Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Ite en kanssa ees livenä keskustele "soosipoikien" kanssa.[Olin reilun 5 vuotta erakoitumassa ja ihan selkeä uusi valtavirtatrendi, jonka syntyä en ymmärrä ja jonka sijoitan kastiin: lgbt/blm]
Jos joku rupeaa kyselemään linkkiä tutkimukseen aiheesta josta keskustellaan, koen että hän
ei usko puhettani -> ei maksa vaivaa(sisältää siis jonkun kierouman oletuksesta mun motiivia kohtaan, miksi puhuisin paskaa? Miksi toinen niin olettaisi? Mahdollisesti myös kyseenalaista kykyni sisäistää ja referoida tietoa, kaikissa näissä tapauksissa ei ole syytä miksi olisimme keskusteluväleissä).

Sen verta miksa tosta että jos rokotteen kehittäjä lupaa ettei mitään tule käymään, mistä ei voida mitenkään saada dataa alle 7v niin kait se sitten on uskottava että näkevät tulevaisuuteen(tai siis voidaan, jos alkaa tapahtua outoja, mutta alle 7v testeillä ei tällaisilla pitäisi olla mitään asiaa markkinoille, tää tuli nopeammin kuin vanhat, eri kriteereillä, ei oikeastaan ole edes sananmukaisesti rokote kuten sanotaan ja on ensimmäinen kastiaan -> jopa tosiaan pidemmät testit suotavia).

Onneksi kyseessä ei ole mikään vakava asia, miettikääpä miten kusessa oltais jos tää vaatis jonkin lääkkeen tää tauti. Tai leviäisi helposti.

Viimeksi muokattu:
Tää levis suomeenkin aika nopeesti.

katso liitettä 228044

:D Mullakin meni kuukautiskierto sekaisin kun työkaveri sai rokotuksen. Vaikkei mulla ole munasarjoja eikä pilluakaan. Niin hullu rokote on.

Nordin oli sekaisin ennen koronaakin. Mutta oliko muu "tavan" jengi äärimmäisen länsimaisen lääketieteen vastaisia ennen covidia? Vai heräskö aate covidin tiimoilta. Vai someko saa nämä henkilöt äänensä kuuluviin?

Toinen ihmettely, täällä voinut jo ollakkin, mutta selventäkää. Jos maskia pidetään sen takia ettei tartuta muita, ja sen takia ettei räkä lennä puhuessa: miksi pitää laittaa nenän yli? Eiks olis helpompi jos olis vaan suun yli. Ei nenästä lennä räkä metrien päähän niinkuin suusta? Tällöin ei rillit huurru ja pystyy kävelemään esim portaita.

Ite en kanssa ees livenä keskustele "soosipoikien" kanssa.[Olin reilun 5 vuotta erakoitumassa ja ihan selkeä uusi valtavirtatrendi, jonka syntyä en ymmärrä ja jonka sijoitan kastiin: lgbt/blm]
Jos joku rupeaa kyselemään linkkiä tutkimukseen aiheesta josta keskustellaan, koen että hän
ei usko puhettani -> ei maksa vaivaa(sisältää siis jonkun kierouman oletuksesta mun motiivia kohtaan, miksi puhuisin paskaa? Miksi toinen niin olettaisi? Mahdollisesti myös kyseenalaista kykyni sisäistää ja referoida tietoa, kaikissa näissä tapauksissa ei ole syytä miksi olisimme keskusteluväleissä).

Sen verta miksa tosta että jos rokotteen kehittäjä lupaa ettei mitään tule käymään, mistä ei voida mitenkään saada dataa alle 7v niin kait se sitten on uskottava että näkevät tulevaisuuteen(tai siis voidaan, jos alkaa tapahtua outoja, mutta alle 7v testeillä ei tällaisilla pitäisi olla mitään asiaa markkinoille, tää tuli nopeammin kuin vanhat, eri kriteereillä, ei oikeastaan ole edes sananmukaisesti rokote kuten sanotaan ja on ensimmäinen kastiaan -> jopa tosiaan pidemmät testit suotavia).

Onneksi kyseessä ei ole mikään vakava asia, miettikääpä miten kusessa oltais jos tää vaatis jonkin lääkkeen tää tauti. Tai leviäisi helposti.
Tää on kyl hauska, mikä on lähteesi väitteelle.
1620110275840.png

Älä anna tunteitten vaikuttaa, katso brutaalisti dataa ja näyttöä aiheesta. Näyttöä ei ole dnahan vaikuttamisesta mrna rokotteella.

Mitä tulee tohon vihervassari, blm soijapoikiin, niin TOISIKS hauskinta tässä on se, että sä toimit samoin, kuin sun halveksumat ideologiset liikkeet.
Hauskinta on se, että et edes taida ymmärtää sitä.

Toiminnan perusteellasi, mahtuisit hyvin esimerkiksi silakka liikeeseen, näkemykset vaan eroaa. :cool:

1620111034138.webp

Ei huono! :)

Viimeksi muokattu:
:D Mullakin meni kuukautiskierto sekaisin kun työkaveri sai rokotuksen. Vaikkei mulla ole munasarjoja eikä pilluakaan. Niin hullu rokote on.

Nordin oli sekaisin ennen koronaakin. Mutta oliko muu "tavan" jengi äärimmäisen länsimaisen lääketieteen vastaisia ennen covidia? Vai heräskö aate covidin tiimoilta. Vai someko saa nämä henkilöt äänensä kuuluviin?
Rahaahan se tekee. Ihan hyvät tulot taitaa ollaa.
Ihmisiä näköjään on paljon jotka ei usko lääketieteeseen vaan johonkin guruihin. Se on erijuttu, uskooko nordin ite oikeesti niihin.

Yskäsemällä hönkii räkää huomattavasti syvemmältä kun sylkäsemällä, ja tartunnan saaneellahan ne merkittävimmät määrät virusta on syvemmällä nielussa kun vaan suun limakalvoilla. Nythän tosin esim. Terveystalo tekee koronatestejä kurlaamalla, jollon myös saadaan se näyte syvemmältä kun vaan suusta mutta testattavalla on huomattavasti kivempaa. Siinä siit testiliuosta kurlataan kurkussa ja se näyte otetaan sitten siitä.

Tossa suunäytteessä on myös havaittu ulkomaanmaalla se ongelma, että kurlailemalla desinfioivalla aineella ennen näytteenantoa saa itselleen negatiivisen koronatuloksen jos haluaa, jos käytetään vaan sylkitestiä. Nyt kun koronatodistuksistakin käydään kauppaa, kaipa joku yrityshenkinen kaveri keksis myydä kurlausliuoksia näytteenottopisteiden lähistöllä.

Mikasan teksteilyt tässä ketjussa on mielenkiintosimpia ja sisältää eniten tutkimuksiin viittauksia.
Enemmän uskonnolta vaikuttaa ne jotka "taistelee vastaan" vaikka ei ole mitään vastaantaisteltavaa.
Se on juurikin näin. Mitä enemmän rokotukset etenee (Suomessa kohta 2 miljoonaa), sitä hullummaksi muuttuvat rokotevastaisten väitteet. Ja osa väittää vielä, etteivät ole mitenkään rokotevastaisia. Lasten rokotukset, niin ... Suomessa yli 90% lapsista saa esim. tuhkarokkorokotuksen, joitain poikkeusalueita lukuun ottamatta. Tuhkarokkoa ei Suomessa ole kuin muutama tapaus vuodessa ja kukaan ei ole kuollut vuosikausiin. Ja ei, en kannata pienten lasten korona- tai influenssarokotuksia, pl. riskiryhmät (hyöty/haittasuhde). Jos joku ei usko ns. länsimaiseen lääketieteeseen vaan mieluummin kiinalaiseen tai vaikka Intian ayervedaan, niin se on mulle ihan fine, mutta joku loogisuus sentään.
Ei ole mitenkään sattumaa, että juuri fundamentalistiset uskovaiset ovat koronakriittisimpiä (esim. Usa). Moni sanoo, ettei ole uskovainen (ei ole cool), mutta toimii silti ihan samalla kaavalla kuin ääriuskovaiset, mustavalkoisen tunteilun pohjalta. Kriittinen saa ja pitää olla, mutta erimielisten haukkuminen mm. lampaiksi ei oikein perusteluna vakuuta.

Tää on kyl hauska, mikä on lähteesi väitteelle. katso liitettä 228053

Älä anna tunteitten vaikuttaa, katso brutaalisti dataa ja näyttöä aiheesta. Näyttöä ei ole dnahan vaikuttamisesta mrna rokotteella.
Katsotaan sitten vajaan 10v kuluttua + miksi riskeerata sillä välin? Jos osoittautui turvalliseksi niin kiva, ei se ole multa pois. Oikeastaan toivon että olisi suht turvallinen kun jokunen josta välitän tuon ottaa.

Juuri toi: "dude trust me" = olen lukenut laajalti, omaksunut, vertaillut, pureskellut ja nyt uskallan sanoa siitä jalostuneen kokonaisuuden seuraavalle. Tuo on kadonnut niiltä paheksumiltani soosipojilta aivoista tuo ymmärrys sille että titteli ei tarkoita kykyä omaksua/tutkittua määrää + jotenkin siinä on vähän kieroa että se on kuin auktoriteettiuskoa, mutta kukatahansa tubettaja kelpaa täydelliseksi auktoriteetiksi ja vielä se että niitä juttuja uskotaan vastoin parempaa käsitystä kun oma itsetunto on siellä "en mä voi näistä tietää" ja siitä defenssinä -> "Et muuten sinäkään voi...".

Mitä tulee tohon vihervassari, blm soijapoikiin, niin TOISIKS hauskinta tässä on se, että sä toimit samoin, kuin sun halveksumat ideologiset liikkeet.
Hauskinta on se, että et edes taida ymmärtää sitä.

Toiminnan perusteellasi, mahtuisit hyvin esimerkiksi silakka liikeeseen, näkemykset vaan eroaa.
En todella näe, olet oikeassa. Olen suorastaan niitä vastaan, jos samalla viivalla oleminen tekee samanlaiseksi vaikka olisi eri ääripäästä ja vastaan niin sitten, mutta luulen että enempi sulla ajatuksessa virhe, katos:
12 ja 23 ne eivät ole sama asia vaikka molemmissa on 2.

Silakkaliikkeestä en tiedä, mutta jos löydän samanhenkistä väkeä niin saatan liittyä :O

e: Mä tiedän jo että meidän ajattelumallit eroaa niin paljon ettei voida olla yhtämieltä monestakaan asiasta.
-Sä pidät mua tyhmänä kun en usko kaikkia taulukoita ja tutkimuksia.
-Mä pidän sua vähintään vieraantuneena kun oletat että tahoilla jotka tätä peliä pyörittää olisi mitään pakkoa/intressiä kertoa siviilille faktoja.

Viimeksi muokattu:
Juuri toi: "dude trust me" = olen lukenut laajalti, omaksunut, vertaillut, pureskellut ja nyt uskallan sanoa siitä jalostuneen kokonaisuuden seuraavalle. Tuo on kadonnut niiltä paheksumiltani soosipojilta aivoista tuo ymmärrys sille että titteli ei tarkoita kykyä omaksua/tutkittua määrää + jotenkin siinä on vähän kieroa että se on kuin auktoriteettiuskoa, mutta kukatahansa tubettaja kelpaa täydelliseksi auktoriteetiksi ja vielä se että niitä juttuja uskotaan vastoin parempaa käsitystä kun oma itsetunto on siellä "en mä voi näistä tietää" ja siitä defenssinä -> "Et muuten sinäkään voi...".
1620123279104.webp

Niin. En ole väittänyt että se vaikuttaa, MUTTA MIKSI OTTAA PIENTÄKÄÄN TURHAA RISKIÄ HYVÄ MIES?
Sä saat ottaa kokeelisessa vaiheessa tuon, mä en ota ennenkuin siitä on tehty sen tasoinen että voidaan kutsua oikeasti rokotteeksi + jos korona muuttuu vaaralliseksi ja ei katoa kuin pieru saharaan.
1620123715003.png

^Tuossa juuri huippuesimerkki, miten vakuutusyhtiötkin kantavat huolta vain huolta kassavirrastaan, eikun siis asiakkaidensa terveydestä :ROFLMAO:

"Intian tilanteenkin pystyi katsomaan 10 sekunnissa. Noin 2 ihmistä miljoonasta siellä parhaillaan kuolee "koronan kanssa" eli tekee noin 2500 ihmistä päivässä. kaikkiin syihin kuolee 27 tuhatta ihmistä päivässä 1.4 miljardin ihmisen maassa. Mä en tiedä miksi juuri Intia ollaan otettu framille, kun monissa muissa maissa tilanne on "pahempi". Ehkä siellä on lääketeollisuudelle isoimmat potentiaaliset markkinat "

181329921_10225983517440090_8975194574262873478_n.jpg

Back
Ylös Bottom