Korvien lukkoisuus reenatessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Virtu
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
38
Mistä johtuu, että reenatessa varsinkin leuanvetoa ja istumaannousua korvat menevät hengityksestä johtuen lukkoon, ja niiden avaaminen nielaisemalla ei tahdo onnistua. Nenästä kiinni pitämällä ja "niistämällä" korviin tulee vain lisää painetta. Voisiko lukkoisuus johtua pienestä flunssaisuudesta?

Minulla oli tuo sama ongelma ennen ja se ilmeni melkein aina kun kunnolla hengästyin. Valitettavasti en osaa sanoa miksi tuo ongelma on poistunut, ehkä en ole vain hengästynyt niin paljon. Välillä tuo oli kyllä aika häiritsevää kun oma puhe jotenkin kaikui omissa korvissa.

Mulla on kans ollu samantyyppistä ongelmaa, tosin ilmenee vasta treenin loppupuolella eikä saa auki millään (aukeaa itsestään ehkä ~1h treenistä). Syytä en osaa sanoa, itse veikkaisin myös pientä flunssaa. Lähiaikoina ei vastaavaa ongelmaa ole ollut, tosin olen kyllä ollut ihan tervekin.

Taitaa hengitystekniikassa olla vikaa. Muistakaa työtäessä ulos ja negatiivisessä vaiheessa sisään. Ja vaikka esim. kyykys keräättä painetta keskivartaloon, ei silti pää punaisena tartte olla.

Tässä on kyse paineen vaihteluista eli hengitystekniikkaa muuttamalla saat varmasti asian korjattua. Ei ole kyllä kokemusta asiasta, mutta järkeilylläni pääsen lopputulokseen, että kyseessä on hengitystekniikassa oleva virhe.

EDIT: tietysti flunssaisena tämä ilmiö on useammin esillä eli voi johtua hyvinkin siitäkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom