- Ikä
- 37
Siis wtf, koulu perii 50€ jos jää kiinni tupakoinnista? Mistä lähtien niillä sellanen oikeus on ollu?njietro sanoi:No saahan täällä tupakistakin 50e sakkoo...
Juu, itsekin vähän kummassakin asemassa on oltu, ja todella, pitäisi tehdä kunnon rangaistukset koulukiusaajille, olisiko se todella liian barbaarimaista ottaa ruumiillenen kuritus takasin käyttöön? Nuo kiusaustapaukset on välillä hieman hankalia toisaalta, esim mistä teitää että vittuilu on henkistä kiusausta, eikä kaveripiirin sisäistä kuittailua? Tai jos näkee jonku pieksevän toista oppilasta, niin mistä tietää onko se kiusaaja vai puolustautuva kiusattu? Muistan vielä kun kerran ala-asteella liikunnantunnilla eräs molopää soitti mulle varmaan 20 minuuttia putkeen suutaan, ja mä en tehn vittu soikoon tasan MITÄÄN sille. Noh, opettaja tuli väliin ja tuomio oli: MOLEMMAT on syyllisiä, pyytäkää toisiltanne anteeks. Se opettaja oli muutenki harvinaisen kuspo, täytyy myöntää että ei tullu tippa linssiin kun kerran sai pesäpallomailan kalloonsa liikuntatunnilla (ei tosin multa, eikä tarkotuksella). Samanen äijä oli mun vihollinen about kolmannesta luokasta viidenteen luokkaan, sitte kaikki käänty toisin päin, musta tuli kiusaaja sille. Pari kertaa rökitin sen ilman syytä, kerran tehtiin niinki, että kaverit kaato sen selälleen maahan ja mä lasautin lumipallon sen naamaan lähietäisyydeltä (näkö siinä olis voinu mennä). Sen äijän koulussakäynnistä tuli melkosta helvettiä, pahin oli ehkä silloin, kun about 5 poikaa pies sen joukolla tyyliin: Rinki ympärille, nyrkkejä naamariin ja mahaan, äijä kaatuu maahan, kengänkärkiä päähän. Siinä sitten sen jälkeen naureskelivat kun äijä lojui maassa ja itki lievästi sanottuna hysteerisesti. En kuullu, että tekijät olis saaneet mitään merkittävää rangaistusta. Äijä oli muutenki todella heikko, itku oli todella herkässä. Ja huono kun mikä koulussa, nelosia veteli ala-asteella komeaan tahtiin, vaikka yritti tosissaan (luulen niin).
Ylä-asteella oli kanssa kestämistä, siellä opettajia ei kiinnostanu paljon pätkääkään mitä oppilaat teki toisilleen. Toiselle mustan silmän mottaamisesta pääs ilman rangaistusta, tupakoinnista kärähtämisestä tuli 2h jälki-istuntoa. Sosiaalinen koulu oli...
Täällä lukiossa ei oikeastaan ole kiusausta, ehkä me ollaan tultu vanhemmiksi ja viisaammiksi. 2.- ja 3.-vuoden opiskelijoilla oli inhottava tapa etuilla ekaluokkalaisia ruokalan jonossa. Se siinä harmitti, että suoraan mun eteen kukaan niistä ei missään vaiheessa marssinut, vaan lähinnä muijien eteen tultiin. Ei siinä mitään poliisia viitsinyt ruveta esittämään...
Joo, että sellast.