Kouluruokailu... Hyvästi lihakset.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ole tyytyväinen, että koulu tarjoaa ilmaisen ruoan. Jos ei kouluruoka kelpaa niin mene sitten vaikka mäkkäriin.

Timba79 sanoi:
Mihin muuten perustuu toi säästäminen puuropäivissä? Silloinhan yleensä syödään leikkeleitä (jos niitä on) ja leipää, maitoa sun muuta enemmän, kun se pääruoka ei täytä. Ja nämä lisäkkeet yleensä niitä kalliimpia ovat. Sama se on meillä duunissa (käytännössä ilmanen ruoka), keittopäivä on aina ti ja to, rahasyistä. Silloin on aina leikkeleitä ja niitä tuleekin sitten syötyä PALJON, eli varmasti ei mitään säästöä siitä tule, päinvastoin.
se perustuu siihen, että jotkut tyhmät tuijottaa vain sen pääruoan hintaa. Eli kunnissa usein joillain ei ole mitään hajua kustannusten laskemisesta. :david:

jarhu sanoi:
Piis. Se ilmainen viittasi siihen ettÄ 17 tai 18 vuotiaat jampat esim. lukiossa ei maksa siitä ruuasta. Menee samaan kategoriaan jos ruvetaan valittamaan kotiruuasta. Kyllähän sen joku maksaa, muttei lapsi/nuori...

lej sanoi:
se perustuu siihen, että jotkut tyhmät tuijottaa vain sen pääruoan hintaa. Eli kunnissa usein joillain ei ole mitään hajua kustannusten laskemisesta. :david:

Näin se taitaa valitettavasti olla. No ei tämä ole ainut väärä asia josta meikäläisen duunipaikasta säästetään. Tuntuu ettei missään osata laske niitä kokonaisuuksia.

masai1967 sanoi:
Ei jumalauta kun muistelee niitä ylä-asteen köksäntunteja...

Mää onnistuin kerran vakuuttamaan yhdelle jätkälle, että tämä(huonekasvin) lehti on itseasiassa laakerin lehti. Ja sitten se vielä laittoi sen niiden lihakeittoon.

Halvat on huvit.

-Marchi- sanoi:
Miksei helvetti saa muka pitää sheikkeriä ruokalassa?? WTF! Ei lol :D
Luulee tietty hormoneiksi sitä kamaa. Typical.
No ei nyt sentään ihan sitä varten (vaikka toki sieltä aina joku saatanan ruipelo löytyy tostakin asiasta huomauttamaan), vaan siellä on kaikki omien eväiden tai juomapullojen tuonti kielletty. Kuulemma joidenki helvetin bakteerien takia. Kaikkihan siellä tottakai antaa muiden juoda omasta pullostaan :jahas:

Ne rajoitukset ovat aivan turhia. Aina,ainakin meidän koulussa, porukka jättää eri syistä tulematta syömään. Jos joku natisee niin totea,että luulit rajoituksen olevan kasvissyöjille....

Timba79 sanoi:
Onko koulujen ruokailu oikeasti huonontunut paljon, vai onko se vaan se yleinen puheenaihe.

Uskon että kouluruoka on melko pitkälti samaa mitä ennenkin. Ihmiset vaan on tottunu syömään sitä roskaruokaa enemmän jolloin kouluruoka ei kelpaa.
Itsellä on lukiossa monta kaveria, jotka käy aina ABC:llä syömässä. :david:
Mutta pakko on sekin sanoa, että kouluruoka ei täydellistä ole. Ne ihanat kummiperunat. Oikeita kinder munia, koska sisällä on aina yllätys. Itse suosittelisin niitä Suomen armeijan käyttöön. Sellaiselle kumiboltsilla kun kopauttaa vihollista päähän niin kyllä sattuu.

Porkkanaraastin sanoi:
Uskon että kouluruoka on melko pitkälti samaa mitä ennenkin. Ihmiset vaan on tottunu syömään sitä roskaruokaa enemmän jolloin kouluruoka ei kelpaa.
Itsellä on lukiossa monta kaveria, jotka käy aina ABC:llä syömässä. :david:
Mutta pakko on sekin sanoa, että kouluruoka ei täydellistä ole. Ne ihanat kummiperunat. Oikeita kinder munia, koska sisällä on aina yllätys. Itse suosittelisin niitä Suomen armeijan käyttöön. Sellaiselle kumiboltsilla kun kopauttaa vihollista päähän niin kyllä sattuu.
Suomen armeijalla on niitä kumiperunoita ihan omasta takaa... :D tulet vielä huomaamaan.

Mariachi sanoi:
Piis. Se ilmainen viittasi siihen ettÄ 17 tai 18 vuotiaat jampat esim. lukiossa ei maksa siitä ruuasta. Menee samaan kategoriaan jos ruvetaan valittamaan kotiruuasta. Kyllähän sen joku maksaa, muttei lapsi/nuori...
Voi voi taas... Onhan sen kouluruuan sullekin joku maksanu, nyt sä maksat sitä meille (mikäli verotettavana olet) ja muutamien vuosien kuluttua me maksetaan sitä nuoremmille. Niinhän se loppupeleissä menee, että jossain vaiheessa se ruokaa maksetaan kuitenkin takaisin jossei sitten työttömänä pyöri tai tapa itteensä ennen.

Mitä ruuan laatuun tulee, niin paskaahan se... Mutta mitä voi odottaa 60cent ruualta. Aina tulee kuitenkin jotain syötyä, mutta kyllä pääosin mun ruuassa maksaa maito, kun sitä kiskon aina useempia mukillisia. Rajoituksia ei ole mun mielestä ala-asteen jälkeen täällä ollut. Yläasteella ehkä joskus harvoin, lukiossa en oo huomannu.

Ja voishan sitä aina omaa evästä ja drinkkejä ottaa kouluun, mutta siitäkin oli keskustelua jo jossain toisessa tredissä. Ite oon sitä mieltä, että verorahat pitäis käyttää semmoseen asiaan, mistä on jotain hyötyä. Esim. musiikkitalot sun muut turhat paskat jätetään väliin ja ostetaan ruokaa. Onhan siitä ollu tutkimuksia, että ruuan laatu/määrä on suoraan verrannollinen oppimiskykyyn ja halukkuuteen. Ainakin lievästi kärjistettynä...

Tuli muuten yks tilanne mieleen, kun yläasteaikainen kaverini tokaisi keittäjille jätettyään ruokaa: "tiedättekste paljon meijän isä maksaa veroja"... Kyllä oli keittäjät hiljaa. Eli tokastaa tollai, kun ruokarajotuksia jaetaan ja vetäkää maha täyteen. :thumbs:

Mä kun olen köksäpuolella amiksessa, niin meidän luokka yleensä tekee ruuat koko koululle. Hyvä puoli tässä on se, että me syödään ennen muita ja yleensä kukaan ei ole valvomassa kuin paljon ruokaa ottaa. Eli sitä lihaa otetaan niin paljon kun napa vetää. Ja jos ruuassa ei ole tarpeeksi proteiinia, niin sitten vaan enemmän maitoa. Ja ruisleipää tai näkkiä ja salaattia saa ottaa niin paljon kun haluaa, ei tarvitse koskea siihen ainaiseen perunaan tai valkoiseen pastaan. Eli ei ole valittamista :)

:kippis1: Joo joo mun mielestä aina on ollut helvetin naurettavia noi 4kpl per nokka rajoitukset! Porukka esim yläasteella on kuitenkin niin eri kokoista ja tarpeet yksilöllisiä! Ja sit jos otti liikaa niin joutui jopa heittää menemään! Mut joo jos on tosissaan hirveet vajarit niin toki kannattaa ottaa mikseriin vähän protskua. Siinä on kuiteski paljo parempi bv kun esim kinkussa! ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom