Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Miksi sitä maskia ei tuollaisessa tilanteessa voi laittaa naamalle? Onhan tää tilanne tarpeeksi perseestä ihan kaikille ilman, että tarvitsee tuollaisestakin tapella. Ymmärrän, jos joku terveydellinen syy estää parin minuutin maskin käytön.
En mä tappele, ei mua semmoinen kiinnosta. Ilmoitin että ei tälleen voi pakottaa kun kyseessä on suositus eikä sen jälkeen oo aamuisin rutistu. Ja siis tämä ohjeistushan koskee vaikka et pystyisi käyttämään naamaria terveydellisistä syistä.

Hallituksen piirissä ulkonaliikkumiskieltoon turvautumista pidetään jo todennäköisenä – ”Siitä lähdetään, että tilanne pahenee”​

Viime aikoina keskustelu hallitusviisikon piirissä on liittynyt lähinnä alueiden sisällä tapahtuvan liikkumisen rajoittamiseen, koska tautitilanne on Suomessa niin eriytynyt.
Vaan kohdistaako ne oikealle alueelle? Alueet siis pk seudulla jossa eniten maahanmuuttajia ja maahanmuuttajataustaisia.
Veikkaan ettei hallitus kohdista kieltoja oikein ja tietty osa väestöä menee miten lystää jatkossakin.

Turha niille lastentarhanopeille tehdä mitään pointtia koronapolitiikasta, ne joutuu tekee niinku ohjeistettu ja siellä maskit päällä heiluu koko päivän sinappikoneiden perässä ja joutuu käyttämään maskeja ja hoonaamaan mestoja koronasäännösten mukaisesti. Lisäpäänsärky sit vaan jos joutuu miettimään onks tää nyt jotain ohjesäännön vastaista kun joku tulee sinne ilman maskia ja mitä muut vanhemmat ajattelee siitä ja blaablaa.
Eduskuntataloon päin näyttämään persettä ilman maskia jos maskiahdistus ärsyttää ja lupaan että tulee palstan 100% tuki ja ihailu! =D

Yleensä tapaan käydä ainakin aamuisin, siinä tulee tsekattua samalla onko lokerossa mitään. Lähinnä mulla oli pointtina tuo "sul ei oo maskia - pysy poissa"-jako vaikka mihin syihin vetosi ja samaan aikaan vanhemmat heiluu sisällä rätit naamalla tappituntumalla. Mut eipä mulla oo tuon maanantai-tiistaisen episodin jälkeen ongelmaa ollut käydä se 5min ajan sisällä aamulla.
Yleensä mulla oli myös tapana aamulla ottaa molemmat muksut samasta ovesta sisään, riisuvat siinä, poika omaan ryhmäänsä ja sisäkautta tyttö omaansa. Iltapäivällä sit kun ovat yleensä ulkona ni pihalta mukaan vaan.
No joo, vähän kyllä samaa mieltä että hieman esitystä koko touhu jos maski naamalla saa mennä sisälle. Varmaan aika turhaa hommaa muutenkin kaikki nuo rajoitukset päiväkodissa kun lapset kuitenkin ovat yhdessä ja toisiaan tartuttaa ja sitä kautta vanhempiin.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Eli jos anterossa koronaa, se voi pierun mukana levitä. Onko siinä syy miksi maski ei auta? Suomessahan lähes kaikki, muutamaa vänkäjoonasta lukuunottamatta käyttää maskia, eikä hyötyä. Tilanne pahenee.

Nyt hallitus valmistelemaan lakia, että pakolliseksi aikuisten pampers vaipat!
Sieltä välistähän se silti puskis, joku järeämpi asennus pakolliseksi.

Mielenkiintoinen tilasto. Ylä-asteille tuli maski "suosituksia" ja altistuneista tartunnat prosentti kasvoi moninkertaiseksi ? Samaan aikaan muilla koulu-asteilla ei tapahtunut samaa.

Aiemmin olin sitä mieltä että on ihan ok jos ne käyttää naamaria jotka haluaa mutta nyt on ihan omassa päässä muhinut ajatus että noinkohan nämä muut kuin fttp suojaimet on vain haitallisia sittenkin.
Ja tosiaan, siihen asti kun jokin asia ei ole pakko vaan suositus niin siihen asti sitä ei saa väittää pakoksi. Missä on se kohta milloin ja missä asioissa aletaan käyttämään mielivaltaa ja pakottamaan eri asioita. Päiväkoti on oikeasti hyvä esimerkki kun eteisessä ollaan etenkin viedessä se alle minuutti ja hakieassa muutama, sinappikoneet levittää räkää ja muita eritteitä tauotta siellä niin mitä helvettiä ne työntekijät oikeasti niillä naamareilla tekee. Tuskin on muutenkaan 110% käsihygienia niilläkään.

Tässä kai jo todetut tapaukset nyt 66kpl.
Montakohan on sitten henkilökunta altistanut kotonaan...
Varmaan jossaki Kiinassa olis pukattu koko henkilökunta karanteeniin, puhdas tilalle ja kaikki osastojen välinen liikenne minimiin.

Puolittainen tekeminen ei auta se vain maksaa ja silti pöpö leviää.

Mielenkiintoinen tilasto. Ylä-asteille tuli maski "suosituksia" ja altistuneista tartunnat prosentti kasvoi moninkertaiseksi ? Samaan aikaan muilla koulu-asteilla ei tapahtunut samaa.
Ihan noin suoraan sitä ei voi sanoa ja laskea. Ylipäänsä tapaukset on nousussa. Syy-yhteys on mutta onko ne syy ja seuraus.

se itseasiassa lisää syytä käyttää maskia (kiru/ffp)kun thl myöntäny aerosoli tartunnan mahdolliseks reitiks. Viruskuorman pienentäminenkin on järkevää.

toki joku voi syyttää mua maalitolppien siirtelystä.

Aiemmin olin sitä mieltä että on ihan ok jos ne käyttää naamaria jotka haluaa mutta nyt on ihan omassa päässä muhinut ajatus että noinkohan nämä muut kuin fttp suojaimet on vain haitallisia sittenkin.
Ja tosiaan, siihen asti kun jokin asia ei ole pakko vaan suositus niin siihen asti sitä ei saa väittää pakoksi. Missä on se kohta milloin ja missä asioissa aletaan käyttämään mielivaltaa ja pakottamaan eri asioita. Päiväkoti on oikeasti hyvä esimerkki kun eteisessä ollaan etenkin viedessä se alle minuutti ja hakieassa muutama, sinappikoneet levittää räkää ja muita eritteitä tauotta siellä niin mitä helvettiä ne työntekijät oikeasti niillä naamareilla tekee. Tuskin on muutenkaan 110% käsihygienia niilläkään.
Päivä päivältä olen enemmän sitä mieltä että käytännön tasolla maskeista on enemmän haittaa kuin hyötyä. Niillä levitetään pöpöjä vaan. Samat rätit taskussa/auton penkillä/pöydällä lojuu ja niitä sitten räpelletään. Töissäkin yks kollega sano pitävänsä samaa kangasrättiä aina viikonajan.

Ja nyt alkaa jo tilastojakin sitten olla, että missä maski siellä ongelma.

Päivä päivältä olen enemmän sitä mieltä että käytännön tasolla maskeista on enemmän haittaa kuin hyötyä. Niillä levitetään pöpöjä vaan. Samat rätit taskussa/auton penkillä/pöydällä lojuu ja niitä sitten räpelletään. Töissäkin yks kollega sano pitävänsä samaa kangasrättiä aina viikonajan.
Moni on sanonut samaa että ruttaa taskuun ja sieltä taas käyttöön ja käyttö ihan vain sen takia kun on "pakko" eikä kehtaa mennä ilman sitä kauppaan.

Mitä multa nyt menee ohi, Israelissa piti olla jengin jo lähes kokonaan rokotettu.
Maassa on 8.8milj. asukasta ja 500 tartuntaa päivässä keskiarvona niin joku palikka ei tässä yhtälössä osu mun laatikon reikiin.

1614921837199.png

E: Ylen toimittelija sanoi just että vuosi sitten Italian terveydenhuolto romahti??

Rokotuksen jälkeen taitaa mennä viikkoja että se suoja muodostuu.
Sitäpaitsi rokotettunakin taitaa silti olla mahdollista saada lievä tai keskivaikea tautimuoto, paras apu niistä on vaikeaan tautimuotoon sen määrä vähenee eniten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom