Kovimmat jalkatreenit?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Uusimmassa Muscle&Fitnessissä (olikohan se se?) bodiammattilaiset kertoivat kovimmista jalkatreeneistään. Mike Matarazzo kertoi joskus treenanneensa 3,5 tuntia pelkkiä jalkoja jne. Jotain ihan tolkutonta, luokkaa 20-30 sarjaa loppuun saakka ja suunnilleen joka sarjassa pakkotoistoja jne.

Itselleni ei muistu mieleen mitään erityisen hurjaa jalkatreenikidutusta. Joskus on tietysti menty portaissa nelivetoa ja reidet ovat kramppailleet treenin jälkeisenä iltana, kun on yritetty baariin kävellä. Oksentaa ei ole tarvinnut muistaakseni koskaan.

Yksi sairaimmista rääkeistä taisi olla joskus armeija-aikoina, kun 3000 metrin Cooperista luvattiin yksi vuorokausi kuntoisuuslomaa. Pakkohan se 3000 m oli rapakuntoisena rykäistä, mutta maalissa oksensinkin ihan konkreettisesti verta. :)

Mitenkäs teillä?

joskus on tullu vähän laattaa ja laastia jalkatreeneissä..
ja muistaakseni oon joskus yläasteella kans rykiny verta cooper-testin jälkeen...

:urjo:

Tämän olen ennenkin postannut, mutta fanaattisimpina HD-aikoinani treenasin jalat itse asiassa pidemmän aikaa säännöllisesti seuraavalla treenillä:

Lämmittelyjen jälkeen-

Triplasarja:
Prässi max painot 12-15 toistoa totaaliseen tappiin - eli paino EI liiku senttiäkään, teki mitä tahansa.

Kävely suoraan reisiojennuslaitteelle, jossa ilman lepoa max painolla 12-15 toistoa - jälleen samaan totaaliseen loppuun.

Kävely suoraan hack-laitteelle jossa ilman lepoa max painolla 12-15 toistoa - ja totaaliseen loppuun, yleensä pari viimeistä kaverin avittamana.

pieni lepo
Takareisille 1 sarja jossain koukistuslaitteessa pakkotoistoilla.
pieni lepo
Pohkeet hackissa tai prässissä 1 sarja totaaliseen loppuun.

Tämän 20-25 min (lämmittelyineen) treenin jälkeen oli AINA reidet monta päivää lähes kävelykelvottomat. Alaspäin viettävän pinnan käveleminen oli totaalipainajaista ja usein liioittelematta puhdas mahdottomuus ja portaat myös.

Minä en ole koskaan tehnyt yhtään treeniä oksennukseen asti, enkä muistaakseni ole edes kunnolla tippunut lattiallekaan jalkatreenistä. Yleensä kaikissa jalkatreeneissä olen jättänyt toiston tai pari reserviin, mitäpä sitä nyt turhaan itseään rääkkäämään, kun reidet on helppo lihasryhmä mulle. Pitää mieluummin jarrutella ettei elopaino nouse liian paljon reisien takia ja housut käy liian pieneksi. :)

No, ehkä kovimmissa jalkatreeneissä(ei näitä kaikkia samassa treenissä!) on painettu prässiä melkein 800kg:lla, hackiä päälle 400kg, reisiojennusta 300kg:lla, kyykkyä päälle 300kg:lla, julleja ja suorinjaloin vetoja pukin päälle seisten jonkun kympin päälle 2mk ja pohkeita smithissä +300kg tai prässissä yhdellä jalalla +400kg. Volyymiä tulee päälle 60 000kg/jalkatreeni. BTW, en ole Mr. Clean mitä tulee suoritustyyliin, mutta muuten kyllä. Mutta hyvällä tyylillä silti.

Minusta treeni on sitä kovempi mitä enemmän painoa on tangossa, eikä mitä lyhyempi on sarjaväli. Maitohapoille pääsee juoksulenkilläkin, eikä joudu nostamaan muuta kuin jalkaa toisen edelle. :)

Originally posted by Tomi
10 x 10 -kyykkytreeni sai aikaan itsetuhoisia ajatuksia treenin aikana ja melkein viikon sen jälkeen.

Tiedän mitä tarkoitat, mulla on nyt 2 viikkoa takana ja vielä kerta edessä 10 x 10 -treeniä siten, että ekat 5 sarjaa etukyykkyä ja siitä suoraan toiset 5 sarjaa takakyykkyä. Palautukset alle 90s.
Viikko lepoa ton kolmannen treenin jälkeen ja siitä seuraavat 3 treeniä:

-Reisikoukistus 5 x 10
-Suorin jaloin maastaveto 5 x 10

PS: Ja edelleen kovimmat jalkatreenit oli ne jenkeissä tehdyt breathing squat fuckyouanddie -hommelit :urjo:

Originally posted by Tomi
10 x 10 -kyykkytreeni sai aikaan itsetuhoisia ajatuksia treenin aikana ja melkein viikon sen jälkeen.

Mites painot tuossa 10x10-kyykyssä? Siis en tarkota sun tuloksia vaan että suurinpiirtein millä prosentilla ja miten vähennät loppua kohti.

Originally posted by Äijä
Mites painot tuossa 10x10-kyykyssä? Siis en tarkota sun tuloksia vaan että suurinpiirtein millä prosentilla ja miten vähennät loppua kohti.
Kvaak. Tosta on jo reilu 2 vuotta aikaa kun viimeksi pläjäytin tuon 10 kpl 10 toiston sarjoja, joten en muista tarkasti. Sarjat taisi alkaa jostain 10 x 140 kg:sta ja kymmenes sarja sitten sitten jotain 10 x 100 kg.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mun jalkatreenit nyt ei varmaan kovin rankat voi olla, taitaa olla vaan niin paskassa kunnossa toi alakerta. Edellispäivänä tein prässin, jossa lämmittelyjen päälle tein 3 kovaa sarjaa niin suurilla painoilla ettei kutosta enempää per sarja tullut. Tähän lopuksi päälle 2*15 sellaisella painolla että enempää toistoja ei tullut. Takareisille ja alaselälle tein lopuksi 3 sarjaa hyvää huomenta-liikettä and that was all.

Eilen jo alkoi illasta jalat kivistämään, mutta kuten osasinkin odottaa, niin tänään on varmasti pahin päivä. Jos huomenna vielä pahenee, niin ei pääse punkasta ylös. Miten kintut voi ollakin näin kipeät? Portaissa kulkemista vältän kyllä viimeiseen asti ja autosta ulos nouseminenkin tekee kipeää. Istumaanmeno sekä tuolilta ja paskapytyltä nousu on yhtä tuskaa ja kävelemään lähtö on sellaista hiipimistä tikkusuorin jaloin, jotta reidet ei jännittyisi. Eikä paikallaan oleminen istumatyössä ainakaan vetreytä paikkoja.

Tässähän alkaa kohta muistuttamaan niitä musiikkilukion kastajaisissa (tjsp) olleita pillipiipareita, joista oli täälläkin keväällä tai kesällä juttua. Mutta kyllä kai tämän kestää, kun tietää miten hyvää se mulle tekee :p

Originally posted by Iivili
S225T: nomutta kasvoiko reiskat tuolla reenillä? Uskon kyllä, että kipeeksi tuli :D

Kasvoi.
Stoppi tuli kokonaisvaltaisen hiipivän ylikunnon muodossa, vaikka treenasin kolmeen jaetulle ohjelmalla joka kolmas tai joka neljäs päivä.

Sunnuntaina kävin vääntämässä 3 settiä maastavetoa, 3 hakkia, 4 prässiä ja 3 reisikoukistukset ja oli ainakin tämän syksyn kovin jalkareeni. Unohdin välillä suosiolla tuskaset kyykkäykset ja ihan eri tavalla saa paneuduttua jalkojen VÄSYTTÄMISEEN kun ei tarvi tuskailla sikahuonon tekniikan kanssa. Semmosen jutun huomasin tuon reenin jälkeen, että kahteen yöhön ei nukuttanut ollenkaan, vaikka yleensä sen suhteen ei ole pienintäkään ongelmaa. Että pitelis nyt vaikka pari viikkoa taukoa jalkojen kanssa.

Mä alan jo puuskuttaa kahden kovan kyykky sarjan jälkeen siihen malliin, että kuoleman vankkurit on tulossa noutaa...:p

Originally posted by Äijä

Tuohan muistuttaa aikalailla German Volume Trainingin judansseja. Tosin vielä kun rämäyttää supersarjoilla takareisiä väliin niin henki pois. Poliquin tais puhua 60% maximeista. Itse huomasin kyseisellä treenillä, että siinä 7-8 sarjan tienoilla saa jostain syystä uuden aallon voimaa. Eli GVT tyylin jalkatreeni edellämainitulla tavalla on ollut se rankin 10x10kyykky ss 10x10takareidet + muuta

Mä en ole koskaan treenannut jalkoja... Ainakaan kovaa ;) .

Kovin taitaa olla, tosin TODELLISILLA neitipainoilla tehtynä (siksipä en niitä mainitsekaan), ensin kyykyssä muistaakseni 36 toistoa, jonka jälkeen saman verran suorin jaloin vedossa. Päälle vielä etukyykky/takakyykky-komboa, tyyliin ensin etukyykky sitten takakyykky. Olin kipeä seuraavana päivänä. EDIT: ennen omia sarjojani Hulkki teki samanlaisen tempauksen, tosin vain kyykyssä. Ja melkein 50% isommilla painoilla. Mies itse kertokoot lisää, jos siltä tuntuu. Aikamoista pyllistelyä sen setti kyllä oli...

Viimeaikaisista viime treeni. Ensin kymmenisen sarjaa kyykkyä (lähinnä kakkosia), ja perään suorin jaloin veto, 7 sarjaa kolmosia.

Hulkin jalkatreenit taas on aivan toista maata, niissä paska haisee, laatta lentää ja itketään verta. Olen ollut silminnäkijänä. :rolleyes:

uuuh!

kyykky: 20-19-18-17-16-15-14-13-12-11-10-9-8-7-6-4-3-2-1 : max. 10 kilon korotuksilla sillain et ykkönen oli jossain 180 paikkeilla (kuulostaa vähältä, kokeilla saa=)
kerran tein, toista kertaa en tee vaikka olis Magnumi ohimolla.
-->toistoja 210 jne..

(vitonen täytyy lisätä tonne väliin)

Re: uuuh!

Originally posted by mörssäri
kerran tein, toista kertaa en tee vaikka olis Magnumi ohimolla.

Entäpä jos kyseessä olisikin Mägnymin sijasta Solero?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom