Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Sehän se olisikin järkevää että sairaat käyttävät maskeja. Siis ne jotka yskii. En vaan ymmärrä mikä hyöty niitä on käyttää jos ei ole mitään oireita. Jos pitkään on samassa tilassa sairaan kanssa niin en usko että maskilla on mitään vaikutusta. Katsokaa vaikka minkälaiset aukot lähes kaikilla on siellä maskin sivuilla. Taitaa olla aika turhaa koko maski homma taviksien käytössä. Sekin mahdollinen hyöty häviää siinä kun mummelit saavat niistä lisää rohkeutta tunkea väkijoukkoon.

Mutta eikös ne sairaat ole kotona karanteenissa?? Entä jos se yskä yllättääkin kesken kauppa reissun? Ei ainakaan mulla tule ennakkoon viestiä taii ilmoitusta siitä että kahden tunnin päästä alkaa yskä tai kurkkukipu..

Löytyykö muuten noista työttömien määrästä jotain virallisia lukuja? Nopealla googletuksella ei osunut mun puusilmään. Vireille pentujen konkurssien määrässä näkyy kesällä piikki, mutta ei trendi vielä ainakaan mikään hälyttävä ole?

Liitteet

• DFE85537-29D7-49CE-ABB2-2F59A3AE3632.png
    DFE85537-29D7-49CE-ABB2-2F59A3AE3632.png
    57,1 KB · Katsottu: 82
  • 5ECE165D-27B3-40D1-A808-8C3460DA7607.png
    5ECE165D-27B3-40D1-A808-8C3460DA7607.png
    35 KB · Katsottu: 62
Entä kun joku vielä pystyy päättämään että ei ole esim vaikka 38 tuntia sitten saanut tartuntaa joka ei viellä oireile ja oireet on puhkeamassa 5 tunnin päästä?
Mitä väliä sillä sitten on? Periaatteessa pitäisi mennä koko ajan sillä oletuksella, että on saanut tartunnan. Kyse onkin siitä millä voi estää muiden tartuttamisen. Maski on vaikutukseltaan kaikkein vähäpätöisin, jos henkilö muuten on oireeton eikä yski tai räi. Paljon tärkeämpiä ovat käsihygienia, se ettei lääpi naamaa ja sen jälkeen kaupan tavaroita, sekä se turvaväli.

Ja mun ei muuten ole ollut viime maaliskuun jälkeen mikään pakko yskäistä tai aivastaa kaupassa. Olen ihan tarkoituksella kiinnittänyt siihen huomiota etten niin tee, etten aiheuta pahennusta. Ja sitten toi kauppareissun aikana kipeäksi tuleminen on jo niin älytöntä saivartelua, että naurattaa. Mikä on todennäköisyys? Ja jos niin kävisi, niin jokainen osaa varmasti tehdä omassa päässään silloin ratkaisun, että lähteekö pois vai ottaako riskin ja jatkaa ostoksia.

Löytyykö muuten noista työttömien määrästä jotain virallisia lukuja? Nopealla googletuksella ei osunut mun puusilmään. Vireille pentujen konkurssien määrässä näkyy kesällä piikki, mutta ei trendi vielä ainakaan mikään hälyttävä ole?
Suomessa ei ole realistisia työttömyyslukuja saanut enää muutamaan vuosikymmeneen. Jos nyt sanoo että työttömiä on noin 600 000, se tuskin menee kauheasti metsään.

Hallitus muutti keväällä konkurssilakia väliaikaisesti niin, että velkojien lähes mahdotonta hakea yrityksiä konkurssiin. Tämä poikkeustila päätty tammikuun lopussa.

Suomea odottaa kaikkien aikojen konkurssivyöry kun koronan takia tehty suojakausi päättyy – jopa tuhansien konkurssihakemusten patoutuma purkautumassa helmikuussa​

Mä en muuten tunne yhtään konkurssiin mennyttä tai jolla olisi lopullisesti työt loppuneet. Lomautuksella on moni ollut ja 70% niistä on ollut tyytyväisiä. Itsekin olin 1kk osissa ja harmittaa ihan pirusti kun ei enää jatkunut syksyllä että olis päässyt metsästelemään kunnolla. No toki täällä kauempana on tilanne erilainen kuin siellä isoissa kaupungeissa.
Ja eihän täällä ole koronaan sairastuneitakaan kuin pieniä määriä siihen mitä isommissa kaupungeissa.

Uusimmat tiedot koronaviruksesta: Saksa, Ruotsi ja useat muut maat lopettavat lennot Britanniasta, Suomen ja Britannian välinen lentokielto mahdollinen, Suomessa 309 uutta tartuntaa | Yle Uutiset | yle.fi

Tietenki rajoittavat lentoliikennettä britteihin myöhässä, tulee huonot puolet sekä uudesta mutaatiosta ja rajoituksista. Kuka sitä nyt viikonloppuna töitä tekisi.

Tässä nähdään se typeryys että maahan pääsee ilman karanteenia, tämäkään ei olis niin paha homma jos olisi se pakollinen ja valvottu oikea karanteeni.

THL: Lentoliikenteen keskeyttäminen Britanniasta Suomeen on välttämätöntä heti - Kotimaa - Ilta-Sanomat (is.fi)
Pysyykö silti auki?

Matkailu ja ravintola-alalla on pakko tapahtua jotain, ei noi ravintelit voi tuollaisilla ihmismäärillä pysyä pystyssä.
En ole perehtynyt tuohon väliaikaiseen konkurssisuojaan mutta tuleehan sieltä ihan väkisinkin aalto kun ei se erottele onko koronan takia vai muista syistä konkka tulossa. Ihmiset on vielä niin saatanan tyhmiä että ne menee siitä uutisoinnista sekaisin ja kulutus loppuu kuin seinään, media ei taaskaan kerro kuin kuriositeettina tarkempia tietoja ja mässäilee otsikoilla kuinka monen työpaikka on nuijan alla.

Lueskelin tässä tuttujen ihmisten facepäivityksiä fb:n fiidistä ja siellä näkee kuinka sellaiset ihmiset jotka pelkää koronaa kerääntyy näköjään yksiin jutuissa.
Nytkin jotkut valittelee että on ollut ties miessä omaehtoisessa karanteenissa ja ei voi nähdä sukulaisia ja varmaan ne ja ne on kanssa pakollisessa tai omaehtoisessa tai missä lie. Taitaa olla joillain mennyt jo hieman sekaisin tuo touhu että koska ja ketä voi nähdä kun toiset ei voi nähdä edes omia lapsia.

Tautitilannehaltuun EU alueella, se olisi paras toimi millä auttaa matkailua. Ilman sitä on jäljellä vain joko konkursseja paljon tai taikarahaa seinästä. Itse veikkaan taikarahan toteutuvan, ei tässä maassa aitoa markkinataloutta ole.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Matkailu ja ravintola-alalla on pakko tapahtua jotain, ei noi ravintelit voi tuollaisilla ihmismäärillä pysyä pystyssä.

Tämähän olis pelkästään hyvä asia. Lentoliikenteen loppuminen valtava ilmastotoimi. Nyt ei puhuta mistään tasoa Suomen autokannan päästöttömyys. Ravintola-ala aivan turhaa myös: alkoholin käytöllä valtavat seuraukset kansanterveydelle ja hyvinvoinnille. Sama rasvaisen ruoan syömisellä.

Koronatoimet ovat lottovoitto jokaiselle ja tae pitkälle elämälle.

Tämähän olis pelkästään hyvä asia. Lentoliikenteen lopuminen valtava ilmastotoimi. Ravintola-ala aivan turhaa myös: alkoholin käytöllä valtavat seuraukset kansanterveydelle ja hyvinvoinnille. Sama rasvaisen ruoan syömisellä.

Koronatoimet ovat lottovoitto jokaiselle ja tae pitkälle elämälle.
Veli todistaa taas väkevästi.
Myös vapaasti leviävä korona olisi kansantalouden lottovoitto, heikot ja sairaat kaatuisi rasittamasta kansantaloutta. T: Aatu.

Myös vapaasti leviävä korona olisi kansantalouden lottovoitto, heikot ja sairaat kaatuisi rasittamasta kansantaloutta. T: Aatu.

Asiaa. Tätä mä liputtaisin.

Joku täällä haastoikin, että maatamme (koko maapalloa) kurittaa vasemmistolainen näkemys, että olisimme tasa-arvoisia.

Olemme niin heikkoja kuin heikoin lenkki.

jälleen jälkiviisautta, miettikää mikä potentiaali ois ollu jos koko vtun eu oltais laitettu ihan säppiin viimestään kesällä. nyt sais matkustaa niin maan perkeleesti mihkä vaan eu:n suuntaan. uusiseelanti 29 päivää nolla koronatapausta.

Mutta eikös ne sairaat ole kotona karanteenissa?? Entä jos se yskä yllättääkin kesken kauppa reissun? Ei ainakaan mulla tule ennakkoon viestiä taii ilmoitusta siitä että kahden tunnin päästä alkaa yskä tai kurkkukipu..

Ne jotka yskii. Vai yskitkö aina? En minä ainakaan yski kuin silloin kun olen sairas. Eikä aivastus tai yskä tule niin yllättäen ettei siihen ehtisi varautua. Enkä kyllä usko siihenkään että maski jotenkin suojaa muita jos alat yskimään. Olen aika varma että tehokkaampaa on yskiä vaikka kyynärtaipeeseen.

Ensinnäkin se maski kostuu todella nopeasti sisältä päin. Sitten kun sulla tulee se aivastus niin se on kuin sirpalekranaatti kun sieltä maskin välistä lentää aivastaessa tuleva moska ja sen lisäksi se kosteus mitä sinne on kertynyt aiemmin.

Sitäkin olen päässäni miettinyt että kun kävelet tuollainen roiskesuoja kasvoilla "viruspilveen" niin onko se jopa pahempi kuin ilman sitä? Jos kävelet ilman maskia niin vedät sitä henkeen ehkä kerran. Kävelet maskin kanssa ja se sama jää hetkeksi pyöriin maskiin ja vedätkin enempi virusta henkeen?

En vaan usko näihin roiskesuojiin. Joku eri tyylinen maski voisi olla parempi, mutta 95% ihmisistä käyttää näitä roiskeläppiä. Sitten vielä se väärä turvan tunne mitä osa näistä maskeista saa.

jälleen jälkiviisautta, miettikää mikä potentiaali ois ollu jos koko vtun eu oltais laitettu ihan säppiin viimestään kesällä. nyt sais matkustaa niin maan perkeleesti mihkä vaan eu:n suuntaan. uusiseelanti 29 päivää nolla koronatapausta.
No mihinkäs ne sitten matkustelee? Ei yhtään mihinkään ens vuonnakaan.

No mihinkäs ne sitten matkustelee? Ei yhtään mihinkään ens vuonnakaan.
maan sisällä onneks sentään. pääseekö sieltä muuten ausseihin? siellä kyllä pääsee hengestään, ei koronan vuoks vaan spiderien ja ties minkä käärmeitten takia..🙂

maan sisällä onneks sentään. pääseekö sieltä muuten ausseihin? siellä kyllä pääsee hengestään, ei koronan vuoks vaan spiderien ja ties minkä käärmeitten takia..🙂
No niin toki maan sisällä mutta niin pääsee kaikkialla muuallakin.
Pääsee sinnekkin kun olet siinä 3000 euron kahden viikon omakustanteisessa karanteenissa.

En jaksa kaivaa mutta olen muuten maininnut tästä viruksen muuntumisesta ja sitten ollaan taas ihan kuuppa sekaisin.
Nyt ne ei laske edes rekkoja sinne, on kyllä aika vajaata touhua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom