ei pahalla mutta hieman taidat olla.. Itse olen ainakin nähnyt peruskoulussa aikanaan niin paljon sitä, että jotain silmätikkua hakataan huvikseen tai tavarat/vaatteet pöllitään tai rikotaan, jos ei muuten niin kiusattavaa kiinni pidellen, että on vaikea uskoa, etteikö joka hiton peruskoulussa tapahtuisi vastaavaa. Jos ei tapahdu, niin helvetin hienoa!Vähän kyllä alkaa nämä jutut meikäläisen makuun menemään yli hilseen. Oonko sitten pumpulissa kasvanut vai mikä on, mutta todella harvoin, jos koskaan olen todistanut kiusaamista joka menee fyysiseksi.
- -kostomielessä nyt ei pitäisi kamppailulajia lähteä harrastamaan.
Harvinaisen totta, mutta voi myös olla että kosto mielessään kamppailulajit aloittavalla ajatukset "tervehtyy" siinä kamppailua oppiessa ja itsetunnon samalla parantuessa. Jos nyt vuosia tapahtuneen jälkeen hautoo kostoa ihan vakavin aikein niin oikea osoite olisi tietty jonkin sortin psykologi/psykiatri, mutta valinnan tekee tietysti kostomielinen itse. Luulen kyllä, että on erittäin harvassa on ne, ketkä aloittavat kamppaluharrasteen ja sitä myös jaksavat jatkaa ihan vain jotain kostoa varten. Pitäisi olla jostain todella vakavasta kyse, henkirikoksesta tai ainakin pysyvästä vammasta, että voisin itse edes käsittää jonkun jaksavan ryhtyä moiseen.
Siltähän se vähän vaikuttaa kun ei tarvita kuin joku poikkipuoleinen sana (tai ei sitäkään) bussikuskilta, eläkeläiseltä tai muulta sivulliselta, niin heti potkitaan teholle/invalidiksi/tms, tässäpä muutama jokseenkin perusteettoman ja epäreilun oloinen hakkaus ja potkinta pikaGoogletuksella:Jotenkin tämä nykymeno varsinkin kun kamppailuaiheisia lehtiä lukee, palstoja ja seuraa joitain ip-opettajien juttuja niin syntyy illuusio siitä, että tässä maailmassa pitäisi olla valmiina kokoajan taistelemaan henkensä puolesta.
http://www.verkkouutiset.fi/index.p...iin-pahasti-ilman-syytae-tampereella&Itemid=8
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/119...63-vuotiasta+seurakuntakeskuksen+pihalla.html
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011082614269489_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011020913157986_uu.shtml
Kirkuvat otsikot on tietty parasta "mainosta" kamppailulajiharrasteille, kyllä alkaa ihmiset kiinnostua itsepuolustustaidoista "kun on niin turvatonta". Artikkeleihin tai poliisin papereihinkaan ei kyllä todennäköisesti päädy sellaiset asiat että kuinka paljon on vittuiltu ja haastettu riitaa puolin jos toisin ennen kuin on alkanut tapahtua, mutta vaikea kuvitella että esim. joku bussikuski alkaisi sen kummemmin vittuilemaan millekään känniselle porukalle (mistä nyt muutenkin voi jo haistaa vaaaran, kuten känniääliöistä yleensä). Jos noista artikkelien "syyttömyyksistä" osakaan on totta, niin kyllähän noista saa sellaisen vaikutelman, että koska vaan voi tulla kadulla joku päälle ilman syytä. Ja onhan noita juttuja kavereiltakin kuultu että kadulla/baarissa on joku käynyt päälle ilman syytä ja ilman sanaakaan. Onhan noita, pirivietereitä sun muita..
Kuinka moni voi sanoa joutuneensa tappelemaan ilman, että kyseessä oli joko oma provoaminen tai kolaus egolle. Siis ns. syyttömänä?
Hep! Tai siis yläasteen jälkeen otin kiltisti turpaani vielä yläasteikäiseltä paikalliselta kovikselta, joka pyöri samoissa porukoissa ja kerran vaan kännissä keksi alkaa hakata nyrkeillä päähän kunnes putosin. En tiedä lasketaanko tappeluksi kun yritin vain suojautua ja huusin että mitä vittua ootko seonnu. En nyt jaksa listata, mutta varmasti en ollut provonnut mitenkään, kun en ollut vittuillut, puhunut paskaa selän takana, edes puhunut sen naisen kanssa kun en ollut ikinä sitä edes nähnyt, kussut sen muroihin, enkä rahaa tai muutakaan sille velkaa. Kerran myös jouduin alaikäisenä itse tempomaan "kylillä" nakkikiskaheijareilla muutaman kymmenen kertaa jotain tuntematonta päähän kun tämä kävi ohi käveltäessä yhtäkkiä kaverini kimppuun takaapäin lyöden ja potkien. "Jouduin" on tietty mun oma näkemys, mutta en nähnyt muutakaan vaihtoehtoa kun hilluja oli itseä ja kaveria isompi eikä vaikuttanut erityisen tasapainoiselta, eipä silti että olisi mikään puhumisen yrittäminen tullut mieleenkään. Enkä siis piessyt hengettömäksi, harjoittelemattomat läpsyt oli sen verran tehottomia että tyyppi pysyi jaloillaan koko ajan. Ja ei itselle tapahtunutta, mutta yksi toinen kaveri sai joskus baarin tanssilattialla yhtäkkiä sellaisen niitin päähänsä että löysi itsensä sen jälkeen sieltä makaamasta, eikä ollut mitään tietoa sanaharkasta tai edes mistään vahingossa törmäilystä kenenkään kanssa. Viimeisintä en itse ollut todistamassa joten en tiedä jos asiasta on jotain jätetty kertomatta, mutta ihan rehelliseltä kertomalta sekin vaikutti.