Pahoittelut, mutta en jaksa alkaa kahlaamaan sinun postihistoriaasi lävitse. Sellainen mielikuva näistä sinun kirjoituksista vaan syntyy, että pidät omaa moraalikäsitystäsi ns lakien yläpuolella. Eikö kukaan ole sanonut sinulle, että vaikutat hieman itserakkaaltakin.
Kuten tässä keskustelussa on todettu niin kyllä sitä väkivaltaa voi perustellusti käyttää äärimmäisissä tilanteissa. Sulla on välillä tosi hyviäkin pointteja, mutta kuitenkin kaikesta välittyy tietynlainen väkivallan ja kovuuden ihannointi mikä ei ole tervettä.
Tästä väittelystä tulee mieleen väittely mokuttajien kanssa: "En jaksa argumentoida, kun sä olet rasisti". Jos mulla on ollut hyviä pointteja niin miksei voi tarttua niihin. Miksi pitää väittää että mä ihannoin väkivaltaa tai olen ylimielinen jos sitä ei voi perustella. Ikään kuin tässä olisi meneillään väittely jossa on kaksi ääripäätä joista toinen edustaa väkivaltaa ja toinen rauhaa.
Kumma miten mut leimataan väkivaltaiseksi tai ylimieliseksi kun olen sanonut etten aloita tappeluita ja olen sitä mieltä että itsepuolustus on joissain tapauksissa oikein. Tällä palstalla ei ole yhtään henkilöä, joka olisi sitä mieltä, etteikö itsepuolustus
joskus olisi oikein. Jostain syystä kuitenkin oman (nimimerkin) egon pönkitys tuntuu olevan niin kamalan tärkeää.
Tuo sinun maailmanhistoria kysymys on sinänsä tyhmä, että toki on käynyt huonosti vaikka ainoa laji mitä on harrastanut on verbaalijudo. Kysyisit pikemminkin, että mitä luulette jos tehtäisiin tutkimus: onko kääliön kanssa painimaan lähtenyt ja nenänsä murtanut, syytteet saanut kaveri katunut ja toivonut juosseensa seuraavalle grillille
Mikset vastannut kysymykseen? Olenko väittänyt että puhuminen on huono ratkaisu. Aivan, en ole. Ja tämä "opettamis"-juttukin oli vain pohdinta, mikä on kenenkin mielestä oikein kyseisessä tilanteessa. Jotta porukka ymmärtäisi, että väkivaltaan turvautuminen ei ole aina moraalisesti yhtä väärin tai oikein.
Mutta pistänpä pointtini yksinkertaisesti viivoilla, niin noihin kohtiin voi sitten esittää eriävät mielipiteet ja perustelut. En vaivaudu vastaamaan "sä nyt vaan olet väkivaltainen" -tyylisiin perustelemattomiin provoihin.
-en pidä tappelemisesta, ja mielestäni olisi todella jees, jos kenenkään ei tarvitsisi tapella
-mutta koska tappelijat päättävät koska tapellaan, niin rauhanomaisen henkilön on pyrittävä selviytymään jollain tapaa ->
-
suurimmassa osassa tapauksia, puhuminen auttaa. Ei valitettavasti 100 prosentissa tapauksista.
-jos puhuminen ei auta, niin juokseminen auttaa
suurimmassa osassa tapauksia, ei kuitenkaan joka ikinen kerta
-toisin sanoen on tilanteita, jossa uhri olisi selvinnyt itsepuolustuksella, mutta on käyttänyt muuta keinoa ja on käynyt huonosti. Harvoin näin, mutta joskus kuitenkin.
-on tilanteita jossa ip-taitoinen henkilö voisi ottaa agressiivisen henkilön hallintaotteeseen, mutta on jättänyt tekemättä. Tästä on seurannut että jollekin täysin viattomalle henkilölle on käynyt huonosti. Ja en väitä että kellään olisi velvollisuutta puuttua tilanteeseen koska siinä on riskinsä. mm syyte. Lopputulos olisi kuitenki saattanut olla parempi jos asiaan olisi puututtu.