Kotona kuntoon :)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja normi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eli tarkoituksena olisi kesän aikana vähentää "oikealla" salilla käymistä ja tehdä senkin edestä sitten kotona. Penkki kotoa löytyy mutta aika heikon puoleinen ja sen mukana tullut vinyylipainosarja. Painoja siihen on vain 60kg asti. Kannattaako
siihen ostaa lisää painoja ja mitä veikkaatte kestääkö se penkki 100kg asti ?
Jos nyt menisin ostamaan niitä levypainoja, mieluiten 20kg tai 15kg niin mistä kannattaisi mennä hakemaan ? Vai kannattaisiko marssia kauppaan ja ostaa kunnon tanko ja siinä painot mukana ? Ja hauistanko minulta löytyy ja sitten se penkkitanko joka on normaalia salitankoa ohuempi eli sellainen ehkä hieman "lelu".

? ::Mitä tekisitte :: ?

Minä olen kyllä lastannut samaan vinyylisarjan tankoon 110kg ja kyllä se kesti vaikka vähän taipui. Lisäksi minulla oli penkkiin liitettävä omatekoinen puinen kyykkyteline. Se kyllä tuppasi vähän huojahtelemaan mutta kesti kun varovasti toimi.
Aika riskialtista puuhaa se kyllä on.

normi sanoi:
Ja hauistanko minulta löytyy ja sitten se penkkitanko...

? ::Mitä tekisitte :: ?

Joo, hyvin noilla pärjää ku kaikki olennaiset välineet on tuossa jo mainittu. :hyper: :thumbs:

Onpahan sitten taas yksi rintahauismies vähemmän saleja ruuhkauttamassa. :worship:

Mutta vakavasti ottaen kyllähän noilla toki pystyisi kevyen ylläpitojumpan vetämään jos olisi vaan vähän järeämpi tanko ja enemmän levyjä. Kannattaa olla varovainen kun lastaa valmistajan tarkoittamaa kuormaa enemmän painoja noihin "kotipenkkeihin".

Selälle vaikkapa mave, kulmasoutu ja leuanvetoa. Ojentajat, olkapäät, vatsat, hauis ja alaselkä menee levytangolla ja "hauistangolla". Hieman kun käyttää mielikuvitusta niin pelkällä levytangolla voi tehdä kymmeniä erilaisia liikkeita eri lihasryhmille.

Jalkoja voi olla vähän vaikeampi treenata, mutta tuskin mitään suurempia tavoitteita onkaan mikäli kotona aikoo jumppailla.

lobotomy sanoi:
Joo, hyvin noilla pärjää ku kaikki olennaiset välineet on tuossa jo mainittu. :hyper: :thumbs:

Onpahan sitten taas yksi rintahauismies vähemmän saleja ruuhkauttamassa. :worship:

Mutta vakavasti ottaen kyllähän noilla toki pystyisi kevyen ylläpitojumpan vetämään jos olisi vaan vähän järeämpi tanko ja enemmän levyjä.

Jalkoja voi olla vähän vaikeampi treenata, mutta tuskin mitään suurempia tavoitteita onkaan mikäli kotona aikoo jumppailla.

Juu, ei kannata kyllä yli valmistajan suosituksen lastailla tavaraa tankoon, saattaapi pikkuhiljaa saumat murtua.

Pelkällä tangollahan(+painot) saa tehtyä kaiken tarpeellisen, kunhan painot ei lopu kesken. Itse en ainakaan jäisi kaipaamaan vaikka salilta häviäisikin mystisesti kaikki härvelit. Tunnustan kuitenkin vaihtelun vuoksi joskus näitä veivaavan.

Penkki, kulmasoutu,mave/suorinjaloin, pystypunnerrus/soutu, hauiskääntö, Ranskalainen/kapeapena. Jaloillehan pystyy tekemään ihan hyvän reenin, vaikkei tankoa niskan taakse saisikaan, Netistä kyl löytyy ohjeita siihen.

Yleensäkin monelle tekisi erittäin hyvää reenata muutama kk (alkeellisesti) ja unohtaa ne taljat ja muut härpäkkeet.

Mistäs niitä levypainoja sitten kannattais ostaa ? Tai tietääkö kukaan myydäänkö tampereen seudulla missään levypainoja ?

http://www.harjoittelu.net/artikkelit-t-1_2.html?t=bc

Tsekkaa kahvakuulat...vähän vaihtelua sali hinkkaamiseen.

Itse aloitin n. 16v. weiderin menetelmillä ja vuosien mittaan salilla tullut käytyä bodaus tyylistä treeniä tekemässä ja välillä ollut vuosien taukojakin. Viime jouluna löysin kahvakuulat ja treeni on ollut hyvää vaihtelua. :)

Nykyään omistan 2x12, 2x16, 24, 32, 42 kilon kuulat. :piis:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Suositut

Back
Ylös Bottom