Kostea opiskelijaelämä ja lihasmassan kasvatus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja saku
  • Aloitettu Aloitettu
Tämä on mietityttänyt hetken joten päätinpä kysäistä täältä.

Olen käynyt salilla nyt aktiivisesti reilun vuoden päivät ja kasvattanut massaani ja voimaani tasaisesti mielstäni varsin hyvin tuloksin. Viimeaikoina on kuitenkin tullut enenevissä määrin läträttyä kungingas alkoholin kanssa opiskelijaelämän puitteissa.

Normaalisti käyn salilla noin neljä kertaa viikossa ja ruokavalioni on mielstäni varsin hyvällä mallilla. Kuitenkin välillä käy niin, että juhlimisen takia tulee sellaisia aikoja, että esimerkiksi kolmeen päivään ei tule syötyä riittävästi. Kun normaalisti mennään 3500++ kcal 200++g proteiini päiväannoksilla, saattavat syömiset jäädä rännien ja krapuloiden takia todella vähäisiksi (2000kcal/alle 100g proteiinia).

Varmasti tämä vaikuttaa johonkin, ainakin siihen ettei se lihas noina päivinä kasva, mutta onko pidempiaikaisia vaikutuksia. Lähinnä kiinnostaa se, tuleeko kehitykseen takapakkia noin lyhyenä aikana (3-4 päivää). Välillä tuntuu että jonkinlainen lihasjännitys katoaisi ja tulee löysä olo, tämä lienee kuitenkin henkistä, vai? Useimmiten jos on ollut tälläinen pidempi putki, seuraava viikko mennään sitten kovalla treenillä ja hyvällä ruoalla.

Arvostaisin yksinkertaista vastausta tähän, sillä asia aiheuttaa välillä harmaita hiuksia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuskin sillä pidempikestosia vaikutuksia on. Mikä siinä alkoholissa muuten on niin hienoa? Itellä nyt toinen ns. Kunnon dieetti menossa ja kieltäytyny 3 ryyppyreissukutsusta. Roskaruokailusta ei edes puhuta. Ainiin ja ensimmäinen dieetti oli joulun aikaan, ei yhtäkään murusta mitään jouluruokia... Itsekurilla pääsee suht pitkälle tässäkin lajissa.

Kyllä se progressiivinen treenaus on vaikeampaa jos dokailee kunnolla joka vkloppu. Onhan noita tutkimuksia, että laskee eri hormonitasot vielä dokauksen seurauksena, eli seuraavan viikon treenitkin kärsii vielä. En kyllä ymmärrä tuota low kcal darrapäivää. Itse syön perhepitsaa + normi safkoja ja herkkuja helvetinmoiset kasat, kaloreita tulee mukavasti, siis jos on tullut vedettyä edellisenä iltana kunnon kännit, näin onneksi harvemmin. Tuolloin tuntuu menevän kaikkea alas ja paljon. Sun pitää tehdä jossain vaiheessa päätöksiä dokailun suhteen. Kesällä se on vaikeempaa, näin talvella/kevään kynnyksellä voi olla useita kuukausia juomatta. Siihen tottuu yllättävän nopeasti. Mutta ei se liika body munkkeilukaan mukavaa ole, kokeiltu on. Nuorena pitää pitää hauskaakin, vaikka se kallistuisi välillä viinaksen puolelle. Hyviä muistoja.. Kaikista paras on oppia juomaan sopivasti, silleesti että ei tule darraa ja syö normaalisti. Voi lähteä viihteelle ja seuraavana päivänä vielä treenata jalat kovaa. ;)

Darrapizzaa ja muuta tulee toki vedettyä, mutta helposti jää darrapäivän ruoat juuri tohon yhteen pizzaan joskus iltapäivällä ja rahkaan ja muutamaan maitolasilliseen illalla, joten päivän kalorit ei todellakaan tule täyteen. Samoin kuin silloin, jos esimerkiksi menee päivällä koululle syömään ja lähtee siitä uudestaan radalle, jäävät kalorit ja protskut saamatta vaikka jotain yöpalaa snagarilta vielä hakisikin.

Opiskelijaelämä tosiaan menee treenin edelle ainakin tässä elämänvaiheessa, mutta ajattelin nyt kuitenkin kysyä onko asialla konkreettista vaikutusta, ilmeisesti ei siis aivan kamalasti.

En tiedä, oletko toisella asteella vai korkeakoulutasolla, mutta muista nauttia nuoruudesta ja siitä opiskelijaelämästä. Se loppuu sitten kuin seinään ja töissä kerkiät kiroilemaan seuraavat 40 vuotta. Ei sitten ainakaan harmita, ettei nuorena tullut mentyä tarpeeksi.

Toki kehitys ei ole optimaalista, mutta eipä se ihan nollatasolle myöskään jää, kun näkyy pääpiirteittäin perusasiat kuitenkin olevan kunnossa.

En tiedä, oletko toisella asteella vai korkeakoulutasolla, mutta muista nauttia nuoruudesta ja siitä opiskelijaelämästä. Se loppuu sitten kuin seinään ja töissä kerkiät kiroilemaan seuraavat 40 vuotta. Ei sitten ainakaan harmita, ettei nuorena tullut mentyä tarpeeksi.

Hyvä kommentti, ja itsekin samaa mieltä. Kyllä opiskelijaelämään kuuluu se juhlintakin.

Itse opiskelin 4 vuotta AMK:ssa ja mulla oli periaatteena, että käyn baarissa joka toinen viikonloppu. Darrapäivänä söin yleensä melko heikosti, mutta jo seuraavana päivänä palasin heti normaaliin syömisrutiiniin. Kehitystä sai ihan mukavasti jos ruokarahat riittivät, eikä jäänyt harmittamaan ettei päässyt bilettämäään tarpeeksi.

Itse aikalailla samassa tilanteessa paitsi, että kaiken kukkuraksi olen dietillä :D. Itse vetelen yliopistossa phuksivuotta, joten keittoa tulee oteltua niin arkena kuin vkl:inakin. Massakaudella en nähnyt juomisesta olevan juurikaan haittaa. Nyt dietillä kieltämättä juominen on ilmeisesti aiheuttanut jonkin asteista kataboliaa ja kun olen vielä VHH:lla niin darrapäivän jälkeinen salipäivä on usein aika nihkeä. Keho on aika tyhjä.

Itse vähän valkkailen opiskelijakekkereitä, sillä ihan jokaisiin ei nyt tarvitse mennä. Tärkeimmät kyllä mennään läpi. Sitten päälle vielä muiden kavereiden kanssa juhliminen päälle :D. Välillä tuntuu pahalta kävellä salille ja arvuutella kuinkakohan paljon päin vittua taas menee (näin siis dietillä) :D.

Mutta herranjumala sentään; lihasta ehdit tulevaisuudessa kasvattaa vaikka kuinka. Opiskelijaelämä on niin kallisarvoista, että älä nyt jumalauta jätä upeita kekkereitä välistä. Ite ainakin nautin koko rahan edestä!

Ja Behem0thille; jäbä on 17.... elä elämää jumalauta. Mikä alkoholissa viehättää? Noh, se rentouttaa, pystyy tekemään kaikkeen hullunhauskaa ja lisää sosiaalisuutta. Lisäksi se kuuluu aika olennaisena osana akateemisiin juhliin. Humalassa noin yleisesti ottaen on kivaa. Kyllä siinä on kaloreita ja alkoholi on prokatabolinen.... joo joo fuck the what ME OLLAAN KÄYMÄSSÄ TÄÄLLÄ MAAN KAMARALLA, joten otetaan ilo irti. Tietysti ilman alkoholiakin todellakin voi olla kivaa. Mutta kun kieltäydyt 3 kertaa ryyppäjäisistä niin mene nyt ees neljännelle kerralle mukaan hengaamaan :D

Eli OP:lle, jos massalla olet niin turha huolehtia. Sitten dietille jos menet niin ehkä kannattaa jonkin verran rajoittaa, ettei esimerkiksi raju juhliminen ole jokaviikkoista pitkiä aikoja.

Terve. Itsellä ainakin neljä vuotta takana amk:n elämää ja mukana tuli oltua melkein kaikessa oheistoiminnassa==> paljon juhlimista. Treenasin aina siten että itse juhlimispäivä ja seuraava päivä of course vapaa urheilusta. Kehitystä tullut neljässä vuodessa kuitenkin todella paljon ja en montaakaan reissua jättäisi välistä. ;) Sillon kun juodaan niin juodaan ja välit reenataan. Reenisyklitys rakentui keiton määrittelemänä. Jos keskiviikkona simaa niin ma/ti/pe/la/su reeniä jne jne. Cheattipäivät (jonka määritelmää käytän noista keitoista ja mässäilystä) niin söi melkein mitä sattui, tosin isossa määrin.. ja väliajat tarkempaa ruokailua.. :) Pysyy matot suorempana vintillä kun saa välillä (melko useinkin) syödä mitä oikeasti haluaa.

Toki voi aina miettiä minkä näköinen jos olisi 4 vuotta ilman ainaisia kissanristiäisiä vetänyt tehokasta reeniä.. Tosin olisin 200-300 opiskelijatuttua plus 50 parempaa ystävää köyhempi... :) Myös kavereilta kuullut että sieltä kinkereistä vois jotain muutakin jäädä käteen kun jäätävä darra jos on vähän paremmassa shapessa. Tiedä sitten mitä tarkoittivat?! :rolleyes:

On hyvä muistaa, että juodakkin voi monella lailla. Esimerkiksi väkevien suosiminen vähentää niitä nautittuja kaloreita verrattuna vaikkapa pelkkien limujen litkimiseen. Toinen on känni/krapula pizzojen/kebabbien poisjättäminen, humalatila on about paskin aika vetästä 1000 kcal rasvasta ja hiilihydraateista. Kolmantena voit laskea päivän muita kaloreita niin että olet vaikkapa about ylläpitokaloreilla tuona ryyppäämispäivänä.

Omasta mielestäni HARRASTUS ei ole (ainakaan itselleni) mikään syy jättäytyä pois sosiaalisista ympyröistä. Ryyppääminen on hauskaa ja ilman sitä on aika vaikea esim. fuksivuotena tavata ihmisiä/päästä porukoihin.

Jokainenhan tekee tiestysti miten haluaa, mutta jos tosta (sosiaalisesta) juomisesta lähtee jeesustelemaan niin toivon että te bodailun takia absolutistit ootte helvetin kovassa tikissä :) Muutenhan toi menee pelkästään naurettavaks.

Eipä sillä alkolla mitään kauheita miinusvaikutuksia ole, kunhan ei koko aikaa kippaa. Joskus on ihan hyvä vain rentoutua ja nollata. :)

Itse pystyn olemaan helposti juomatta pitkiäkin aikoja, mutta välillä haluan ihan nauttia muutamat oluset tai vastaavaa hyvässä porukassa. Kunnon kännejä ei kovin usein tule kuitenkaan harrastettua.

Itseäni lähinnä säälittää nämä henkilöt, jotka eivät ikinä pidä hauskaa.

Se mitä Rautajuho heitti vikana niin on kyllä harvinaisen totta..
Viktor:"Lähe tinttaa"
Random:"Eeen mä"
Viktor:"Miks?"
Random:"Ei pääse kuosiin ja reenit kärsii & tyyliin koko universumi tuhoutuu yhen kännin takii"
Viktor:"Nopee tsekki äijän kuntoo" ==> FAIL...

Varmasti pystyy saamaan itsensä jonkun näköiseen kuntoon vaikka vähän nauttiikin lientä.. Tekee vaikka itselleen sopivan kombinaation noista ylläolevista vinkeistä. :)

kannattaa välillä vaikka miettiä niin, kumpaa sitten vanhempana suuremmalla lämmöllä muistelee; hyviä kännejä, ihmissuhteita ja hienoja reissuja, vaiko sitten rahkan puputtamista puoliväkisin seuraavan päivän järkevää proggressiota miettien. itse kallistun ensimmäiseen vaihtoehtoon.

se kehitys kyllä sieltä tulee kunhan ei jatkuvasti mieti että "ei voi treeni kulkea kun en syönyt eilen tarpeeksi" tai että "nyt on testotasot niin alhaalla kun join toissapäivänä!!" vitut, pienellä nollaamisella pääsee suht pitkälle tässäkin lajissa :thumbs:

Ja nyt nuorena kun vielä palautuminenkin on suht hyvää, ja moni pystyy dokaan joka vklp ja oleen silti hyvässä kondiksessa niin kantsii se nyt tehdä. Vanhana varmaan vituttaa kun se on enemmänkin joko tai. Itse ryyppään viikonloppusin ja oon sit puntilla viikolla ja oon tyytyväinen tähän balanssiin mikä on pysynyt, eli viikonloppusin on helvetin hauskaa ja kondiskin on hyvä. Turha sitä on ruveta miettimään kuinka paljon parempi se kunto ois ilman noita ryyppäjäisiä.

Tee siten mikä itestä tuntuu parhaimmalta. Turha alkaa ressaileen että teenkö nyt tätä vai tätä.

Kultainen keskitie on avain sana tässä.

Kunhan reenit ei kuse kokonaan jatkuvan ryyypäämisen takia niin hyvä niin. (eli tuloksia pitäs tulla)

Eli kyllä se sosiaalinen elämä on tärkeää. Voithan olla mukana ja ottaa vähemmän. Opetella juomaan muutaman ja silti having fun.

Itelläki tuli vietettyä kosteaa elämää oikeestaan 8 ekaa treenivuotta. Kehityin koko ajan ja tulokset nousi vaikka kävin salilla vain 3 kertaa viikossa ja 5-jakosella oon treenannu koko reilu 10 vuotta mitä takana on näitä treenejä. Sillon ku opiskeli jne. ja muutenki elämä oli rauhattomampaa niin nuo treenit ja tää elämäntapa ei ollu NIIN tärkeitä että oisin menoistani luopunu vaikka joka päivä tietyt jutut tehtiin, treeneistä ja syömisistä pidettiin aina huoli oli krapulapäivä tai ei. Viikonloput meni sitten vapaammalla ruokailulla mutta silti riittävällä ja kyllä sitä alkoholiakin tuli juotua monesti kuukaudessa. Selvähän se on ettei se kehitystä edesauta, sitä on turha edes miettiä. Mutta kuinka paljon se sitten hidasti? EN TIEDÄ. Enkä vaivaa asialla päätä. Varmasti hidasti.

Nyt vasta viimeset reilu 1.5 vuotta on tullu panostettua enempi treeneihin ja viihdepuoli on lähestulkoon "kuopattu", treenikertoja 4-5 kertaa viikossa. Tuntus että on saanu 1.5 vuodessa jonkin verran enempi aikaan ku mitä ennen tuossa ajassa, onpa ihme ;) Mutta en silti vaihtas päivääkään eletystä elämästä sun muusta hurvittelusta mitkä on takanapäin "pelkkään" treenaamiseen. Eli teeppä just niinku mikä itestä hyvältä tuntuu, en usko että sua nelikymppisenä lohduttaa se 50cm hanska suht kireässä kunnossa jollet ole muuten elämääs eläny. Eri asia on sitten jos kehonrakennus on sun elämäs tärkein asia mutta sillonhan sää et täällä tuollasia kyseliskään. Ihmisen kuuluu tehä ja harrastaa niitä juttuja mistä nauttii. Sitä ehtii sitte vanhempanakin panostamaan näihin hommiin enempi kun jossakin vaiheessa se tuo juopottelukaan ei enää kiinnosta entiseen malliin kuten mulleki kävi. Nyt saa sitten tästä kehonrakennus touhusta enempi itelle. Ei sillä etteikö tässä vielä muutakin elämää kuitenki olisi, juopottelu innostus vaan sammu vuosien juhlinnan jälkeen... ;)

Helvetin hyviä posteja muilta. Elä elämääs, opiskeluaika on parasta aikaa mitä pääset elämään, uusia kasvoja, unohtumattomia hetkiä(niin hyviä kuin pahoja) ja paljon muuta. Jos muuten pidät huolta itsestäs niin ei se dokailu kauheen haitallista oo. Vitun paska olohan siitä usein tulee, mutta NO PAIN, NO GAIN!

Ite onneks skolessa sen verra landella ettei tuu harrastettua darrapäivän pizzoja/ kebuja. Mun treenit ei oo ainakaa kärsiny juurikaa, vaikka aika usein tulee viikolla otettua.

Naurattaa vieläki ku junnuna olis joskus pe treeneissä appelsiinimehun seassa vodkaa salilla, jota sitten veti siinä loppuajasta... vatsoja siinä tuli lähinnä tehtyä, mutta kuiteski...

Varmaan oli reenistä hyötyä...

Anyways, nuoruus kannattaa elää ja päästellä jatkuvasti täysiä. Sitten kun alkaa 20 olemaan jo kaukana takana kannattaa hieman himmata ja yleensä siinä vaiheessa alkaa muutkin asiat kiinnostamaan. Häppää tulee otettua edelleenkin, mutta se on vähän kuin elämän suola, ei itse elämä, niin kuin opiskeluaikoina.

Kehitystä kyllä tulee noina hulluina vuosinakin kun vaan muistaa vetää ne kebabit ennenku lähtee kotiin ja ei ainakaan viikolla läträä liikaa, jotta reenaamaankin ehtii/ olot sallii.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom