Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sen turhuus.Mikä siinä "rätin" pitämisessä sinulle on se suurin este?
Mutta silti kuolleiden määrä influenssassa on edelleen korkeampi. Myös teho-osastot ovat täyttyneet influenssasta. Kait nyt vähintäänkin pitäisi influenssakausina järjestää massatestaukset ja yrittää aktiivisella toimenpiteillä estää satojen/tuhansien ihmisten kuolema? Ei voi olla niin, että Koronan kanssa toimenpiteet ulkonaliikkumiskieltoja myöten otetaan käyttöön mutta influenssan kanssa toimenpiteet on nolla.Tarttuvuus ja kuolleisuus on korkeampi mitä kausi-influessassa.
![]()
Lääkäri tyrmistyi rajoitusten arvostelijoille: Mitä tietoa teillä on? | Verkkouutiset
Lääkäri tyrmistyi rajoitusten arvostelijoille: Mitä tietoa teillä on? | Verkkouutisetwww.verkkouutiset.fi
![]()
Statistical techniques to estimate the SARS-CoV-2 infection fatality rate
The determination of the infection fatality rate (IFR) for the novel SARS-CoV-2 coronavirus is a key aim for many of the field studies that are currently being undertaken in response to the pandemic. The IFR together with the basic reproduction number R , are the main epidemic parameters...www.medrxiv.org
Tätä mäkin aina sanon. Nykytouhu pitäs jollain tapaa suhteuttaa aikaisempaan. Nyt liidellään ihan ihme sfääreissä ja kaikki suhteellisuuden taju on kadonnut. Jännä ilmiö ihmisten toimissa.Mutta silti kuolleiden määrä influenssassa on edelleen korkeampi. Myös teho-osastot ovat täyttyneet influenssasta. Kait nyt vähintäänkin pitäisi influenssakausina järjestää massatestaukset ja yrittää aktiivisella toimenpiteillä estää satojen/tuhansien ihmisten kuolema? Ei voi olla niin, että Koronan kanssa toimenpiteet ulkonaliikkumiskieltoja myöten otetaan käyttöön mutta influenssan kanssa toimenpiteet on nolla.
Eikö influenssaan kuolleiden henki ole minkään arvoinen?
Oma kanta on ettei vieläkään ole mitään tutkimusta tehty aikuistein oikeasti kunnolla määrä sama tai suurempi.
En kannata. Syyt:Oletan, että kannatat noita mainitsemiasi toimenpiteitä toteutettaviksi aina influenssakausina ml. tietysti massatestaukset, jotta osataan tehdä sulkutoimenoiteet influenssan kiihtymis/leviämisvaiheessa ravintoloille, kuntosaleille jne. Jos et kannata, miksi et?
Tuossa aiemmassa linkissä olikin kuolleisuusstatsit Suomessa. Korona 0.2-0.3, influenssa 0.1. Jos ei ole samaistettavissa niin nähtävästi raja menee jossain 0.15:n tietämillä. Sen alle -> Ei tarvitse tehdä mitään. Sen yli -> Kaikki mahdolliset keinot yritysten sulkemisia ja ulkonaliikkumiskieltoja myöten.Jotenkin minulle on jäänyt kuva, että et tutkimustuloksiin hirveästi luota niin kuinka niiden perään tässä huutelet? Niin paljon kuin minä olen lukenut, niin kaikki tehdyt varteenotettavat tutkimukset viittaavat samaan suuntaan, että maskeista on enemmän hyötyä kuin riskejä. Se riittää minulle, vaikka mikään yksittäinen tutkimus ei olisikaan kattavuudeltaan pomminvarma.
En kannata. Syyt:
-koronavirus ei ole influenssavirus eikä edes samaistettavissa siihen
-influenssaan on jo olemassa rokote, jolla riskiryhmiä voidaan suojata; koronaan ei alussa ollut, jolloin oli tarpeen tukahduttaa se muilla toimenpiteillä. Rokotusten eteneminen tulee muuttamaan tilanteen.
Kyllä minä luotan kun ne tehdään riittävän laajasti, niissä kun ei välttämättä huomioida moniakaan asioita kuten sitä että niitä käyttää tavalliset ihmiset eikä lääkärit/hoitajat työssä.Jotenkin minulle on jäänyt kuva, että et tutkimustuloksiin hirveästi luota niin kuinka niiden perään tässä huutelet? Niin paljon kuin minä olen lukenut, niin kaikki tehdyt varteenotettavat tutkimukset viittaavat samaan suuntaan, että maskeista on enemmän hyötyä kuin riskejä. Se riittää minulle, vaikka mikään yksittäinen tutkimus ei olisikaan kattavuudeltaan pomminvarma.
Influenssa toki muuntautuu se on totta ja toisinaan radikaalisti jolloin voi syntyä pandemia (H1N1) useinmiten influenssa tulee lievempänä kausi-influenssana. Influenssaan on olemassa lääkkeitä ja vuosittainen rokotus.Mutta silti kuolleiden määrä influenssassa on edelleen korkeampi. Myös teho-osastot ovat täyttyneet influenssasta. Kait nyt vähintäänkin pitäisi influenssakausina järjestää massatestaukset ja yrittää aktiivisella toimenpiteillä estää satojen/tuhansien ihmisten kuolema? Ei voi olla niin, että Koronan kanssa toimenpiteet ulkonaliikkumiskieltoja myöten otetaan käyttöön mutta influenssan kanssa toimenpiteet on nolla.
Eikö influenssaan kuolleiden henki ole minkään arvoinen?
Rokote on vapaaehtoinen ja sen ottaminen tai ottamatta jättäminen ei vaikuta muiden elämään.Influenssa toki muuntautuu se on totta ja toisinaan radikaalisti jolloin voi syntyä pandemia (H1N1) useinmiten influenssa tulee lievempänä kausi-influenssana. Influenssaan on olemassa lääkkeitä ja vuosittainen rokotus.
Väitteesi että influenssan eteen tehtävät toimenpiteet on nollissa, on silkkaa paskapuhetta.
Tuossa aiemmassa linkissä olikin kuolleisuusstatsit Suomessa. Korona 0.2-0.3, influenssa 0.1. Jos ei ole samaistettavissa niin nähtävästi raja menee jossain 0.15:n tietämillä. Sen alle -> Ei tarvitse tehdä mitään. Sen yli -> Kaikki mahdolliset keinot yritysten sulkemisia ja ulkonaliikkumiskieltoja myöten.
Koska toimiin ei ole aina ollut tarvetta, se riippuu aina pitkälti siitä minkälainen influenssa on kyseessä. Kausi-influenssa on useinmiten ajallisesti lyhyempi vaikka sitä siintyy pitkin vuotta.Rokote on vapaaehtoinen ja sen ottaminen tai ottamatta jättäminen ei vaikuta muiden elämään.
influenssa ei ole koskaan aiheuttanut minkäänlaisia rajoituksia yritysten toimintaan, kokoontumisiin, poikkeustiloja, etäopetukseen siirtymistä jne jne jne vaikka pahimmillaan siihen on kuollut 2000 ihmistä vuodessa ja kuolee edelleen satoja vuositasolla. Silti ei mitään pakottavia toimenpiteitä valtion suunnalta näiden estämiseksi. Ainoastaan yksilön vastuulla olevat toimenpiteet käytössä rokotusten ja suojautumisen muodossa.
2x enempi väkeäkin.No ruottissa taitaa olla jo kovemmat rajoitukset mitä meillä? Lisäksi kuolleita hitosti enemmän ,joten eiköhän voi sanoa että reisille meni.
Kiinan osalta kyse on damage controllista. Sen oli saatava puhdistettua maineensa maailman silmissä aiheutettuaan globaalin pandemian. Paras keino tähän oli viruksen nopea tukahduttaminen. Lisäetuna myös kommunistisen järjestelmän poliittinen voimannäyttö, jolla Kiina todisti kommunismin ylivoimaisuuden tällaisissa tilanteissa.Myönnän, etten nyt ehdi enkä jaksa lukea koko tarinaa, mutta ymmärtääkseni puhut nyt vain tapauskuolleisuudesta, joka ei kerro kokonaisarvioinnin kannalta oleellista eroa tartuttavuudessa.
Kun oma kompetenssini ei riitä epidemiologian syvälliseen ymmärtämiseen enkä kiellä ylireagoinnin mahdollisuutta eurooppalaisessa kulttuurissa, niin pistän mielipiteenmuodostuksessani aika ison painoarvon sille, kuinka esim. Kiinassa, jossa talous menee kaiken muun edelle ja "muutaman vanhuksen kuoleminen nuhaan" kiinnostaisi päättäjiä yhtä paljon kuin kasa paskaa, pistettiin sielläkin iso vaihde päälle koronan pysäyttämisessä keinolla millä hyvänsä.
Vaikka kattois suhteessa väkilukuun ja ei siellä homma viel taputeltu ole niinku ei täälläkään. Laumasuojat vielä kaukana.2x enempi väkeäkin.
Siellä pääsi sinne hoitolaitoksiin eli sinne minne just ei olisi pitänyt päästä tartunnat, toisaalta siitäkin olen lukenut että Ruotsi on saanut lottovoiton tässä koska huoltosuhde parantunut kummasti.
Katotaan nyt, ei siellä ole ollut oikein kummempia rajoituksia kuin isot yleisötilaisuudet kielletty ja ei ton kummemmaksi ole mennyt.Vaikka kattois suhteessa väkilukuun ja ei siellä homma viel taputeltu ole niinku ei täälläkään. Laumasuojat vielä kaukana.