Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Elämme erikoisia aikoja.
Kansalaisten pitää itse hakea tieto kun mediamme on täysin kyvytön tekemään työtään.
Ja jos etsit ja kysyt näitä vaikeita kysymyksiä sinut voidaan leimata vaikka miksi ja ehkä jopa nöyryyttä julkisesti häpeäpaalussa kun et vain USKO mitä pitää uskoa.
Janne Pohjala :
"HUS:in lääkäri A-studiossa: "Talo täynnä, 61 potilasta tavallisella osastolla". Mitä!? HUS:illa on 22 sairaalaa ja 3 128 paikkaa vuodeosastoilla. Nyt kun niistä on 1,9% koronapotilailla, niin HUS on täynnä?
Mitä meille oikein syötetään? YLE:n toimittaja vain tenttaa että' "milloin me saadaan sitä ulkonaliikkumiskieltoa", sen sijaan että kysyisi miten HUS voi olla TÄYNNÄ 61 potilaalla? Vaatinut lukua mikä on osastopaikkojen käyttöaste?
Viime keväänä HUS:issa oli koronateholla 50 potilasta, nyt huudetaan hoosiannaa, jos luku nousee yli 22 potilaan? Ja HUS:iin on kaadettu rahaa ja annettu vuosi aikaa, eikä kyetä edes samaan kuin keväällä?
Märkjärven mukaan tulee uusia "Tehopotilaitakin kahdesta viiteen." Missä ajassa? Näiden täytyy olla muita kuin koronapotilaita, koska THL:n 3.3 klo 13:20 päivitetty koronasivu [2] kertoo että:
"Teho-osastoilla olevien potilaiden määrä: 37 (-2*)"
Eli koko maan luku on LASKENUT, joten kovin montaa koronapotilasta HUS:iin ei ole tullut. Miksi meille kerrotaan tällaista vääristelyä ellei suorastaan disinfoa?
Miksi toimittaja ei tee työtään ja ole vallan vahtikoira? Kysy kysymyksiä kuten
- montako uutta TH -potilasta HUS:iin tulee?
- moniko niistä on koronapotilas?
- kauanko kestää koronan nyt 13 päivän tehohoitojakson pituudella, että olisimme edes viime kevään HUS:in TH -potilaiden lukumäärässä 50?
- kuinka monta TH paikkaa HUS:issa on nyt auki, montako vapaana?
- miksi tehohoidon koordinoivan toimiston mukaan kolmasosa suomen tehohoitopaikoista on vapaana?
- HUS ilmoitti YLE:lle viime keväänä pystyvänsä 200 TH -paikkaan, miten paikat voivat olla loppumassa?
- HUS sai kesällä merkittävän määrä verorahaa lisäkoronapaikkojen rakentamiseen, montako niitä nyt saadaan käyttöön aiemman maksimin 200 lisäksi?
Suomessa ei ole journalismia, maamme media on kuin Neuvostoliitossa, jossa vallan vahtikoira oli vallan sylikoira.
Kansalle tulee puhua totta, Suomessa asuu koulutettu kansa, joka osaa toimia oikein ja arvostaa totuutta. "
[1]
https://www.iltalehti.fi/…/9c3d3b87-34f8-41de-8269…
[2]
https://thl.fi/…/ajankohtai…/tilannekatsaus-koronaviruksesta

156692411_3719710228121739_3204458732444556258_n.jpg
Juuri tätä itsekin aamusellä ihmettelin. HUS:n tämänpäiväisen lausunnon mukaan teholle tulee HUS:lla lisää 2-5 potilaan päivävauhdilla. Kuitenkaan tehohoidossa olevien potilaiden määrä ei ole noussut valtakunnan tasolla tilastoissa kuin muutamalla henkilöllä viimeisten viikkojen aikana. Joku tässä haisee ja pahasti.

Näinhän se on.

Onks toinen polku sitten se, että poliisi hakee kauppiaan ja laittaa naaman lehteen. ... Okei, ei voi verrata tuohon MT potilaaseen.

Sitä vaan penäsin, että jos tuo mimmi on nyt tahallinen super super tartuttaja.. niin epäilen että, ei tuo väkisin oo käynyt ketään nuolemassa. Että häneltä tartunnan saneet ovat itse rikkoneet ohjeistusta. Poislukien vanhukset jonka kotona tuo on käynyt siivoomassa, mutta jooga-asiakkaat ainakin.
Kyllä mä sen tiesin. Halusin vain hassutella, kun eihän kukaan puuttuvan käsidesin takia ala testeissä juosta ja pitää karanteenia.

Täähän on yksi syy miksi pelkästään testiä ei pitäisi WHO:nkan mukaan pitää absoluuttisena totuutena.
Ja vain yksi syy, tuossa vielä yhdeksän muuta syytä, miksi koko PCR-testiä ei pitäisi käyttää ollenkaan diagnosointiin.

Juuri tätä itsekin aamusellä ihmettelin. HUS:n tämänpäiväisen lausunnon mukaan teholle tulee HUS:lla lisää 2-5 potilaan päivävauhdilla. Kuitenkaan tehohoidossa olevien potilaiden määrä ei ole noussut valtakunnan tasolla tilastoissa kuin muutamalla henkilöllä viimeisten viikkojen aikana. Joku tässä haisee ja pahasti.
Pelottelu-pakotus-paniikinluonti kärsis pahasti, jos samalla kerrottais, että 2-5 potilasta päivittäin toipuu myös tehohoitoa vaatimattomaan kuntoon.

Tulipa vastaan juttua mRNA rokotteista ja "Antibody-dependent echancement:sta (ADE)" jonka annettu rokote saattaa joillekin aiheuttaa. Eli tehdä taudin itse asiassa pahemmaksi kun sen seuraavan kerran saa. Näin on käynyt mm. Dengue kuume taudissa.
Suosittelen googlaamaan aiheesta jos meinaa ottaa rokotteen, etenkin mRNA pohjaisen.

Jotenkin erikoista että jo vuodesta 2002 alkaen kehitettyjä rokotteita SARSiin ei ikinä saatu eläinkokeita pidemmälle, mutta nyt kummasti se vaihe voitiin skipata ja luvata turvalliset rokotteet...sounds legit.

Tietenkin pelkkää foliohattutouhua ja rokotteet on täysin perinpohjaisesti ja 110% tutkittu. Mut laitanpa silti pari linkkiä :

COVID-19 mRNA Vaccines

A perspective on potential antibody-dependent enhancement of SARS-CoV-2

Mä sain kunnon taistelun naamarileikeistä aikaan, saattaa kestää tovin mutta kerron kun on jotain mitä voi kertoa.

Laskin siis todennäköisyyttä sille, että positiivisen tuloksen saanut henkilö on oikeasti sairas, sillä oletuksella, että oikeasti sairaita on 3,6% väestöstä. Eli oikeasti sairas ehdolla positiivinen tulos:

Oikeasti sairas x positiivinen testi / Oikeasti sairas x positiivinen testi + oikeasti terve x positiivinen testi (eli yhteensä mahdolliset tavat saada positiivinen testitulos).

Se, että false positive on 2%, ei käsittääkseni suoraan tarkoita että 98% positiivisen tuloksen saaneista on sairaita.

Joo mietin hätäisesti, todellakin 2% false positive ei tarkoita että 98% postiivisen tuloksen saaneista on sairaita. En ihan saanut kiinni tuosta sun alkuperäisestä jutusta kiinni, mutta kyllä se voi noin mennä prosenttien suhteen. Positiivisen positiivisuuden todennäköisyys taitaa riippua vahvasti testin virhemarginaalista ja taudin todellisesta yleisyydestä, eli paljonko oikeasti terveitä altistetaan testin virhemarginaalille.

Nyt kun aloin miettimään luvuilla ilman kaavoja:
Olettamilla 3,5% kaikista oikeasti sairaita, 2% vääriä positiivisia, 20% vääriä negatiivisia, laitetaan väestöksi 10 000 ja kaikki testataan niin:
350 oikeasti sairasta, joista 280 testaa positiivisen ja 70 testaa negatiivisen. (80/20)
9650 oikeasti tervettä joista 193 testaa positiivisen ja 9457 negatiivisen. (2/98)

Eli todellisia positiivisia 280 ja vääriä positiivisia 193. Eli reilu 40% kaikista positiivisista on vääriä positiivisia!

Suomessahan esiintyvyys ei ole varmaankaan 3,5% vaan paljon paljon vähemmän, eli homma menis todella massiivisesti vinoon. Eikä nuo false positivet ja negativet voi olla nuo 2/98 ja 20/80 (en muista missä tuollaiset näin), kun on maita missä positiivisten prosentit reilusti alle kahden kaikista testatuista ja todistetusti paljon oikeita keissejä joukossa.

Mutta mielenkiintoista juu.

E: siis meinasit että hesari ollut sitä mieltä että kaikista negatiivisista 50% onkin positiivisia? Varmaankin tarkoittaneet, että oikeasti sairaista vain 50% testaa positiivisen?

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Mä sain kunnon taistelun naamarileikeistä aikaan, saattaa kestää tovin mutta kerron kun on jotain mitä voi kertoa.
Kerro ihmeessä lisää!

Mä sain kans pienen härdellin aikaan. Pojan päiväkotiryhmästä tuli maanantaina meili et niiden ryhmään ei mennä sisälle ilman naamaria, olivat iltapäivällä käsi ojossa vastassa kun olin menossa hakee paljaalla naamalla. Sanoinkin siinä suoraan mutta asiallisesti että ei voi pakottaa, ja laitoin perässä meiliin vastauksena palautetta.
Seuraavana aamuna kun myöhempään mentiin niin ulkona tädit tuntui katsovan tosi pahalla, mut mulla oli erään miespuolisen hoitajan kanssa ihan hyvä keskustelu aiheesta, kävipä ilmi et tääkin jätkä ei hirveemmin naamarileikeistä vakuutu. Olivat vissiin pelänneet että tuun sinne riehuu.

Ja tosiaan viereisessä tyttären ryhmässä ei mitään samanlaisia vaatimuksia.

Taitaa olla aika monella täällä käsitys, että Brasiliassa ei ole koronarajoituksia juuri ollenkaan, koska lehdistö meillä mielellään kirjoittaa kauhistellen Bolsonaron lausunnoista ja vetää sitten yhtäläisyysmerkin populistisen pressan (sanojen) ja Brasilian mahdollisimman kamalaksi maalatun koronatilanteen välille.
Jos lehdistö kirjoittaisi, että itse asiassa osavaltiot määräävät asiat hyvinkin pitkälle ja Brasiliassa paljonkin rajoituksia ja pressalla vähän tekemistä koronamääräyksien kanssa, niin narratiivi menisi rikki.
Bolsonaron linja muuttui sen jälkeen, kun hän sairasti itse taudin. Aiemmin juttunsa olivat taattua "pikkuflunssa vain" -linjaa. En tiedä sitten, että onko nuo jutut iskostuneet täällä hyvin tajuntaan, vai onko paikallisilla liiaksi apinan geenejä perimässä, mutta kyllä tässä mun konttorissa on paikallisten toimet todella typeriä. Vaikka konttorin väestä on pahimmillaan ollut yli 10 prosenttia vahvistetusti sairaana, niin siltikään kaikkia ei ole laitettu etätöihin. Tänäänkin tuli kaksi positiivista tapausta ja tuskin loppuu tähän. Nyt on myös ensimmäinen oman konttorin tyyppi tehohoito-osastolla makaamasaa. Putkea ei ole vielä suuhun tungettu. En tiedä, johtuuko se sitten hengityskoneiden puutteesta vai potilaan kunnosta. Olen kuullut kaksi lukua kunnosta eli 50 ja 75 prosenttia keuhkoista on sanottu olevan pimeänä.

Lontoossa toimiva valtamedian The Guardian -lehti esittää, että maailmanlaajuisia sulkutiloja tarvitaan kahden vuoden välein planeetan pelastamiseksi. Sittemmin muutetussa artikkelin otsikossa kuulutettiin: ”Globaali sulkutila tarvitaan joka toinen vuosi Pariisin CO2-tavoitteiden saavuttamiseksi”.

Artikkelissa viitataan Nature-lehdessä julkaistuun tutkimukseen, jonka on suorittanut Itä-Anglian yliopiston tutkijaryhmä, joka sen mukaan totesi, että hiilidioksidipäästöjen olisi vähennettävä samalla määrällä kuin viimeisimmän sulkutilajakson aikana tapahtui – ”suunnilleen kahden vuoden välein” – ilmaston lämpenemisen kompensoimiseksi.

Kerro ihmeessä lisää!

Mä sain kans pienen härdellin aikaan. Pojan päiväkotiryhmästä tuli maanantaina meili et niiden ryhmään ei mennä sisälle ilman naamaria, olivat iltapäivällä käsi ojossa vastassa kun olin menossa hakee paljaalla naamalla. Sanoinkin siinä suoraan mutta asiallisesti että ei voi pakottaa, ja laitoin perässä meiliin vastauksena palautetta.
Seuraavana aamuna kun myöhempään mentiin niin ulkona tädit tuntui katsovan tosi pahalla, mut mulla oli erään miespuolisen hoitajan kanssa ihan hyvä keskustelu aiheesta, kävipä ilmi et tääkin jätkä ei hirveemmin naamarileikeistä vakuutu. Olivat vissiin pelänneet että tuun sinne riehuu.

Ja tosiaan viereisessä tyttären ryhmässä ei mitään samanlaisia vaatimuksia.
Miksi sinne pitää sisälle mennä jos eivät sitä halua? Itse en ole kevään jälkeen käynyt päiväkodin sisällä eikä siinä mitään ongelmaa ole. Rättiä ei tarvi. Sinne voi etukäteen laittaa viestiä moneltako hakee jos ei jaksa pihalla odotella kun pukevat. Tämä täällä Oulun laitamilla missä ei ole koronaa näkynyt.

Miksi sinne pitää sisälle mennä jos eivät sitä halua? Itse en ole kevään jälkeen käynyt päiväkodin sisällä eikä siinä mitään ongelmaa ole. Rättiä ei tarvi. Sinne voi etukäteen laittaa viestiä moneltako hakee jos ei jaksa pihalla odotella kun pukevat. Tämä täällä Oulun laitamilla missä ei ole koronaa näkynyt.
Yleensä tapaan käydä ainakin aamuisin, siinä tulee tsekattua samalla onko lokerossa mitään. Lähinnä mulla oli pointtina tuo "sul ei oo maskia - pysy poissa"-jako vaikka mihin syihin vetosi ja samaan aikaan vanhemmat heiluu sisällä rätit naamalla tappituntumalla. Mut eipä mulla oo tuon maanantai-tiistaisen episodin jälkeen ongelmaa ollut käydä se 5min ajan sisällä aamulla.
Yleensä mulla oli myös tapana aamulla ottaa molemmat muksut samasta ovesta sisään, riisuvat siinä, poika omaan ryhmäänsä ja sisäkautta tyttö omaansa. Iltapäivällä sit kun ovat yleensä ulkona ni pihalta mukaan vaan.

HUS:lla näyttäisi oleva aika täyttä (kuva 9). Muualla Suomessa paremmin tilaa.

Hallituksen piirissä ulkonaliikkumiskieltoon turvautumista pidetään jo todennäköisenä – ”Siitä lähdetään, että tilanne pahenee”​

Viime aikoina keskustelu hallitusviisikon piirissä on liittynyt lähinnä alueiden sisällä tapahtuvan liikkumisen rajoittamiseen, koska tautitilanne on Suomessa niin eriytynyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom