Krapulat pahentuneet vuosien myötä? Vinkkejä krapuloiden hoitoon?

Jos ennen nukkumaan menoa muistaa (=kykenee) juomaan vettä, ottamaan vitamiinia, syödä hyvin ja harjata hampaat niin ei kyllä ole edes ryypännyt vaan lähinnä tissutellut.
No tämä nyt on musta ihan vaan omista valinnoista kiinni. Veikkaisin että jokainen joka on omin jaloin kotiin tullut (ei kannettu jo valmiiksi sammuneena) kykenee sen lasillisen vettä ottamaan, jos vaan haluaa. Ruuan laittaminen nyt on asia erikseen, eikä sitä nyt tietenkään pysty tekemään, mutta sitä varten voi olla kaukaa viisas ja laittaa jääkaappiin jotain mitä voi vaan tirpasta kylmänä naamariin (esim. lihapullia).
Ainakaan mulla ei ole vielä tullut tilannetta vastaan etten olisi pystynyt tuohon, ei teininä "pullo kossua pohjille ja baarissa reilu 10 drinkkiä/shottia päälle" kännien jälkeen, eikä myöskään nykyään n.15 annosta illassa tissuttelun jälkeen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
on aivan vitun mahtava lähteä varsinkin samalla porukalla syömään, pelaileen bilistä tai kesällä vaikka makoilemaan biitsille ja katseleen tsikuja. ottaa siinä sitten samalla sitä pientä tasoittavaa/nostattavaa samalla, polttelee norttia ja kelailee edellisen illan tapahtumia. varsinkin jos ei ole morkkista hirveästä tuhlaamisesta, tappelusta tai illan rumimman panemisesta, niin mikäs sen mukavempaa?
Jos näitä asioita pystyy tekemään krapulassa niin ei ole kyse kunnon krapulasta.

Jos näitä asioita pystyy tekemään krapulassa niin ei ole kyse kunnon krapulasta.

Joo, tollanen on ehkä korkeintaan pikku kohmelo, jos sitäkään. Kunnon darrassa hikoillaan ja täristään sängynpohjalla. Tai istutaan pöntöllä ripulilla ja täristään ja hikoillaan. Koko ajan on valtava ahdistus päällä, pumppu hakkaa viimeistä päivää ja tuntuu siltä kun joku tökkisi suolistoa puukolla...

Nuorempana oli kipuilevammat kanuunat. Olotiloja missä toivoo että kuolee, luule että kuolee ja illaksi selviää henkiin. Wanhemmiten ei tule enää noin järkyttävää darraa, mutta elimistö vetää väsyneeksi 3-5pv juopottelun jälkeen. Väsyttää, ajatus ei kulje, hiki valuu normaalia helpommin jne. Sanoisin, että wanhemmiten krapulat on ainakin mulla pitempiä, mutta loivempia.

Tässä hyvä pointti myös. Siinä missä jonkun "dokailu" tarkoittaa sitä että juodaan muutamia drinkkejä + pari kaljaa ja ajoissa nukkumaan niin toiselle se voi tarkoittaa sitä että juodaan auringonnousuun saakka jolloin alkoholin määrä on helposti 3-kertainen tuohon ensimmäiseen ryhmään verrattuna.
Samalla tavalla veikkaan että monelle "krapulat pahentuneet" tyypille ne nuoruuden kännit oli sixpäkki.

Auts, ton krapulan venymisen oon huomannu parin viime vuoden aikana. Kyllä viimeksi meni kolme päivää, että olo oli normaali (ikää nyt 28). Meikäläisellä tulee "iho kipeäksi/herkäksi". Ootteko ite huomannu? Ton oon todennu johtuvan järkkyneestä nestetasapainosta, koska viime kesänä tuli samalla lailla "kipeäksi" kun oli polkenut 4 tuntia maantiepyörää täydessä auringonpaahteessa... Ruukaan ottaa illalla/aamulla (jos olen sen verran tajuissani) buranaa ja just noihin nesteisiin mineraalihiilarisekotusta (vähän kaloreitakin mukana). Oon kyllä pieni muija ja helposti on lipsahtanu aamun puolelle, ku luulen olevani mies ja sietäväni myös sen viinan määrän. Pää kyllä on kestäny, kroppa ei. Noh, kuka tietää, nää on tämmösiä omia plaseboja.

Helvatan helvata. Tää ketju on samanlaista myrkkyä kuin panettaa -ketju. Sitä kun lukee, niin alkaa panettaa. Nyt kun lukee tätä, niin tekee mieli tempasta parin päivän känniränni. :D
Sama juolahti mieleen, varsinki noitten kännirännien osalta. On se niin helvetin hienoa alkaa toisena päivänä porukalla loiventamaan ja keksimään jotaan hauskaa ilman MITÄÄN aikataulua! Päiväkännit:rock:

Samalla tavalla veikkaan että monelle "krapulat pahentuneet" tyypille ne nuoruuden kännit oli sixpäkki.
Pentuna vedettiin kiljua niin, että perse huuti hoosiannaa. Varastettua Etax-a:ta yritettiin lantrata muovisiin kertakäyttökuppeihin, ihme kun ne suli hetkessä. Kaikki kura mikä vaan aiheutti humalan, juotiin. Krapulat oli hirveitä, mutta nyt on vitusti pahempia. Olen luennoinut ko. aiheesta tuolla Virallinen känni...-threadissa niin monesti, etten enää jaksa, mutta kaikki jotka kokee saman kuin mie, tietää oireet.

Ja kyllä, nyt alkoi tehdä mielensä vetästä semmoset pienet kännit. Semmoset 12 keppanaa ja parit viskit, silleen, että aamulla kuivaa kurkkua ja on vähän epämääräinen olo. Sekin on mahdollista, kun ei vedä sitä vakiota letaaliannosta alkohoolia.

Jos reilu parikymppinen on nuoruuden känni? Kyllä mä melkein sanoisin että sillon pysty juomaan jopa enemmän ku nykyään mutta olot oli loivemmat. No ei aina mutta harvemmin tällaista kuin nykyään..

No eihän ne illan aikana nautitut annokset voi nousta progressiivisesti loputtomiin :D Mulla itellä meni 18 vuotiaana paljo enemmän alotteluis juomista ja paljo enemmän meni baariin rahaa ku nyt reipas 2 vuotta jälkeen. Krapulat on niistä ajoista pahentunu kylläkin jonku verran ja uskon että krapulan laatu tuleekin pahentumaan koko ajan kun vuosia tulee lisää vaikka nautitut juomamäärät pysyy samas tai tulee jopa alaspäin.

Suosittelen kokeilemaan Chlorella-levää: http://www.superfoodit.com/chlorella.html

"Japanilaisessa tutkimuksessa todettiin, että 4-6 gramman annostus chlorellaa ennen alkoholin nauttimista voi ehkäistä krapulaa 96 prosenttisesti, jopa runsaan juomisen jälkeen."

Sen lisäksi tunti ennen juomista pari raakaa kananmunaa ja pari rkl ruokaöljyä. Joka toinen/joka kolmas juoma vettä.

En oo ottanu mistään selvää enkä tiedä muuta kun, että jos toi levä oikeesti toimis krapulaan niinku tuolla väitetään ni sitä hehkutettais joka paikassa ja se olis kaikkien juopottelusta kiinnostuneiden tietoisuudessa.

Mikä on krapula morkkis? Koskaan en ole mielestäni sellaista kokenut.

Kuinka monella nukkumaan mennessä pyörii sänky niin paljon että tulee paha olo? Tuo on yleensä minulla pahin ongelma. Olen monta kertaa käynnyt nukkumaan lattialle ja sitten aamusta kun koirat herättää ulos niin siirryn sänkyyn. Mutta sitten aamulla ei enää ole mitään.

Muistan junnuna kun setä sininen vei minut putkaan(tai sitä en siis muista kun nappasivat putkaan enkä sitä kun oksensin maijaan, mutta aamulla kertoivat) mutta putkasta pääsin aamulla klo7.00 niin olin töissä jo hyllyjä täyttämässä klo 9.00 ja mitään krapulaa ei ollut.

Syksyllä oltiin metsällä niin ilta saunottiin ja juotiin. Aamulla alkometri näytti 7h unien jälkeen viellä 1,2 kun siitä aamupalan jälkeen lähdettin kävelemään ja kokopäivänä ei ollut mitään ongelmaa

Lauantaina on taas tarkoitus ottaa pienet niin pitääkin hieman taas seurata juomista sekä vaikka alkometrillä testailla että mitä lukeamia se antaa ja mikä on fiilis seuraavana aamuna.

En oo ottanu mistään selvää enkä tiedä muuta kun, että jos toi levä oikeesti toimis krapulaan niinku tuolla väitetään ni sitä hehkutettais joka paikassa ja se olis kaikkien juopottelusta kiinnostuneiden tietoisuudessa.

Jeps, työkaveri tuota minulle suositteli, sanoi ettei ole ollut krapulaa kertaakaan sen jälkeen kun alkoi tuota käyttämään ja kyllä kaveri miehekkäästi veti firman palkintomatkalla neljänä iltana putkeen pikkutunneille ja oli herättyään aina ihan skarpissa kunnossa. Itse olen tuota testannut kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla sain kyllä krapulan aikaiseksi, tosin ketodieetillä krapulat ovat aika väistämättömiä, pitää testailla tuota lisää sitten kun dieetti on ohi :)

Mikä on krapula morkkis? Koskaan en ole mielestäni sellaista kokenut.

.

Se on jotain sellasta kun oot vetänyt pään täyteen ja on aamulla huono olo, sitten muistat kun vedit tilin tyhjäks ja lahjaviinat omaan napaan, saatoit sivussa haukkua sukulaiset huoraksi ja vetää frendiä turpaan..

Viime kesänä vedin pitkästää aikaa kunnon kännit. Tulin siihen tulokseen että vastedes hoidan krapuloita olemalla juomatta paljon. Muutaman oluen nousuissa on muutenki paljon rennompi fiilis ku hirveissä lärveissä koheltaminen.

Viime kesänä vedin pitkästää aikaa kunnon kännit. Tulin siihen tulokseen että vastedes hoidan krapuloita olemalla juomatta paljon. Muutaman oluen nousuissa on muutenki paljon rennompi fiilis ku hirveissä lärveissä koheltaminen.

Niin mikä ero on enää siinä kunnon kännissä tai sitten siinä kun et enää edes muista tekojasi tai edes pysy pystyssä? Miksi edes pitäisi juoda itsensä siihen kuntoon?

Minulla on ihan tolkuttomia krapuloita, joten lopetinkin alkoholin käytön. En ole juonut yhtä saunaolutta enempää 4 vuoteen. mutta... tuossa alkutalvesta oli firman saunailta ja mulla oli pirtupullo mukana, joten sitä tuli sitten kiskottua oluen/lonkun kera ja helvetin kova kännihän siitä lopulta tuli.
Aamulla kun heräsin noin 08-09 aikaan ja krapula oli niin helvetinmoinen, että pää melkein räjähti niin otin seuraavan satsin.
1. 1.Litra vettä.
2. 10mg Diapam
3. 30mg kodeiinia.
Ja sen jälkeen nukkumaan... siellä se krapula jossain oli mutta minä nukuin 8 tuntia autuaan tietämättömänä koko asiasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom