Korvatulpat ja nukkuminen

Käyttääkös moni korvatulppia nukkuessa? Kokemuksia?
Ajattelin silikoonitulppia kokeilla, kun tuntuu että onnistun aina heräämään kämppiksen jokaiseen kusireissuun ja muihin turhiin kolinoihin. :evil:
Nyt on kaks yötä tulppien kanssa takana. Vähän epämukavaltahan nuo tuntuvat, mutta kait niihin tottuu. Eipä tule turhaan meluun herättyä, kun tuo kuulo tuntuu olevan aika tarkka etenkin yöaikaan (kyttääjä ainesta :D ).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu, käytän. Jäin tavallaan niihin koukkuun edellisessä asunnossa. Kyseessä oli kerrostalo jossa pienimmätkin äänet kuuluivat seinien läpi ja varsinkin alakerran naapurin saksanpaimenkoira joka aloitti helvetillisen rähäkän joka kerran kun joku käytti hissiä. Ja tietysti lehdenjakaja piti haukkua joka aamu siinä kello neljän maissa.

Nykyisessä asunnossa on hyvinkin hiljaista, mutta tulpista en jotenkin ole päässyt eroon.

Aiemmin vuorotyötä tehneenä (toivottavasti ei muuten siihen elämäntyyliin tarvitse palata...) tuli toki myös korvatulppia kokeiltua mutta ei hjuva, ei hjuva - ei ole kiva kuunnella hypotalamuksen ja välikorvan narinaa ja pauketta;)

Tulee välillä käytettyä korvatulppia nukkuessa, varsinkin jos haluaa päivällä ottaa pikku nokoset. ;)

Korvatulppia on montaa eri mallia ja osaa ei edes huomaa, kun taas toistet korvatulpat korvissa on mahdotonta nukkua.

Yövuorojen jälkeen, kun päivällä nukkuu niin tulee käytettyä tulppia. Muulloin en käytä koska ovat sen verta epämukavat IMO.

Mä käytän lähes aina ku nukun poikakaverin vieres, se kun tuppaa krohiseen ja tuhiseen nii kovaäänisesti ettei ilman tulppia saa unta ja hermot rupee paukkuun.. Näin toisen ei aina tarvi nukkua sohvalla :love:

Kerran nukuin päiväunet korvatulppien kanssa kun oli tietokone päällä ja en jaksanut sammuttaa sitä. Laitoin sitten kännykän herättämään noin tunnin päähän, mutta en sitten kuullut sitä ollenkaan kun oli ne tulpat korvissa ja nukuin vähän liikaa.. Miten teillä jotka käytätte, vissiin kuitenkin heräätte hyvin kännykkään/herätyskelloon?

intissä käytin nukkuessa EAReja, ei tarvinnu herätä hälyytyksiin ( :D )
eikä naapurijoukkueen erään jantterin kuorsaukseen. Siinä meinaan oli mies joka kuorsasi, ja helvetisti. AUKissa nukuttiin vähän matkan päässä 1. joukkueesta, ite olin 2. joukkueessa ja silti sen saatanan kuorsaus kuului meidän telttaan.

Loppusijoituspaikassa nukuinkin sitten samassa tuvassa sen kanssa, viereisissä punkissa ja jatkuva kuulosuojaus päällä.

eli:
EARin halvimmat mahdolliset toimi mulla kuin metrin halko.

Aikoinaan silloisessa talonyhtiössä oli peruskorjaus ja yövuoron jälkeen pistin EARit aina korviini saadakseni unta. Hyvin pelitti vaikka ukot porasi niin perkeleesti. remontinkin jälkeen kuulonsuojaus oli aina päässä kun päivällä nukuin. apteekista löytyy erilaisia, kunnollisia kuulonsuojaimia. Löytyy korvakittiä ja mm. kumisia, pestäviä 3M suojaimia. varmasti löytyy sopiva ja mukava ja kaikkeenhan tottuu.
Ite pidän joka aamu tulppaa oikeassa korvassa kun noi undulaatit pitää niin helvetinmoista melua herätessään ja mulla on pieni kuulovaurio siinä korvassa.

Muutama vuosi sitten tuli tehtyä yövuoroja töissä niin yövuoron jälkeen päivällä nukkuessa oli aina tulpat korvissa. Ei mitään ongelmia. Tärkeää on löytää juuri itselleen hyvät tulpat. Korvaan kaikenlaista tunkiessa pitää muistaa olla varovainen. Itsellä on lisäksi ns korvapumppu jolla on kätevä puhdistaa korvat silloin tällöin jos vaikun muodostus on vähäänkään normaalia...

Minä opin intissä käyttämään korvatulppia ja se tapa jäi päälle.

Vaikka olisi kuinka hiljaista niin en pysty nukkumaan ilman niitä.
Ja kyllä minä olen aina herännyt herätyskellon soidessa.

Mä käytän sellaisia oransseja. Ne on tosi pehmeet ja hyvät. Nukun yksi korvatulppa päässä, kun tuntuu, että tukehdun, jos on molemmissa korvissa.

Originally posted by Hippa
Nukun yksi korvatulppa päässä, kun tuntuu, että tukehdun, jos on molemmissa korvissa.

Joo-oh. Onko kaikki muuten hyvin?

Originally posted by Rice
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Hippa
Nukun yksi korvatulppa päässä, kun tuntuu, että tukehdun, jos on molemmissa korvissa.
--------------------------------------------------------------------------------

Joo-oh. Onko kaikki muuten hyvin?

Muahhhahaha;D

En todellakaan käytä. Nukkuessaankin pitää olla skarppina murtovarkaiden, somlaiden, mustalaisten ym. varalta. Mulla on puukko tyynyn alla.

Tarpeen vaatiessa tulee käytettyä. Intissä oli pakko pitää, jumalauta jotkut osaa kuorsata kovaa.. opiskeluaikoina taas tuli vuosi asuttua baarin yläkerrassa, siinä sai kanssa pitää aika jatkuvasti tulppia korvissa. Intin ear-tyyppisiä olen yleensä pitänyt, tosin noita tulppiahan taitaa löytyä jos jonkinlaisina versioina..?

Tulee käytettyä tarvittaessa. Tulppien mukavuudessa on muuten isoja eroja. Kannattaa kokeilla mahdollisimman monia eri malleja, niitä riittää.

Joo-o, pari kertaa on tullut korvatulppia käytettyä kotona kun luulin kuulevani jotain outoa höpinää keskellä yötä.

Ensimmäisellä kerralla korvatulpat löytyivät jostain tyynyn lähettyviltä aamulla, vaikka olin survonut ne ohjeiden mukaan todella syvälle korviin.

Toisella kerralla köytin itseni sängynjalkaan koiran talutushihnalla (etten kävelisi unissani), pistin pari kierrosta ilmastointiteippiä pään ympärille suun kohdalle etten puhuisi unissani ja korvatulpat vielä syvälle korvakäytäviin. Nukuin 11h ja tulpat olivat vielä korvissa aamulla, talutushihna nilkassa ja teippi suun ympärillä. Teippi tosin puristi hiukan ikävästi poskia, mutta se ei haitannut nukkumista. Kuitenkin parhaimmat unet pitkiin aikoihin silloin, oli nimittäin jonkinlaisia hankaluuksia nukkumisen kanssa aikoinaan.

Originally posted by Anonyymi2
Käyttääkös moni korvatulppia nukkuessa? Kokemuksia?

Mä oon käyttäny korva tulppia jo useamman vuoden. Yö-töissä olessa, naapurien hälinät päivällä häiritsi niin paljon , ettei enää pystynyt nukkumaan ilman. Korvatulppien kanssa pääsen paljon syvenpään uneen. Lomalla en jaksa käytää korvatulppia, mutta normaalisti unen tarve vähenee omalla kohdallani korvatulppien kanssa n.12 tunnista n.6 tuntiin. Joten aikahan on rahaa , eli suoraa säästöä. :)

Korvatulehduksia voi tulla useammin, jos et pidä huolta hygieniasta ja päivinä milloin "ei tarvitse herätä" , jättää korva tulpat hyllylle, niin eiköhän niiltäkin säästy. Suositteln ihan perus keltaisia Ear:eja , jota saa apteekista , pienen totuttelun jälkeen.
:zzzz: -> :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom