Koukussa raejuustoon!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Koukussa raejuustoon

Olen tosiaankin raejuuston suuri ystävä ja ajattelin tässä et millanen proteiinin lähde pelkästään maitorahka ja raejuusto on?

On meinaan ruansulatus ihmeissään, kun syö lihaa tottuneena helpommin sulavaan safkaan. Ei meinaa jaksaa syödä säännöllisesti kun tuntuu et ei vaan mahdu vattaan enempää, eli ruoka on viellä vastsalaukussa.

Eli oisko kuitenkin otettava protskut monipuolisemmin? Ja onko kukaan käyttänyt kaupassa myytävää soijaproteiinirouhetta treenatessa ja onko millasia kokemuksia jos itse koittais?

THANKS

"Ja onko kukaan käyttänyt kaupassa myytävää soijaproteiinirouhetta treenatessa ja onko millasia kokemuksia jos itse koittais?"

Soijassa on kalorimäärään nähden paljon proteiinia. Jos tarkoitat tuolla tuotteella niitä perinteisiä ruokakaupan ruskeita rouheita niin niistä voi tehdä ihan oikeita ruokiakin (kastike, pihvit jne.), joissa rouhe siis korvaa lihan/kalan/kanan tms.

luumu sanoi:
"Ja onko kukaan käyttänyt kaupassa myytävää soijaproteiinirouhetta treenatessa ja onko millasia kokemuksia jos itse koittais?"

Soijassa on kalorimäärään nähden paljon proteiinia. Jos tarkoitat tuolla tuotteella niitä perinteisiä ruokakaupan ruskeita rouheita niin niistä voi tehdä ihan oikeita ruokiakin (kastike, pihvit jne.), joissa rouhe siis korvaa lihan/kalan/kanan tms.

JOO tarkoitan juuri noita kuvailemiasi ruskeita, tai onhan niitä vaaleitakin, soijarouheita. Niiden maku on aika sahajauhomainen, mut eiköhän joltakin hyvä vinkki niiden rouskutukseen irtoo!

ruisranne2000 sanoi:
JOO tarkoitan juuri noita kuvailemiasi ruskeita, tai onhan niitä vaaleitakin, soijarouheita. Niiden maku on aika sahajauhomainen, mut eiköhän joltakin hyvä vinkki niiden rouskutukseen irtoo!

Noita rouheita voi hyvin käyttää jauhelihan tapaan esim. kastikkeesen, makaronilaatikko jne. voi laittaa joko pelkästään soijarouhetta tai jatkaa sillä jauhelihaa.
Kannattaa maustaa ne rouheet hyvin sillä muuten ei kyllä maistu juuri millekkään.

Heh, samanlainen raejuustoaddikti täälläkin. Raejuustosta saa mitä mielenkiintoisempia juttuja aikaan aina marjasorbetista juustokakkuun... ja menishän tuota ihan paljaaltaankin kilokaupalla :nolo:

Uskoisin kuitenkin, että on hyvä ottaa proteiinia monista eri lähteistä joten itse ainakin syön myös lihaa ja valkuaisia sekä heraa+kaseiiinia jauheina. Oon kuitenkin miettinyt samaa juttua - kuinka paljon merkitystä sillä todella on, mistä lähteistä ne proteiinit ottaa?

Jos otetaan esimerkkitilanne: toinen heppu syö protskunsa pelkästä raejuustosta ja rahkasta, toinen monipuolisesti eri lähteistä. Tuleekohan tästä ennenpitkää jotain eroja kehitykseen, lihasmassan kasvuun, elimistön toimintaan tms? Osaisko joku valaista tyhmempää?

edit: Mulla oli joskus soijajauhetta, jotain niitä mitä saa kaupoista. Aivan hirveen makuista sontaa. Jäi syömättä.

edit2: Aijoo tässä kysyttiinkin rouheesta. Siitä en tiedä mitään :)

Mäki oon huomannu et soijas on aika hyvin proteiinii. En vaan tiiä yhtään et miltä maistuu ja mitä siit voi valmistaa :D Mutsi sano et veget korvaa niil lihaa tai jotain. Jos heittää soijajauhoo jogurtin sekaan tai puuroon nii muuttaaks se makuu mitenkään jauhomaiseks tai jotain..en minä tiedä..pitää varmaan ite kokeilla niin tiiän :D

tunnustaudun raejuustoaddiktiksi.kärsivällisyys ei riitä siitä mitään erityistä valmistamaan mutta purkillinen raejuustoa menee lähes minkä tahansa lautasellisen reunalle (spaghettia+jauhellihakastiketta+raejuustoa=ai luoja kun on hyvää)tai sopivin maustein suoraan purkista,menee myös "raakana". mä elän siinä uskossa että ne proteiinit on hyvä ottaa eri lähteistä,mutta joku noheva taistelija voisi sitä ravintoexpertti manniselta ihan kysäistä...

Ei voi olla totta... :D

No ette kai te sitä rouhetta sellaisenaan vedä? Ettehän te kai lihaakaan syö raakana ja ilman mausteita?

Helppo esimerkkisafka nyt sitten sellaisesta kaupan ruskeasta soijarouheesta (ostakaa sitä pientä murusta, ei sitä muutaman millin murkulakamaa):

1dl soijarouhe
öljyä rkl
2 sipulia pilkottuna
tomaatti
pyreetä hieman

mausteet esim (hatusta):
curry
garam masala
valkosipuli
chili
1/4 - 1/2 kasvisliemikuutio

Pannu kuumaksi. Öljy pannulle. Odota öljyn kuumeneminen. Heitä pannulle sipuli ja rouhe ja mausteet (ei kasvisliemikuutiota). Kuullota eli sekoittele hetki. Pidä levy vaikka täysillä. Ei polteta niitä pohjaan. Kaada muutama desi vettä (sen mukaan miten löysästä kastikkeesta pidät) ja levy vaikka 4/6 teholle jos on 6 pykälää tehoja. Että kiehuu mutta ei nyt silmille tule. Lisää pyree ja kasvisliemikuutio. Sekoita. Sekoittele välillä ja lisää vesi makusi mukaan, n. 15min. Pari minuuttia ennen valmistumista heittele sekaan piristeeksi tomaatti viipaleina.

Tuo siis kastikkeeksi vaikka pastan kanssa. Päällä maistuu ketsuppi. Ja jokainen muistaa sen salaatin lautaselle... :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hummerivirta sanoi:
Jos heittää soijajauhoo jogurtin sekaan tai puuroon nii muuttaaks se makuu mitenkään jauhomaiseks tai jotain..en minä tiedä..pitää varmaan ite kokeilla niin tiiän :D

Soijajauhossa ei ole paljonkaan proteiinia, rouheessa on enemmän. Ainakin niissä mitä mä olen nähnyt. Jauho on varmaan hirveetä shittiä mutta rouhe, jos maustaa hyvin, on kyl hyvää jossain tomaattikastikkeessa tms. Oon joskus aikoinaan sotkenu jogurttiin soijarouhetta ja ei se pahaa ollu.

On kyllä tässä dieetin loppumetreillä tehnyt mieli asioita, jotka eivät ole monenkaan mielestä luokiteltuna herkku-kategoriaan. Raejuusto on yksi niistä, ja voitteko uskoa, myös kaurapuuro. Puuroa teen joka aamu ison lautasellisen (100 g Elovena, kuivapaino) ja sekaan 200 g raejuustoa, mutta haluaisin syödä puuroa niiiin paljon enemmän! Viime tankkauspäivänä söin päivän aikana muiden ruokien lisäksi 400 g Eloveenaa puurona ja aika valtaisan kattilallisen riisipuuroa. Puurojen sekaan laitoin tankkauspäivänä reilusti hunajaa ja kanelia toki kyytipojaksi. :kuola: Kun kisat on (KOHTA!) ohi, aion tehdä heti kisapäivän jälkeisenä aamuna niin paljon puuroa, että syön pelkästään sillä itseni lunastuskuntoon. Mieli tekee myös hulluna Lidlin Milbona-rahkaa raakana niin paljon kuin napa vetää, raejuustoa niin että riittää, ja riisipuuroa hunajalla ja kanelilla. :kuola: :kuola: :kuola:

Puuroa tekee aina dieetillä mieli. Sekaan vähäkalorista mansikkasoppaa. Joka aamu...

Kesämökillä uppoaa sellainen valmispuuroyksilöpakattusysteemi, joka vain lämätään lautaselle ja päälle kuuma vesi. Ei tee mieli lisätä mitään. Eloveenan setti muistaakseni...

luumu sanoi:
Puuroa tekee aina dieetillä mieli. Sekaan vähäkalorista mansikkasoppaa. Joka aamu...

Kesämökillä uppoaa sellainen valmispuuroyksilöpakattusysteemi, joka vain lämätään lautaselle ja päälle kuuma vesi. Ei tee mieli lisätä mitään. Eloveenan setti muistaakseni...

Kokeilkaas kaikki raejuuston ystävät tätä ja myös ne joille ei kyseinen valkoinen herkkua meinaa maistua!!

Mulla menee 4-6 purkkia päivässä Lidlin 4.6% raejuustoa.
Sekoitan siihen ihan pikkasen nestemäistä makeutusainetta ja sitten sotken Elovena pussipuuroainekset, (marjojen, tai omena kanelin makuinen), sekaan. (siis en lisää vettä ollenkaan sekaan enkä lämmitä). Tavallinen ja rasvaton raejuusto käy yhtä hyvin.

On ihan älyttömän hyvää ihan kun söis fazerin marjapiirakkaa tai vastaavaa!

Kokeilkaa ihmeessä ja laittakaa mulle viestiä mitä ootte mieltä, eli olinko aivan väärääsä!

raejuusto on sellaisenaan aivan ihanaa... kaloreitakin on vähän joten sitä voi syödä aika paljon.... (Ja ei, en minä laske tietenkään kaloreita enenen)! :D

Faidralle...Kyl se taitaa olla silla, että aika pitkälle riittää kun ottaa proteiinin maitotuotteista. Elimistö on niin viisas, että se muodostaa aminohappoboolin tehokkaasti. Eli riittää kun jossain vaiheessa syö pienen määrän lihaa tai esim soijaa maitotuotteiden lisäksi niin saadaan kaikki välttämättömät aminohapot (siis ne joita elimistö ei pysty itse valmistamaan). Ihmiskeho on niin viisas....

Mäkin olin aikaisemmin raejuusto fani. Sittenkunm tota tuli vedettyä reilu vuos putkeen niin nykyään äklöttää yhtä paljon kuin ehrmanni. Silti kumpaakin vedetään edelleen. :D

En oo kovin iso raejuustofani, mutta syön yleensä puoli purkkia päivässä hyvien ravintoarvojen vuoksi. Jos yrittää koko purkkia, niin :urjo:

Onko kukaan muuten tykästynyt niihin maustettuihin raejuustoihin, tsatsiki ja mitä niitä on? Jollain merkillä on grillatun paprikan makuista raejuustoa. Maistui tuolle paprikalle vähän liikaa mun makuun.

Laitan vaaleaa soijarouhetta usein aamupuuron joukkoon, puolet kaurahiutaleiden määrästä. Pelkästään jugurtin kanssa rouhe on inhottavaa, kun rahisee hampaissa, mutta esim. mysliä joukkoon niin ei huomaakaan!

Back
Ylös Bottom