Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Koronavirus, COVID-19 – maailmanlaajuinen kriisi joka mullisti arjen, talouden ja politiikan kertaheitolla

Meta description: Keskustelua COVID-19:n vaikutuksista, tutkimuksista, rokotteista ja arjen muutoksista – kokemuksia ja näkemyksiä ilman paniikkia tai alakehää.

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 90 27,8%
  • Ei

Votes: 234 72,2%

• Total voters
    324

Saattaa olla Roopelille väärä media ja väärä taho kertomassa, mutta ihan hyvä juttu.
Tilastopoikkeamia on aina. Eipä tuossa selviä tarkemmin mikä homma ja oliko maksassa vituillaan jo jotain. Todennäköisesti oli.

En osaa sanoa miksi otti niin paljon. Ei keskusteltu sen syvällisemmin asiasta. Jos yhtään osaat lukea ei tämä ole argumentti d-vitamiinia vastaan vaan kehoitus miettimään miksi sitä ottaa ja kuinka paljon.

Mikä on oikea määrä? Yleisen suosituksen mukaisella ei tiettävästi saa liikaa, eli sillä hyvä mennä.

Uskon, että hän oli vain lukenut iltapäivälehdistä d-vitamiini uutisia, kuunnellut "asiantuntijoita" ja osatnut luontaistuotekaupasta strong-kapseleita, koska eihän sitä voi saada liikaa, varsinkaan pimeässä suomessa.

Tässä päästään sihen, mitä aiemmin sanoin: pitäisi mittauttaa omat tasot, jotaa tietää alkuunsa tarvitseeko edes mitään lisää. D-vitamiinia saa monipuolisesta ravinnosta ja auringosta. Jos noita ei rajoita tuskin kovasta puutteesta kärsii. Toki jos on sairauksia, jotka tuohon d-vitamiinin imeytymiseen vaikuttaa voi tilanne olla toinen. Edelleen tasojen mittaus...

Toiselle 100 päivässä voi olla liian vähän ja toiselle liikaa.
10myygee on ihan vitsi. Miksi jossain euroopassa on suositus enemmänkin kuin täällä vaikka siellä on valoa enemmän?
THL-remmi on näköjään kireä osalla.

Jännä miten rajan yli kävely nostaakin suosituksen. Taikaa.

Tarkoititko Venäjää?

Mun mielestä on vielä jännempää, että kuka tahansa voi ostaa d-vitamiinia itselleen tarpeelliseksi katsomansa määrän. Isommat suositukset johtaisivat hyvin helposti tiukempaan kontrolliin - tätäkö sinä haluaisit?

Se voisi johtaa vaikka terveyshyötyihin. Edelleen jos olet idiootti ja syöt moninkertaisia määriä tai muuta kalluilua ei se ole kenenkään kuin oma syy. Pätee kaikkiin tuotteisiin.

Muistakaa sitten ottaa k2 vitamiinia sen d:n kanssa auttaa kalsiumin imeytymisestä ja ehkäisee hyperkalsemiaa, mikä ehkä pahin oire liiasta D-vitamiinin saannista.

Eikös tossa just lukenu, että 50 on vähän ja jos luku on 63 niin kyllä se tarkoittaa sitä että suomalaiset saa tarpeeks D vitamiinia.

Raja on nykyään 75 nmol/l

19.5.2020 Artikkeli aiheesta

Itse syön 50µg päivässä ja viimeksi oli 80,2 nmol/l, eli itselle tuo 50µg päivässä on aika optimi.

EDIT: Jos on alle 50 nmol/l silloin puhutaan tuon artikkelin mukaan jo puutostilasta.

Se voisi johtaa vaikka terveyshyötyihin. Edelleen jos olet idiootti ja syöt moninkertaisia määriä tai muuta kalluilua ei se ole kenenkään kuin oma syy. Pätee kaikkiin tuotteisiin.
Oletko käynyt mittauttamassa omat tasosi? Mistä tiedät, että itse et syö pitkässä juoksussa liikaa?

Muistakaa sitten ottaa k2 vitamiinia sen d:n kanssa auttaa kalsiumin imeytymisestä ja ehkäisee hyperkalsemiaa, mikä ehkä pahin oire liiasta D-vitamiinin saannista.

Ajatella, tuolla saataisiin suurin osa suomalaisista terveeksi. Ehkö tuota kohta lisätään juomaveteen.

Oletko käynyt mittauttamassa omat tasosi? Mistä tiedät, että itse et syö pitkässä juoksussa liikaa?

Olen syönyt jo vuosia 50myygee päivässä keskimäärin, kesällä vaihdan 20 kun aurinko paistelee ja olen ulkona paljon. Kunnolla kipeänä en ole ollut vuosiin ja pientä nuhaa harvoin.

Omat aivot ja kropan tuntemus kertoo, että asiat toimivat hyvin. Sekä määrät ovat oikein kohtuulliset ottaen huomioon mitä muut maat suosittelee.

Liiallista d-vitamiinin saantia ei täällä ole ellei tunge satoja myygeetä sitä tavaraa naamaan.
Tuo myrkyllisyysmeemi on toki kiva hokea.

Back
Ylös Bottom