Kortti hyllylle, paljonko pitää olla ylinopeutta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elffi
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Olisko joku, joka tietää, miten loppupeleissä määrittyy, lähteekö kortti hyllylle esim. ylinopeudesta? Paljonko pitää olla ylinopeutta ja mitä muuta siinä yleisesti huomioidaan?

Ja P.S. En ole lähdössä tästä revittelemään motarille, mutta haluisin vain tietää.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
hmm..nyt tulee vähän mutua kun en tarkkaan muista mut mikäli ei ole suorittanut ajokortin 2.vaihetta voi kortti lähteä jo +20km/h rajoituksen ylityksestä. toi +20 yli rajoituksen on mulla ainakin sellanen maaginen raja että en kehtaa päästellä paljoa sen kovempaa jos jostain syystä ajan edes ylinopeutta:D ;) mut pitempi aikaisemmalle kortilliselle napsuu vaan kait sakkoo..

Zone-sarja -42%
Olisko joku, joka tietää, miten loppupeleissä määrittyy, lähteekö kortti hyllylle esim. ylinopeudesta? Paljonko pitää olla ylinopeutta ja mitä muuta siinä yleisesti huomioidaan?

Ja P.S. En ole lähdössä tästä revittelemään motarille, mutta haluisin vain tietää.

Riippuu, siitä että mikä on nopeusrajotus. Jos, esim. ajat 30 kympin alueella 20kmh ylinopeutta saattaa kortti lähtee. Koska ajat melkein 80% ylinopeutta, jos taas ajat 120 kympin alueella 20kmh ylinopeutta niin tuskin sua edes pysäytetään!

hmm..nyt tulee vähän mutua kun en tarkkaan muista mut mikäli ei ole suorittanut ajokortin 2.vaihetta voi kortti lähteä jo +20km/h rajoituksen ylityksestä. toi +20 yli rajoituksen on mulla ainakin sellanen maaginen raja että en kehtaa päästellä paljoa sen kovempaa jos jostain syystä ajan edes ylinopeutta:D ;) mut pitempi aikaisemmalle kortilliselle napsuu vaan kait sakkoo..

Ei lähde tuosta +20km/h vielä kortti oli sitten vaikka vasta se paperiversio kortista. Ja mistäkö ton tiedän? Tuli istuttua kaverin kans maijan takapenkillä samana päivänä kun sain kortin, kaverilla oli ehtiny viikon olla. Tosin mulla oli ylinopeutta 16km/h jonka ystävällinen poliisi pöyristi 15km/h joten selvisin pienemmillä sakoilla. Kaverilla 21 tai 22km/h ylinopeutta ja sakoilla selvis seki.

Ennen kuin joku tuota moralisoi niin molemmilla oli kyseessä tähän päivään mennessä ainoat sakot + ainaki omasta puolesta voin sanoa että hyvä vaan kun tuli ne sakot niin eipähän ehtiny kaahata kuin reikäpää keskustassa koskaan + pitää myös kiittää sitä sierraa jolla oltiin liikenteessä kun ei yksinkertaisesti kiihtyny sillä suoralla :lol2:

Niin ja sori jaarittelu, johtuu --> :kippis1:

+40% kun ylittyy lähtee kortti kuivumaan. Poikkeuksena ilmeisesti alle 80 km/h alueet. Kaipa siis aika tapauskohtaista, mutta ainakaan mulle ei mainittu asiasta mitään kun ajoin 110 kasikympin alueella. Tuo 40% on "hohtimilla" kiskottu yhden liikkuvan poliisin suusta, mutta siitä lienee hyvä lähteä.

80 alueella 111 ja lähti kortti kuivuun, tosin puhuin sen kolmen päivän päästä takasi. Tosin hieman vauhtia oli ajoittain enemmän mutta oli sen verran pirteämpi menopeli ettei kait siinä ohitustilanteessa ehtiny mittaan kunnolla, toi oli joku keskinopeus tai jotain...

Muistelisin että "normaalisti" se 30km/h se raja.. voin toki olla väärässäkin.
Oikaskaa, jos olen vinossa.....
Iteltäni lähti pienestä 68km/h ylityksestä(80@148) onneks kerkesin jarruttaa

30km/h on mun mielestä se raja millon kortti lähtee... Voi riipua myös tilanteesta, esim. vaarantiko liikennettä kuinka pahasti jne..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Riippuu varmaan olosuhteista, jossa ylinopeus tapahtuu. Itse ajoin ainokaiset ylinopeussakkoni ajamalla viidenkympin alueella 83km/h, eikä kortti lähtenyt. Skoude kyllä oli sitä mieltä, että siitä olisi voinut kortin jo ottaa, mutta katsoi sitten kuitenkin läpi sormien.

Ei tapahtunut. Kaikki ihan päivällä, oli siis muutakin liikennettä. Yksi oli vieläpä 50 km/h alueella yli 80 km/h. Taajamassa siis. Mun mielestä tommosesta olis jo syytä kyllä kortti lähteä, vitun mulkku.

ku ajetaan, ni ajetaan sen verran reilusti, ettei jää jossiteltavaa;)
kaveri vetäs Hayabusalla 3km matkalle muistaakseni keskinopeudeks 222km/h

Kysymykseen ei ole olemassa mitään virallista vastausta.

Ensikädessä on kyse väliaikaisen ajokiellon määräävästä viranomaisesta. Varsinaisen ajokiellonhan määrää tuomioistuin. Ei siis ole olemassa mitään prosenttimääriä.
Pääsääntönä voidaan sanoa että kun ylin sallittu nopeus ylitetään noin 50km/h on todennäköistä että tekoa pidetään törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena, josta seuraa ajokielto. (Esim. 50km/h alueella >98km/h, 80km/h alueella >129km/h ja 100km/h alueella >149km/h...)

Käräjäoikeuksissa tuomioita on tullut törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ku korkein sallittu nopeus on ylitetty 40km/h.

(tässä spekuloitu ainoastaan siis nopeuteen liittyviä seikkoja. Lopulliseen arvioon vaikuttavat siis monet muutkin seikat ku nopeus.)

Vedin 40km/h alueella 75km/h ja kuivumaan lähti suoraan.

pari vuotta sitten 80km/h rajoitusalueella 119km/h tutkaan ja päiväsakkoja tuli.

Eikös tuo ole aika tulkinnanvarainen juttu. Mutta noin 30-35km/h ylinopeutta on se mistä voi jo kortti lähteä. Mä ajoin 50km/h alueella 97km/h ja kortti lähti. Mutta siinäkin oli sellainen jousto, että tämä tapahtui perjantai-iltana ja sovittiin, että ajokielto astuu voimaan maanantaina. Mulla oli viikonloppu töitä ja tarvitsen autoa työssäni. (piirivartija) Kortti oli vain 5 päivää hyllyllä.

Eikös tuo ole aika tulkinnanvarainen juttu. Mutta noin 30-35km/h ylinopeutta on se mistä voi jo kortti lähteä. Mä ajoin 50km/h alueella 97km/h ja kortti lähti. Mutta siinäkin oli sellainen jousto, että tämä tapahtui perjantai-iltana ja sovittiin, että ajokielto astuu voimaan maanantaina. Mulla oli viikonloppu töitä ja tarvitsen autoa työssäni. (piirivartija) Kortti oli vain 5 päivää hyllyllä.

Minähän vuonna tämä tapahtui? Ei varmaan ihan viime aikoina?

kyllä tollanen jousto onnistuu, mutta jos kortti lähtee niin nykyään(1.1. 2005>>) se on tollasessa tapauksessa sen minimi ajan hyllyllä eli 1kk, vaikka ois taksikuski, ei auta selitykset.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom