sumutin123 sanoi:
Millainen marjasorbetti? Juustokakkuohjeesi olen nähnyt, mutta muistaakseni siihen ei raejuustoa tullut. Anna ihmeessä uusinkin tuotoksesi. Sen verran pahaa edellinenkin oli. ;)
HOH! Vai et tykänny? No, eipä se mun ohje oikeasti ollukaan... hehee. Tein vaan alkuperäisen hiukan eri tavalla ;) Tässä on pari kokeilua:
Raejuusto-hedelmä-marjasorbetti
200g raejuustoa
1dl maitoa / vettä
maun mukaan makeutusainetta
-> pistä nämä sekaisin blenderissä, siten että sekoituksen koostumus on sileä
Sitten blendeiin sekaan pakastemarjoja (mun suosikki on mansikka) ja pakastehedelmiä (Suomesta noita ei kai voi ostaa, mutta pakasta itse banaani-, persikka-, mango- ja ananaspaloja ja vaikka viinirypäleitä. Niistä saa kivan pakastehedelmäsekoituksen. Näistä tulee sorbettimainen sössö... nam! Päälle kun lorauttaa vielä kaloritonta suklaakastiketta niin ai että on namia.
Jos pelkistä marjoista tekee niin sitten voi pistää vaikka mustikoita ja mansikoita, niistä tulee hyvää sorbettia.
Raejuusto-marjapiirakka
Pohja:
kaurahiutaleita tehosekoittimessa hienonnettuna, vehnäleseitä, pellavansiemenrouhetta, öljyä/vähärasvaista paistonkestävää margariinia, makeutusainetta, kanelia (en osaa sanoa suhteita - ite vaan kaatelen sekaan ja sekoitan kunnes näyttää hyvältä -> tässä tapauksessa taikinan pitäis olla todella jäykkää)
Sekoita kaikki pohjan ainekset ja painele vuokaan.
Täyte:
Raejuustoa ~300g
1 kananmuna
1-2 valkuaista
makeutusainetta maun mukaan
(rasvatonta jogurttia jos haluat)
sekalaisia marjoja
Sekoita kaikki muut ainekset paitsi marjat blenderissä sileäksi. Kaada kippoon ja laita sekaan marjat. Sitten täyte pohjan päälle vuokaan ja koko hoito uuniin. En tiedä asteista kun ite taisin paistaa sitä 400 fahrenheitissa.. ottakoot joku selvää jota kiinnostaa enemmän. Paista kunnes näyttää kypsältä. :D
Sori kun ohjeet on niin epämääräisiä, mutta en ikinä mittaile mitään aineita jos kehittelen jotain reseptiä ihan summassa.