Koukussa raejuustoon!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Helly sanoi:
Onko kukaan muuten tykästynyt niihin maustettuihin raejuustoihin, tsatsiki ja mitä niitä on? Jollain merkillä on grillatun paprikan makuista raejuustoa. Maistui tuolle paprikalle vähän liikaa mun makuun.

:urjo:

hihhi sanoi:

Minä kompppaan. Todella epämiellyttävän makuisia, sekä Valion, että Arlan maustetut raejuustot.

Kyllä mullakin tuota raejuustoa kuluu aika huolella. melkein joka aterialla tulee syötyä ainakin jonkin verran ja ei ole vielä alkanut kyllästyttämään :) Mitään maustettuja versioita en ole kokeillut, enkä aio kokeillakaan...

Mäki oon huomannu et soijas on aika hyvin proteiinii. En vaan tiiä yhtään et miltä maistuu ja mitä siit voi valmistaa Mutsi sano et veget korvaa niil lihaa tai jotain.
[edit. lukihäiriö, sorry:]
soijassa ei ole ihanteellinen aminohappokoostumus, vaikka sillä aika pitkälle voi lihan proteiinin korvata. lisäksi jotkut mutuilivat että soija vähentäisi testosteronin tuotantoa. se ei siis ainoana proteiinilähteenä ole bodauksen kannalta optimi vaihtoehto, toki lisänä voisi olla hyväkin.

Raejuustossa sen sijaan on paljon kaseiinia ja heraproteiinia. Näissä on aminohappokoostumus aivan toista luokkaa. Samoin rahkassa. Muistaakseni raejuustossa oli enemmän kaseiinia kun rahkassa, joten sen imeytyminen on hieman hitaampaa (esim. illalla hyvä syödä raejuustoa, treenin jälkeen rahkaa).

Raejuuston ja rahkan lisäksi vaan kananmunia yms. niin pitäisi proteiinien tulla jo melko hyvistä lähteistä, verrattuna vaikka tuohon soijaan.

jos se liha jää "vellomaan" mahaan pitkäksi aikaa, niin silloin on jonkinasteinen ruuansulatushäiriö. apteekista saa siihen lääkkeet ilman reseptiä.

Helly sanoi:
En oo kovin iso raejuustofani, mutta syön yleensä puoli purkkia päivässä hyvien ravintoarvojen vuoksi. Jos yrittää koko purkkia, niin :urjo:

Onko kukaan muuten tykästynyt niihin maustettuihin raejuustoihin, tsatsiki ja mitä niitä on? Jollain merkillä on grillatun paprikan makuista raejuustoa. Maistui tuolle paprikalle vähän liikaa mun makuun.

Laitan vaaleaa soijarouhetta usein aamupuuron joukkoon, puolet kaurahiutaleiden määrästä. Pelkästään jugurtin kanssa rouhe on inhottavaa, kun rahisee hampaissa, mutta esim. mysliä joukkoon niin ei huomaakaan!

Se uus pikkelsimaustettu raejuusto on oikeasti ihan hirveetä, oikeasti :D

Soijarouhetta on hyvä lisätä vaikka aamupuuroon. Jos vaan vatsa kestää. Mulla ainakin menee vatsa ihan sekasin kun syön tota soijarouhetta:(

Soijarouheesta saa maustamalla lähestulkoon samanlaista mitä jauhelihasta tosin se on jotenkin enemmän kumimaista verrattuna jauhelihaan.
Miten helvetissä jollain voi olla ikävä maustamattomaan rahkaan. ite ottasin melkee mieluummin turpaan kuin söisin purkin milbona/ehrmann rahkaa :urjo:

tiieitiijuu sanoi:
Miten helvetissä jollain voi olla ikävä maustamattomaan rahkaan. ite ottasin melkee mieluummin turpaan kuin söisin purkin milbona/ehrmann rahkaa :urjo:

Visusti samaa mieltä!!

Myös tämä puurofetissi meni hiukan yli hilseen...

Raejuusto on kyllä sellaisenaan hyvää. Maustettuja en olekaan maistanut, täytyypä kokeilla.
Jotenkin on sellainen olo ettei siitä raejuustosta osaa tehdä mitään "kunnon" ruokaa. Kun mähän en mitään piirakoita/laatikoita väännä. Mun uuni polttaa ne aina... :itku:

"se on jotenkin enemmän kumimaista verrattuna jauhelihaan."

Eikä ole. Pitää osata laittaa sitä ruokaa eikä syyttää aineksia.

Juha77 sanoi:
Jotenkin on sellainen olo ettei siitä raejuustosta osaa tehdä mitään "kunnon" ruokaa.

Raejuustolla voi ikään kuin korvata "normaaliruuan" hiilariosion, eli pastan, riisin tai perunan. Eli esimerkkinä lautaselle raejuustoa -> ****kastike päälle -> ääntä kohti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
luumu sanoi:
"Soijajauhossa ei ole paljonkaan proteiinia"

Eli jos soijan jauhaa hienommaksi, proteiinia katoaa?

Ei tietenkään katoa! Mutta pussien kyljissä ravintoarvot on ollu ihan eri niissä tuotteissa, mitä ite olen joskus kattonu. Ehkä niissä kaupan jauhoissa on jotain muutakin kun pelkkää soijaa sit. Lisäravinnesoijajauho on sit eriasia. Soijarouheessa oli eräässä merkissä yli 50% proteiinia ja jauhossa jotain 20-30%... Mut jos joku parempaa jauhoa löytää ni hyvä.

Olen ollut pahan luokan raejuustoaddikti monta vuotta ja ennen lemppariraejuuston virkaa on toimittanut Keson maustamaton, mutta tänään maistoin tuota Valion uutta salsan makuista oli kyllä aika mielettömän hyvää! Taitaa syrjäyttää tuon Kesonkin. Harmi että Keson chiliraejuusto on hävinnyt kaupoista. Katselin Arlan kotisivuja ja Ruotsissa ilmeisesti myydään Kesoa valkosipulin ja makeina hedelmäversioina. Ne kun saisi vielä Suomeen!

Lidlin raejuustoa 2% (milbona?) menee ihan kohtuudella ja on kyllä helvetin hyvää, ingmannit jne. ei oikeen maistu on vähän kuin jotain kumia ja vettä, ei hyvä.

Ei tarvii edes dieettiä kun rahkaa, raejuustoa ja puuroa uppoaa lukemattomia kertoja päivässä ja edellisen ruuan lopetettua tekee jo seuraavaa mieli :D

OT, Tomi ootko koittanu uuniriisipuuroa? Se on herkkua... ja valmistuu mukavan kivuttomasti kun itse odottelee hiilaripäivää vielä peiton alla :) Näin vaan puurofetistin vinkkinä.

Mm, raejuustoa. :) Äitini ovela uuniperunakastike -resepti on lisätä raejuustoa pilkottuun kylmäsavulihaklimppiin. Elikkäs kaupasta sellainen valmis vakuumipakattu lihas mukaan. Kotona pilkotaan pieneksi, sekaan raejuusto ja tulista tacokastiketta (tulinen on minulle se ainoa oikea ;)) ja mahdollisesti maustaa jollain, kuten tillillä. Melko proteiinipitoista ja ainakin helppo valmistaa, kylmänä kun syödään muutenkin. :) Kannattanee koittaa. Käytän itse uuniperunoiden kastikkeena, koska siinä se on parhautta.

Luen kateellisena näitä rahkaan ja raejuustoon addiktoituneita. En syö kumpaakaan juuri yhtään ja se aiheuttaa vaikeuksia ravinto suunnittelussa.
Pitäisi selata tätä palstaa ja etsiä hyviä reseptejä miteen niitä voi sekoittaa johonkin et putoo alas helposti. En esim söisi raakoja kananmunia, mutta appelsiini tuoremehun kanssa hyvää ja on nopea pikastartti aamuisin.

Tää muuten on luultavasti mailman ainoa foorumi josta läytyy rahkan maustamisesta yli 20 sivun threadi, joten ei se kyllä vinkeistä ole kiinni.

Helly sanoi:

Ihan kokeeksi ostin sellaisen tsatsikin ja... :urjo:

En ole nirso, mutten tuota vaan saanut alas, maistui kuvottavalle ja häpäisi ah niin taivaallisen tsatsikin täysin :(

raejuusto on muuten loistavaa kastikkeiden lisukkeena. korvaa kerman täysin. samantapainen pehmeä maku, tosin ilman rasvaa, tulee vaikkas jauhelihakastikkeeseen. purkillinen uppoaa kastikkeen seassa huomaamatta :)

Back
Ylös Bottom