Kotikonstein itsepuolustusta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itsepuolustus on asia erikseen, mutta tappelemisen opettelu kuulostaa lähinnä huligaanimeiningille.

esimerkkinä: mä vähä veikkaan että vapaaottelija, nyrkkeilijä tai vastaava pystyy paljo tehokkaammin puolustamaan itseään ku joku ip kursseilla pyöriny perusjamppa.

esimerkkinä: mä vähä veikkaan että vapaaottelija, nyrkkeilijä tai vastaava pystyy paljo tehokkaammin puolustamaan itseään ku joku ip kursseilla pyöriny perusjamppa.

Toki, mutta kamppailu-urheilu on kuitenkin eri asia kuin tappeleminen. Olen kylläkin vain vellihousujudoka.

Tämä on viihdyttävää :D

97 tyyppi kysyy miten harjoitella nyrkkeilyä, ja eka vastaus on "ei sillä kunnolla opi mutta pärjää riitapukareille."

Netti valistaa. :)

paskahousut vetoaa tuohon syytteensaamis hommaan, ketä oikeesti kiinnostaa se saako syytteen jos sua tullaan vetään turpaan? tai sua tönitään ja naamaan räitään? onhan se kiva jänistää tilanteesta ja selittää sit kavereille että -muuten olisin vetäny niin NIIN vitusti turpaan mut en halunnu merkintää rekisteriin-

En ole mikään katutappelujen ystävä, minkä takia kamppailu-urheilenkin. onhan toista naamaan lyöminen hauskaa, kun sen tekee laillisesti eli kehässä, mutta silti olen nahkahanskan kanssa kyllä samaa mieltä tästä. Jos koskemattomuus menee, en näe vääräksi lyödä takaisin puolustaakseen itseensä. Järkeväähän tämä ei tietenkään ole.

ite vetelen usein kotitreenejä, virittää tennispallon oven karmien väliin ja hommaa pienet käsipainot varjoilua varten lisäksi hommattu vielä 10 kiloinen kahvallinen kuntopallo.
noilla saa jo ihan kohtuullisen treenin vedettyä, tietenkin auttaa jos on joskus perusjutut opetellut valmennuksessa.
mutta kyllä varmasti aivan aloittelijakin jotakin saa aikaiseksi, varsinkin nyt kun netistä kyllä löytyy kaikkea opetusmateriaalia.
ottelemaan ei tietenkään opi kuin ottelemalla ja sillä että tottuu lyödyksi tulemiseen.
parempi kuitenkin tehdä jotain, kuin olla tekemättä jos kamppailulajit kiinnostaa.

On ihan eri asia tehdä kotitreeniä, jos käy myös jossain valmentajan/opettajan ohjaamilla tunneillä lisäksi. Silloin kotitreeni on jopa suotavaa jotta kehitys pysyisi nopeana. Sen sijaan jos ei ole ikinä ollut missään valmennuksessa/opetuksessa, niin voin sanoa että hommasta ei tule yhtään mitään.

Ite olen tohon parikymppiseksi saakka hakannu säkkiä aina välillä kun on semmonen fiilis ollut ja ilman mitään valmennusta, mitä nyt isä nyrkkeilyharrastuksensa pohjalta joskus nuorena pari vinkkiä antoi. Vaparikurssilla ainakin lyönnit sai ihan kehua osakseen, toki pientä viilausta vaati ja vaatii edelleen. Pointtina siis se, että lyömään voi oppia ihan treenaamalla pienien vinkkien (youtube, joku tuttu yms) avulla, mutta mitään itsepuolustusta tuskin tulee koskaan oppimaan ja lyöminenkin luultavasti vain on parempi kuin treenaamattomalla.

Koskaan en oo joutunu nyrkkejäni käyttämään, vaikka tilanteita olisi siihen ollut ties kuinka paljon. Puhumalla ja paikalta poistumalla selviää helpommin, mutta itseään puolustaakseen mun mielestä saa kyllä antaa samalla mitalla takaisin.

Jos tässä nyt on kyse jostain koulukiusaamiselta puolustautumisesta tms niinkuin moni on jo olettanut, niin ei sitä lyömisen/tappelun/tms taitoa ja fysiikkaa kyllä joka tapauksessa kehitetä hetkessä, jos ei ole mitään aiempaa pohjaa. Jos kyse on tuollaisesta, kannattaa miettiä kestääkö sitä kiusantekoa esim. kokonaisen vuoden (mikä on sekin lyhyt aika treenata mitään, varsinkin jos ei saa mistään elävää valmennusta), vai kannattaako mieluummin mennä rohkeasti kertomaan kiusaamisista vanhemmille ja/tai koulussa ja jos se ei auta niin vaikka jättää menemättä kouluun vaikka kuka sanoisi mitä kunnes ongelmaan saadaan toimiva ratkaisu. Jos kiusaajia on monta ja ovat mielenlaadultaan perinteisiä selkärangattomia kiusaajan retkuja, on hyvinkin mahdollista että yhden kimppuun käydessään saattaa saada ne kaikki kusipäät kimppuunsa, eikä monta yhtä vastaan -tilanteessa pärjää usein edes kamppailulajien huipputaitaja. Parempi kuitenkin ratkoa tilanne ajoissa eikä odottaa tilanteen pahenemista vuosia, kunnes alkaa jo järki lähteä ja aletaan suunnitella jotain lopullista itselle tai toisille, kuten on lähivuosina otsikoissa tapauksia ollut.

Jos kiusaaja on suunnilleen samankokoinen eikä harrasta mitään kamppailulajeja eikä ole muutenkaan merkittävästi urheilullisempi kuin itse, niin mahdollisuudet onnistua turpasanoituksessa ovat tietty olemassa, mutta voi käydä sitten toisinkin... Päätaktiikkana peruskoulun pihoilla 10-20 vuotta sitten näytti usein toimivan "mahdollisimman monta lyöntiä pataan mahdollisimman nopeasti" ja kumpi ehti eka useammalle kymmenelle osumalle voitti.

Jos taas kyse on muuten vaan katutappelun opettelusta, tuskin ketään kiinnostaa neuvoa. Matsit pitää ottaa tuomaroidussa kehässä mihin molemmat on tulleet suht samoilla lähtökohdilla ja omasta halusta ottelemaan, eikä nakkikiskan jonossa toinen promilleissa mora kädessä ja toinen piripäissään pikkukirves povarissa.

^Kyllä se harjoittelu kannattaa aloittaa jo nyt, niin selviää sitten myöhemmältä koulukiusaamiselta, armeijakiusaamiselta, työpaikkakiusaamiselta ja vanhainkotikiusaamiselta paljon helpommin.

Nyt on kyllä tullut sellaista tosielämän sankarien kommenttia kehiin että huh. Toivottavasti aloittaja ei ota nahkahanskan oppeja elämänohjeekseen (kaikki kunnia toki jokaisen omalle elämänkatsomukselle, ei herneitä).

Suunnitelmallinen itsensä treenaaminen kiusaajan turpiinvetämistä varten on kyllä melko vapaaälyistä hommaa. Kannattaa ymmärtää että ne yläasteen kingit on monesti niitä pahimpia luusereita hieman aikuisemmassa elämässä. Paras itsepuolustus on nopeat jalat.

e: jos kyse siis on vain itsepuolustuslajien kotiharjoittelusta harrastamisen ilosta, niin sahän on hienoa että on kiinnostusta liikunnalliseen harrastukseen. Kannattaa kuitenkin mahdollisuuksien mukaan käydä jossain seuran treeneissä, joissa saa opastusta perustekniikkaan. Itse opeteltuna väärä tekniikka menee helposti selkärankaan ja on sit hankalampi myöhemmin opetella oikeaksi, jos haluaakin treenata lajia tavoitteellisemmin.

:piis:

Kannattaa ymmärtää että ne yläasteen kingit on monesti niitä pahimpia luusereita hieman aikuisemmassa elämässä.

Ei pidä paikkaansa. Tai ainakaan minun aikaani minun alueella ei pitänyt. Olin kouluaikoihin aikamoinen badboy vaikka harrastinkin kamppailulajeja säännöllisesti. Itseasiassa kamppailulajit vain auttoi olemaan badboy. Nykyään minulla kuitenkin menee melkoisen hyvin. Pari muutakin vähän samantapaista tapausta kouluajoilta tunnen vieläkin ja niin menee heilläkin hyvin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nykyään minulla kuitenkin menee melkoisen hyvin.
No niin olen sun jutuistasi ymmärtänyt.

Se nyrkkien heiluttaminen ei auta kenenkään elämää keskimäärin yhtään. Toisia ihmisiä siviilissä turpiin vetävät ovat henkisesti vajaita. Jos lapsi ottaa toiselta lapselta lelun, saattaa toinen suuttua ja muksauttaa takaisin. Tällainen käytös on 4...5-v iässä normaalisti loppu tai sitten on kasvatuksessa/kehityksessä jotain vialla.

^No minkä sille voi jos joku päättää ottaa sinut "kohteekseen"? Jos joku tyyppi esim. päättä että potkaisen tästä lähtien tota jätkää aina munille kun näen sen täällä käytävillä, niin mitä sitten teet? Sanot kiusaajille että se on lapsellista?

"Lampaiden on turha esittää tutkimustuloksia kasvissyönnin hyödyistä, niin kauan kuin sudet pysyvät omassa mielipiteessään" - En muista kuka

Eikä tuokaan pidä ollenkaan paikkaansa että kiusaajista tulis jotain luusereita, pikemminkin päinvastoin! Minua kiusailtiin lukio aikoina ja nyt ne mulkut käy hyvä palkkaisissa töissä tai opiskelee yliopistolla, minä olen syrjäytynyt. Tuo nyt on vaan jotain pikku-nörttien haavepropagandaa että heistä tulee menestyjiä ja kiusaajista luusereita. Kiusaamisella kun on lapsen itsetuntoon alentava vaikutus. Ja minulla on lisää huonoja uutisia, ei se kiusaaminen siihen peruskouluun lopu. Päänaukojia riittää kyllä vielä pitkäksi aikaa, the shit won't stop!

^No minkä sille voi jos joku päättää ottaa sinut "kohteekseen"? Jos joku tyyppi esim. päättä että potkaisen tästä lähtien tota jätkää aina munille kun näen sen täällä käytävillä, niin mitä sitten teet? Sanot kiusaajille että se on lapsellista?

Teet poliisille ilmoituksen pahoinpitelystä.

Niin, parhaassa tapauksessa siitä saadaan merkintä ja suljetaan monia uramahdollisuuksia kertaheitolla. Vitun fiksuja neuvoja.

Tuskinpa yhdestä itsepuolustuksena tapahtuneesta nenän murrosta mitään uramahdollisuuksia menettää. Ainakaan nuin alle 15 vuotiaana.

Edit: Tuskin tulee mitään merkintääkään. Aika raukan maineen saisivat koulussa isommat kiusaajat jos menevät valittamaan mustaa silmää opelle

Tuskinpa yhdestä itsepuolustuksena tapahtuneesta nenän murrosta mitään uramahdollisuuksia menettää. Ainakaan nuin alle 15 vuotiaana.

Se ei välttämättä mene minään itsepuolustuksena, kaikki kun on kiinni oikeudesta. Siinä vaiheessa kun sun työt riippuu turvallisuusselvityksistä ja nuhteettomasta taustasta niin pahoinpitelyt ja muut on aika paskoja juttuja.

Se ei välttämättä mene minään itsepuolustuksena, kaikki kun on kiinni oikeudesta. Siinä vaiheessa kun sun työt riippuu turvallisuusselvityksistä ja nuhteettomasta taustasta niin pahoinpitelyt ja muut on aika paskoja juttuja.

No mikä on todennäköisyys sellaiseen että tulee jotain kun alle 15 vuotiaana vetää tunnettua kiusaajaa turpaan itsepuolustuksena? Veikkaan että sama todennäköisyystuomioon kuin päävoittoon lotossa ilman että jättää edes lappua

Edit: Tuskin kovin moni 15 vuotias kiusattu saa toiselta edes nenää murrettua. Ei vaikka potkaisi maassa makaavaa

Edit2: Nahkahanskasta tuli mun pakkisidoli. Todella hyvää tekstiä

No mikä on todennäköisyys sellaiseen että tulee jotain kun alle 15 vuotiaana vetää tunnettua kiusaajaa turpaan itsepuolustuksena? Veikkaan että sama todennäköisyystuomioon kuin päävoittoon lotossa ilman että jättää edes lappua

Edit: Tuskin kovin moni 15 vuotias kiusattu saa toiselta edes nenää murrettua. Ei vaikka potkaisi maassa makaavaa

Edit2: Nahkahanskasta tuli mun pakkisidoli. Todella hyvää tekstiä

Niin, alle 15-v tulee sosiaalitoimi mukaan kuvioon, todella hyvä startti aikuistumiselle.

Mitä jos onnistutkin vetämään oikein napakasti nekkuun? Opit, että väkivalta ratkaisee ongelmat. Sitten kun sun tyttökaveri saa ensimmäiset menkkaitkuraivarit niin vedät taas nekkuun? Sitten kun sun tulevat lapset pienenä itkee niin yrität ravistella niitä hiljaiseksi?

Rankkaa offtopiccia. Mut sitten takaisin aiheeseen eli kotikonstein itsepuolustusta: kotona on tullut joskus tylsillä hetkillä mietittyä jokaisessa huoneessa mahdollisimman helposti saatavilla oleva kättä pidempi puolustusväline, jos joskus joku piripää sattuisi tulemaan sisään. Siinä mun mielestä tarpeeksi kotikonstein itsepuolustusta.

Missähän maailmassa sä mahdat elää? Maassa makaavan potkii hengiltä vaikka millanen riisikeppi, jonkun pelkän nenän nyt kenkii kuka vain paskaksi. Vähemmän niitä toimintaleffoja, ihmiset ei todellakaan ole oikeasti tehty mistään raudasta.

Suunnitelmallinen itsensä treenaaminen kiusaajan turpiinvetämistä varten on kyllä melko vapaaälyistä hommaa. Kannattaa ymmärtää että ne yläasteen kingit on monesti niitä pahimpia luusereita hieman aikuisemmassa elämässä. Paras itsepuolustus on nopeat jalat.
Tästä ja näistä muista väkivaltavastaisista kommenteista tulee vähän mieleen että ei taideta oikein muistaa mitään yläasteajoista. Se on helppoa antaa "fiksuja" neuvoja miettimättä asiaa oikeasti. Miettikääs nyt, jos joku kiusaa teitä yläasteen aulassa niin kuka vittu lähtee karkuun, vähemmän nöyryyttäväähän se olisi ottaa vaikka turpaan. Opettajalle kertominen ja pahoinpitelysyytteellä uhkaaminenkaan ei välttämättä tee kiusatun tilanteesta parempaa.
Eihän se sitä tarkoita, että jos osaa tapella, että olisi pakko vetää ketään turpaan. Se riittää, että porukka tietää, että joku osaa tapella. Se voi toki vaatia sen että kerran kiusaajaa vedetään turpaan, mutta so what, jos se on itsepuolustusta.

Missähän maailmassa sä mahdat elää? Maassa makaavan potkii hengiltä vaikka millanen riisikeppi, jonkun pelkän nenän nyt kenkii kuka vain paskaksi. Vähemmän niitä toimintaleffoja, ihmiset ei todellakaan ole oikeasti tehty mistään raudasta.

Enpä nyt tiedä kovin monta riisikeppiä joka yhdellä potkulla tappaa maassa makaavan. Tarkoitin siis yhtä potkua kuten käy ilmi kun luet tekstini uudestaan ajatuksella. Saattaa olla hankala edes osua nenään ekalla potkulla ekalla kerralla

Olen katsonut enemmänkin sellaisia leffoja joissa taju lähtee jo yhdellä kuin sellaisia joissa voi lyödä lekalla ilman naarmuja sata kertaa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom