Krav Maga

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tugi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No kait sitä itekkin pitää sitten tuoda korteni kekoon, vaikka korteni ei yllä muuhunkuin peruskurssille. :david:

Elikkä mukavalta vaikuttaa ja omalle kunnolle juuri sopiva, ainakin olen itseni piipusta löytänyt joka harkkojen jälkeen. Muutenkin kivaa ja sopii tämmöiselle normaalille tavikselle.

Valmentaja osaa todellakin asiansa ja on hauska veikka kaikinpuolin. Aion kyllä jatkaa KM:aa niin kauan kun tässä miehessä puhtia riittää, ja kunhan tässä nyt vielä jonkunlaiseen kuntoon pääsee niin aloitan painin tai potkunyrkkeilyn. :whip:

Mutta ei siitä sen enempää. :arvi:

Näin lyhyen tutustumisen perusteella annan :5:

Scar sanoi:
Ihan mielenkiinnosta, että kertokaahan nyt miten niitä tasokokeita pitäisi kehittää?
Lähtökohtahan on se, että ainakin alkupään tasojen kanssa otetaan huomioon ihmisen henkilökohtaiset fyysiset rajoitteet. Eli esim. yksikätinen mies ei koskaan saisi P1 tasoa koska yhtäaikainen torjunta ja vastahyökkäys lyönnillä ei nyt vain onnistu. Eli magassa annetaan varsinkin alkupuolella "löysiä" jos henkilö on henkilökohtaisilta kyvyiltään jotenkin rajoitettu esim. iän takia.
Eli niiden ei olekkaan tarkoitus olla tasapuolisia. Jokaiselle niiden pitäisi olla kova suoritus. Eli jos olet kovakuntoinen ja lahjakas kaveri SINULTA vaaditaan niissä enemmän.

Mutta oikeassa ootte siinä, että tasot ei merkitte ei sitten yhtään mitään. Moni kuitenkin haluaa testata itsensä ja nähdä edistymistään ja tuo on yksi tapa tehdä se.

Kuten jo mainitsinkin, mulla ei tästä lajista ja tasokokeista vielä kovin pitkällisiä kokemuksia ole ja sen vuoksi mulla ei myöskään ole selvää vastausta tuohon, että kuinka niitä kokeita pitäisi kehittää. Mielestäni tämä on aika vaikea juttu ja jo tasokokeiden järjestäminen/valvominen sinällään on melkoisen vaativa tehtävä (luulisin). Mutta se tunnelma mikä mulle henkilökohtaisesti on jäänyt, on sellainen häsääminen. Että kun kymmeniä tyyppejä tekee täydessä salissa yhtä aikaa suoritusta ja kokeen valvojat kiertelevät siellä seassa. Että eihän siinä voi havaita kaikkea, tai siis ei voi havaita riittävästi, jotta saisi oikein kokonaisvaltaisen kuvan henkilön suoriutumisesta. Yksi ratkaisu voisi olla ajankäytön lisääminen, eli että kokeelle varattaisiin riittävästi aikaa. Toinen asiaa auttava ratkaisu voisi olla 'massasuoritteista' (koko sali tekee yhtä aikaa) siirtyminen 'yksittäissuoritteisiin' eli esim. pari-kolme paria/henkilöä kerrallaan suorittaisi selkeästi vuorollaan valvonnan alla. En tiedä, ovatko nämä oikea ratkaisu ja varmastikaan yhtä oikeaa ratkaisua ei ole. Enkä osaa arvioida, kuinka vaikeaksi käytännön toteutus tällöin menisi. Tämä on mun henkilökohtainen mielipide ja musta tuntuu tältä.

Lajista pidän joka tapauksessa todella paljon tähänastisten kokemusten perusteella ja aion jatkaa harrastuksen parissa sekä panostaa siihen parhaani mukaan.

No joo...kyllähän siellä kokeissa varmasti on useita ihmisiä kerrallaan. Tämä lienee kuitenkin hyvinkin yleistä miltei kaikkien lajien kanssa. Mieleen muistuu eräs perinteisempi laji jonka keltaisen vyön kokeessa oli jollain leirillä pari sataa suorittajaa.
On selvä, että paremman kuvan ihmisen tasosta saa jos valvottavia on vain 2-3. Mietippäs kuinka paljon kokeen pitämiseen menee ohjaajalta jos noin tehtäisiin ja pitää testata esim. 40 ihmisitä? Yhtälö ei vain toimi. Toki jos jollakulla on hyvä idea miten ongelma ratkaistaisiin niin vien eteenpäin. Korkeampien tasojen suorittajia onkin sitten yleensä vain muutama joten siellä joutuu varmasti tarkemman silmän alaiseksi.

Kukka sanoi:
Kuten jo mainitsinkin, mulla ei tästä lajista ja tasokokeista vielä kovin pitkällisiä kokemuksia ole ja sen vuoksi mulla ei myöskään ole selvää vastausta tuohon, että kuinka niitä kokeita pitäisi kehittää. Mielestäni tämä on aika vaikea juttu ja jo tasokokeiden järjestäminen/valvominen sinällään on melkoisen vaativa tehtävä (luulisin). Mutta se tunnelma mikä mulle henkilökohtaisesti on jäänyt, on sellainen häsääminen. Että kun kymmeniä tyyppejä tekee täydessä salissa yhtä aikaa suoritusta ja kokeen valvojat kiertelevät siellä seassa. Että eihän siinä voi havaita kaikkea, tai siis ei voi havaita riittävästi, jotta saisi oikein kokonaisvaltaisen kuvan henkilön suoriutumisesta. Yksi ratkaisu voisi olla ajankäytön lisääminen, eli että kokeelle varattaisiin riittävästi aikaa. Toinen asiaa auttava ratkaisu voisi olla 'massasuoritteista' (koko sali tekee yhtä aikaa) siirtyminen 'yksittäissuoritteisiin' eli esim. pari-kolme paria/henkilöä kerrallaan suorittaisi selkeästi vuorollaan valvonnan alla. En tiedä, ovatko nämä oikea ratkaisu ja varmastikaan yhtä oikeaa ratkaisua ei ole. Enkä osaa arvioida, kuinka vaikeaksi käytännön toteutus tällöin menisi. Tämä on mun henkilökohtainen mielipide ja musta tuntuu tältä.

Lajista pidän joka tapauksessa todella paljon tähänastisten kokemusten perusteella ja aion jatkaa harrastuksen parissa sekä panostaa siihen parhaani mukaan.

No tohon ajan lisäämiseen voisin sanoa, että prlk!! muutamat tasokokeet ovat kestäneet mulla bout 3-6h ja välissä ollut kaksi 10min taukoa, joten ei sitä aikaa kuitenkaan...eihän.parempi olisi jos tasokokeita pidettäisiin useammin ja niihin voisi ilmoittautua korkeintaan 20 henkeä per koe. Silloin se sujuisi paremmin. Kokeiden pituus nousee melko monissa tasokokeissa, mitä korkeampaa tasoa suorittaa. Syy johtuu siitä ,että korkeammat tasot suorittaa kaikki samat tekniikat alusta asti alempien tasojen kanssa, että silleen. Rankkaa touhua aina välillä oli.

Tiedz sanoi:
No tohon ajan lisäämiseen voisin sanoa, että prlk!! muutamat tasokokeet ovat kestäneet mulla bout 3-6h ja välissä ollut kaksi 10min taukoa, Syy johtuu siitä ,että korkeammat tasot suorittaa kaikki samat tekniikat alusta asti alempien tasojen kanssa, että silleen. Rankkaa touhua aina välillä oli.

Eikös se ole vähän niinkuin koko homman ideakin?

Scar sanoi:
Eikös se ole vähän niinkuin koko homman ideakin?

Olet oikeassa. Mutta rankkaa se on silti. Ja oliskohan se jo vähän liikaa jos G1 tasoa suorittaessa joutuisi olemaan salissa täydellä höyryllä 10h.heh :eek:

tuo on musta tyhmää että pitää olla muitten alempien kokeissa pakolla ennenku pääsee omaa tasoa suorittaa. kaikille tasoille omat kokeet ja voihan aina kysyä alempien tasojen tekniikoita. Ja sisänsä tyhmää alkaa sanomaan jostain sparrauksesta mitään ku kuitenkin sparrausta voi harjoittaa kuka tahansa ja miten tahansa. hanskat kädessä sparraus on musta vain kehiin tarkoitettu, ei todellakaan katutilanteisiin. et se siitä sparrauksesta. jos haluatte kokeilla sparrausta ja alussa, menkää hokytotyu ju-jutsuun. on muute vihreän vyön kokeessa (ehkä jopa oranssin jo) 3h rankan kokeen jälkeen vielä täyskontakti matseja ikään, kokoon katsomatta ilman suojia. eikä paljoa sääntöjä ole. yks keskellä ja reunoista tulee vuorotellen kavereita myllyttää. siinä on monella pojalla luu kurkussa.

~Proxi~ sanoi:
tuo on musta tyhmää että pitää olla muitten alempien kokeissa pakolla ennenku pääsee omaa tasoa suorittaa. kaikille tasoille omat kokeet ja voihan aina kysyä alempien tasojen tekniikoita. Ja sisänsä tyhmää alkaa sanomaan jostain sparrauksesta mitään ku kuitenkin sparrausta voi harjoittaa kuka tahansa ja miten tahansa. hanskat kädessä sparraus on musta vain kehiin tarkoitettu, ei todellakaan katutilanteisiin. et se siitä sparrauksesta. jos haluatte kokeilla sparrausta ja alussa, menkää hokytotyu ju-jutsuun. on muute vihreän vyön kokeessa (ehkä jopa oranssin jo) 3h rankan kokeen jälkeen vielä täyskontakti matseja ikään, kokoon katsomatta ilman suojia. eikä paljoa sääntöjä ole. yks keskellä ja reunoista tulee vuorotellen kavereita myllyttää. siinä on monella pojalla luu kurkussa.

Ja itse sitten ilmeisesti reenaat hokutoryu-jujutsua???Eikös lauseitten alussa ole yleensä isot kirjaimet. :kuola:

Tiedz, tää tuskin on oikeinkirjoitus koe???? No jos haluut ni voin kirjoittaa kyllä niin että on isotalkukirjaimet. Ja olen treenannut hokutoo ja nykyisin Krav Magaa. :)
Krav Maga on mielestäni parempi itselleni kuin ju-jutsu. Krav magassa perehdytään oikeisiin asioihin oikealle tavalla.. mut toisaalta sekin riippuu aina opettajasta miten mitänkin opettaa ja millä tavalla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
~Proxi~ sanoi:
Tiedz, tää tuskin on oikeinkirjoitus koe???? No jos haluut ni voin kirjoittaa kyllä niin että on isotalkukirjaimet. Ja olen treenannut hokutoo ja nykyisin Krav Magaa. :)
Krav Maga on mielestäni parempi itselleni kuin ju-jutsu. Krav magassa perehdytään oikeisiin asioihin oikealle tavalla.. mut toisaalta sekin riippuu aina opettajasta miten mitänkin opettaa ja millä tavalla.

No toi mun kettuilu oli kyllä aivan turhaan :piis:
Mutta muuten olen tästä asiasta kanssasi aivan samaa mieltä :kippis1:

Chd sanoi:
Mun mielestä tehokas = tuhokas, eli vertaa vaikkapa aseeseen. Eikö aina tehokkaampi tee enemään tuhoa. Siitä taas en osaa sanoa mitä KM:ssä tolla tehokkuudella tarkotetaan, ei siviiliversiossa kuitenkaan tapeta ihmisiä.
Kurkkuun lyöminen,silmiin sormien työntö ja puukkotekniikat voivat olla tappaviakin.Näitä tuli harjoiteltua silloin,kun itse lajia treenasin.

Snake sanoi:
Kurkkuun lyöminen,silmiin sormien työntö ja puukkotekniikat voivat olla tappaviakin.Näitä tuli harjoiteltua silloin,kun itse lajia treenasin.

Joo ne voi olla tappavii, samoin kun tavallinen potku päähän. Pointti oli että mun ymmärtääkseni tossa siviiliversiossa ei _pyritä_ tappamaan toista mahdollisimman helposti, vaikka se onnistuisikin.

Chd sanoi:
Joo ne voi olla tappavii, samoin kun tavallinen potku päähän. Pointti oli että mun ymmärtääkseni tossa siviiliversiossa ei _pyritä_ tappamaan toista mahdollisimman helposti, vaikka se onnistuisikin.
Eli siviiliversiossa tapetaan toinen mahdollisimman vaikeasti?
:confused:

Chd sanoi:
Aivan,mutta eivät ne sitä sotilasversiotakaan voi harjoitella tekniikat loppuun viemällä.Musta ainakin esim.tuo veitsi tuntuu vaarallisemmalta kuin jalka,vaikka tie-tys-ti potkukin voi kuoleman aiheuttaa.Ja se,että pyritään viiltämään isoimpien valtimoiden alueelle on minun mielestäni ainakin tappamisen harjoittelua,kuten sotilasversiossakin.Ymmärsin kyllä pointtisi :thumbs: ,mutta sain sen vaikutelman,että toiset jotenkin löysänä lajina pitävät.
Ottelemisesta Krav Magassa vielä sen verran,että meillä ainakin oli erikseen yleisissä treeneissä tapahtuva ottelu ja ne treenit,joihin ei ollut kenenkään pakko tulla.Noissa jälkimmäisessä ottelin esim.entistä nyrkkeilyn olympiavalmennettavaa vastaan,joka oli taitojaan mukavasti yllä pitänyt muissa kamppailulajeissa.Kyseiseltä mieheltä sain melkoisen täysipainoisen suoran keskelle naamaa(nenä oli aika kipee).Yhdeltä isommalta mieheltä sain mukavan silmäkäsittelyn(peukalon työntäminen silmään),kun se ei halunnut enää kolmatta kertaa giljotiiniin.Musta ja punainen olivat jätkien kasvoilla aika yleinen väri.
Tulipahan sitäkin kokeiltua ja on seuran vetäjä takaisintulotoivotuksiakin lähettänyt.Puntti,kamppailulaji ja kolmivuorotyö eivät vain pitkään samaan yhtälöön sopineet.

Pecman sanoi:
Eli siviiliversiossa tapetaan toinen mahdollisimman vaikeasti?
:confused:
Joo,tosta mäkin meinasin kommentoida,mutta tarkoitus ei aivan tuo tainnut olla...

Mitenkäs toi täyspainonen salirääkki ja krav maga sotii toisiansa vastaan eli onko se fyysisesti kovin rankka laji.

Tars mennä peruskurssille jahka polvi rupee toimiin...

varmaan iha hyvin käy käsi kädessä. riippuu kai ohjaajasta ja seurasta toi fyysinen puoli. meillä enemmänkin "tekniikka" painoitteinen. välillä kovempaa välillä hiljempaa. joskus on jopa kuntotestejä. mutta riippuu itestäänkin kuinka kovaa haluu mätkiä.

Mr.Bueno sanoi:
Mitenkäs toi täyspainonen salirääkki ja krav maga sotii toisiansa vastaan eli onko se fyysisesti kovin rankka laji.

Tars mennä peruskurssille jahka polvi rupee toimiin...

Siis mikäli olen asian oikein ymmärtänyt niin se on fyysisesti erittäin rankka laji punnerruksia ja vatsalihaksia hinkataan paljon, ja muutenkin
joutuu koville eli ei oikein taida sujua salin kanssa.

Siis näin minä olen kuullut mutta kokeilemalla se selviää. :rolleyes:

Aivan varmasti sopii Maga ja salitreeni yhteen. Se ei ole kuitenkaan mikään urheilulaji joissa sitä kuntoa treenataan enemmänkin. Pienen lihaskuntojumppan ei nyt pitäisi kenenkään amatööriboudarin tieteentarkkaa palautumisprosessia pitäisi liiaksi sotkea.

Suositut

Back
Ylös Bottom