ja hyvä ja ymmärtäinen porukka kun neuvoivat aloittelijaa, ansaitsee kyllä täydet :5: ja :thumbs: hymiön!

tiny_tinman sanoi:
Nyt oli ekat krav maga reenit ja voin kyllä sanoa että menen toistekin! Ihan pirun hieno laji, mahtava vetäjä ja hyvä ja ymmärtäinen porukka kun neuvoivat aloittelijaa, ansaitsee kyllä täydet :5: ja :thumbs: hymiön!

Eikös olekkin..... :kippis1: :5:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom