Kortisonia sääreen...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rock^
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
...kannattaako? Vasen säärilihas on vaivannut jo useamman viikon, ja kaikennäköistä on tullut kokeiltua: Voltaren-geeliä, hierontaa, kuuma/kylmä-hierontaa, kylmähoitoa jääpussilla, Ice Poweria, Zon-geeliä, geelipohjallisia juoksukenkiä joissa on pronaatiotuki yms... :) Jalka pitäis saada mahdollisimman nopeasti kuntoon. Näinkin toki pystyn juoksemaan koska kipukynnys on ilmeisesti aika korkea, mutta olis tuo hyvä saada kuntoon ettei tuu mitään vakavampia rasitusvammoja tms. Lepoa on kokeiltu jo 1,5viikkoa, mutta päivänvaloa ei ole näkynyt sillä tauon aikana jopa välillä tuntui siltä että kipu jopa oli suurempi tiettynä päivänä verrattuna edelliseen.

Milläköhän tavalla tästä vaivasta pääsisi eroon, tai saisi edes kipuja vähenemään? Hieronnalla muuten oikea jalka parani kokonaan, mutta vasen ei. Kyse on siis mitä ilmeisimmin penikkataudista.

Olen aikoinaan saanut kortisonia penikkatautiin - toimi ainoastaan väliaikaisena apuna - mutta ei taida pysyvästi parantaa vaivaa. Hieronta, lepo auttaa tai leikkaus pysyvämpänä korjauksena. Itsellä tuo tulee takaisin uudestaan vuosittain kun juoksu km määrät nousee

Mä sain itse nilkkojen limapussien sitkeään ja akuuttiin tulehdukseen jotain kortisonin tyyppistä injektoituna. En kyllä muista mitä. Mun mielestä, jos et ole aikaisemmin saanut sinne kortisoonia tai vastaavaa, niin voi ottaa sen ihan hyvin. Sen jälkeen sun on kyllä tehtävä todella huolellinen kartoitus, mistä se tulehdus on tullut. Koska oot ostanut ne kengät, jolla tulehdus tuli? Oletko käynyt hierotuttamassa jalat säännöllisesti? Oletko venytellyt? Ookto ostanut jotkut kävelykengät, jotka on ollut epäsopivat? Tuliko treeneihin joku muutos? Kortisonia yms. kun ei voi kovin usein injektoida samaan kohtaan. Mulla maksoi nilkkojen ultraus ja injektointi 60 egeä, mistä mä sain kelalta just 24 egeä takaisin. 36 egeä on niin vähän, että mietin, miksi olin niin vitun tyhmä, että kärsin sitä tulehdusta kaksi kuukautta.

ringside sanoi:
Mä sain itse nilkkojen limapussien sitkeään ja akuuttiin tulehdukseen jotain kortisonin tyyppistä injektoituna. En kyllä muista mitä. Mun mielestä, jos et ole aikaisemmin saanut sinne kortisoonia tai vastaavaa, niin voi ottaa sen ihan hyvin. Sen jälkeen sun on kyllä tehtävä todella huolellinen kartoitus, mistä se tulehdus on tullut. Koska oot ostanut ne kengät, jolla tulehdus tuli? Oletko käynyt hierotuttamassa jalat säännöllisesti? Oletko venytellyt? Ookto ostanut jotkut kävelykengät, jotka on ollut epäsopivat? Tuliko treeneihin joku muutos? Kortisonia yms. kun ei voi kovin usein injektoida samaan kohtaan. Mulla maksoi nilkkojen ultraus ja injektointi 60 egeä, mistä mä sain kelalta just 24 egeä takaisin. 36 egeä on niin vähän, että mietin, miksi olin niin vitun tyhmä, että kärsin sitä tulehdusta kaksi kuukautta.

:rock:

Jalat on hierottu kolmeen kertaan jo...kerran viikkoon. Itellä on paljon massaa joten penikkautautikin irtosi herkemmin. Luulen että siellä vasemmassa sääressä joku vastaava tulehdus kun se "tuntuu" turvonneelta mutta ei sitä ulkoapäin huomaa. Pääasiallinen syy on luultavimmin se että aloitin juoksuharjoitteluni liian rajusti. Taidan astella lääkäriin ensi kädessä.

Kertoisitko ringside vielä että pitääkö tuo tulehdusinjektio ottaa joltain urheilulääkäriltä vai riittääkö yleislääkäri? Julkinen vai yksityinen sektori? Eikai tuon injektion jälkeen tarvitse pitää taukoa pitkää aikaväliä? :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom