Krapulat pahentuneet vuosien myötä? Vinkkejä krapuloiden hoitoon?

Hei.

Olen huomannut, että kun täytin 30 niin krapulat on todella paljon pahempia kuin vaikkapa joskus 5v sitten.
Nykyään jos juo sen 1 päivän niin 2 pv kestää palautua.
Ennen jos joi 2pv niin se oli se 1 pv ja thats it.

Ennen tosin saattoi mennä kolmekin päivää putkeen mut nykyään tulee juotua ehkä kerran viikkoon tai oikeestaan kerran kahteen viikkoon.

Mut 15v on nyt tullut "juotua" suht säännöllisesti ja tyyliin just se kerran viikkoon. Parikymppisenä se oli aina se pe ja la.

Mikä on, kun vaikka elää terveellisesti viikot ( Olen muuten 187/99 ), syö salaattia, kanaa, rahkaa, treenaa, käy juoksemassa, puntilla, sählyä, lätkää ja
pitää aineenvaihdunnan suht hyvin päällä niin silti jos juo sen 1 päivän, aloittaa vaikka La klo. 18 ja lopettaa klo. 02.15 ja juo sen 13-16 annosta niin se seuraavan päivän olo on ihan hirveä. Nykyään juon kaljaa ja saatan ottaa pari valkovenäläistä ja ehkä kossuvissyn. Shotteja en enää juo, niistä tulee ihan kammottava olo.

Onko väliä mitä sitä juo? Pelkällä bissellä hellempi krapula? Viskiä ja punkkua niin kuolema korjaa seuraavana päivänä?
Jotkut uskovat puhtaan vodkan voimaan ja ei tule kuulemma krapulaa. Mitä enemmän on kemiallisia yhdisteitä ja ainesosia, kuten viskit ja viinit, niin sen pahempi olotila seurv päivänä. Näin kerrotaan.

Olen lähdössä parin viikon päästä risteilemään parin kaverin kanssa Ruotsiin ja 2 päivää pitäis jaksaa ottaa. Jaksanhan minä, ei se ole ongelma, mutta sitten kun sen juomisen lopettaa niin sit tulee se ongelma. Millä saisi pidettyä sen krapulan mahd. pienenä sit sunnuntaina? Kannattaako odottaa La että promillet tippuu vai aloittaa luistelemaan aamupäivästä jo bissellä jottei se huono olo tule? :) Mikä on teidän keinonne näissä yleensä?

Join viimeks muuten 2pv viime kesänä Helsingin juhlaviikoilla. Tuli juotua koko ajan, bissee, jägermaisteria ja pastirol shotteja. Krapula kesti 4pv ja henkinen krapula 2 viikkoa. Pelkotilat ja paniikkihäiriöt.. huhhuh. :face:

Ja oletteko kokeilleet palkkareita krapulassa? Onko palautusjuomasta hyötyä silloin, helpottaako olo? Entä vitamiinit? Taitaa olla huuhaata.. :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kunnon mätöt ja vähintään litran kannu vettä ennen nukkumaanmenoa. Toimii täällä, vaikka ikää ei ihan yhtä paljon vielä ole. :)

Dokaus lauantaina -> tasottelu pyhänä, parempi olo maanantaina. Itellä kans olot paheni jossain 25-26 ikävuosien tienoilla. Jännä seikka sinänsä että kun juo muutaman päivän putkeen niin kanuuna on paljon hellempi kuin yhden päivän tinttasulla.
3-8 keskiolutta sunnuntaihin niin maanantaina kiität minua :).

Itsehän en siis pahemmin rajua juopottelua harrastele.

Loppukaneettina voi todeta että vloppu on liian lyhyt aika viinan lipitykseen.

Vettä paljon. Yöksi miranax..

mua lääkäri neuvo asiaan, että pitäisi tinata vähemmän. aijaa. :jahas:

Kummasti vähemmällä täällä ainakin krapulan (jää about siihen yhteen päivään ja sen jälkeiseen huonosti nukuttuun yöhön) suhteen selviää, jos sen ministerisalkun ja kylkiäisten sijaan tiputteleekin vain sen n.15 annosta. Toisaalta aika paskaahan tollanen puolitiehen jättäminen on, kun sitä viinaa on tarkoitus ottaa. Tuskin kukaan pihviäkään vaan toiselta puolelta paistaa.

Mua on aina ihmettyttänyt tuo puhe krapulan pahenemisesta. Olen sitä mieltä että tuo on vaan henkinen juttu. Eli junnuna sitä ei oltu niin kriittisiä ja tarkkoja olosta, sitä vaan kohellettiin ja mentiin. Ja pienet olotilat ei haitanneet. Nyt vanhempana useammat on niin kriittisiä ja sitä aletaan vaan lietsoa pientäkin tavallisesta poikkeavaa fiilistä niin että se saadaan pahenemaan.
Itselläni ei yleensä ole pahoja krapuloita, en sitten tiedä että johtuuko omasta juomis tyylistä vai mistä lie. Harvoin olen sellaisessa kunnossa että en kaikkea muistaisi tai että sammuisin. Samoin hyvin harvoin menee minnekään valomerkkiin. En myöskään usko että olisi mitään merkitystä että mitä juo tai jouko esim sekaisin useita laatuja. Toisaalta myös viskien maistelu on voinut tehdä minusta "immuunin" krapulalle vaikkakin maistelen silloin tällöin vain 1-2 viskiä kerralla.
Mutta otetaan tässä esimerkki sellaisesta perus maistelu illasta eli viime lauantai.
Olin duunissa 7-15. Ruokailu oli aamupalana prode pirtelö. Päivällä pastaa ja j.lihaa. Klo 15.00 lenkille 1h. Siitä kotia ja ruokaa laittaessa kalja. Pihvin kanssa iso lasi punkkua. Jälkkärinä kahvia,muffinssi ja 4cl konjakkia. Sitten leffaa katsoessa 2 x pintti santtua sekä 2 erilaista viskiä 4cl per annos. Sitten koirien kanssa taas ulos 1h. Sen jälkeen illalla meni viellä 6 tölkkiä kaljaa ja 3 kertaa 4cl viskiä. Sekä muutama huikka jekkua sekä pushkin vodkaa. Nukkumaan menin siinä puolenyön aikaan. Aamulla olin jo 8.30 koirien kanssa lenkillä ja olossa ei ollut mitään ongelmaa. Tuo on aika normi settiä kun tulee otettua kotona pienet.

Niin, siitäpä se on kysymys, mitä kukakin kutsuu juomiseksi. Kunnon sarjoilla tulee aina krapula ja se pahenee iän myötä. Piste. Nimimerkillä "En pahemmin maistele"

Niin, siitäpä se on kysymys, mitä kukakin kutsuu juomiseksi. Kunnon sarjoilla tulee aina krapula ja se pahenee iän myötä. Piste. Nimimerkillä "En pahemmin maistele"

Sitten kuuluu kysyä, että miksi näin on? Onko nuoruusvuosina esim. testotasot niin katossa, että kovakaan soppaaminen ei riitä heiluttamaan tasoja niin paljoa, että krapula ja palautuminen ryyppäämisestä kestäisi yhtä kauan kuin nykyään? Entä miten vaikuttaa toleranssit krapulaan? Harjoittelullahan tämäkin harrastus (ja viinakestävyys) paranee, mutta onko sitten niin, että vaikka kotelo tuntuu viinaa kestävän niin kroppa vetää itsensä kunnon hälytystilaan koittaessaan selvitä kasvaneista määristä?

Jännä seikka sinänsä että kun juo muutaman päivän putkeen niin kanuuna on paljon hellempi kuin yhden päivän tinttasulla.
Allekirjoitan.

Toivottavasti ei tästä ainakaan pahene. Jos lauantaina oon baarissa pilkkuun asti niin koko sunnuntai menee sängyn pohjalla. Maanantaina yleensä vielä huono olo ja ruokaa ei pysty juurikaan vielä syömään ku joka haarukallisella meinaa tulla ylös. Tiistaina vielä yleensä ei tee yhtään mieli syödä, mut ei sentään koita ruoka enää kiivetä kurkkua pitkin ylös.

Mainitaan nyt vielä, et jos juon illalla vaikka vaan 6 annosta niin ihan saletti, et on seuraavana aamuna krapula.

Mulla mennyt toiseen suuntaan. Krapulat kadonneet kokonaan varmaan noin 7v sitten. Sitä ennen kyllä saatoin oksentaa aamusta iltaan seuraavana päivänä ja maata muuten vain sängyn pohjalla voivotellen päänsärkyä ja kamalaa oloa.
Tuolloin saattoi päänsärystä päästä (tai edes saada vähä lievemmän) kun muisti ottaa säkylääkkeen jo nukkumaan mennessä. Jos otti vasta herätessä, se oli jo myöhäistä. Lisäksi jos vähänkin teki pahaa jo ennen nukkumaanmenoa, helpotti seuraavaa aamua huimasti jos väkisin ees kävi oksentamassa jo tuolloin..

Sen verran oppinut tuntemaan oma mieltä ja kehoa että kun juon niin juon aina suurinpiirteen yhtä paljon. Joten jos haluaa välttää krapulan niin aloittaa jo aamusta / päivästä, eikä vedä siinä muutamaa tuntia ennen baariin lähtöä samaa määrää. Tasaisempi nousu = tasaisempi lasku = ei niin pahaa darraa. Kuitenkin se pieni kohmelo aina juomisen jälkeen ja varmaankin siitä valvomisesta enemmän kuin ite juomisesta.

mä en enää nykyisin ala ryyppäämään yhden päivän takia, pitää pystyä jatkamaan seuravana aamuna heti herättyä. mikään ei oo vittumaisempaa kuin herätä yhen illan dokauksen jälkeen todetakseen tässäks tää oli.

Ja muutaman juonti on ihan perseestä, darra se tulee niistäkin, otetaan kunnolla sitten jos otetaan ja jännitetään rytmihäröissä seuraavat puoli viikkoa.

varmaankin siitä valvomisesta enemmän kuin ite juomisesta.

Ihan kuule varmasti.

Ei mulla ole ainakaan mitään ongelmaa aamulla herätä jos menen nukkumaan klo 4.00, mutta kyllä mulla vitun paha on aamulla olla jos sen 0,7 lekan ja baarissa 100€ tuhoaa.

Lukemattomia kertoja hyväksi todettu krapulanehkäisykonsti: Litra vettä naamariin ennen nukkumaanmenoa. Toimii joka ikinen kerta ainakin mulla. Joskus tuo litra on vaikea imaista sisuksiin mutta väkisellä kun vetää niin kyllä se menee. Jos ei kerralla halua tuota litraa vetää niin alkaa jo baarissa tilailemaan vesilaseja hyvissä ajoin.

mä en enää nykyisin ala ryyppäämään yhden päivän takia, pitää pystyä jatkamaan seuravana aamuna heti herättyä. mikään ei oo vittumaisempaa kuin herätä yhen illan dokauksen jälkeen todetakseen tässäks tää oli.
Allekirjoitan. :D Kahden-kolmen päivän kännirännit on parhautta! Noin yleisesti ottaen etenkin kakkospäivä, kun porukka heräilee samasta paikasta koko pitkä päivä on vasta edessä. Silloin sattuu ja tapahtuu! :D

Nää on toiminu ainakin meikäläisellä:

1. Juo myös välillä vettä koko illan ajan.
2. Yritä pysyä yhdessä juomalaadussa (esim. olut) koko ilta.
3. Syö jotain rasvaista ennen nukkumaan menoa.
4. Juo reilusti vettä ennen nukkumaan menoa.
5. Jos taipumusta päänsärkyyn, ota tabu suosiolla ennen nukkumaan menoa.

Itellä selkeesti suurin apu on ollut kohdasta 1. Illan mittaan tilailee aina silloin tällöin myös vesilasin samalla kuin alkoholia, ja huitasee sen (veden) siinä tiskillä huiviin.

Allekirjoitan. :D Kahden-kolmen päivän kännirännit on parhautta! Noin yleisesti ottaen etenkin kakkospäivä, kun porukka heräilee samasta paikasta koko pitkä päivä on vasta edessä. Silloin sattuu ja tapahtuu! :D

Amen to that. Mikäpä sen parempaa kuin herätä kohtuu heikkovointisena, kaivaa jääkaapista kirkas + aplarimehu ja sekoitella ruuvimeisseli x 2 = olo on kuin maailmanmestarilla. Tästä päivä jatkuu mutkattomasti keskiolutta lipitellessä. Toisena(3.4.5.) päivänä tilannetta joutuu kyllä korostamaan välillä terävillä jotta olo pysyy notkeana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom