Kostea opiskelijaelämä ja lihasmassan kasvatus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja saku
  • Aloitettu Aloitettu
Ei vittu... Voin kertoa että olen elämässäni bilettäny helvetin railakkaasti ja taatusti on jonkun mielestä ja sillon itsenkin mielestä ollu hauskaa. Yksikään näistä ei ole ollut niin siisti juttu että jaksaisi vielä miettiä että olipa kivaa :D Sitäpaitsi päihteiden vaikutuksen alaisena oleva hauska ei koskaan ole sitä oikeaa ja aitoa hauskaa ;)
Viittasin tohon billmaierin tekstiin, en suhun?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minkä verran ihmiset oikeesti vanhempana valittaa että "voi vittu ku en tullu kouluaikoina vetäneeksi enemmän viinaa"?

Semmosiin oon törmännytkin, jotka sanoo että "vittu ku ei tullu keskityttyä siihen koulunkäyntiin" ja "vittu ku oisin jo nuorena reenannu kunnolla".

Samaa mieltä. Jotenkin en ymmärrä tuota hehkusta että "sen kerran kun opiskelee ryyppää, lihaksia voit tehdä myöhemmin". Ensinnäkin lihakset kannattaa tehdä nuorena ja opiskelua voi tehdä aina. Sitäpaitsi onko sitä nyt joka opiskelijabileisiin mentävä?

Näin on. Ite pystyin opiskelija-aikana kehittymään todella hyvin kun jätin bileet vähemmälle ja dokaamisen kokonaan. Nyt työelämässä kehittyminen on kiven alla kun tulee näitä 10h päiviä. Todella pirteänä töihin klo 8. Todella väsyneenä suoraan salille klo 19. En halua edes kuvitella jos on jo valmiiksi paskana työpaivän alussa. Koita siinä sit lähtee treenaa jalat illalla.

Opiskelijaelämää: Nukut niin pitkään kun huvittaa, käyt 2-6h luennoilla ja teet parit laskarit jos sitäkään, joku harkkavääntö silloin tällöin. Luennotkin voi jättää väliin jos haluaa. Siinä vasta hyvä paikka antaa KAIKKENSA treeniin eikä lähteä voimaan huonosti johonki kääliöjuhliin. Toki tenttiviikot on erikseen, silloin ite pidin ne kevyet viikot eli fyysiseet levot. Ite jätin työnteon kesätöitä lukuunottamatta pois, ei menny sitä rahaa mihinkään ja jäi energiaa treeniin. Onneksi, sillä olis jääny nääkin vähät massat saamatta.

Itellä oli arkisinkin hemmetin hyviä innokkaita treenejä, mistä otettiin KAIKKI irti. Nyt työelämässä nämä onnistuvat vain viikonloppuisin. Viikolla pää kipeä/haukotuttaa jne kun on ollut ahdistustyötä toimistolla. Etenkin akateeminen ajattelutyyli ottaa päähän: raskaat työ, raskaat huvit. Missä välissä kehityt? Sittenkun oot 40v, se alkaa olla jo vaikeeta. Nyt on taottava kun rauta on vielä kuumaa.

Ja muutenkin, todella ääliömäistä porukkaa kampuksella näkee jatkuvasti. Voi sitä ilmankin häppää heittää äijäläppää:rock:

Btw: miten opiskelijoilla voi olla varaa ryypätä joka viikonloppu ? Kummiskin baariin ne rahat lähinnä menevät eikä halpaan kaljaan.

Sitä mäkin välillä ihmettelen. Rikkaat vanhemmat tai sitten käydään töissä opiskelujen ohella. Silloin ei ainakaan kehitytä treeneissä, kun ei voi olla aikaa. Mutta mitä nyt oon vierestä kattonu, suurinta osaa ei kiinnosta oma kunto kun vasta silloin kun paikat alkaa rappeutumaan.
On myös otettava nuo kiltojen bileet huomion, monesti on ilmaista viinaa, tai sitten on näitä 10€ sisäänpääsyjuhlia ja saa juoda niin paljon kun sielu sietää. Näissä bileissä alkoholiongelma jalostuu, sen verran on tullut tapauksia nähtyä.

Kyllähän se sopiva nousuhumala on aivan loistava fiilis varsinkin hyvässä seurassa. Mukava tapa rentoutua ja stressi liukenee (toki tähän löytyy muitakin tapoja kuin puljaaminen).

Varmaankin yksilöllistä, mutta itselläni ainakin yks kunnon humppareissu (reilut pohjat ja baariin) pilaa treenit muutamaksi päiväksi eteenpäin. Lisäksi vielä sitten edellisistä treeneistä palautuminen menee vituiksi.

Näin tämän vuoden yliopistofuksina pitää sanoa, että on täällä pimeää porukkaa. Tottakai kukin taaplaa tavallaan, mutta mä en kyllä vaihtaisi yksiäkään bileitä, taikka niitä jo ekan vuoden aikana tulleita puoltatoista sataa enemmän tai vähemmän hyvää kaveria siihen, että olisin mahdollisesti saanut viisi kiloa lisää penkkiin tai vähän paremmin erottuvat lihakset. En nyt tietysti tuntematta porukkaa halua osoittaa ketään yksittäistä sormella, mutta kyllä näistä joistain kommenteista paistaa lähinnä katkeruus sitä kohtaan, ettei löytynyt sitä omaa paikkaa opiskelijayhteisöstä. Ääliömäistä porukkaa kampuksella, just juu. Varmaan sitä sitten 40h viikkoja seuraavat 40 vuotta painaessa ja stressatessa duunissa mieltä lämmittää, kun keskittyi nuorena hauskanpidon sijasta patin optimaaliseen kasvattamiseen.

Ja toisen asteen vaiheessa(lukio/amis) opiskelevien on mun mielestä vähän turha osallistua tähän keskusteluun ainakaan käyttämällä termiä "opiskelijaelämä". Kyllä se kuulkaa alkaa tasan siellä kolmannen vaiheen koulussa, kaikilla ei silloinkaan. Jos tästä on eri mieltä, ei yksinkertaisesti tiedä, mitä opiskelijaelämä on.

Näin tämän vuoden yliopistofuksina pitää sanoa, että on täällä pimeää porukkaa. Tottakai kukin taaplaa tavallaan, mutta mä en kyllä vaihtaisi yksiäkään bileitä, taikka niitä jo ekan vuoden aikana tulleita puoltatoista sataa enemmän tai vähemmän hyvää kaveria siihen, että olisin mahdollisesti saanut viisi kiloa lisää penkkiin tai vähän paremmin erottuvat lihakset. En nyt tietysti tuntematta porukkaa halua osoittaa ketään yksittäistä sormella, mutta kyllä näistä joistain kommenteista paistaa lähinnä katkeruus sitä kohtaan, ettei löytynyt sitä omaa paikkaa opiskelijayhteisöstä. Ääliömäistä porukkaa kampuksella, just juu. Varmaan sitä sitten 40h viikkoja seuraavat 40 vuotta painaessa ja stressatessa duunissa mieltä lämmittää, kun keskittyi nuorena hauskanpidon sijasta patin optimaaliseen kasvattamiseen.

Eli oot saanu 150 kaveria:D Muista pitää kaikkiin yhteyttä jatkossa. Kyllä niitä kavereita voi saadan ihan muutenkin kun pämppäämällä, itellä ei ainakaan ogelmia sen kanssa. Ja todellakin on kampuksella on todellisia ääliöitä, kaatuillaan rappusissa ja melutaan eikä tajuta mistään mitään. KAIKKI perustuu alkoholiin.
Varmaan kiva tosiaan 40v painaa 40h viikossa, kun ei opiskeluaikana hankkinu niitä lihoja, eikä enää riitä niin paljon aikaa ja energiaa treeniin kun olisi silloin riittänyt;)
Paikan opiskelijabileistä olis saanu koska vaan, ei vaan huvita juoda, mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Ja nuo bileet on niin humalahakuisia, ettei siellä yksinkertaisesti VOI olla selvinpäinkään. Ite olin pari kertaa ja ei helvetti että meni hermot. Selvinpäin tulin hyvin juttuun joidenkin kanssa ja oli kivaa jauhaa shaibenia esim laskareita tehdessä. Toi katkeruus-kortti on niiin käytetty, joko tai: koulun känniääliöinti tai sitten hauskanpito on sivuutettu:D Onneksi oikeiden kavereiden kanssa voi lähteä tuulettumaan selvinpäin. Ei tarvitse sitä kossupulloa siihen kuten fuksibileissä. Jotkut arvostaa sitä että aamuna voi fressinä herätä ja lähteä raikkaaseen ulkoilmaan pikkulapsen innolla.

Mulla on tapana osallistua melkein kaikkeen juhlaäksöniin mitä eteen tulee. Tykkään sosiaalisista tilanteista ja kieltämättä juopottelu hyvässä seurassa on yksi parhaista mahdollisista ajanvietteistä kaikkine haittavaikutuksineenkin. Eli keskimäärin tulee varmaan sellainen 1-2 kertaa viikossa mentyä kaljottelemaan, mutta ei mitenkään säännönmukaisesti. Silloin kun on juhlaa niin mennään vaikka useamman kerran viikossa ja sitten kun ei ole, niin keskitytään enemmän niihin järkevämpiin asioihin kuten opiskeluun, työntekoon, treenaamiseen ja muuhun vastaavaan.

Itselläni menee melkolailla sellainen pari päivää ison keiton jälkeen, että pystyn salille menemään. Toki välillä tulee otettua pienempiäkin kerta-annoksia, joten sillon ei välttämättä tarvi parin päivän darrahuilia. Treenikertoja tulee salilla muusta ohjelmasta riippuen 2-6 viikkoon ja kehitystä tuntuu tulevan ihan mukavasti, kunhan pitää treenit aina kovina ja progressiivisina ja muistaa pitää viikon kokonaiskalorit tasasesti plussalla. Aloitin vuosien tauon jälkeen pumppaamisen uudelleen reilu kolme kuukautta sitten ja tohtisin väittää, että joulukuun alun jälkeen sarjapainot on nousseet varmaan lähemmäs 40-50 prosenttia ja lihastakin tarttunut jokunen kilo. Tottakai kehitys olisi parempaa jos jättäisi kuningas A:n pois, mutta tälläinen kombo toimii itselläni kaikista parhaiten. Kehitystä tulee, mutten joudu jättämään mukavia alkoholipitoisia juhlallisuuksia väliin.

Itse en kännipäissäni jaksa välittää ruokapuolesta ollenkaan. Mahaan laitetaan mitä muistetaan, pääasiassa nestemäisenä. Darrassa mätän kaikennäköstä paskaa jos olo on sen verran vahva, että ruoka maistuu. Darrassa koitan nopeesti tankata nesteet takasin kroppaan, se auttaa ainakin itselläni huomattavasti alkuviikon salitreeneissä.

Kuinka paljon täällä porukka oikeesti kuvittelee että siellä salilla täytyy olla että kehitystä tulee? Näyttää aika vahvasti monien mielestä siltä että siellä salilla pitää olla +10 tuntia viikossa kehityksen takaamiseksi.

Kuinka paljon täällä porukka oikeesti kuvittelee että siellä salilla täytyy olla että kehitystä tulee? Näyttää aika vahvasti monien mielestä siltä että siellä salilla pitää olla +10 tuntia viikossa kehityksen takaamiseksi.

Riippuu missä kunnossa on:D Itellä on ainnaki 2 tai 3 treenipäivää(tunti intensiivistä), ja sitten yksi lepopäivä, until the grave.

Jep, mä olen ainakin ihan tyytyväinen kuntooni nytkin, tuskin ihan hirveästi enempää salilla ramppaisin, vaikka jättäisin alkoholin kokonaan pois. En vaan ymmärrä mikä siinä pelkästään salillakäymisessä ja omien lihasten ihastelussa on niin hienoa. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä ettenkö nauttisi salilla käymisesta, nautin vaan niin paljon muistakin asioista ja 100 asiaa menee tarvittaessa puntin edelle.

Jep, mä olen ainakin ihan tyytyväinen kuntooni nytkin, tuskin ihan hirveästi enempää salilla ramppaisin, vaikka jättäisin alkoholin kokonaan pois. En vaan ymmärrä mikä siinä pelkästään salillakäymisessä ja omien lihasten ihastelussa on niin hienoa. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä ettenkö nauttisi salilla käymisesta, nautin vaan niin paljon muistakin asioista ja 100 asiaa menee tarvittaessa puntin edelle.

Sama homma, en voi tajuta sitä jos sali menee kaiken edelle. Mutta aika harvalla se menee, hyvin harva nauttii vain treenaamisesta. Se, ettei nauti alkoholista ja aamuisista pahoinvoinneista, ei tarkota etteikö osaisi nauttia muusta kun treenaamisesta.

Eli oot saanu 150 kaveria:D Muista pitää kaikkiin yhteyttä jatkossa. Kyllä niitä kavereita voi saadan ihan muutenkin kun pämppäämällä, itellä ei ainakaan ogelmia sen kanssa. Ja todellakin on kampuksella on todellisia ääliöitä, kaatuillaan rappusissa ja melutaan eikä tajuta mistään mitään. KAIKKI perustuu alkoholiin.
Varmaan kiva tosiaan 40v painaa 40h viikossa, kun ei opiskeluaikana hankkinu niitä lihoja, eikä enää riitä niin paljon aikaa ja energiaa treeniin kun olisi silloin riittänyt;)
Paikan opiskelijabileistä olis saanu koska vaan, ei vaan huvita juoda, mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Ja nuo bileet on niin humalahakuisia, ettei siellä yksinkertaisesti VOI olla selvinpäinkään. Ite olin pari kertaa ja ei helvetti että meni hermot. Selvinpäin tulin hyvin juttuun joidenkin kanssa ja oli kivaa jauhaa shaibenia esim laskareita tehdessä. Toi katkeruus-kortti on niiin käytetty, joko tai: koulun känniääliöinti tai sitten hauskanpito on sivuutettu:D Onneksi oikeiden kavereiden kanssa voi lähteä tuulettumaan selvinpäin. Ei tarvitse sitä kossupulloa siihen kuten fuksibileissä. Jotkut arvostaa sitä että aamuna voi fressinä herätä ja lähteä raikkaaseen ulkoilmaan pikkulapsen innolla.

Tossa luki "150 enemmän tai vähemmän hyvää kaveria", ja kun tämä määrä on vuoden aikana hankittu, tajuat varmaan että kaikki tai edes suuri osa eivät ole sellaisia joihin pidetään yhteyttä loppuelämä. Joka tapauksessa pelkästään opiskelijabileiden takia olen tutustunut valtavaan määrään uusia ihmisiä, joista sitten osa tulee varmasti jäämään loppuelämän pituisiksi ystävyyssuhteiksi. Olet ihan oikeassa siinä, ettei ainakaan meidän bileissä vain voi olla selvinpäin. Jos viinaa ei jostain syystä halua juoda, verkostoituminen olisi kieltämättä aika haasteellista, siis ei kukaan kiellä selvinpäin bileissä olemaan mutten myöskään tajua kuka jaksaisi olla, sen verran hurjaa meno yleensä on.

Ehkä viestistäni sai vähän väärän käsityksen: emmä pidä sitä välttämättä tyhmänä jossei halua juoda, seon jokaisen oma asia tottakai. Ei kai kaikki tykkää dokaamisesta. Mutta jos ei halua juoda siksi, että lihakset kehittyisi paremmin, ei ole kyllä ihan kaikki kondiksessa päänupissa.

Sun suhtautuminen niihin, jotka tykkää juoda, on kyllä aika hyökkäävä. Jonkinlainen uskonnollinen vakaumus takana ehkä? Enkä tarkoita vittuillakseni kysyä, ihan mielenkiinnosta vaan.

Sun suhtautuminen niihin, jotka tykkää juoda, on kyllä aika hyökkäävä. Jonkinlainen uskonnollinen vakaumus takana ehkä? Enkä tarkoita vittuillakseni kysyä, ihan mielenkiinnosta vaan.

Huomasin joo ettet tarkottanu kaikkia, kuhan heitin. Itekki tutustunu aika moniin, ja olis voinu enempiikin jos olis kolunnu niitä bileitä. Ite sain yliopistolta muutaman hyvän kaverin, ja muutamaan nyt työpaikalla tutustunu uudelleen:)
Vuosia kun kuuntelee tota "etkö muka juo mitä helvettiä", niin alkaa mennä hermo. Kyllähän sitä tuli 16-22v juotua ja sekoiltua ihan tarpeeksi. Sit vaan alko riittää ja ne darrat ei enää ollu sen juomisen arvoisia, kun selvinpäinkin voi sekoilla.
Mutta tosiaan monien fuksikavereiden suhtautuminen alkoi muuttumaan todella nihkeäksi kun en juonut vaan olin mukana selvinpäin.

Porukka ei edes useimmiten tajua sitä että joukossa on joku selvinpäin ellei tiedä. Sittenkun joku möläyttää, ihmetellään kovaan ääneen miten se voi olla juomatta. Ja muutenkin kun on aika tiivis kaveriporukka koulun ulkopuolella niin sinä porukassa tuli aika usein hengattua. Ja arjen olen AINA pyhittäny koululla ja treenille, eli en ala suurempia sdäätämään keskellä viikkoa, ja siinä ei mielestäni ole mitään sairasta.
Ja aika vahvana tekijänä oli myös se ettei neitsytmiestenkoulun akateemisissa bileissä juurikaan ollut naisia :D

Sehän on faktaa, että alkoholi hidastaa kehitystä.

Kyllä kai mä nyt sen tiedän. Pointti oli, että jos kehitys on niin tärkeä elämän keskipiste, että jättää sen takia dokaamisen(siis tässä keskustelussa opiskelutoiminnan mukana sosiaalisen elämän tai osan siitä), on mun mielestä prioriteetit pielessä.

kannattaa välillä vaikka miettiä niin, kumpaa sitten vanhempana suuremmalla lämmöllä muistelee; hyviä kännejä, ihmissuhteita ja hienoja reissuja, vaiko sitten rahkan puputtamista puoliväkisin seuraavan päivän järkevää proggressiota miettien. itse kallistun ensimmäiseen vaihtoehtoon.

Kannattaa välillä miettiä kumpi on terveempi ja paremmassa fyysisessä kunnossa sitten vanhempana. Henkilö A, joka pyöri jokaisissa bileissä mitä tuli vastaan ja hillui jossain kapakassa yömyöhään, vai henkilö B, joka on treenannut kovaa koko ikänsä ja syönyt terveellisesti.

Kyllä kai mä nyt sen tiedän. Pointti oli, että jos kehitys on niin tärkeä elämän keskipiste, että jättää sen takia dokaamisen(siis tässä keskustelussa opiskelutoiminnan mukana sosiaalisen elämän tai osan siitä), on mun mielestä prioriteetit pielessä.

Etkö vieläkään tajua että on niitä jotka urkeilevat mielummin kuin dokaavat?

Kannattaa välillä miettiä kumpi on terveempi ja paremmassa fyysisessä kunnossa sitten vanhempana. Henkilö A, joka pyöri jokaisissa bileissä mitä tuli vastaan ja hillui jossain kapakassa yömyöhään, vai henkilö B, joka on treenannut kovaa koko ikänsä ja syönyt terveellisesti.

jaa-a, eiköhän aika monilla muutu se alkoholinkäyttö kun tulee perhettä ja vakityötä mukaan kuvioon, joten väittäisin ettei suurtakaan eroa. eikä pointtina ole muutenkaan se, että ne jotka mieluummin urheilevat lähtisivät juhlimaan vaan se, että ne joille kuppi silloin tällöin maistuu, voivat sitä hyvillä mielin myös ottaa. luulen, että pidemmän päälle terveimmän elämän elävät ne jotka eivät kieltäydy aina siitä mitä haluaisivat tehdä muutaman lihaskilon tai ehkäterveempien eläkepäivien takia.

Mutta kun se ei liity tähän mitenkään. Väännetään nyt rautalangasta, kuuntele tarkkaan: (tarvittaessa voit lukea useampaankin kertaan)

Jos joku tykkää urheilla eikä dokata, se on ihan jees, hänen valintansa eikä sitä pidä kenenkään moittia.

Jos joku taas tykkää dokata ja pitää hauskaa kavereiden kanssa mutta jättää sen tekemättä, KOSKA se saattaisi vaikuttaa kehitykseen negatiivisesti, on mun mielestä asiat vähän pielessä ja tätä se henkilö tulee sitten katkerana vanhuksena katumaan, etenkin opiskeluajan osalta mitä ei saa takaisin enää koskaan myöhemmin.

Itsehän en pidä ketään juuri minään.

Ja ketjuhan oli: "Kostea opiskelijaelämä ja lihasmassan kasvatus"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom