Kotitreeni vai sali

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
NGV sanoi:
Entä sitten jos sinulla menisi salilla 2 tuntia, eikö se ole sen arvoista? Jos mie meen salille kotoolta niin se ainenkin kolmen tunnin reissu, jos taas meen koululta suoraan niin ei mee kun sen hikee 2 tuntia ja siihen päälle bussin odottaminen ja meneminen kotiin.

Eli IMO tämä vaatii uhrauksia, ilman niitä ei synny tuloksi, ei pidä vinkua jos treenaamiseen menee 1-4 tuntia vaan treenaa kaikessa rauhassa ja repii muuhun aikaa jostain muualta.:whip:

Mitä pahaa sun mielestä on kotona treenaamisessa? Ite ainakin pystyn keskittymään paremmin ja ainaki tulee tehtyä perusliikkeitä kun ei oo mitään hilavitkuttimia. Kaiken tarpeellisen pystyn tekemään kotona. Ainoa lisä josta olis vähän hyötyä, olis smith-laite, mutta ei sitäkään tarvitse.

Ja tosiaan, meidän perhe säästää tossa aika hyvin rahaa kun noi kamppeet makso saman verran ku vuosi salilla, ja kolme ihmistä (+ isoveli silloin kun tulee kotiin käymään) käyttää sitä.

Mitä kaikkee teillä kotona on?
Mullla olis nyt ajatuksena kotiin hommata penkki/vinopenkki, tanko ja painot, kunnon käsipainot. Leuanvetotanko onkin jo. Näillä varmaankin pystyn treenaan, kun tuolla salilla käyminen on vähän hankalaa kun matkaa tulee niin paljon. Polvivaivasena en kyl jaloille oikein oo pystyny tekeen mitään.

NGV sanoi:
Eli IMO tämä vaatii uhrauksia, ilman niitä ei synny tuloksi, ei pidä vinkua jos treenaamiseen menee 1-4 tuntia vaan treenaa kaikessa rauhassa ja repii muuhun aikaa jostain muualta.:whip:

Helppo se on 16-vuotiaan puhella tuollaisia:D

satasa(jonka viestiä kommentoit) on sinua yhtä paljon vanhempi, kuin sinulla on ikää. Iän mukana voi tulla kaiken maailman velvoitteita ja rasitteita, kuten vaikka perhe, duunit jne... Ei millään pahalla..Hyvä jos sinulla riittää aikaa!

Sali nyt on sellainen harrastus, ettei se loppupelistä vie aikaa paljon mitään moneen muuhun verrattuna. Hyvällä ohjelmalla riittää 3 treeniä viikossa, pesuineen ja matkoineen niihin ei mene 3 tuntia enempää jos asiat tekee vähän edes sinneppäin tai sali ei ole tyyliin 100 kilsan päässä kotoa. Eli ei kannata tehdä tästä niin hiton vaikeata. Jos tollainen aika löytyy työssäkäyvältä perheelliseltäkin, niin löytyy varmasti jokaiselta nuorelta jannultakin.

Ja kotona on ihan yhtä treenata kuin salillakin jos on edes perusvehkeet olemassa. Omasta motivaatiosta on sitten tietty kiinni se että mitä siellä kotona tekee, mutta sama se kyllä salillakin.

Itse treenaisin varmaan kotona jos olisi isot tilat ja mahdollisuus vehkeet hankkia. Toisaalta taas salilla näkee kevereita ja saa uusia tuttavuuksia, joten sosiaalisen elämänkin kannalta sali on oiva paikka treenata.

Multivita sanoi:
Helppo se on 16-vuotiaan puhella tuollaisia:D

satasa(jonka viestiä kommentoit) on sinua yhtä paljon vanhempi, kuin sinulla on ikää. Iän mukana voi tulla kaiken maailman velvoitteita ja rasitteita, kuten vaikka perhe, duunit jne... Ei millään pahalla..Hyvä jos sinulla riittää aikaa!
Niin, mutta esim. jos on lapsia, niin on semoisiakin saleja jossa on lapsenhoito järjestetty, tosin ne on kaliimpia. Kyllä minä ymmärrän, mitä enemmän ikää sitä vähemmän on aikaa treenailla, kun pitää tehdä niin paljon muuta, mutta that's why gym is open from 5am to 9pm..:rock:

Ribee sanoi:
Mitä pahaa sun mielestä on kotona treenaamisessa? Ite ainakin pystyn keskittymään paremmin ja ainaki tulee tehtyä perusliikkeitä kun ei oo mitään hilavitkuttimia. Kaiken tarpeellisen pystyn tekemään kotona. Ainoa lisä josta olis vähän hyötyä, olis smith-laite, mutta ei sitäkään tarvitse.
IMO ei kotona treenaileminen ole huono tai paha asia, jos vain on tilaa johon laittaa koneet ja pääomaa jolla saa ne laiteet kotiin. Meinaan itsekkin treenailisin kotona, mutta oon aina asunut kerrostalossa, joten se on vaan haave, että voisi treenailla kotona. Tyhmä kysymys, miten treenailet jalat? Ostitko jonku jalkaprässi+hack-kyykky kompo laiteen vaiko käsipainoilla ja kyykkyä?

Haluan treenata kotona mutta kotona ei ole muuta kun käsipainot ja leuanveto tanko :D :D :D :D :D Tarkoitus olisi treenata vatsalihaksia,selkälihaksia,leukoja ja juoksua. Minkäslaisen treenin noista saisi aikaiseksi? Voisiko joku ystävällisesti kertoa? Juoksukunto on ihan hyvä mutta vatsalihaksissa,ja selkälihaksissa olen aloittelija ja leukojakin menee vaan n.8. Jos noista saisi jonkinlaisen ohjelman? Kuntosalille on liian pitkä matka niin ei sinnekään oikein jaksa mennä. Minä päivänä treenaisin mitäkin ja kuinka paljon ja kuinka monta toistoa?

Clasko888:lle, jos sopivia liikkeitä etsit, niin tuolta vaan etsimään. Ja tietysti tuolla Haku-toiminnolla löytyy tietoo ja myös Aloittelijat osiossa on asiatietoo.

Tässä olisi aika pirun kiva vatsalihasliike, eikä tarvitse muuta, kuin käsipainon :)

Leukojenvetoon löytyy infoo haulla ja selkä liikkeisiin en sano mitään, kantsii varmaan eka linkistä kattoo, jos jotain sopivaa löytys sulle...

No varmaan mä rupeen tekee mitään Janda rutistusta kun oon ihan paska vatsalihaksissa. Menee suunnilleen 5 vatsalihasta silleen että kädet on koko ajan niskan takana mutta selkälihaksia menee reilusti enemmän. Mitenkä rupeet treenaamaan vatsalihaksia jos niiden lähtötaso on tuollainen?

Mulle ainakin kotona treenaaminen helpottaa huomattavasti harrastusta. Ei väliä vaikka haisisi vähän pahalle, tai ulkona on paha ilma. Eli kyllä kohtuullisella painosarjalla hyvin pärjää. Kotoa löytyy 200kg painoja, muutama säädettävä käsipaino, powerräkki, mutkatanko, leuanvetotanko... Kauheasti ei ole mennyt rahaakaan. Lisäksi käyn pari kertaa kuussa täydentelemässä vähän maksullisella salilla. Olen aina tinkannut kymmenen käynnin kortin halvalla.

Niin ja kun tuon räkin väsää, niin jalkojen treenamisessa ei ole ongelmia.

Esim:
Jalkakyykky peruslikkeenä
Hyvää huomenta takareisille ja pepulle
Pohjenostot
Hack-kyykky etureiskoille

Vatsoille voi tehdä voimapyörää, normaaleja vatsarutistuksia, leuanvetotangossa polvien nostoja yms...

Clasko888 sanoi:
No varmaan mä rupeen tekee mitään Janda rutistusta kun oon ihan paska vatsalihaksissa. Menee suunnilleen 5 vatsalihasta silleen että kädet on koko ajan niskan takana mutta selkälihaksia menee reilusti enemmän. Mitenkä rupeet treenaamaan vatsalihaksia jos niiden lähtötaso on tuollainen?

no tottakai sinä teet niitä oikein. kyllä niitä joskus enemmän menee vielä.

muista että niitä vatsalihasliikkeitä on muitakin, helpompia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
No voisko joku ystävällisesti kertoa että miten kannattaisi aloittaa vatsalihasten ja selkälihasten treenaaminen kun lähtötaso on tuollainen?

Nyt tulee turha kommentti mutta mun mielestä kotitreenaamisessa on jotain HC meininkiä joka antaa treenii potkua. :rock: (mutta miks ei sitte salilla olis:rolleyes: )

Ja kyllähän toi meininki riippuu siitäki että onko jotku 2kg fitness jumppa painot vai ite kyhätyt ruosteiset metalli lätkät.

Toivottavasti jotenki selkii että mitä ajan takaa.

Jees,ainakin tällähetkellä Kotireeni.(Rupeen kyl salillaki käymää mut ikärajat kotikaupungin saleille on 16v,ite 15) mut kotireeni toimii aivan yhtä hyvin kuin salikin jos vain motivaatiota riittää ja laitteita on. mulla on seuraavat:3 Tankoa 9,10 ja 20kg,Monitoimipenkki,2:det säädettävät käsipainot,Voima-Twister senior,BullWorker,Leuanvetotanko,LämmittelyKP:t,Crosstrainer,Kuntopyörä,Wrangen Rannerakentajat ja jtn pientä. ja Tulosta tulee!luulen että yhtä hyvin ellei paremmin kuin salilla koska motivaatio ja into kohdallaan.mut riippuu nii pal ihmisestä et sali vai kotisali.

Mul on himas 5-40 kiloon käsipainoja ja levytanko johon saan tällä 85 kiloa. Niillä mä pystyn treenaamaan kädet, epäkkäät, olkapäät ja selän. Onhan se kiva jos voi mennä myös salille treenaamaan niin ei aina tarvii harjotella yksin! Eli vastaus kysymykseen = molempi parempi!

Kotona treenaan aina kun ei ole aikaa lähteä salille. pelkillä käsipainolla, levytangolla ja monitoimipenkillä tekee jo ihmeitä kun vain mielikuvitus riittää

Jos nyt saisin päättää mitä ostaisin/tekisin/laittaisin jonkun tekemään kotisaliin, jos sellaisen hankkisin:

1) Kaksi tankoa: kunnon laakeroitu painonnostotanko ja sitten joku pikkutanko
2) Leokon levysarja + lukot
3) Kyykkyteline + nostolava
4) Penkki telineineen, säädettävä kulma 0-20 astetta.
5) Leuanvetotanko
6) Pari säädettäviä kässäreitä joihin saa noita em. Leokon kiekkoja kiinni.
7) Nostoliinoja ja jokin halpisvyö jolla saa kiekkoja vyötärölle roikkumaan

Siinäpä tuo... kattaa oikeastaan kaiken mitä tarviin. Isoin investointi toki nuo levyt + tangot... pitkäaikainen sijoitushan se on, voipi laskea kuinka monta kuukautta saa lempisalin palveluita noiden tarvikkeiden hinnoilla, ennenkuin alkaa olla voiton puolella.

Itse treenaan kotona kun ei ole mahdollisuutta käydä salilla. Penkki, tanko, käsipainot, leuanvetotanko ja tarpeeksi rautakiekkoja. Niillä pärjää ihan hyvin.
Täytyisi joskus raivata navettaan tilaa ja sinne rakentaa oma sali. Olisi kyykkytelineellekin tilaa ja voisi väsätä vatsalaudan ja muuta tuollaista pientä. Talvella saattaa olla hieman kylmä, ellei sitten hommaa paria öljypatteria...

Kotona treenataan.
Löytyy penkki, jossa onnistuu myös kyykky ja dippi, laakeroitu tanko, n.250kg rautaa, kuntopyörä, vatsapenkki, leuanvetotanko.
Hyvin onnistuu treeni, mitä sitä muuta enää tarvitseekaan?:evil:

Suositut

Back
Ylös Bottom