Korvatulpat ja nukkuminen

Re: Re: Korvatulpat ja nukkuminen

Originally posted by lieska
Suositteln ihan perus keltaisia Ear:eja , jota saa apteekista , pienen totuttelun jälkeen.
Tsihihihi.. Onpas kaikinpuolin päätön lause. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Korvatulpat korvissa kuulee kaikenlaisia sisäelinten ääniä, jos ei ole taustamelua. Pumppu pumppaa ja veri virtaa.

Originally posted by Force
Korvatulpat korvissa kuulee kaikenlaisia sisäelinten ääniä, jos ei ole taustamelua. Pumppu pumppaa ja veri virtaa.
Munkin munuaiset ja maksa harrastaa keskellä yötä filosofista keskustelua keskenään. Facinating! :evil:

Juu intissä tuli käytettyä joka yö, nykyään satunnaisesti.
Tulpat korvissa ollessa tinnitus kuulostaa vaan paljon kovemmalta.

Silloin tällöin tulee käytettyä, yleensä lähinnä tietokoneen metelin peittämiseksi. Kesällä olin myös vuorotyössä, mutta työvuorojen välissä ei ollut kovin paljoa lepoaikaa, joten en oikein tohtinut pistää korvatulppia, peläten etten heräisi kellon soittoon.
Muutenkin käyttäisin varmaan useammin, jos olisin varma että herään kellon soidessa myös tulppien ollessa käytössä. :zzzz:

Kokeilin viimeyönä käyttää noita tulppia (jotkut 3M) ja aah, oli hyvät unet, harmi vaan että toinen niistä oli irronnu yöllä, ja heräsin raa'assa todellisuudessa kun kuulu melua.

Se sydämen hakkaus ja hengityksen kuuleminen oli oikeestaan vaan rauhottavaa, ei ainakaan tartte miettiä toimiiko se pumppu nyt vai ei.

On sen verran hyvät unenlahjat, etten ole tulppia koskaan tarvinnut. En herää, vaikka mies lähtee töihin (kaippa sen herätyskellokin soi jossain välissä). Lumiaura saisi ajella vaikka koko yön kämpän edessä; ei mtn havaintoa. Jne. :zzzz:

Kumma juttu, mutta herään silti lähes sadasosasekunnissa omaan herätyskelloon, tai koiran "ilmoitushaukkuun/murinaan". Miten niin valikoiva kuulo... Onko kohtalotovereita? :kippis1:

Intissä tuli käytettyä vajaa puoli vuotta. En suosittele jos ei ole ihan pakko. Korvat tuskin tykkäävät ainakaan paskoista tulpista pidemmän päälle hyvää. Ei silti varmaan parhaimmat unet niiden kanssa olen elämäni aikana saanut.

Miten korvatulpat päässä herää herätyskelloon?

hömppä sanoi:

Helposti, kyllä sen erottaa selvästi. Ja yleensä käy vielä niin, että korvatulpat irtoavat yön aikana.

hömppä sanoi:
Ekaks on silleen et wtf?!, ja manaa liian nopeasti tullutta aamua. Sitten monet käy kusella ja suihkussa ja syö jotain aamupalaa. Noitten jälkeen yleensä on jo aika hereillä. Ei vaineskaan. Ihan hyvin korvatulppia käyttäessäkin herää. Eihän ne kokonaan sitä ääntä vaimenna.

Jälleen kerran EXästä. Se piti korvatulppia, koska ei saanut nukutuksi "kissa sirkukselta". Nooh, tunnetusti äkäinen mies ei herännyt millään aamulla herätykseen, minä kyllä. Ja arvatkaa ken oli tulilinjalla aamuisin, kun sellasella 2 metriä pitkällä tikulla nurkan takaa piti sitten exää tökkiä kylkeen et "herää, kulta".
Suoranaine itsemurha.

Kotona ei ole koskaan mitään häiriötekijöitä, jotka vaikuttais nukkumiseen. Oman kodin ulkopuolella reagoin taas aika herkästi ääniin yön aikana ja reissuissa tuleekin tulppia usein käytettyä. Eipä earit nukkumista haittaa yhtään, tosin ei ne mulla kauaa korvissa pysykään, usein saa etsiä niitä jostain lakanoiden välistä. Intissä eareiden kanssa tuli nukuttua harva se päivä.

Reilun vuoden ajan oon nukkunu keltaset Earit päässä. Usein teen viel silleen, et leikkaan yhen korvatulpan kahteen osaan. Tuntuu, et ne mahtuu sit paremmin korvaan, eikä "pullota" silleen ärsyttävästi korvasta ulos.

Oon aika herkkä äänille nukahtamistilanteessa ja nykyisessä kämpässä meni hermot, ku naapurit kävelee iltasin kantapääkävelyä ja puhuu yömyöhään.Aamulla oli v**** rasittavaa herätä siihen, et lapset ajelee leikkiautoillaan pitkin parkettia. Myös yöllinen vauvan itkuun herääminen on jotain sanoinkuvaamattoman raivostuttavaa. Onneks tajusin korvatulpat... muuten oisin voinu tehä naapureille jotain mitä oisin katunu myöhemmin... :evil: Ääntenkuulemisen suhteen mussa on varmasti huippuainekset kyttääjäks :thumbs:

Joku 2kk meni totutellessa nukkumaan korvatulppienkaa, koska niittenkaa kuulee oman hengityksen silleen oudosti. Pystyn edelleenki nukkumaan ilman tulppia, jos asunnossa on hiiren hiljasta... sitä päivää odotellessa tyydyn nukkumaan Earit päässä.

Miten te niitä tulppia pidätte? Itse pidin niitä samalla tavalla kuin ampumaradalla ja ei todellakaan pursua korvista ulos jos ne pyörittelee ohueksi pötköksi ja laittaa riittävän syvälle.

Jos tulppien kanssa tottuu nukkumaan, niin siitä tavasta on todella vaikeaa oppia pois. Kerrostalossa on harvoin hiirenhiljaista jos naapureilla sattuu olemaan erilainen päivärytmi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom