Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324
Se voisi johtaa vaikka terveyshyötyihin. Edelleen jos olet idiootti ja syöt moninkertaisia määriä tai muuta kalluilua ei se ole kenenkään kuin oma syy. Pätee kaikkiin tuotteisiin.
Mitenkäs nämä terveyshyödyt sitten näkyy ja miten se liian pieni d-vitamiinin saanti näkyy? Riisitauti nyt on tietysti yksi vaara, mutta se on jopa meillä pimeässä Suomessa äärimmäisen harvinainen. Että ei ihmisillä ihan hirveän pahoja puutoksia kyllä ole.

En ole itse käyttänyt säännöllisesti mitään vitamiinilisiä enkä ole kokenut edes tarpeelliseksi. Kipeänä olen harvoin ja jos olen, niin olen 1-2 päivää.

Mitenkäs nämä terveyshyödyt sitten näkyy ja miten se liian pieni d-vitamiinin saanti näkyy? Riisitauti nyt on tietysti yksi vaara, mutta se on jopa meillä pimeässä Suomessa äärimmäisen harvinainen. Että ei ihmisillä ihan hirveän pahoja puutoksia kyllä ole.

En ole itse käyttänyt säännöllisesti mitään vitamiinilisiä enkä ole kokenut edes tarpeelliseksi.
Googleta helvetin uusavuton mitä d-vitamiini vaje tekee.

Vitamiini-, hivenaine- ja lisäravinnebisneksessä pyörii isot rahat. Lisäksi toiminta on melko pienellä valvonnalla. Kukin toimija mainostaa omaa alaansa näyttävästi ja isolla rahalla.

Lihakset tästä purkista, terveyttä toisesta...

Ei sillä, kyllähän kaikesta noista voi joissain tapauksissa olla hyötyäkin, mutta kyllä ne suurelta osin on markkinamiesten rahasampoja.

Esimerkkejä historiasta:

1619507610957.webp

No mikä sairaus suomalaisella pitää olla, ettei keho tuota d-vitamiinia tarpeeksi vaan saa riisitaudin? Älkää nyt herranjumala ressatko siitä. D-vitamiinista on koitettu mediankin toimesta tehdä jeesuksesta seuraavaa.

Sit jengi käristää itseensä auringossa ja saa paljon enemmän damagea aikaan kun ne luulee, että säteily on semmoista, että se osuu vain jos on puolialasti. Että säteily ei t-paidalla osu suhun :D

Olen syönyt jo vuosia 50myygee päivässä keskimäärin, kesällä vaihdan 20 kun aurinko paistelee ja olen ulkona paljon. Kunnolla kipeänä en ole ollut vuosiin ja pientä nuhaa harvoin.

Omat aivot ja kropan tuntemus kertoo, että asiat toimivat hyvin. Sekä määrät ovat oikein kohtuulliset ottaen huomioon mitä muut maat suosittelee.
Oletko käynyt mittauttamassa omat tasosi?

No mikä sairaus suomalaisella pitää olla, ettei keho tuota d-vitamiinia tarpeeksi vaan saa riisitaudin? Älkää nyt herranjumala ressatko siitä. D-vitamiinista on koitettu mediankin toimesta tehdä jeesuksesta seuraavaa.

Asia taitaa olla niinpäin, että riisitaudissa keho ei tuota d-vitamiinia :D
Iho tuottaa D3-vitamiinia UVB-säteilyn avulla, joten D-vitamiinit ovat vain tapauskohtaisesti vitamiineja. Tuotto on vähäistä esimerkiksi jos on paljon sisätiloissa, elää lähellä maapallon napa-alueita tai elää savusumuisella alueella. Myös tumma ihonväri, peittävien vaatteiden ja aurinkorasvan käyttö altistavat D-vitamiinipuutokselle estämällä UVB-säteilyn pääsyä ihoon. Lisäksi kalsitriolin tuotto alenee iän myötä.[5] Suomessa ihmisten kalsitriolin tuotto auringonvalon avulla on liian pientä talvisin. Valtaväestön tulisi talvisin Suomen ravitsemussuositusten mukaan huolehtia D-vitamiinien riittävästä saannista ruuasta tai ravintolisistä. Lasten, vanhusten ja vähän auringossa oleskelevien tulisi yleisesti ottaen nauttia D-vitamiinia sisältäviä ruokia ja ravintolisiä läpi vuoden.[6]

Yksinkertaisesti meidän sijainti aurinkoon nähden pääsyy.

Iho tuottaa D3-vitamiinia UVB-säteilyn avulla, joten D-vitamiinit ovat vain tapauskohtaisesti vitamiineja. Tuotto on vähäistä esimerkiksi jos on paljon sisätiloissa, elää lähellä maapallon napa-alueita tai elää savusumuisella alueella. Myös tumma ihonväri, peittävien vaatteiden ja aurinkorasvan käyttö altistavat D-vitamiinipuutokselle estämällä UVB-säteilyn pääsyä ihoon. Lisäksi kalsitriolin tuotto alenee iän myötä.[5] Suomessa ihmisten kalsitriolin tuotto auringonvalon avulla on liian pientä talvisin. Valtaväestön tulisi talvisin Suomen ravitsemussuositusten mukaan huolehtia D-vitamiinien riittävästä saannista ruuasta tai ravintolisistä. Lasten, vanhusten ja vähän auringossa oleskelevien tulisi yleisesti ottaen nauttia D-vitamiinia sisältäviä ruokia ja ravintolisiä läpi vuoden.[6]

Yksinkertaisesti meidän sijainti aurinkoon nähden pääsyy.
Suorastaan välttelen aurinkoa, en ota kesäisin aurinkoa koskaan. En syö d-vitamiinia erikseen. Ja joo, kun katoin tota d-vitamiinivajakkisen lapsen kuvaa, niin jotain yhtäläisyyksiä meissä on. Toi keskivartalo ainakin itellä ei mikään vakuumi ole. Pitää varmaan alkaa syömään kun aurinko ei muhun osu, oon niin vitun nopee ulkona.

Kunhan kysyin. Silloinhan sulla ei ole mitään hajua millaiset tasot sulla on ja kuinka paljon d-vitamiinilisää tarvitset. Saatat saada liian vähän d-vitamiinia ja terveyshyödyt jäävät vähäisiksi.
Peilaan kuntoon ja siihen miten terveenäkin pysynyt. Näillä arvoilla jatketaan. Ei ole ainakaan liikaa tai liian vähän. win win

Peilaan kuntoon ja siihen miten terveenäkin pysynyt. Näillä arvoilla jatketaan. Ei ole ainakaan liikaa tai liian vähän. win win
Mutta et voi määrän suuruudesta olla varma, jos et mittaa tasoja. Fiiliksen mukaan voi mennä, mutta ei voi sanoa onko määrä hyvä.

Keltainen lehdistö ei etusivuilla rummuta nyt kauheasti, niin etsitään internetistä.

Intiassa tilanne huono. Lääkkeitä ja happea saa pimeiltä markkinoilta, mutta pulaa sairaaloissa. Pitäisiköhän Suomen hallituksen ennakoivasti puuttua tähän ja palkata tuplasti vartijoita suojelemaan lisähappi varastoja ja lääkkeitä?

Tämä tietty sarkasmia, mutta jos muitakin toimia matkitaan muualta ilman, että niitä suhteutetaan Suomeen, niin näinhän pitäisi toimia.

Suurimpia maailman metropoleja voidaan verrata vaikka ylisuureen myyrä kantaan. Kun tälläinen myyrä kanta pääsee kasvamaan liian suureksi, tulee tauti ja tappaa myyrä kannan. Kyllä luonto yrittää parhaansa mukaan myös päästä ihmisistä eroon. Suurkaupungit on tällaisille taudeille otollisia paikkoja levitä ja vähentää ihmis populaatiota. Itse olen aika varma, että 100 vuoden sisällä tulee vielä virus, joka pyyhkii suurimmista kaupungeista maailmanlaajuisesti sen 10%-20% väkeä pois. Ja koska suurin osa ihmisistä asuu suurkaupungeissa tulee ihmisiä kuolemaan paljon.

Olen itsekin sitä mieltä (huonohkolla asiantuntimuksella), että d-vitskun saantisuositusta tulisi nostaa. Mutta ilmeisesti imeytymiserot yksilöiden ja valmisteidenkin välillä ovat huomattavia(?), joten ei sitä suositusta kovin ylöskään parane laittaa. Rasvaliukoisten kanssa kai kuitenkin mieluummin vähän liian vähän kuin vähän liikaa.

Allekirjoittanut popsi jossain välissä 150ug päivässä ympäri vuoden, ja sitten mittautin niin ei ollut tasot kuin juuri ja juuri hyvällä tasolla. Ymmärtääkseni jollakin toisella sama määrä voisi nostaa jo melko ylös.
Meidän perheen kahden aikuisen "tutkimuksella" toinen vetää 20ug päivässä neljänä päivänä viikossa ja toinen 100ug päivässä neljänä päivänä viikossa ja kummallakin on veressä on ~110nmol/l. Että on kyllä melko yksilöllistä tuo imeytyminen, eikä johdu ero ruokavaliostakaan, kun samat ruuat syödään.

Keltainen lehdistö ei etusivuilla rummuta nyt kauheasti, niin etsitään internetistä.

Intiassa tilanne huono. Lääkkeitä ja happea saa pimeiltä markkinoilta, mutta pulaa sairaaloissa. Pitäisiköhän Suomen hallituksen ennakoivasti puuttua tähän ja palkata tuplasti vartijoita suojelemaan lisähappi varastoja ja lääkkeitä?

Tämä tietty sarkasmia, mutta jos muitakin toimia matkitaan muualta ilman, että niitä suhteutetaan Suomeen, niin näinhän pitäisi toimia.

Suurimpia maailman metropoleja voidaan verrata vaikka ylisuureen myyrä kantaan. Kun tälläinen myyrä kanta pääsee kasvamaan liian suureksi, tulee tauti ja tappaa myyrä kannan. Kyllä luonto yrittää parhaansa mukaan myös päästä ihmisistä eroon. Suurkaupungit on tällaisille taudeille otollisia paikkoja levitä ja vähentää ihmis populaatiota. Itse olen aika varma, että 100 vuoden sisällä tulee vielä virus, joka pyyhkii suurimmista kaupungeista maailmanlaajuisesti sen 10%-20% väkeä pois. Ja koska suurin osa ihmisistä asuu suurkaupungeissa tulee ihmisiä kuolemaan paljon.

Onneks on OKT maalta.:coffee:

Meidän perheen kahden aikuisen "tutkimuksella" toinen vetää 20ug päivässä neljänä päivänä viikossa ja toinen 100ug päivässä neljänä päivänä viikossa ja kummallakin on veressä on ~110nmol/l. Että on kyllä melko yksilöllistä tuo imeytyminen, eikä johdu ero ruokavaliostakaan, kun samat ruuat syödään.
Imeytyyköhän D-vitamiini ohutsuolessa, jossa rasvakin imeytyy? Keliakia ja crohnintauti saattaa häiritä imeytymistä. Tuota sairastaa melko usea suomalainen.

Back
Ylös Bottom