Kotikonstein itsepuolustusta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Enpä nyt tiedä kovin monta riisikeppiä joka yhdellä potkulla tappaa maassa makaavan. Tarkoitin siis yhtä potkua kuten käy ilmi kun luet tekstini uudestaan ajatuksella. Saattaa olla hankala edes osua nenään ekalla potkulla ekalla kerralla

Olen katsonut enemmänkin sellaisia leffoja joissa taju lähtee jo yhdellä kuin sellaisia joissa voi lyödä lekalla ilman naarmuja sata kertaa

Yksi polkaisu ja henkitorvi on kasassa. Ei vaadi paljoa ja voi sattua ihan vahingossa.

Ei pahoinpitelystä edes tule rikosrekisteriä ellei tuomita muuhun kuin sakkoon joka on todella epätodennäköistä ensimmäisellä kerralla. Sain alaikäisenä pahoinpitelysyytteitä 6kpl ja 2 törkeää pahoinpitelyä ja en siitä huolimatta saanut kuin sakkoa ja selvisin ilman rikosrekisteriä. Nykyään taitaa olla hieman kovemmat rankaisut myös nuorilla mutta ei todellakaan tuomioita tule muita kuin sakkotuomioita parista ekasta.
Kannattaa myös lukea http://fi.wikipedia.org/wiki/Rikosrekisteri

Ehdollinenkin tuomio poistuu rekisteristä 5 vuoden kuluttua.

Täysiikäisenä ei ole tullut yhtäkään syytettä. joskus 20 tienoilla pari sovittelua ja myöhemmin ei niitäkään.

"Mitä jos onnistutkin vetämään oikein napakasti nekkuun? Opit, että väkivalta ratkaisee ongelmat. Sitten kun sun tyttökaveri saa ensimmäiset menkkaitkuraivarit niin vedät taas nekkuun? Sitten kun sun tulevat lapset pienenä itkee niin yrität ravistella niitä hiljaiseksi?"

Ehkä paskin esimerkki minkä tähän ois voinu kirjottaa. Eli jos satut vetämään oikein napakasti nekkuun niin tulevaisuudessa vedät varmaan muijaas nekkuun ja lapsias päähän ja kaikki kuolee! vittu tää on niinku radiorockin läppämainoksista :D

Mutta ettei viesti ois täysin ot, niin jos tämä itsepuolustuksen oppimishalu on lähtösin siitä että oot koulukiusattu, niin kannattaa oikeasti kertoa eteenpäin vanhemmille. Jos vanhemmat ei ota vastuuta ja tee asialle mitään niin käy puhumassa paikallisen nuoriso-ohjaajan kanssa, joka vie asiaasi varmasti ammattitaidolla eteenpäin. Onko paikkakunnalla jossa asut kamppailulajiseuroja, jos on niin yritä saada vanhemmilta suostumus jonkin lajin alottamiseen. Lajillakaan ei vältämättä ole väliä, vaan harjoittelun tuomalla itsevarmuudella.

JOS mielenkiinto kamppailulajeihin kumpuaa jostakin muusta, niin tutustu eri lajeihin. Pyydä että saat käydä katsomassa reenejä ja valitse sitten se mikä oikealta tuntuu :)

Mikähän meikäläisessä on vikana kun ei ole ikinä tullut eteen tilannetta missä pitäisi tapella, jos ei lasketa ala-asteen välitunti nyhjäyksiä joita niitäkin aika harvoin sattui kohdalle. Junnuna olin vielä käytännössä aina se luokan pienin kaveri niin varmasti ois ollu helppo kohde. Kenties on onni ollut matkassa, en kyllä kännissä mikään sieväsuinenkaan yleensä ole. Ainahan voi joku hullu toki sattua kohdalle, mutta jos nyt suunnilleen asiallisesti aikuinen ihminen käyttäytyy niin selviää varmasti elämänsä ilman tappeluita, jos ei ala ultimatetappelua harrastaan.

[venom];3346989 sanoi:
Tästä ja näistä muista väkivaltavastaisista kommenteista tulee vähän mieleen että ei taideta oikein muistaa mitään yläasteajoista. Se on helppoa antaa "fiksuja" neuvoja miettimättä asiaa oikeasti. Miettikääs nyt, jos joku kiusaa teitä yläasteen aulassa niin kuka vittu lähtee karkuun, vähemmän nöyryyttäväähän se olisi ottaa vaikka turpaan. Opettajalle kertominen ja pahoinpitelysyytteellä uhkaaminenkaan ei välttämättä tee kiusatun tilanteesta parempaa.
Eihän se sitä tarkoita, että jos osaa tapella, että olisi pakko vetää ketään turpaan. Se riittää, että porukka tietää, että joku osaa tapella. Se voi toki vaatia sen että kerran kiusaajaa vedetään turpaan, mutta so what, jos se on itsepuolustusta.

Nimenomaan auttaisi jos osattaisiin ottaa kiusaaminen esille, nostaa se opettajien ja vanhempien tietoon. Siksi suurin osa kiusaajista saa jatkaa ja jatkaa kun kiusattu nöyrtyy tilanteeseen. Sillä hetkellä jos onkin enemmän nöyryyttävää juosta karkuun, niin OIKEASTI mitä vitun järkeä ottaa turpaan.

Meillä oli yläasteella yksi sellainen kiusaamistapaus, joka oli henkistä kiusaamista, mutta laajeni tosi pahaksi, yhteen henkilöön kohdistuvaksi. Se tuli sitten onneksi opettajien tietoon ja siinä hommassa otettiin koulussa nollatoleranssi ja oikeasti todella tiukka linja. Puhutettiin vanhemmat ja jaettiin istuntoja. Homma loppui ku seinään eikä kylilläkään kukaan jatkanu sitä hommaa sen koommin. Sama toimisi aivan varmasti kunhan asiat hoidettaisiin ajallaan kuosiin (koulu- tms.) yhteisön toimesta.

Elämän realiteetit on monella omiin kokemuksiin perustuvia juttuja ja minä nään maailman itse värittämieni lasien läpi. Toisilla on toisenväriset lasit, mutta voi pojat miten huonot eväät elämään noista tappelujutuista ja lyömisistä voikaan saada.

Ehkä paskin esimerkki minkä tähän ois voinu kirjottaa. Eli jos satut vetämään oikein napakasti nekkuun niin tulevaisuudessa vedät varmaan muijaas nekkuun ja lapsias päähän ja kaikki kuolee!

Jostain se järetön perheväkivalta tässä maassa kumpuaa ja jostain se hankalan tilanteen ratkaisemisen keino aina opitaan.

Jostain se järetön perheväkivalta tässä maassa kumpuaa ja jostain se hankalan tilanteen ratkaisemisen keino aina opitaan.

Juu jostainhan se kumpuaa mutta omalla kokemuksella väittäisin että nuorena tapelleet ovat jopa harvemmin niitä muijanhakkaajia.

Tottahan se on että kiusaamisesta kannattaa varmaan puhua koulun johdolle ja se varmaankin joskus myös auttaa riippuen millaisia kiusaajat on mutta useinkaan noista ei kerrota. Minun aikaan minun koulussa ei koskaan.

Entä jos purettas siltä kantilta, että jospa niitä mieltä ahistavia tunteita ei päästetä mitenkään ulos. Kaikilla pääkoppa antaa joskus periksi ja mieliki voi kasvaa niin kieroon, että näkee ko. toiminnan oikeaksi. En nyt kuitenkaa väitä, että toisten hakkaaminen, alistaminen tai kiusaaminen ois oikea tapa niitä purkaa. Joillaki vaan ei välttämättä oo eväitä sen fiksumpaan toimintaan.

Entä jos purettas siltä kantilta, että jospa niitä mieltä ahistavia tunteita ei päästetä mitenkään ulos. Kaikilla pääkoppa antaa joskus periksi ja mieliki voi kasvaa niin kieroon, että näkee ko. toiminnan oikeaksi. En nyt kuitenkaa väitä, että toisten hakkaaminen, alistaminen tai kiusaaminen ois oikea tapa niitä purkaa. Joillaki vaan ei välttämättä oo eväitä sen fiksumpaan toimintaan.

Oot varmasti ihan asian ytimessä. Huonoon jamaan voi kuitenkin päätyä monella tavalla. Koira oppii jos sitä palkitsee jostain toiminnosta. Ihminenkin on eläin ja ratkaisumallit opitaan joko itse kokeilemalla tai esimerkistä. Tästä väkivaltaan (oli se sitten henkistä tai fyysistä) vastaamisesta väkivallalla ei synny mitään hyvää. Jonkunhan se fiksu päätös on tehtävä ja lopetettava kostaminen. Jos kaikki olis "ÄärimmäisenKovia" jääräpäitä, niin väkivallan kierrehän jatkuisi aina vaan (vrt. mannet ja ählämit (huono vertaus taas, so what)).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sain alaikäisenä pahoinpitelysyytteitä 6kpl ja 2 törkeää pahoinpitelyä ja en siitä huolimatta saanut kuin sakkoa ja selvisin ilman rikosrekisteriä..

Kuulostaa kyllä oudolta, koska törkeästä pahoipitelystä saa lähes järjestäen suoraan kiveä. Puhumattakaan 6 pahoinpitelyä ja 2 törkeästä. Ootko joutunut maksamaan korvauksia asianomaisille?

Nimenomaan auttaisi jos osattaisiin ottaa kiusaaminen esille, nostaa se opettajien ja vanhempien tietoon. Siksi suurin osa kiusaajista saa jatkaa ja jatkaa kun kiusattu nöyrtyy tilanteeseen. Sillä hetkellä jos onkin enemmän nöyryyttävää juosta karkuun, niin OIKEASTI mitä vitun järkeä ottaa turpaan.

Meillä oli yläasteella yksi sellainen kiusaamistapaus, joka oli henkistä kiusaamista, mutta laajeni tosi pahaksi, yhteen henkilöön kohdistuvaksi. Se tuli sitten onneksi opettajien tietoon ja siinä hommassa otettiin koulussa nollatoleranssi ja oikeasti todella tiukka linja. Puhutettiin vanhemmat ja jaettiin istuntoja. Homma loppui ku seinään eikä kylilläkään kukaan jatkanu sitä hommaa sen koommin. Sama toimisi aivan varmasti kunhan asiat hoidettaisiin ajallaan kuosiin (koulu- tms.) yhteisön toimesta.

Elämän realiteetit on monella omiin kokemuksiin perustuvia juttuja ja minä nään maailman itse värittämieni lasien läpi. Toisilla on toisenväriset lasit, mutta voi pojat miten huonot eväät elämään noista tappelujutuista ja lyömisistä voikaan saada.

Meillä ala- ja yläastella oli tyyppi jota aina kiusattiin, harvoin se oli fyysistä, mutta joskus sitäkin. Tää kaveri kertoi opettajalle ja äidilleen, eikä se kiusaus siihen loppunut, ennen kuin yläasteella astetta hullumpi opettaja otti pahimmat kiusaajat puhutteluun. Tämän jälkeen tää tyyppi oli edelleen sellainen hylkiö, eikä kaikkea siihen kohdistunutta vittuilua voitu millään kytkeä.

Niinhän se on, että mitä paremmin osaa tapella, sitä vähemmän tarvitsee tapella. Eli vaikka opettajalle kertominen olisikin parempi vaihtoehto kuin turpaanvetäminen, niin ei siitä ainakaan haittaa ole että osaa puolustaa itseään. Enkä mä edelleenkään näe siinä mitään pahaa, jos kiusaaja pyyhkii vähän lattiaa kiusatulla, ei ole mikään pakko hakata naamaa tohjoks.

Väkivaltahan on väärin mutta, kyl mä oon sitä mieltä et jos joku/jotkut kiusaa, niin vetää niitä lättyyn ni kiusaaminen loppuu.Mä itse en ollut tai ole mikään verbaalivirtuoosi ni ei mua kukaan kiusannut koulussa, ku kaikki ties et mä käyn päälle jos joku yrittää kiusata.Tosin sit pitäis olla kova tappelija, eikä kukaan hetkessä muutu kovaksi jätkäksi. Et kehottaisin liittymään johonkin seuraan, mutta olis kyllä hyvä että tarkoituksena olis joku muu syy ku se et vois sit hakata porukkaa.

On kyllä hieno maa kun saa lukea noista useista pahoinpitelyistä käytännössä ilman mitään seuraamuksia. Sen päälle MikaT2kin kehuu vielä kuinka nykyään on elämä mallillaan. Sama ei välttämättä niitä pahoinpitelyn uhreja sitten koskekaan.

Tämä on kaksijakoinen aihe, mihin mun mielestä erityisesti esim. itsepuolustuslajien ja varsinkin kamppailulajien seurojen täytyisi kiinnittää huomiota. Todellakaan ei ketään rikosrekisterikaveria harjoittelemaan, ja nollatoleranssi katuramboille. Vaikka itseään voi joskus koulun pihalla joutua puolustamaan, niin siinä vaiheessa kun joudut 30 kertaa niin tekemään, et taida olla ihan syytön kaikkeen. Väkivallan pitäisi olla viimeinen vaihtoehto, eikä mikään normaali ratkaisukeino tai tylsistymisen hoitolääke.

Niinhän se on, että mitä paremmin osaa tapella, sitä vähemmän tarvitsee tapella. Eli vaikka opettajalle kertominen olisikin parempi vaihtoehto kuin turpaanvetäminen, niin ei siitä ainakaan haittaa ole että osaa puolustaa itseään. Enkä mä edelleenkään näe siinä mitään pahaa, jos kiusaaja pyyhkii vähän lattiaa kiusatulla, ei ole mikään pakko hakata naamaa tohjoks.

Joo, hyvähän se on antaa hylkiölle vähän opetusta. Wtf?

On kyllä hieno maa kun saa lukea noista useista pahoinpitelyistä käytännössä ilman mitään seuraamuksia. Sen päälle MikaT2kin kehuu vielä kuinka nykyään on elämä mallillaan. Sama ei välttämättä niitä pahoinpitelyn uhreja sitten koskekaan.

Kannattaa pilke silmäkulmassa lukea MikaT2:n jutut. Faktahan on se, että 6 pahoinpitelystä ja 2 törkeästä pahoinpitelystä ei sakoilla selviä. Ei Suomessa, ei missään.

Kannattaa pilke silmäkulmassa lukea MikaT2:n jutut. Faktahan on se, että 6 pahoinpitelystä ja 2 törkeästä pahoinpitelystä ei sakoilla selviä. Ei Suomessa, ei missään.

Alaikäisenä ollut. Tiedä sitten minkälaista tuomiota sillon laitetaan. Pysyvästi hoitokotiin? Mutta jos on ollut jo valmiiksi hoitokodissa?

Oli miten oli, mutta noista ei sakoilla selviä.

Nyt puhuu joku jolla ei selvästi ole minkäänlaista tietämystä asiasta.
Ylempänä vasta olikin kommentti joka sai huutonaurun aikaseksi "Kuulostaa kyllä oudolta, koska törkeästä pahoipitelystä saa lähes järjestäen suoraan kiveä. ".
Itsellänikään ei tosin ole mitään muuta tietoa nykytilanteesta nuorisorikosten kohdalla kuin että "ovat tiukentuneet" mutten tiedä kuinka paljon.
Minulla tosiaan oli nuo pahoinpitelyt ja vasta loppupäässä oli edes lähellä että olisi tullut ehdollista. Kuitenkin käräjillä sain vakuutettua että elämä mallillaan ja selvät suunnitelmat joten ei tuomittu ehdonalaiseen saati kovaan. Törkeä pahoinpitely muuten tuli jo siitä että käytti potkuja. Yhdenkään tappelukumppanin kanssa kumppani ei vahingoittunut pahasti. Ainaostaan vertavuotavaa nenää ja turvotusta.
Ai niin unohdin sanoa että kyllä osassa tapauksia jouduin maksamaan korvauksia ainakin revenneistä vaatteista, lääkärinpalkkiosta ja kivusta ja särystä. Suurimmassa osassa tapausta ei ollut asianomaisilla mitään korvaus vaateita vaan yleinen syyttäjä nosti asiasta syytteen. Pahoinpitelyt tapahtui kaikki 90 luvulla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom