- Ikä
- 44
Täälläkään ei koulu kiinnostanut lukioikäisenä ja kirjoitukset jäikin väliin, onneksi sain sentään päästötodistuksen raavittua kasaan. 4 vuotta siinä meni kun kaikki muu kiinosti enemmän kun koulunkäynti. Mulla koulutuksen suhde palkkaan ja työn mielekkyyteen on ollut juuri sitä mitä vois odottaakkin, nousujohteista. Armeijan jälkeen olin ilman tutkintoa, tein ilmasiks puol vuotta töitä ja siivosin iltaisin. Sitten sain vinkin, että haeppas kauppaoppilaitokseen opiskelemaan.. pääsin ja koulu alkoi yllättäen kiinnostamaan kun aihe oli mielenkiintoinen ja tuon työharhoittelujakson + lukion päästötodistuksen ansiosta tarvitsi istua koulun penkillä vain kaksi lukukautta, myös paremmat hommat houkuttelivat. Kauppaoppilaitoksen jälkeen olin kaupassa ihan "oikeissa" töissä, jossa tajusin, että ei tää tällanen homma oo mua varten. Hain ammattikorkeakouluun jonka suoritin kahdessa lukukaudessa työn ohessa. Sieltä valmistuttuani pääsinkin taas parempiin hommiin ja palkka nousi reilusti. Sitten alkoi taas tuntua, että parempaa on saatava ja hain yliopistoon, jonka odotan avaavan taas uusia ovia.. Se jää nähtäväksi miten käy kun opintoja on vielä hetki jäljellä. Ei mulla nykyisessäkään tilanteessa oo valittamista, mutta nyt on motivaatiota vaan pyrkiä parempaan ja katsoa mihin rahkeet riittää. Sen verran monta pettymystä taisin vanhemmille aiheuttaa nuorempana..
Se että nuorena ei kiinnosta, ei tarkoita sitä että joutuisi lopun elämäänsä olemaan huonossa duunissa. Joutuu vaan tekemään paljon enemmän töitä sen eteen, että saa sitä parempaa duunia.
Lisätääs vielä tähän omakohtainen kokemus palkasta.. ilman koulutusta sillon joskus 0-1 te/kk, toisen asteen jälkeen 1-2 te/kk, ammattikorkeakoulun jälkeen 3+ te/kk.
Se että nuorena ei kiinnosta, ei tarkoita sitä että joutuisi lopun elämäänsä olemaan huonossa duunissa. Joutuu vaan tekemään paljon enemmän töitä sen eteen, että saa sitä parempaa duunia.
Lisätääs vielä tähän omakohtainen kokemus palkasta.. ilman koulutusta sillon joskus 0-1 te/kk, toisen asteen jälkeen 1-2 te/kk, ammattikorkeakoulun jälkeen 3+ te/kk.