Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Sanotaanpa vähän paremmin vertailukelpoisesti, että auton hyöty vähenee merkittävästi ellei sitä osaa käyttää tai jos se on rikki. Kuulostaa jo vähän loogisemmalta. Niinhän se on maskien kanssakin, mutta ei se maskien vika ole, vaan ihmisten.

Ei sillä ole käytännössä mitään merkitystä paljonko maski teoriassa vähentää tartuntariskiä jos sitä kuitenkin käytetään vähän niin ja näin. Silloin sen hyöty on käytännössä vähäisempi, vaikka syyllinen siihen onkin se käyttäjä. Ja sehän tässä on tilanne. Ei teoria vaikuta siihen mitä tuolla kaupoissa ja muualla tapahtuu ihan joka päivä oikeasti.

Vaikkei tässä olekaan kyse vaikeudesta, niin vertaan silti siihen tällä tavalla: Jos suunnittelen laitteen mikä poistaa maailman nälänhädän, sairaudet ja sodat, mutta se on niin vaikeakäyttöinen ettei kukaan osaa sitä käyttää, niin silloin se on hyödytön, vaikka se teoriassa onkin parasta mitä ihmiskunnalle on ikinä tapahtunut.
Onks sulla muuten näyttöö minkä verran, että sitä ei osata käyttää? Jotenkin olettamus on, että se ois niin monimutkanen käyttää että suurin osa ei osaa käyttää? Mitä jos suurinosa osaa käyttää, ja pieni osa ei. Mä oon vähän tohon kallellaan. Imo yks maailman simppelein asia. Joo välillä näkee yhtä sun toista versiota sen käytöstä, mutta niin kyykkytekniikoitakin ja autolla ajamisia. :D

Hallitus ei ole (vahvasti*) suositellut auton käyttöä kansalaisille. Ennemminkin päinvastoin. Vähän meloni-rypäle vertaus maskin ja auton käyttämisestä:D

* Mikä vittu on muuten vahva suositus?
Onkse vähän niinku suositus mutta vakavammalla ilmeella sanottu. Minä ihan tosissani, aikuisten oikeesti nyt suosittelen. (piste)

Onks sulla muuten näyttöö minkä verran, että sitä ei osata käyttää? Jotenkin olettamus on, että se ois niin monimutkanen käyttää että suurin osa ei osaa käyttää? Mitä jos suurinosa osaa käyttää, ja pieni osa ei. Mä oon vähän tohon kallellaan. Imo yks maailman simppelein asia. Joo välillä näkee yhtä sun toista versiota sen käytöstä, mutta niin kyykkytekniikoitakin ja autolla ajamisia. :D
No ei tietenkään ole, enkä varsinaisesti edes väitä mitään. Mutta mitä mä olen omilla silmillä nähnyt, niin en ole kertaakaan nähnyt kenenkään käyttävän käsidesiä ennen maskin laittoa, saatika sen pois ottamisen jälkeen. Ja meillä töissä käytetään maskeja päivittäin, jos ei olla ihan vain omassa porukassa.

Esimerkki taas siitä, kuinka täydellisen suhteettomaksi tämä tämä koronapelleily on mennyt, rajoitustoimet kohdituvat täysin väärään ryhmään! Muistutuksena vielä, ihmisiä kuolee joka päivä noun 150, kuukaudessa 4 500, vuodessa 54 000.

144833144_1982876288520477_4956132744569287070_o.jpg

Just tänään ollut mainintaa että kangasmaskeja ei pitäisi käyttää vaan korvata ne kirurgisilla naamareilla.
Aiemmin ollut tosi jeesjees että niitäkin käyttänyt mutta nyt ollut että niitä ei saisi käyttää bakteeri yms. juttujen takia.
Oletko koskaan kuullut, että kun tutkimustietoa karttuu enemmän tehdään täsmennyksiä ohjeistukseen ja korjauksiakin. Ihan normaalia asiassa kun asiassa.

Esimerkki taas siitä, kuinka täydellisen suhteettomaksi tämä tämä koronapelleily on mennyt, rajoitustoimet kohdituvat täysin väärään ryhmään!
Olen alkanut pikku hiljaa kääntymään myös tätä touhua vastaan. Tilapäiset lockdownit sun muut oli mielestäni hetkellisesti meilläkin ok ja maskisuositukset voidaan pitää voimassa toistaiseksi, mutta pitäisi katseet suunnata nyt selkeästi siihen exit strategiaan ja hallituksen kertoa kaikille, miten tästä nyt tullaan palaamaan normaaliin. Rajoille ehdottomasti ne rajoitustoimet, koska siellä niistä suurin hyöty on varsinkin näitä uusia variantteja vastaan, mutta sitten pikapikaa vaan eläkeikäiset ja muut riskiryhmät rokotukseen ja takaisin normaaliin päiväjärjestykseen. Muuten aletaan ottamaan eksponentiaalisesti takkiin talouden, mielenterveysongelmien sun muiden osalta, jos tätä menoa vielä jatketaan.

Olen alkanut pikku hiljaa kääntymään myös tätä touhua vastaan. Tilapäiset lockdownit sun muut oli mielestäni hetkellisesti meilläkin ok ja maskisuositukset voidaan pitää voimassa toistaiseksi, mutta pitäisi katseet suunnata nyt selkeästi siihen exit strategiaan ja hallituksen kertoa kaikille, miten tästä nyt tullaan palaamaan normaaliin.
Huhtikuus päästää jo tavallista kansaa rokottaa. Kaks kuukautta rupee helpottaa selkeesti. 160k rokotettua vanhusta jo.

Olen alkanut pikku hiljaa kääntymään myös tätä touhua vastaan. Tilapäiset lockdownit sun muut oli mielestäni hetkellisesti meilläkin ok ja maskisuositukset voidaan pitää voimassa toistaiseksi, mutta pitäisi katseet suunnata nyt selkeästi siihen exit strategiaan ja hallituksen kertoa kaikille, miten tästä nyt tullaan palaamaan normaaliin. Rajoille ehdottomasti ne rajoitustoimet, koska siellä niistä suurin hyöty on varsinkin näitä uusia variantteja vastaan, mutta sitten pikapikaa vaan eläkeikäiset ja muut riskiryhmät rokotukseen ja takaisin normaaliin päiväjärjestykseen. Muuten aletaan ottamaan eksponentiaalisesti takkiin talouden, mielenterveysongelmien sun muiden osalta, jos tätä menoa vielä jatketaan.
Suurin virhe on ollut hallituksen osoittama johtajuuden puute. Selkeitä tavoitteita ei aseta vaan pidetään kansalaisia jatkuvassa löysässä hirressä eikä ihmekkään, jos kisaväsymystä alkaa ilmetä. Varsin turhauttavaa on myös, että rajoja ei olla saatu kuriin missään vaiheessa vaikka tartuntatautilaki olisi antanut tähän työ välineet. Suhteellisen normaali elämä olisi ollut todennäköisesti mahdollista ainakin paikallisesti, jos testaus/karanteeni rajoilla olisi ollut pakollista.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Esimerkki taas siitä, kuinka täydellisen suhteettomaksi tämä tämä koronapelleily on mennyt, rajoitustoimet kohdituvat täysin väärään ryhmään! Muistutuksena vielä, ihmisiä kuolee joka päivä noun 150, kuukaudessa 4 500, vuodessa 54 000.

144833144_1982876288520477_4956132744569287070_o.jpg
Ja nämäkin 58 koronakuolleita, ei koronaan kuolleita.

Tätä Marlenea kuuntelee yli 10 miljoonaa saksalaista...Tuo 150 euron ylimääräinen lapsilisä onneks korjaa vahingot. Harvinaisen hyvä juttu Hesarilta.

Lufen luettelee noin 14 minuutin videollaan ihmisten pahoinvoinnista kertovia lukuja: Melkein puoli miljoonaa lasta soitti viime vuonna lasten ja nuorten auttavaan puhelimeen Saksassa. Puhelimesta apua hakevien lasten määrä kasvoi melkein kolmanneksella edellisvuodesta.

Köyhyys, vanhusten yksinäisyys, naisiin kohdistuva väkivalta, lapsiin kohdistuva väkivalta ja jopa anoreksia ovat lisääntyneet, Lufen luettelee.

”Näitäkin lukuja on katsottava”, hän vaatii.

Mähän taisin tänne laittaa videon 29.12 Tukholmasta jossa ei missään juuri yhtään maskia näy. Olis kiva katsoa päivitetty video, mutta käsitys on että eipä siellä juuri kukaan niitä missään pidä. Hyvä jos pelkkä suositus käytöstä on saanut käyrät alaspäin. Veikkaan kuitenkin jotain muuta syytä.
Stokiksessa just käyneenä niin kyllä niitä näkyi katu kuvassa aika samalla tavalla kuin Helsingissä, vuorokauden siellä vietin ja tuli käytyä ihmisten ilmoilla hotellin lisäksi ihan hyvin.

Stokiksessa just käyneenä niin kyllä niitä näkyi katu kuvassa aika samalla tavalla kuin Helsingissä, vuorokauden siellä vietin ja tuli käytyä ihmisten ilmoilla hotellin lisäksi ihan hyvin.
Menitkö metrolla tai muilla julkisilla? Miten mahtaa niissä olla tilanne?

Mun luottamus rapisee THL:n juttuihin ja ylipäätään kaikkeen tän k-jutun ympärillä kun lukee näitä, on kuin lukisi jotain pahkasikaa.
1. ei ole mitään dataa mutta silti muutetaan valmistajan tutkimusta vastaan rokoteväli 12 viikkoon.
2. syynä mm. muuntovirus jota saataisiin torjuttua.
3. miten se torjuu sitä muuntovirusta kun kyseessä ei ole rokote joka ehkäisee leviämistä?
4. jokatapauksessa tulee niin paljon muuntuneita viruksia joihin tämä "rokote" ei tule tehoamaan.
5. kotihoidon ihmiset tiputettu tosi kauas rokotejonossa ja meluaa että tarttis ettei levitä niitä asiakkaisiin, katso kohta 3.

En nyt ymmärrä että ajattelenko jotenkin ihan tyhmästi ja olenko joku umpivatipäinen änkyrä?
Ymmärrän hyvin "rokottamisen" ettei ne vanhukset ja riskiryhmäläiset rasita terveydenhuoltoa, kaikki muu sekoilu tässä saa pään halkeamaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom