Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Mediassa mainosmyynti rulaa. Nettilehti elää täysin mainosmyynnillä, siis 100% siinä kiinni tulot ja siihen se perustuu. Kannattaa tosiaankin laittaa mitä rajumpia ja raflaavampia klikkiotsikoita koronasta niin kauan kun ihmiset klikkaa ja mainokset saa näyttöjä.

Esimerkiksi näinkin älytön otsikko saisi kovasti katsojia ja antaisi sitten arvokkaita mainosnäyttöjä.

"Korona tartutti 10 miljardia suomalaista".

Tässä taas kommentti missä halutaan vastuuttaa päätöksien teko aina jonkun muun kontolle kuin omalle. Se työpaikkakin on edelleen oma valinta, sen voi vaihtaa jos rokotus ei maistu. Ja kyllä olen vaihtanut itse paskempi palkkaiseen työpaikkaan ihan sen takia, että työnantajan "vaatimukset/pakottamiset" ei vastannut omia arvoja.
Mikä päätöksen teko tässä on ulkoistettu? Se nimenomaan on oma päätös (toivottavasti) ottaako sitä rokotetta vai ei.
Ja se onkin järkevä peruste vaihtaa työpaikkaa, ettei halua jotain pikavauhtia kehitettyä rokotetta ottaa? Ei näissä sun kommenteissa ole mitään järkeä.

Veikkaan kyllä näillä kommenteilla, että olet työtön.

Tässä taas kommentti missä halutaan vastuuttaa päätöksien teko aina jonkun muun kontolle kuin omalle. Se työpaikkakin on edelleen oma valinta, sen voi vaihtaa jos rokotus ei maistu. Ja kyllä olen vaihtanut itse paskempi palkkaiseen työpaikkaan ihan sen takia, että työnantajan "vaatimukset/pakottamiset" ei vastannut omia arvoja.
Tämä pakottaminen ei nyt ole pelkästään korona-rokete asia, myös hoitajat oli joukkoirtisanoutumassa kun heille tuli ohjeistus että pitää ottaa influenssarokote. Todellisuudessa se oli pakko vaikka sanottiin ettei ketään voi pakottaa.
Sulla ei varmaan ole lapsia? Koska tulee pakko tehdä heistä koekaniineja ja sitten kun tiedät riskit niin varmaan viet kuin lampaat teuraalle ihan vain koska se on yleisen hyväksi.

Tshernobylin reaktori kun losahti niin varusmiehiä laitettiin hommiin joiden tiedettiin vähintään aiheuttavan vakavia vammoja säteilyn takia.
Olisiko he menneet maastopuku ja maiharit päällä sinne? Ei, olisi kapinoineet. Mutta kun heille annettiin sadetakki ja kaasunaamari joiden sanottiin suojaavan säteilyltä meni vaikka oikeasti kaikki tiesi että niistä oli minimaalinen hyöty, silloinkin oli pakko.

Tälläisissä asioissa pitää olla ihmisillä valinnan vapaus, siinä vaiheessa kun puhutaan taudista joka oikeasti niittää kunnolla porukkaa niin olen ottamassa rokotetta, en nyt.

Tämä pakottaminen ei nyt ole pelkästään korona-rokete asia, myös hoitajat oli joukkoirtisanoutumassa kun heille tuli ohjeistus että pitää ottaa influenssarokote.

Hoitajillahan se oli ja on niin, että joko pitää ottaa rokote tai käyttää maskia (töissä ollessa) koko influenssakauden ajan.
Mikä on ihan perusteltua etenkin riskiryhmiä hoidettaessa.
Eli siinä on vaihtoehdot joista valita.

Hoitajillahan se oli ja on niin, että joko pitää ottaa rokote tai käyttää maskia (töissä ollessa) koko influenssakauden ajan.
Enkä siis sinällään pidä pahana mutta otin esimerkkinä kuinka on vastustettu rokotteita aiemminkin ja influenssarokotteet kuitenkin tunnetaan jo perinpohjin.

Käyttäkää maskia se on teidän turvaksenne 😊 https://*********.net/v/3485682869/Katso-Tämä-Ennen-Kuin-Käytät-Maskia---Maskit-testissä--Hiilidioksidimäärä-

Lol mikä video :D
Hoitoväen lisäksi maalarit, asbestipurkajat ym on vaarassa.
Eikä talvellakaan kannata pitää kaulahuivia naaman eessä.

Jännä keskustelu ettei maskista ole hyötyä. Tai se että siitä olis haittaa. Totta vitussa siitä on hyötyä.

Mutta mites kun rokotettukin levittää influenssaa? Eihän se rokote tee ihmisen ympärille suojakerrosta, joka tuhoaa viruksen.
Rokotetun elimistössä on silti jossain vaiheessa sitä virusta, hän vain ei itse siitä sairastu...

Ihan jo pelkästään sillä pääsisi pitkälle kaikenlaisten tartuntojen välttämisessä, että kaikki pesisi kädet vessassa käynnin jälkeen.
Olikohan se niin, että about 25% ihmisistä myöntää, että ei pese edes julkisissa vessoissa käynnin jälkeen? Tai jotain sen suuntaista. Ja todellinen luku saattaa olla aika paljon isompikin.
Kyllä siinä hyvin kaikki mahdollinen leviää, kun ensin käydään vessassa, ei pestä käsiä, sitten mennään vaikka vetämään hampurilainen, niillä paskaisilla käsillä.

Miten helvetissä edes voi käydä vessassa niin, että ei pese käsiä sen jälkeen? Perushygienia pitää olla aika hukassa noilla yksilöillä. Omassa perheessä 6v tyttökin osaa pestä kädet kunnolla saippuan kanssa, niin ei pitäisi ylitsepääsemättömän vaikeaa olla aikuisillekaan.

Mutta mites kun rokotettukin levittää influenssaa? Eihän se rokote tee ihmisen ympärille suojakerrosta, joka tuhoaa viruksen.
Rokotetun elimistössä on silti jossain vaiheessa sitä virusta, hän vain ei itse siitä sairastu...

Eihän se rokote varmuudella suojaakaan. Se kuitenkin pienentää sitä todennäköisyyttä influenssan saantiin ja sitä kautta pienentää sitä mahdollisuutta tartuttaa muille.
Koronarokote on tällä hetkellä vähän eri juttu, kun ei ilmeisesti estä taudin saantia lainkaan.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itse vastusta naamarättejä sen takia kun ihmiset kuvittelee sen tekevän autuaaksi ja sitten unohdetaan kaikki muut tärkeämmät perusasiat.
Päättäjät vetää teatteria, mennään rätti naamalla mikin eteen ja tungetaan se rätti taskuun ja olen sata varma ettei ota mitään uutta ja pese käsiä välissä.
Ihmiset kulkee tuolla rätti leuassa ja nenä paljaana ja ties mitä, osa varmaan tietää ettei siitä ole iloa mutta on jo saatu ahdistettua todella monia käyttämään.
Itse kun välillä käyttää 8 tunnin työpäivän fyysisessä työssä ftt2 ja 3 suojainta niin ei se mua haittaa ja ihan hyvin pystyy hengittämään. En kyllä ala silti käyttämään missään kaupassa koska osaan olla menemättä sinne paskaisissa käsissä, eikä ole pakko hiplata joka tuotetta ja räkiä ympäriinsä.

Eihän se rokote varmuudella suojaakaan. Se kuitenkin pienentää sitä todennäköisyyttä influenssan saantiin ja sitä kautta pienentää sitä mahdollisuutta tartuttaa muille.
Koronarokote on tällä hetkellä vähän eri juttu, kun ei ilmeisesti estä taudin saantia lainkaan.
Eilen kirjoitin tuonne sijoitusosioon että mikä suomalainen firma kehittää sitä suihke rokotetta.
Alustavasti on ainakin selvillä ettei nielusta pitäisi enää levitä viruksia sen rokotteen jälkeen.

ihmiset kuvittelee sen tekevän autuaaksi ja sitten unohdetaan kaikki muut tärkeämmät perusasiat.
Eläkeläisten tori-kokoukset kauppojen käytävillä alkaa pistää silmään, kaupassa ollut oikeasti ahdasta kun 2-4 pariskuntaa muodostaa rupattelu-ringin. Näyttää vahvasti siltä että ihmiset saa maskista turvan tunteen ja unohtuu ne oikeasti vaikuttavat teot. Tuossa kun pitkään rupattelevat, välillä maskia räpläämällä ja kaulassa roikkumassa, ainakin varmistavat että leviää tehokkaasti jos joku kantaa jotain pöpöä.

Eilen kirjoitin tuonne sijoitusosioon että mikä suomalainen firma kehittää sitä suihke rokotetta.
Alustavasti on ainakin selvillä ettei nielusta pitäisi enää levitä viruksia sen rokotteen jälkeen.

Juu, näin sen pitäisi olla. Ja varmasti tulee vastaavia muiltakin jatkossa.
Mutta nämä nyt käyttöön tulleet/tulevat ei siis tartuntaa ilmeisesti estä lainkaan, ainoastaan niitä vakavampia oireita. Hyvä niinkin, mutta leviämistä ne voi pahimmillaan jopa tehostaa, kun ihmiset on saaneet rokotteen ja kuvittelee, että nyt voi tehdä mitä vaan.
Ihan sama kuin noiden maskien kanssa tuossa yläpuolellakin sanottiin. Joillain on sellainen kuvitelma, että se suojaa ihan kaikelta, vaikka sitä ei osata edes alkeellisesti käyttää.

Lol mikä video :D
Hoitoväen lisäksi maalarit, asbestipurkajat ym on vaarassa.
Eikä talvellakaan kannata pitää kaulahuivia naaman eessä.

Jännä keskustelu ettei maskista ole hyötyä. Tai se että siitä olis haittaa. Totta vitussa siitä on hyötyä.
No käytä sitä sitte koko loppuelämäs naamas

Itse vastusta naamarättejä sen takia kun ihmiset kuvittelee sen tekevän autuaaksi ja sitten unohdetaan kaikki muut tärkeämmät perusasiat.
Päättäjät vetää teatteria, mennään rätti naamalla mikin eteen ja tungetaan se rätti taskuun ja olen sata varma ettei ota mitään uutta ja pese käsiä välissä.
Ihmiset kulkee tuolla rätti leuassa ja nenä paljaana ja ties mitä, osa varmaan tietää ettei siitä ole iloa mutta on jo saatu ahdistettua todella monia käyttämään.
Itse kun välillä käyttää 8 tunnin työpäivän fyysisessä työssä ftt2 ja 3 suojainta niin ei se mua haittaa ja ihan hyvin pystyy hengittämään. En kyllä ala silti käyttämään missään kaupassa koska osaan olla menemättä sinne paskaisissa käsissä, eikä ole pakko hiplata joka tuotetta ja räkiä ympäriinsä.
Ei kai se maskin vika ole? Eikö pitäis ihmisiä vastustaa?

Näin muuten sellaisen casen missä vanhempi ukko oli menossa kauppaan. Kaupan ovella yski helvetisti nyrkkiin, sen jälkeen niisti nenänsä oven eteen asfaltille siten että vuorotellen piti toista sierainta kiinni. Sitten otti ryppyisen maskin povarista ja laitto naamalle. Siitä sitten tomaattia valitsemaan:D

Onneks en henk koht käy kaupassa ollenkaan vaan otan kauppakassin kerran viikkoon. Se on paras. Oli korona tai ei, ei tarvitse nähdä/olla lähellä saastaisia ihmisiä.

Sulla ei varmaan ole lapsia? Koska tulee pakko tehdä heistä koekaniineja ja sitten kun tiedät riskit niin varmaan viet kuin lampaat teuraalle ihan vain koska se on yleisen hyväksi.

Tshernobylin reaktori kun losahti niin varusmiehiä laitettiin hommiin joiden tiedettiin vähintään aiheuttavan vakavia vammoja säteilyn takia.
Olisiko he menneet maastopuku ja maiharit päällä sinne? Ei, olisi kapinoineet. Mutta kun heille annettiin sadetakki ja kaasunaamari joiden sanottiin suojaavan säteilyltä meni vaikka oikeasti kaikki tiesi että niistä oli minimaalinen hyöty, silloinkin oli pakko.

Tälläisissä asioissa pitää olla ihmisillä valinnan vapaus, siinä vaiheessa kun puhutaan taudista joka oikeasti niittää kunnolla porukkaa niin olen ottamassa rokotetta, en nyt.
Lapset on jo aikuisia ja rokotettu aikanaan ihan rokoteohjelman mukaisesti. Nyt saaavat ihan itse päättää ottavatko vai ei ja kuulemma ottavat.

Tshernobyliin kun vertaa, niin kannattaa ehkä muista, että me asutaan suomessa eikä venäjällä / neuvostoliitossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom