Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Tästä joku kerta tässäkin ketjussa oli puhetta, narkolepsia olisi tullut myös viruksen kautta heille joilla oli geneettin alttius sairastua narkolepsiaan.
Mutta mistä kukaan tietää mihin itsellä on geneettinen alttius eikä kukaan tiedä mitä mahdollisesti korona-rokote voi laukaista. Silti ihan lampaana kaikki tykittämässä sitä itseensä vaikka olisivat perusterrveitä. Uskomatonta typeryyttä jota ei sanoin voi kuvailla, Fiksua ottaa jotain tuntematonta rokotetta jos on terve. Mutta koska korona, media, pakotus ja uskomaton joukkoidiotismi.

Olet käsittänyt väärin..
Tällaiseen kommenttiin olisi ihan hyvä laittaa joku lähde. Nimittäin en usko sua ilman sitä. Tuo mun käsitys nimittäin ei ole väärä käsitys eikä tuulesta temmattu, vaan jostain luettu. Ikävä kyllä lähde sille on hukassa.
Mutta mistä kukaan tietää mihin itsellä on geneettinen alttius eikä kukaan tiedä mitä mahdollisesti korona-rokote voi laukaista. Silti ihan lampaana kaikki tykittämässä sitä itseensä vaikka olisivat perusterrveitä. Uskomatonta typeryyttä jota ei sanoin voi kuvailla, Fiksua ottaa jotain tuntematonta rokotetta jos on terve. Mutta koska korona, media, pakotus ja uskomaton joukkoidiotismi.
Tässä on vain sellainen ongelma, että tästä koronapelleilystä päästään mahdollisimman nopeasti eroon sillä, että mahdollisimman moni ottaa sen rokotteen. Toinen tie on sitten kulkea maski naamalla ja lukea koronauutisia vielä kahden vuoden päästä, kunnes maailma vähitellen kyllästyy koko aiheeseen ja hyväksytään se, että korona tuli jäädäkseen. Mahdollisimman laajalla rokottamisella se saadaan ehkä jopa häviämään maapallolta.

Tässä on vain sellainen ongelma, että tästä koronapelleilystä päästään mahdollisimman nopeasti eroon sillä, että mahdollisimman moni ottaa sen rokotteen. Toinen tie on sitten kulkea maski naamalla ja lukea koronauutisia vielä kahden vuoden päästä, kunnes maailma vähitellen kyllästyy koko aiheeseen ja hyväksytään se, että korona tuli jäädäkseen. Mahdollisimman laajalla rokottamisella se saadaan ehkä jopa häviämään maapallolta.
Se miten tässä käy, on nähty jo maskien kanssa. Jengi vetää kun ellun kanat tuolla maskit päässä. Kun ne saa rokotteen, niin sitten ne vetää vielä enemmän ja levittävät sitä edelleen, kunhan itsellä ei ole hätää. Tulee leviämään rokotteen takia vielä pahemmin. Korona ei katoa minnekään pallolta, vaan sen käy suurin osa läpi normaalina flunssana kuten influenssa ja muut. Ainoa erotus on tää vitun naurettava höslääminen taudista, joka tappaa alle prosentin vanhoja sairaita. Kaikkien tervepäisten pitäis jo nähdä ihan lukemista miten uskomatonta hulluutta tämä on. Mutta vittu ei, panikoidaan ihan vain panikoimisen ilosta, ei vain voi ymmärtää.

Niin uskomatonta paskaa olen nähnyt, miten tupakoitsija ottaa maskin pois naamalta vetääkseen röökin, joka tappaa 6 miljoonaa ihmistä globaalisti joka vuosi ja Suomessa 4-10 kertaa enemmän mitä korona. Eikö noi vitun ääliöt tajua miten naurettavaa tää on. Ja röökiä saa ostaa ihan kaupasta. Jos siellä myytäis koronavirusta, niin olisko nää samat idiootit ostamassa sitä?

Tästä joku kerta tässäkin ketjussa oli puhetta, narkolepsia olisi tullut myös viruksen kautta heille joilla oli geneettin alttius sairastua narkolepsiaan.

Pekingin seudulla jossa rokotteita ei annettu todettiin narkolepsian ilmaantuvuudessa selkeä kasvu.

Vaikka olenkin rokotteiden puolella, niin tämä on typerin argumentti tähän asiaan. Eihän noistakaan kukaan olisi sitä sikainfluenssaakaan todennäköisesti saanut ja siten ei myöskään narkolepsiaa, mutta koska rokotettiin, niin sen saivat.

Mutta tottakai alle vuoden vanha rokote on tosi turvallinen.

Niin, saahan sitä selittää mitä tahansa, mutta faktat faktoina. Pitäis fiksun ihmisen olla sen verran järkevä, ettei ihan purematta ota vastaan joka rokotetta. Suomalainen vaan on sellainen ihminen, että aivastetaan ja ollaan sängyn pohjalla itkemässä miesflunssaa, antibiootit haetaan heti kun pieraisee, kehon ei tartte koskaan itse tapella tauteja vastaan, kukistaa niitä ja tulla vahvemmaksi. Rokotteet vaan perseeseen yhtään kyseenalaistamatta.Typerää toimintaa.

Eihän siinä sikainfluenssa rokotuksesta mitään vuosia mennyt kun sivuvaikutukset tuli niille joille tuli.
Lisäksi olisivat saaneet saman jos tauti olisi tullut
Vaikea sekin on uskoa että jollain lestadiolaispastorilla olisi enemmän tietoa lääketieteestä kuin alaa vuosia opiskelleilla lääkäreillä.

Mä ite en yleisesti ole rokotteita vastaan, esim vuosikymmeniä tutkitut lapsille annettavat rokotteet, hepatiittirokotteet jne jotka tiedetään olevan turvallisia, niin hyvähän se on. Mutta Sitä vastaan olen itse, että terveet lääkitsee itseänsä eivätkä anna sen kehon itse tappaa niitä kevyempiä tauteja. Tossa yksikin Pakkotoistolla sanoi miten hän on hyvin saanut terveyden kuntoon kun on vain kaksi antibioottikuuria vuodessa. Antibioottejakin syödään kun leipää ettei koskaan se keho ite taistele mitään vastaan. Flunssassa tehdään kaikkensa että kuume laskee vaikka se kuume on juuri kehon tärkeimpiä aseita siinä taudin tappamisessa. Syödään huonosti, ei liikuta, sitten kun aivastetaan, niin vedellään kaikki mahdolliset lääkkeet mitä vain saa saikun lisäksi. Terve fyysisesti hyvässä kunnossa ja terveellisesti elävä ihminen ei tartte minkään koronan tai flunssan takia mitään apuja, se kroppa on vahva ja tappaa ihan itsekseen sen taudin. Mä ite olen tosi harvoin kipeänä ja antibiootteja olen saanut kaksi kertaa, hinkuyskässä ja skidinä korvatulehduksissa, jotka loppui kun kitarisat leikattiin. Tässä sitä ollaan vielä ja flunssassa parin kolmen vuoden välein.

Jos tässä olis joka taudin kohdalla hakenut antibiootit, vetänyt levyn 800 buranaa ja laskenut kuumeen tavalla tai toisella, olisin aivan varmaan useammin kipeä.

Vaikea sekin on uskoa että jollain lestadiolaispastorilla olisi enemmän tietoa lääketieteestä kuin alaa vuosia opiskelleilla lääkäreillä.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) ennakkokannan mukaan rokotteen piti olla turvallinen,[20] mutta 1. helmikuuta 2011 THL myönsi selkeän yhteyden rokotuksissa käytetyn Pandemrix-rokotteen ja narkolepsiatapausten välillä. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos selvittää 2012 maaliskuussa onko sikainfluenssarokote Pandemrix vaikuttanut muidenkin autoimmuunisairauksien (nivelreuma, ykköstyypin diabetes, keliakia ja MS-tauti) puhkeamiseen.
Okei, sovitaan niin.

Suomessa sairastui huomattava määrä rokotettuja lapsia eli 60 infektion aikana narkolepsiaan. Heistä 52 oli rokotettuja. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen laskelmien mukaan se on tilastollisesti merkitsevä ajallisen yhteyden lisäksi. Suomi on ainoa maa, jossa tällainen yhteys on osoitettu eikä haittavaikutuksen mekanismia ole kyetty selvittämään.[23] 1.9.2011 sikainfluenssarokotteen ja narkolepsian välinen yhteys vahvistettiin. Tutkimuksen mukaan rokote kasvatti 4–19-vuotiaiden lasten ja nuorten sairastumisriskin lähes 13-kertaiseksi[24]. Kyseessä ovat kuitenkin HLA DQB1*0602-riskiperimää kantavat henkilöt, joilla on valkosolujen perinnöllinen toimintahäiriö. Se näyttää olevan tavalla tai toisella yhteydessä skvaleenipitoisen AS03-tehosteaineen aikaansaaman vasta-aineen muodostumisen kanssa, mikä on voinut laukaista näillä henkilöillä taudinkuvan. Tätä apuainetta eli adjuvanttia ei ole kausi-influenssaa vastaan lanseeratussa kolmoisrokotteessa, vaikka siinä vuonna 2010 onkin H1N1-osa.[25]
Eli moniko tarkalleen tietää mitä perinnöllisiä riskejä on ottaa korona-rokote? Mistä te lähette niitä etsimään? Fiksua vetää arvalla rokote ja sitten sanoa voi voi kun iskee joku oikeasti vakava tauti johon oli perinnöllisyys. Sitten kysyy itseltään, "miksi vitussa mä otin rokotteen kun olin ihan terve". Kysykää tota itseltänne kun otatte sen.

Edelleen, jos THL sanoo kakkosnelosen perseessä auttavan koronaan, niin varmaan aika moni sen koittaa sinne laittaa kyseenalaistamatta yhtään. Ihmiset nyt vain on pääsääntöisesti vähän tyhmiä. Media aivopesee ja suurin osa uskoo ihan sukkana.

Viimeksi muokattu:
Se miten tässä käy, on nähty jo maskien kanssa. Jengi vetää kun ellun kanat tuolla maskit päässä. Kun ne saa rokotteen, niin sitten ne vetää vielä enemmän ja levittävät sitä edelleen, kunhan itsellä ei ole hätää.
Rokotteen saaneeseen ei koronavirus tartu, virus ei hänessä lisänny, eikä hän täten muita tartuta. Välikätenä, ikään kuin pintana, tällainen henkilö voi kyllä toimia ja siihen ei maski paljoa vaikuta. Saattaa maski jopa toimia viruksen nappaajana, josta se siirtyy huolimattoman maskin käyttäjän käsiin ja niiden välityksellä muihin.

En oikein pääse sisälle siihen logiikkaan, että koronavirusta ei pelätä, koska ollaan varmoja ettei se juuri itseen ainakaan kovaa iske, mutta sitten ollaan kusi puntissa yhden rokotteen takia, koska ei voida olla varmoja miten se vaikuttaa. Mitä vittua? Kyllä mäkin vähättelen koronaa, mutta en ole keksinyt miksi mun pitäisi pelätä rokotetta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Yksi syy miksi nuo mRNA rokotteet on paljon nopeampia kehittää on se, että labroissa ei tarvitse kasvatella mitään viruskantoja tms, jotta rokotetta voitaisiin valmistaa tai edes testata.
Ja rokotteen koodi voidaan jakaa nopeasti kaikille tarvittaville osapuolille tsekattavaksi.
Toki tuossa varmasti riskinsä on, mutta ei nämä mikään uusi juttu ole, vuosikymmeniä tätä metodia on jo tutkittu ja kehitetty.
Sikäli kun tämä massatestaus osoittautuu onnistuneeksi, niin jatkossa ei varmaan perinteisiä rokotteita kovin paljon enää tulla näkemään.
Voin kuvitella, kuinka uusien rokotteiden kehitysprosessin nopeutuessa tietty porukka alkaa seuraavaksi epäillä hitaasti markkinoille saatavia rokotteita. "Mikäs vika siinä oikein on kun näin kauan kesti kehittää?"

En oikein pääse sisälle siihen logiikkaan, että koronavirusta ei pelätä, koska ollaan varmoja ettei se juuri itseen ainakaan kovaa iske, mutta sitten ollaan kusi puntissa yhden rokotteen takia, koska ei voida olla varmoja miten se vaikuttaa. Mitä vittua? Kyllä mäkin vähättelen koronaa, mutta en ole keksinyt miksi mun pitäisi pelätä rokotetta.
No mitä sikainfluenssasta opittiin, narkolepsia on 100 kertaa pahempi juttu mitä sikaunfluenssa ja tiedän helvetisti pahempia sairauksia mitä korona. Rokotteen ottaminen terveenä, kerro mulle miksi välttelet koronaa mutta terveenä et välttele rokotetta? Kerro joku peruste miksi ottaisit sen rokotteen? Pelkäätkö kuolemaa vai onko niin, että pelkäät pikku flunssaa, joka korona terveille on? Oletko puntaroinut riskejä laisinkaan? Et varmaan. Olet siis valmis ottamaan lähes tuntemattoman rokotteen, ettei olis pari päivää kuumetta? Mieti nyt edes vähän.

Korona on SUURIMMALLE osalle kevyt tauti, mutta pari poikkeusta löytyy jotka terveenä siihen kuoli. Sikainfluenssarokote oli SUURIMMALLE osalle turvallinen, mutta parisataa poikkeusta löytyi jotka sai siitä narkolepsian. Joskus olis hyvä ajatella ihan omilla aivoilla, eikä suoraan mennä vaan massan mukana.

No mitä sikainfluenssasta opittiin, narkolepsia on 100 kertaa pahempi juttu mitä sikaunfluenssa ja tiedän helvetisti pahempia sairauksia mitä korona. Rokotteen ottaminen terveenä, kerro mulle miksi välttelet koronaa mutta terveenä et välttele rokotetta? Kerro joku peruste miksi ottaisit sen rokotteen? Pelkäätkö kuolemaa vai onko niin, että pelkäät pikku flunssaa, joka korona terveille on? Oletko puntaroinut riskejä laisinkaan? Et varmaan. Olet siis valmis ottamaan lähes tuntemattoman rokotteen, ettei olis pari päivää kuumetta? Mieti nyt edes vähän.

Korona on SUURIMMALLE osalle kevyt tauti, mutta pari poikkeusta löytyy jotka terveenä siihen kuoli. Sikainfluenssarokote oli SUURIMMALLE osalle turvallinen, mutta parisataa poikkeusta löytyi jotka sai siitä narkolepsian. Joskus olis hyvä ajatella ihan omilla aivoilla, eikä suoraan mennä vaan massan mukana.
Rokote ei aiheuttanut narkolepsiaa, vaan itse virus. Ilman rokotetta narkolepsian olisi saanut vielä useampi.

Jos puntaroisin rokotteen pitkäaikaisvaikutuksia, mun pitäisi puntaroida myös koronavirustartunnan pitkäaikaisvaikutuksia. Kumpiakaan ei tunneta.

Ihmisillä tuntuu olevan paniikissa suurta vaikeutta ymmärtää, että normaalisti lääkkeen tuominen markkinoille kestää vuosia. Tämä johtuu pitkälti massiivisesta testauksesta, jotta lääkettä olisi turvallista käyttää. Omakohtaisia kokemuksia "turvattomista" lääkkeistä on Vioxx, joka sitten myöhemmin vedettiin pois markkinoilta. Sitäkin testattiin, mutta kuitenkin välillä massat pitää olla todella suuria, jotta ne mahdolliset sivuvaikutukset tulee esille. Ja vielä summa summarum: ei ole olemassa turvallista lääkettä, otetaan mikä tahansa lääke, niin X-määrä ihmisiä saa siitä sivuvaikutuksia. Kun objektiivisesti katsoo kenelle koronavirus on vaarallinen, kannattaa miettiä ottaako rokotetta tai yleensäkin omaa suhtautumista koko vouhotukseen. Jos sitä ikää on se 65+ ja vyötäröllä 40kg ylimääräistä tms. niin sitten tilanne on toinen. Silti tässäkin tapauksessa niitä elinvuosia todennäköisesti lisäisi kilojen karistaminen puhuttakaan omasta hyvinvoinnista/fiiliksestä yleensäkin..

Rokotteen ottaminen terveenä, kerro mulle miksi välttelet koronaa mutta terveenä et välttele rokotetta?

Ainahan rokotteet otetaan terveenä, armeijassakin tuli monta piikkiä perseeseen kerralla. Vauvasta asti niitä tuli tasaisin välein, eikä koskaan ollut ongelmia. Influenssa piikkejä en ole koskaan vaivautunut ottamaan, enkä usko että olisin mitään saanut sikarokotteestakaan.
Kotonarokotteen ehkä otan sitten kun niitä alkaa helposti saamaan.

Monelleko sikarokotteesta tuli se narkolepsia?

Monelleko sikarokotteesta tuli se narkolepsia?

Ilmeisesti 48 ylimääräistä tapausta ilmaantui tuolloin 2009-2010 verrattuna normaaliin. Toki näistä osa on varmasti ollut rokottamattomilla itse sairauden vuoksi puhjenneita, mutta jos kaikki laitetaan sen Pandemix-rokotteen piikkiin, jota annettiin Suomessa 2009-2010 yhteensä 2,76 miljoonaa annosta niin todennäköisyys on 48 / 2 760 000 = 0,0000174 eli noin 1 : 57 000

Niinpä! Varsinkin kun rokotteeesta ei ainakaan TOISTAISEKSI ole tullut mitään vakavampia haittoja esille, paitsi ne anafylaksiat, jotka kuuluu kaikkien rokotteiden mahdollisiin haittavaikutuksiin.

Toisin kun taudin pidempiaikaisista haitoista jo jotain tiedetään.
1609422704874.jpeg

Vaikka olenkin rokotteiden puolella, niin tämä on typerin argumentti tähän asiaan. Eihän noistakaan kukaan olisi sitä sikainfluenssaakaan todennäköisesti saanut ja siten ei myöskään narkolepsiaa, mutta koska rokotettiin, niin sen saivat.
Vasta argumenttisi tässä on ontuva rokotteiden ansiosta ehkäistiin satoja tuhansia tartuntoja.

"Asiantuntija-arvion mukaan rokottaminen ehkäisi 800 000 influenssatartuntaa, sydän- ja aivoinfarkteja ja 50 kuolemaa. Siten nettovaikutuksena on todettu, että rokottaminen oli rokotetuille enemmän hyödyksi kuin haitaksi. Haitta ei ollut teoreettisin perustein ennakoitavissa."

H1N1 oli covid19 verrattuna vastaavanlainen johon tarvittiin rokotetta nopeasti, mutta Tompo ilmeisesti osaat sanoa että mikä tilanne olisi jos rokotetta ei olisi ollut lainkaan. Osaat varmaan myös sanoa jos rokotetta ei olisi saatu että kuinka moni olisi narkolepsian lopulta saanut taudin kautta, vuosien kuluessa todennäköisesti taudin jatkaessa se olisi tavoittanut lopulta kaikki ne joilla siihen geneettinen alttius olisi ollut.

H1N1 oli covid19 verrattuna vastaavanlainen johon tarvittiin rokotetta nopeasti, mutta Tompo ilmeisesti osaat sanoa että mikä tilanne olisi jos rokotetta ei olisi ollut lainkaan. Osaat varmaan myös sanoa jos rokotetta ei olisi saatu että kuinka moni olisi narkolepsian lopulta saanut taudin kautta, vuosien kuluessa todennäköisesti taudin jatkaessa se olisi tavoittanut lopulta kaikki ne joilla siihen geneettinen alttius olisi ollut.
Jos Tompo ei osaa sanoa vastauksia, niin nämä kysymykset pitää esittää alan kovimmille auktoriteeteille kuten vaikka tohtori J. Karalahdelle, jollekin satunnaiselle lestasaarnamiehelle ja Trumpille. Noista lähteistä tulee varmasti parasta tietoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom