Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Ei tarvitse olla titteliä että osaa käyttää järkeä sekä laskea 1+1, moni ns. koulutettu on kuitenkin suhteellisen kapealle alalle ja vaikka kuinka tuntisit viruksen virologina niin kuviossa on mukana talous ja yhteiskunta sekä käyttäytymistieteet ja ties mitä.
Minä ainakin yritän nähdä kokonaiskuvaa omin silmin ja kevään jälkeen minusta näyttänyt että asioita tehdään vain siksi että halutaan miellyttää osaa ihmisistä, vaikka päätöksiä pitäisi tehdä kovalla faktalla.

Amppareista katsoin yhtä klikkiotsikkoa äsken, minun silmiin tämä näyttää siltä että koitetaan tahallaan paisuttaa asiaa.

Suomessa raportoitu viisi uutta koronakuolemaa, sairaalassa lähes 300 koronapotilasta - Terrafamen teollisuusalueella Sotkamossa koronatartunta ja mahdollisesti kymmeniä altistumisia

Maaseudun TulevaisuusKotimaa
Ei siinä kerrota kuinka moni sinne sairaalaan on mennyt sen koronan takia, voisin jotenkin uskoa että kaikilta sinne meneviltä otetaan rutiininomaisesti näyte vaikka ei sen takia siellä olisi.
Toinen taas tuo MAHDOLLLINEN altistuminen, se jos mikä tuntuu lietsomiselta.
Sanos nyt vielä kuinka klikkiotsikot liittyy hallituksen toimiin? Ei kai täällä vielä sentään ihan niin korruptoituneita olla, että hallitus päättää mitä jokaikinen nettilehti päättää uutisoida? Ja miten voit sanoa, että järjenkäyttö "ilman titteliä" riittää tilanteen ymmärtämiseen, mutta samassa virkkeessä luettelet, miksi asia on niin monitahoinen että yksi asiantuntija ei sitä ymmärrä? Ja vaikka ymmärtäisi, ei kai me yhden asiantuntijan varassa olla?

As new coronavirus disease 2019 (COVID-19) vaccines will also be rapidly deployed, the risk that something similar might occur has been raised. This concern became more acute with the revelation that the GlaxoSmithKline AS03 adjuvant or other strong adjuvants may be used in the development of COVID-19 vaccines and that these vaccines are likely to be used in areas where COVID-19 is still occurring. The hypothesis that AS03 alone was responsible for the narcolepsy side effect of Pandemrix is unlikely, as a vaccine with AS03 but a different viral protein extract, Arepanrix (GlaxoSmithKline, Sainte-Foy, Canada), did not increase narcolepsy risk in Canada where it was deployed. The fact flu infections independent of vaccination were also a likely trigger in some countries also makes the AS03-only hypothesis unlikely.7,8 AS03 is especially potent at stimulating CD4+ T-cell responses and data to date suggest that narcolepsy is the result of an initial CD4+ T-cell response that targets H1N1 flu sequences that subsequently get confused with hypocretin fragments. It is thus more likely that a combination of flu sequences and AS03 was needed for narcolepsy to manifest. Specific differences in viral protein extracts may also have been important.6,9

https://jcsm.aasm.org/doi/10.5664/jcsm.8668

Sikainfluenssa itsessään olisi aiheuttanut narkolepsiaa niille joilla perinnöllinen alttius siihen oli. Narkolepsiaa aiheutti viruksen ydinproteiini.
Itse en tähän oikein usko, saattaapi olla pelkkää valkopesua rokotteen haitoille. Eiköhän se rokotus ole tehny paljon todennäköisemmäksi saada narkolepsia.

Noniin, päästiin tähän. Oireettomaan levitykseen. Miten oireeton ihminen, joka ei aivastele tai yski, levittää sitä virusta, joka leviää pisaratartuntana?

Okei, yleisin idioottinen vastaus on, hengittämällä.

No musta rutto tappoi 60% maapallon väestöstä, varmaan 80% sen sai. Se levisi kosketuksella. Miten vitussa hengityksen kautta leviävä virus nyky väestöntiheydessä ei olisi levinnyt jo kaikkiin ihmisiin pallolla? Se ei ole levinnyt siksi, koska oireeton ei sitä levitä ja jos levittää, se ei ole oireeton vaan on aivastellut tai yskinyt jossain vaiheessa sitä virusta käsiin tai muualle. Ja silloin hän ei ole oireeton. Oireeton on terve ja sillä on simppelisti vain väärä tulos testistä.
Tunnut olevan kovin varma massiivisesta väärien positiivisten testitulosten määrästä. Uskotko siis että kuolleisuusaste Covid-19 taudin kohdalla on merkittävästi tilastoitua korkeampaa?

Sanos nyt vielä kuinka klikkiotsikot liittyy hallituksen toimiin? Ei kai täällä vielä sentään ihan niin korruptoituneita olla, että hallitus päättää mitä jokaikinen nettilehti päättää uutisoida? Ja miten voit sanoa, että järjenkäyttö "ilman titteliä" riittää tilanteen ymmärtämiseen, mutta samassa virkkeessä luettelet, miksi asia on niin monitahoinen että yksi asiantuntija ei sitä ymmärrä? Ja vaikka ymmärtäisi, ei kai me yhden asiantuntijan varassa olla?
Eläpäs nyt laita omia sanojasi minun suuhun, miksi pitää olla noin riitaa haastava asenne?
Itse kyllä ymmärrän miksi toiset ajattelee niinkuin ajattelee mutta minkä takia pitää olla tuollainen hyökkäävä asenne taas toiselta puolelta?

Ja miten voit sanoa, että järjenkäyttö "ilman titteliä" riittää tilanteen ymmärtämiseen, mutta samassa virkkeessä luettelet, miksi asia on niin monitahoinen että yksi asiantuntija ei sitä ymmärrä?

Tämä on se perinteinen homma, että koulutus ja asiantuntemus tyhmentää, kun elämän_koulu taas tuo sitä todellista ja kokonaisvaltaista joka asian ymmärrystä.

Eläpäs nyt laita omia sanojasi minun suuhun, miksi pitää olla noin riitaa haastava asenne?
Itse kyllä ymmärrän miksi toiset ajattelee niinkuin ajattelee mutta minkä takia pitää olla tuollainen hyökkäävä asenne taas toiselta puolelta?
Pahoittelut jos tuli hyökkäävästi. En myöskään huomannut laittaneeni sanoja suuhusi, joten jos vaikutan ymmärtäneeni sinun väittäneen jotain mitä et väittänyt, korjaa vapaasti. Minä en ota puolia, mutta havaitsemiani epäloogisuuksia haastan. Jos haluat vastata viestini sävyn lisäksi myös siinä esitettyihin asiasisällöllisiin kysymyksiin, voit tehdä niin tai jättää tekemättä.

Tämä on se perinteinen homma, että koulutus ja asiantuntemus tyhmentää, kun elämän_koulu taas tuo sitä todellista ja kokonaisvaltaista joka asian ymmärrystä.
Ja nämä on niitä kommentteja että todella moni fiksu ja koulutettu on mieluummin ihan hiljaa kuin osallistuu siihen että saa kaikenmaailman elämämkoululaisilta kuraa niskaan. Vaikka olisi kuinka hyviä näkökulmia mutta koska ei ole ns. virallaisen linjan mukaisia niin heti leimataan hörhöksi ja ties miksi, silloin ei ole paljon sillä koulutuksella väliä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Pahoittelut jos tuli hyökkäävästi. En myöskään huomannut laittaneeni sanoja suuhusi, joten jos vaikutan ymmärtäneeni sinun väittäneen jotain mitä et väittänyt, korjaa vapaasti. Minä en ota puolia, mutta havaitsemiani epäloogisuuksia haastan. Jos haluat vastata viestini sävyn lisäksi myös siinä esitettyihin asiasisällöllisiin kysymyksiin, voit tehdä niin tai jättää tekemättä.
Jotenkin nettikeskustelut vähän vinksallaan kun ei kaikkia huvita alkaa etsimään kaikkea faktatietoa ympäriinsä ja perustelemaan omaa kantaansa sadalla eri perusteella että kelpaisi kaikille, minä aina sanon että tämä on minun henkilökohtainen näkemys asiasta enkä edes väitä sen olevan se lopullinen totuus.
Tämä on keskustelupalsta johon pitäisi mahtua kaikenlaiset mielipiteet ja näkökulmat.

Kyllähän varmasti korkealle menevä erikoistuminen ajattelua ohjaa ja on aikaa pois muiden asioiden opettelusta. Ehkä enemmän kiinnostuskysymys monesti, en minäkään autoa opettele korjaamaan vaikka se miehen yleissivistykseen kuuluukin.

Jotenkin nettikeskustelut vähän vinksallaan kun ei kaikkia huvita alkaa etsimään kaikkea faktatietoa ympäriinsä ja perustelemaan omaa kantaansa sadalla eri perusteella että kelpaisi kaikille, minä aina sanon että tämä on minun henkilökohtainen näkemys asiasta enkä edes väitä sen olevan se lopullinen totuus.
Tämä on keskustelupalsta johon pitäisi mahtua kaikenlaiset mielipiteet ja näkökulmat.
Joo mut en mä silti ymmärrä tuota että maalaisjärjellä nää tajuaa mutta silti asia on niin monimutkainen että asiantuntija on ihmeissään? Siis mielipiteitä saa olla, mutta en vaan ota tolkkua mikä se mielipide tuossa edes on kun tuntuu menevän ihan ristiin.

Kyllähän varmasti korkealle menevä erikoistuminen ajattelua ohjaa ja on aikaa pois muiden asioiden opettelusta. Ehkä enemmän kiinnostuskysymys monesti, en minäkään autoa opettele korjaamaan vaikka se miehen yleissivistykseen kuuluukin.

Joo mut en mä silti ymmärrä tuota että maalaisjärjellä nää tajuaa mutta silti asia on niin monimutkainen että asiantuntija on ihmeissään? Siis mielipiteitä saa olla, mutta en vaan ota tolkkua mikä se mielipide tuossa edes on kun tuntuu menevän ihan ristiin.
Olen samaa mieltä tuosta ekasta ja joku oman alansa superasiantuntija saattaa omata tietynlaisen putkikatseen eikä osaa katsoa asiaa kuin omalta kannalta.
Viranomaisia ja päättäjiä myös ohjaa tietyt asiat joiden mukaan heidän on vähän pakko toimia vaikka tietää ettei tämä ole paras tapa. Mikäli joku viranomainen poikkeaa tälläisestä virallisesta linjasta niin penkki heiluu nopeasti. Poliitikot taas on niin tuulella käyviä että heidän mielipiteitä ohjaa puolue sekä äänestäjät.

Ei tarvitse olla titteliä että osaa käyttää järkeä sekä laskea 1+1, moni ns. koulutettu on kuitenkin suhteellisen kapealle alalle ja vaikka kuinka tuntisit viruksen virologina niin kuviossa on mukana talous ja yhteiskunta sekä käyttäytymistieteet ja ties mitä.
Minä ainakin yritän nähdä kokonaiskuvaa omin silmin ja kevään jälkeen minusta näyttänyt että asioita tehdään vain siksi että halutaan miellyttää osaa ihmisistä, vaikka päätöksiä pitäisi tehdä kovalla faktalla.
En nyt tiedä tarkoititko tuolla suomea vai maailmaa? Mutta meinaatko, että Kiinassa ja Venäjällä laitetaan rajotuksia ihan vaan sen takia, että miellytetään kansaa?

Kyllähän varmasti korkealle menevä erikoistuminen ajattelua ohjaa ja on aikaa pois muiden asioiden opettelusta.

Joo, mutta ei se tarkoita sitä, että esim. virologi ymmärtäisi vain virusten DNA:n päälle ja olisi sitten kadunmiestä pahemmin kujalla vaikka epidemiologiasta ja mainituista siihen liittyvistä yhteiskunta- ja käyttäytymistieteellisistä tekijöistä. Päinvastoin asiantuntijoilla on yleensä hyvin laaja näkemys siitä koko erikoisalaansa liittyvästä kokonaisuudesta, vaikka se oma syvin osaaminen olisi jonkin tietyn nippelin alueella. Autonkorjausvinkit ovat taas asia erikseen, niitä en kyllä kysyisi näiltä virusspesialisteilta.

En nyt tiedä tarkoititko tuolla suomea vai maailmaa? Mutta meinaatko, että Kiinassa ja Venäjällä laitetaan rajotuksia ihan vaan sen takia, että miellytetään kansaa?
Siellä on ihan samoja lainalaisuuksia kuin täälläkin.
Kiina nyt poikkeaa niin monella tavalla Suomesta että sitä ei kannata tässä vertailla ollenkaan.

Olen samaa mieltä tuosta ekasta ja joku oman alansa superasiantuntija saattaa omata tietynlaisen putkikatseen eikä osaa katsoa asiaa kuin omalta kannalta.
Viranomaisia ja päättäjiä myös ohjaa tietyt asiat joiden mukaan heidän on vähän pakko toimia vaikka tietää ettei tämä ole paras tapa. Mikäli joku viranomainen poikkeaa tälläisestä virallisesta linjasta niin penkki heiluu nopeasti. Poliitikot taas on niin tuulella käyviä että heidän mielipiteitä ohjaa puolue sekä äänestäjät.
Ja lopputulemana hallitukselle pitäisi koota uusi koronanyrkki elämänkoululaisista ja pakkiksen bodareista niin sitten olisi homma paremmin hallussa?

Onneksi se yksi ainut oman alansa superosaaja ei päätä rajoituksista, vaan päättäjät, jotka saavat vaikuttavuusarviot mm. virologeilta, epidemiologeilta, ekonomisteilta...

Joo, mutta ei se tarkoita sitä, että esim. virologi ymmärtäisi vain virusten DNA:n päälle ja olisi sitten kadunmiestä pahemmin kujalla vaikka epidemiologiasta ja mainituista siihen liittyvistä yhteiskunta- ja käyttäytymistieteellisistä tekijöistä. Päinvastoin asiantuntijoilla on yleensä hyvin laaja näkemys siitä koko erikoisalaansa liittyvästä kokonaisuudesta, vaikka se oma syvin osaaminen olisi jonkin tietyn nippelin alueella. Autonkorjausvinkit ovat taas asia erikseen, niitä en kyllä kysyisi näiltä virusspesialisteilta.
Ilman muuta ja korkeasti koulutettu kovan tason asiantuntija ymmärtänee jo auttavasti datan tulkinnan ja tilastollisen päätöksenteon päälle. Intuitiohan on keskittyä pikkuseikkoihin ja narratiiveihin, eikä tieteessä ole sellaiselle tilaa.

LEADERSHIP MATTERS:

Florida COVID response, led by
@GovRonDeSantis

Taiwan COVID response, led by Vice-President Dr. Chen Chien-jen w/ a
@JohnsHopkins
Sc.D. in Epidemiology.
Käännä twiitti

1608054345351.png

Florida
– asukkaita21 299 325 (3.)
– asukastiheys155 as/km²
TAiwan väestötiheys: 669 / km²

Rajotuksilla saadaan mm. ihmishenkiä säästettyä.

Suositut

Back
Ylös Bottom