Korvatulpat ja nukkuminen

Nostetaan ylös kun en muutakaan threadia löytänyt vaikkakin muistelen että jossain toisessa on ollut juttua eareista ja painajaisista. Olen jo aikaisemmin pistänyt merkille että earit korvissa näen painajaisia mutta nyt sitten tuli hommalle kunnon vahvistus. Eli nukuin tässä helteessä noin viikon ajan earit korvissa ja joka vitun aamuyö heräsin painajaisiin. No eilen sitten oli jo nukkumaan käydessä viileämpi joten jätin earit pois ja nukuin todella hyvin ja ilman painajaisia koko yön. Muistelen että tässä on keskusteltu pakkiksella aikasemminkin mutta ei löytänyt sitä keskustelua joten voiko joku valaista että mistä johtuu että ilman eareita tuo nukkuminen on parempaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eihän ne tulpat nukkuessa kaikenlaisia ääniä tietenkään suodata, mutta usein tulee käytettyä Apteekista ostettuja pumpulipäällysteisiä vahakorvatulppia, jotka muovaantuu varmasti jokaisen korvaan sopivaksi. Voin rehellisesti sanoa, että lähes kaikki mallit on kokeiltu ja noi tuntuu parhaalta ja peittää äänet parhaiten. Suosittelen lämpimästi.

http://www.howardleight.com/earplugs/laser-lite
Nämä tulpat sopivat todella hyvin korviini. Tulppa on pemeä, mutta muotoutuu tiiviisti korvakanavaan. Perinteiset earit tuntuvat kuin oksan pätkiltä näihin verrattuna, menettävät elastisuutensa paljon nopeammin eivätkä vaimennä meluakaan yhtä hyvin. Nukun tosin eareidenkin kanssa ongelmitta. Kaupungeissa nukkuessa pidän aina tulppia päässä. Painajaisista ei ole tietoakaan vaan täydellinen hiljaisuus antaa mulle hyvät unet.

Pitäs varmaan munkin jotkut korvatulpat hommata. Taas alko täällä tämä saatanan meteli kuulumaan. Koirat ja känniapinat ulvoo kilpaa.

Käytätkö nyt japa sanaa ear kuvaamaan minkä merkkisiä korvatulppia tahansa vai juuri niitä Ear merkkisiä keltaisia paskalaatuisia? Jos jälkimmäistä, niin kokeile muita tulppia. Earit menevät lyhytaikaisesti ja satunnaisesti, mutta eipä tulisi kuuloonkaan nukkuessa niitä pitää, ovat ne niin kamalat mukavuuden puolesta. Kohtuuhintainen vaihtoehto niille ovat Bilsomit (pitäisi myös saada mistä tahansa apteekista), ovat paljon mukavammat, mutteivat ihan parhaat ole eristävyyden kannalta. Sentäs on pari eri kokovaihtoehtoa niissä. 3M merkkiset oranssit ovat tod. hyvät kaikin puolin, mutta hintaakin on vähän enemmän.

Mutta enpä ole keltään korvatulpat korvissa nukkuvalta kuullut, että niiden käytöstä tulisi erityisen paljon painajaisia.

Käytätkö nyt japa sanaa ear kuvaamaan minkä merkkisiä korvatulppia tahansa vai juuri niitä Ear merkkisiä keltaisia paskalaatuisia? Jos jälkimmäistä, niin kokeile muita tulppia. Earit menevät lyhytaikaisesti ja satunnaisesti, mutta eipä tulisi kuuloonkaan nukkuessa niitä pitää, ovat ne niin kamalat mukavuuden puolesta. Kohtuuhintainen vaihtoehto niille ovat Bilsomit (pitäisi myös saada mistä tahansa apteekista), ovat paljon mukavammat, mutteivat ihan parhaat ole eristävyyden kannalta. Sentäs on pari eri kokovaihtoehtoa niissä. 3M merkkiset oranssit ovat tod. hyvät kaikin puolin, mutta hintaakin on vähän enemmän.

Mutta enpä ole keltään korvatulpat korvissa nukkuvalta kuullut, että niiden käytöstä tulisi erityisen paljon painajaisia.

Jep käytän yleisnimityksenä. Ja käytän yleensä tuollaisia värillisiä http://www.korvatulpat.fi/moldex-korvatulpat-5.html mutta minulla on myös ihan silikoni sekä sellaiset minun "mitoilla" valetut tulpat. On näet tuo kuulon suojaus harrastuksissa varsin tärkeää.
Mutta olin tosiaan viikon mökillä jossa porukka kukkui aamulla aikasin ylös sekä ilmastointilaite piti kovaa ääntä joten nukuin tulpat korvissa ja joka aamuyö heräsin painajaisiin sekä tuntui että nukuin vaan sellaisen 4-6 tuntia sikeästi. Kun taas ilman tulppia en nähnyt painajaisia sekä nukun sellaisen 7-8h sikeästi.

itse olen jotenkin huomaamatta oppinut nukkumaan tulppien kanssa. aluksi taisin opetella kun muksut oli ihan pieniä ja nykyäänkin tulee käytettyä vaikkei mitään varsinaista meteliä edes ole. jostain syystä vaan tulee nukuttua paremmin. omassa käytössä olen todennut parhaaksi sellaiset vahapintaiset pehmeat tulpat. muistaakseni peltorit on parhaat (pakattu sellaiseen muoviin 2kpl). toinen hyvä vaihtoehto toi moldex. Ihan perus ear on kaikista huonoin vaihtoehto ( korvat ärtyy ja tyynyyn hankaus jne saa aikaan rahinaa jne).

Aluksi tosiaan huomasin kanssa tuon että näki painajaisia helpommin. nykyään se vaan jo loppunut ja nukun paljon paremmin tulppien kanssa kun ilman

Nostetaan ketjua. Onko nuista Alpine SleepSoft+ -korvatulpista kertynyt muillekkin kokemusta, kuin parille ketjuun kirjoittaneelle? Siis näistä: Alpine SleepSoft+ -unisuojaimet ? kuulemisen ja kuulonsuojauksen nettikauppa ? Verkkokauppa ? FinFonic Oy Lähinnä olis hyvä saada tietää kuinka hyvin nuo käytännössä vaimentavat kuorsausta ja autojen melua.

Vaimentaa suht ok, mielestäni aikalailla perus EARien tasolla. Autojen kanssa en ole kokeillut tosin. Itselläni noissa on sen vika, että alkavat sattua korviin (kuten useimmilla tulpilla) jos öisin käyttää. Noita pystyy aika hyvin lyhentämään kyllä joten ei pahasti korvasta puske pihalle.

Mopoillessa käyttänyt pariakin eri Alpinen tulppaa (WorkSafe, MotoSafe) ja niihin olen kyllä ollut todella tyytyväinen.

Julkisivuremontti alkaa. Luulen, etteivät pelkät peruskorvatulpat auta "piikkaustyyppisiin" ääniin. Mikä olisi hyvä ratkaisu, jos yrittää yövuoron jäljiltä nukkua?

Mikä olisi hyvä ratkaisu?

Jäät putkaan vuoron jälkeen. :rolleyes: Noh, ei nyt tietenkään, mutta kerrostalon runkoäänet on pirun vaikea vaimentaa. Kokeilisin tuplasuojausta eli tulpat ja kupit päähän, mikäli vain pystyy näin nukkumaan. Jos sinulla on makkarissa runkopatjatyyppinen sänky, niin jalaksien alle lisäksi vähintään huopatarrat/kumilätkät. On uskomatonta, miten paljon runkopatjasänky puujaloilla kantaa ääntä läpi alakerran asunnosta. Tämä on empiirisesti tullut todettua..

T: Jaksotyöaikalainen, "yöhyvien" kera.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom