Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Jokainen saa ottaa rokotteen joka haluaa, sitä ei varmasti kukaan ole estämässä mutta toisaalta ne jotka ei halua ottaa niin ei ota.
Näinhän se on. Sitten jos lentoyhtiöt / maat vaatii sen, että on rokote otettu ennen kun kyytiin pääsee, niin on turha kitistä että se on pakottamista. Ei ole, se on oma valinta olla sitten lähtemättä.

Millainenkohan vaikutus sillä olisi täällä käytävän keskustelun sisältöön, jos koronan mahdollisena jälkioireena olisi pitkäaikainen tai pysyvä lihasheikkous :)
Jos sulla tippuu kovasti hapenottokyky niin kyllä se treeniin vaikuttaa, mulla loppuu jo nyt kyykkysarjassa ensin melkein keuhkot ja sitten vasta voimat.
Näinhän se on. Sitten jos lentoyhtiöt / maat vaatii sen, että on rokote otettu ennen kun kyytiin pääsee, niin on turha kitistä että se on pakottamista. Ei ole, se on oma valinta olla sitten lähtemättä.
Tuollainen pakottaminen on väärin.

Jos sulla tippuu kovasti hapenottokyky niin kyllä se treeniin vaikuttaa, mulla loppuu jo nyt kyykkysarjassa ensin melkein keuhkot ja sitten vasta voimat.

Tuollainen pakottaminen on väärin.
Se ei ole pakottamista. Se on ihan henkilökohtainen valinta haluaako sinne matkalle lähteä vai ei, suurimmalla osalla sinne matkalle ei kuitenkaan ole pakko lähteä ja tuskin työnantajakaan voi siihen kovin hepolla pakottaa.

Se ei ole pakottamista. Se on ihan henkilökohtainen valinta haluaako sinne matkalle lähteä vai ei, suurimmalla osalla sinne matkalle ei kuitenkaan ole pakko lähteä ja tuskin työnantajakaan voi siihen kovin hepolla pakottaa.
Jossain vaiheessa elämää sinullakin tulee varmasti eteen asia mikä ei ole oikein vaan pakko tehdä, silloin kannattaa muistaa just tälläiset puusilmäiset kommentit kun ei ajatella yhtään laajemmin.

Venäjällä kuolleisuus noussut tänä vuonna 165 000 hengellä. Tehohoitoon joutuneista (Suomessa) n. 40% on ollut ns. perusterveitä (mtvuutiset). Positiivisena asiana se, että Suomessa tehohoitoon joutuneista on kuollut vain 15% (esim. briteissä 40%!).

Influenssa tappaa juu enemmän, mutta en ole koskaan kuullut, että influenssasta olisi jäänyt pysyviä haittoja henkiin jääneille
Oletteko kaikki miettineet tätä kokonaiskuvaa? Meinaatteko ettei influenssasta jää osalle jotain ongelmia? Jää, mutta ei ketään kiinnosta. Koronasta vouhkaaminen taas on mediaseksikästä ja se tottakai tekee kaikki mahdolliset vaivat, joka keksityt. Täällä just lainaamassani viestissä alennuttiin tohon vouhkaamiseen. Mitä niistä muiden tautien kuolemista, koronasta voi jääädä yskä pitkäksi aikaa.

Mä otan anytime pitkäaikaisen vaivan jos vaihtoehto on kuolema. Miten sä onnistut tossakin tekemään koronasta pahemman kuin kuolema? Tää koronatouhu on uskomatonta panikointia.

Jossain vaiheessa elämää sinullakin tulee varmasti eteen asia mikä ei ole oikein vaan pakko tehdä, silloin kannattaa muistaa just tälläiset puusilmäiset kommentit kun ei ajatella yhtään laajemmin.
No johan näin on ollu. Olin ja olen edelleen todella sitä vastaan, että mun sormenjäljet tallennetaan jonnekin rekisteriin jos passin haen. Mutta kun haluan joskus ulkomailla käydä, niin joudun ne antamaan, mutta voi voi elämä on.

Oma isä 96 v ja edelleen omatoiminen ja asuu yksin.Menetti ajokortin 94 vuotiaana kun ajoi autonsa risteyksessä toisen eteen.Siinä tavoiteltavaa tälle porukalle.

Joku aika sitten näin yhden paikallisen ukkelin tien laidassa kun oli juuri jänismetille lähdössä. Maasturilla oli tullut ja pari ajokoiraa mukana. Ikää on yli 97v. Muistaakseni sodassakin haavoittunut. Siinä on tavoitetta että jaksaa ja pystyy vielä tuon ikäisenä harrastamaan.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Oletteko kaikki miettineet tätä kokonaiskuvaa? Meinaatteko ettei influenssasta jää osalle jotain ongelmia? Jää, mutta ei ketään kiinnosta. Koronasta vouhkaaminen taas on mediaseksikästä ja se tottakai tekee kaikki mahdolliset vaivat, joka keksityt. Täällä just lainaamassani viestissä alennuttiin tohon vouhkaamiseen. Mitä niistä muiden tautien kuolemista, koronasta voi jääädä yskä pitkäksi aikaa.

Mä otan anytime pitkäaikaisen vaivan jos vaihtoehto on kuolema. Miten sä onnistut tossakin tekemään koronasta pahemman kuin kuolema? Tää koronatouhu on uskomatonta panikointia.

Tuo boldattu meni kyllä täysin ohi minulta.
Asiat voi ymmärtää tietysti ihan niin kuin haluaa, mutta mitään tuollaistahan mä en missään vaiheessa kirjoittanut.

Ja kyllä, kokonaiskuvaa on mietitty täälläkin. Ja kun ainakaan oma osaaminen ei riitä arvioimaan, että minkälaisia pitkäaikaisia seurauksia koronasta voi olla (kuoleman lisäksi), niin miksi ei näkisi sitä pientä vaivaa, että ei ehdoin tahdoin tunge itseään tilanteisiin, joista sen todennäköisimmin saa.

Käyttäkää maskia se on teidän turvaksenne 😊 https://*********.net/v/3485682869/Katso-Tämä-Ennen-Kuin-Käytät-Maskia---Maskit-testissä--Hiilidioksidimäärä-
Joo, kyllähän niitä aivokirurgeja ja sydämmien leikkaajien jopa 10-12 tuntisia leikkauksia tekevät tuntuu veitsillä sohivan ihan minne sattuu. Ja pyörtyilevän jne..

niin miksi ei näkisi sitä pientä vaivaa, että ei ehdoin tahdoin tunge itseään tilanteisiin, joista sen todennäköisimmin saa.
No toi nyt liittyy kaikkiin sairauksiin ja pitäiskin liittyä, vain koronassa tosta puhutaan.

No toi nyt liittyy kaikkiin sairauksiin ja pitäiskin liittyä, vain koronassa tosta puhutaan.

Tottahan toki.
Itse en näekään, että korona ideaalitilanteessa edes vaatisi mitään erityistoimenpiteitä sen kummemmin. Jos valtaosalla väestössä olisi hallinnassa riittävä käsihygienia ja muut perusasiat, joilla tarttuvien tautien leviämistä voi itse ehkäistä, niin isoa osaa viime kuukausina olleista rajoitteista ei edes tarvittaisi.

Tottahan toki.
Itse en näekään, että korona ideaalitilanteessa edes vaatisi mitään erityistoimenpiteitä sen kummemmin. Jos valtaosalla väestössä olisi hallinnassa riittävä käsihygienia ja muut perusasiat, joilla tarttuvien tautien leviämistä voi itse ehkäistä, niin isoa osaa viime kuukausina olleista rajoitteista ei edes tarvittaisi.
Eikä influenssarokotetta suurin osa tartte, eikä sitä kyllä ole pakotettu samaan malliin vaikka tauti on tappanut enemmän ihmisiä.

Tässä taas kommentti, mistä huomaa ettei todellista käsitystä ole oikeastaan mistään. Itse, kun joutuu töiden takia matkustamaan, niin käytännössä se silloin on pakko ottaa, jos lentoyhtiöt niitä vaatii. Joo tuskin työnantaja voi suoraan pakottaa, mutta muutaman kerran, kun kieltäytyy, niin veikkaan, että ei tarvitse kohta enää töihin tulla tai ainakin työtehtävät muuttuu.

Eikä influenssarokotetta suurin osa tartte, eikä sitä kyllä ole pakotettu samaan malliin vaikka tauti on tappanut enemmän ihmisiä.

Influenssarokote taitaa olla isommin suunnattu riskiryhmille. Muille sitten sellainen "ota jos siltä tuntuu" vaihtoehto.
Sama homma tulee olemaan jatkossa koronan kanssa, kun se ns. vakiintuu ja siirtyy samaan kategoriaan kuin "tuttu ja turvallinen" perusinfluenssa.
Tässähän tämä isompi globaali panikointi ei omasta mielestä liity mitenkään siihen, että korona olisi jollain tavalla vaarallisempi kuin ennestään tutut virukset. Vaan se, että se on uutta. Ja uusi pelottaa ihmisiä keskimäärin enemmän kuin jo tutuksi tullut.
Ja tilannetta ei helpota se, että mediassa lietsotaan paniikkia, jotta saataisiin lukijoita/kuuntelijoita/katselijoita.
Mutta sitä tämä nykymaailma on. Itse veikkaan, että jo parin vuoden päästä koronarokote on influenssarokotteen kanssa samalla viivalla ja samoille ryhmille suunnattu.

Tässä taas kommentti, mistä huomaa ettei todellista käsitystä ole oikeastaan mistään. Itse, kun joutuu töiden takia matkustamaan, niin käytännössä se silloin on pakko ottaa, jos lentoyhtiöt niitä vaatii. Joo tuskin työnantaja voi suoraan pakottaa, mutta muutaman kerran, kun kieltäytyy, niin veikkaan, että ei tarvitse kohta enää töihin tulla tai ainakin työtehtävät muuttuu.
Tässä taas kommentti missä halutaan vastuuttaa päätöksien teko aina jonkun muun kontolle kuin omalle. Se työpaikkakin on edelleen oma valinta, sen voi vaihtaa jos rokotus ei maistu. Ja kyllä olen vaihtanut itse paskempi palkkaiseen työpaikkaan ihan sen takia, että työnantajan "vaatimukset/pakottamiset" ei vastannut omia arvoja.

Suositut

Back
Ylös Bottom