Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Minusta se taas on surullista, kun terveysviranomaiset on jo yrittäneet pähkiä ratkaisuja - feilanneet huolella, ja sen jälkeen edelleenkään ihmiset eivät ole kiinnostuneita omasta terveydestään.

Mika Rämet esimerkiksi on viranomainen, rokotetutkimuskeskuksen johtaja ja istuu ties kuinka monessa koronatyöryhmässä. Kun rokotteita alettiin tuomaan Suomeen, hänen lausuntonsa oli: "suojateho on hurjan hieno". Perustuen juurikin noihin valmistajien omiin tutkimuksiin, jotka nyt on osoittautumassa ihan ala-arvoisiksi.

Samaa mantraa toistelivat sitten käytännössä kaikki viranomaiset ja päättäjät jopa vuoden verran, osa edelleenkin vaikka ei noita enää kukaan usko.

Kerro mulle vielä, MIKSI se on surullista kun tavikset itse haluavat oppia ja selvittää asioita, jotta voisivat muodostaa oman näkemyksensä?
Onpas mielenkiintoinen linkki - etenkin kun vaivautuu lukemaan otsikkoa pidemmälle:
"– Rokotteet eivät poista tautia, mutta ne helpottavat tautitilannetta, Rämet totesi"

Täähän osasi jo puolitoistavuotta sitten sanoa, ettei mitään ihmeitä kannata odottaa.

Niin, eikös tuo Rämetin lausunto ihan ok ollutkin? Jos THL:n tilastoja seurailia rokotteen vaikutuksesta sairaanhoitoon ja tehohoitoon päätymisen todennäköisyyksiin epidemian aikana, vaikea rokotteiden tehoa mielestäni oli missään vaiheessa kyseenalaistaa. Varianttien kehittyessä rokotteiden teho on toki laskenut, eritoten omicronin myötä.

Sehän on hienoa, että tavikset koittavat oppia ja selvittää asioita, vaikken sitä hirveesti tässä ketjussa ole nähnyt. Asiantuntijoiden/terveysviranomaisten kompetenssin kyseenalaistamista olen nähnyt kyllä siitäkin edestä. Tai en edes kyseenalaistamista, vaan suoralta kädeltä lyttäämistä. Tuo vaatii mielestäni tavikselta ylikehittynyttä luottamusta omiin järkeilykykyihin. Ei siinä, jatkakaa vain, eipä tuo minulta ole pois.

Niitä taidettiin vaan vääristellä sillä, että kaikki rokottamattomat testattiin (oli käynnin syy murtuma tai vaikka selkäkipu.) jokainen näistä oli koronapotilas. Samaan aikaan jos oli rokote, testiä ei otettu. Tälläinen ollut ohjeistus, niin kyllä tilastot näyttää siltä miltä halutaan.

Arvasi oikein. Tuo on vähän harmaalla alueella. Hyvin aikaisessa vaiheessa alkoi tulla tutkimus tuloksia siitä, että ei välttämättä estäisi tartuntaa niin hyvin, eikä estäisi leviämistä. Tämä on se asia mikä meni pahiten päin vittua tässä hommassa.

Itse luin useamman tutkimuksen jossa näin todettiin. Samaan aikaan Suomessa media, THL ja hallitus puhui ihan muuta.
Mäkin luin ja korjasin kantaani sen jälkeen, kuten varmaan jokainen normaalijärkinen ihminen tekee. Tuossa vaiheessa mitä tuolloin sanoin, olin aiemman tiedon sekä ennakkokäsitysteni varassa. Ei silloin juuri kukaan tiennyt sen paremmin, muutamaa tutkijaa lukuunottamatta. On täysin naurettavaa tulla jälkikäteen viisastelemaan, että olit väärässä, vaikka itsellä oli samaan aikaan ihan yhtä hatara kuva asioista.

Mäkin luin ja korjasin kantaani sen jälkeen, kuten varmaan jokainen normaalijärkinen ihminen tekee. Tuossa vaiheessa mitä tuolloin sanoin, olin aiemman tiedon sekä ennakkokäsitysteni varassa. Ei silloin juuri kukaan tiennyt sen paremmin, muutamaa tutkijaa lukuunottamatta. On täysin naurettavaa tulla jälkikäteen viisastelemaan, että olit väärässä, vaikka itsellä oli samaan aikaan ihan yhtä hatara kuva asioista.

Tietoa tuli joskus 2020 loppuvuodesta tai 2021 alkuvuodesta, mutta ”väärää” tietoa rummutettiin Suomessa jonnekkin 2022 alkuvuoteen saakka.
Tämä on se suurin paska. Ne tutkimukset ohitettiin ihan täysin.

Tietoa tuli joskus 2020 loppuvuodesta tai 2021 alkuvuodesta, mutta ”väärää” tietoa rummutettiin Suomessa jonnekkin 2022 alkuvuoteen saakka.
Tämä on se suurin paska. Ne tutkimukset ohitettiin ihan täysin.
Tämä nyt ei liity siihen millään tavalla. Mutta tottahan tuo on. Ja moni on edelleen siinä käsityksessä, että ei tässä mitään, kun onhan suurin osa sentään rokotettu.

Tämä nyt ei liity siihen millään tavalla. Mutta tottahan tuo on. Ja moni on edelleen siinä käsityksessä, että ei tässä mitään, kun onhan suurin osa sentään rokotettu.

Harmillista, että politiikassa ei sallita olla väärässä. Jos myönnät, että olin väärässä, sut poltetaan roviolla.
Alalla missä itse työskentelee on toisinaan tilanteita milloin tekee virheitä, ensimmäinen asia miten niiden kanssa toimitaan on tiedottaa niistä, jotta kaikki tietää, että nyt tämä ja tämä homma johtui tälläisestä virheestä tai viasta.

Jotenkin tuntuu, että politiikassa pitää päättää mitä mieltä on ja siinä pysyttävä hautaan saakka.

Tämä takia sit kaikki pakkorokotus, koronapassi jne hommat itsellä meni ainakin aika pahasti tunteisiin. Jatkettiin vaan rokottamattomien mustamaalaamista. Nyt ketään kiinnosta onko ottanut rokotetta vai ei, ei ketään.

Joo, olin väärässä. Jostain kumman syystä mulla oli käsitys, että rokotus toimii niin kuin rokotuksen kuuluu toimia. Musta siinä ei ole mitään koomista. Mutta jälkiviisaus, se se vasta koomista on. Se on ihan helvetin huvittavaa, että melkein viisikymppinen äijä mässäilee sillä, että arvasi oikein ja kuvittelee tienneensä jotain mitä muut ei tienneet.
Ai koomista että olin oikeassa ja sä väärässä? Selvä

Harmillista, että politiikassa ei sallita olla väärässä. Jos myönnät, että olin väärässä, sut poltetaan roviolla.
Koronassa sut poltetaan roviolla jos kyseenalaistat, sitten jos ja kun oot oikeassa, sut poltetaan silti roviolla koska koronakiimaiset eivät suostu luopumaan kannastaan.

Koronassa sut poltetaan roviolla jos kyseenalaistat, sitten jos ja kun oot oikeassa, sut poltetaan silti roviolla koska koronakiimaiset eivät suostu luopumaan kannastaan.

Joo, aika kohtuutonta on ollut se lietsonta rokote hommista.

Kaverilla oli työpaikalla sellainen tilanne ollut, että ei ollut meinannut enää kahvilla pystyä käymään, kun oli muu porukka katsonut kuin spitaalista koko aika. Hauskinta tässäkin, että viimeisenä sairasti sit koronan ja sai sen työkavereilta. 🤣

Ai koomista että olin oikeassa ja sä väärässä? Selvä
En tiedä kannattaako mun edes selittää, kun et tunnu haluavan ymmärtää. Siinä ei ole mitään koomista, että joku on oikeassa ja joku väärässä. Olen varmaan päivittäin väärässä ja niin olet luultavasti sinäkin, mutta ei siitä kukaan tee sen suurempaa numeroa. Mutta jälkiviisaudessa on hyvin paljon koomisia piirteitä. Tuossa vaiheessa oikein kellään ei ollut oikeaa tietoa, vaan tilannetta voidaan verrata kolikon heittämiseen. Jos nyt heitettäisiin kolikkoa ja mä sanoisin kruuna ja sä sanot klaava ja mä voitan, niin pitäisitkö mua ihan terveenä jos alkaisin keulia olleeni oikeassa ja haukkua sua kun olit väärässä?

Viimeksi muokattu:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
En tiedä kannattaako mun edes selittää, kun et tunnu haluavan ymmärtää. Siinä ei ole mitään koomista, että joku on oikeassa ja joku väärässä. Mutta jälkiviisaudessa on hyvin paljon koomisia piirteitä. Tuossa vaiheessa oikein kellään ei ollut oikeaa tietoa, vaan tilannetta voidaan verrata kolikon heittämiseen. Jos nyt heitettäisiin kolikkoa ja mä sanoisin kruuna ja sä sanot klaava ja mä voitan, niin pitäisitkö mua ihan terveenä jos alkaisin keulia olleeni oikeassa ja haukkua sua kun olit väärässä?
Ai nyt nää on sulle fifty fifty ollut :D

En tiedä kannattaako mun edes selittää, kun et tunnu haluavan ymmärtää. Siinä ei ole mitään koomista, että joku on oikeassa ja joku väärässä. Olen varmaan päivittäin väärässä ja niin olet luultavasti sinäkin, mutta ei siitä kukaan tee sen suurempaa numeroa. Mutta jälkiviisaudessa on hyvin paljon koomisia piirteitä. Tuossa vaiheessa oikein kellään ei ollut oikeaa tietoa, vaan tilannetta voidaan verrata kolikon heittämiseen. Jos nyt heitettäisiin kolikkoa ja mä sanoisin kruuna ja sä sanot klaava ja mä voitan, niin pitäisitkö mua ihan terveenä jos alkaisin keulia olleeni oikeassa ja haukkua sua kun olit väärässä?
Siis oikeesti, sun mielestä on ihan ok haukkua trolliksi ja sitten jälkiviisaus onkin huono juttu? Missä sä olit kun trolliksi haukuttiin? Et ainakaan puolustamassa mua etkä vieläkään suostu myöntämään että teillä monilla meni ihan vitusti yli homma.

Koronarokottamattomien solvaaminen asiantuntijoiden,median ja poliitikkojen puolelta ei antanut hyvää kuvaa.Helvetin typerää touhua.
Olivatko paniikissa vai miksi moinen loan heitto osaa kansalaisia kohtaan.

Siis oikeesti, sun mielestä on ihan ok haukkua trolliksi ja sitten jälkiviisaus onkin huono juttu? Missä sä olit kun trolliksi haukuttiin? Et ainakaan puolustamassa mua etkä vieläkään suostu myöntämään että teillä monilla meni ihan vitusti yli homma.
Mitä vittua? Kuka mistään trolliksi haukkumisesta on puhunut? Mä en ole halunnut ketään trolliksi enkä edes sanonut että se on ok. Mistä sä tuollaisen olettamuksen nyt taas vedit?

Tai mistä vedit sellaisen olettamuksen etten suostuisi myöntämään, että jollakin meni yli? Voin ihan avoimesti myöntää, että jollakin meni yli ja vitusti, mutta en taaskaan sulata tuota "teitä". En tunne kuuluvani siihen ryhmään. Mähän olen ollut koko ajan sellainen keskitien kulkija. En ole kertaakaan sanonut, että korona on hirveän vaarallinen, en ole kertaakaan sanonut, että rajoitukset on hyvä juttu, en ole kertaakaan sanonut, että maskeista on jotain hyötyä, en ole kertaakaan patistanut ketään piikille tai syyllistänyt ketään siitä ettei ole piikkiä ottanut.

Mutta mites sitten "teillä"? Suostutko itse myöntämään, että "teillä monilla" meni ihan vitusti yli homma? Mun näkökulmasta meni ja menee edelleen. Mua ei korona kiinnosta hevon vittua, mutta monta täällä tuntuu vielä kiinnostavan kovasti.

Ei tässä ole kyse oikeassa tai väärässä olemisesta. Jokainen täysipäinen on ymmärtänyt alusta lähtien, että koronan väitetyt vaarat ovat suuresti liioiteltuja ja koronatoimet ylimitoitettuja. Ongelman ydin on siinä että iso osa suomalaisista on konformistisia paskahousuja jotka vaikka tappavat lapsensa jos viranomaiset niin käskevät. Kun tällainen roskaihminen näkee selkärangalla varustetun ihmisen, hän kokee syvää häpeää omasta heikkoudestaan joka usein heijastetaan ulos vihana niitä vastaan jotka "ovat hankalia" eivätkä pelaa yhteisten sääntöjen mukaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom