Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Pidätkö mikasa tätä koronaa edelleen todella suurena uhkana, että rokotteet olisi syytä kaikkien ottaa?

Vai onko joku muu agenda siinä, että päivästä toiseen tuot tilastoja ja lukuja joissa kirjoitettaan siitä kuinka hyviä ja tehokkaita nuo rokotteet on? Samaan aikaan ei tule yhtään viestiä rokotehaitoista, tulee vain ja ainoastaan viestejä missä rokotehaittoja vähätellään ja rokotteiden tehoa kehutaan.

Kyse ei ole siitä, että tuo haittasi mitään. Hyvä vaan, että tietoa tulee. Varsinkin kun itsellä ei ole käytössä mitään sosiaalistamediaa niin enpä nuihin missään muualla voisi törmätä.
Ei niissä ole sen ihmeempää syytä takana. Laitan vain viestejä jotka ajattelen ihmisiä kiinnostavan. Ei niissä sen ihmeempiä ole takana.

Ja en. Tosin terveydenhuoltoa rajusti kuormittava sekä jos verrataa perus nuha-kuumeisiin niin Kyl eroa on.

Edit. Just eilen mainitsin erittäin vaarallisen syvän laskimotukoksen jonka rokote on ollu aiheuttajana tai myötävaikuttavana tekijänä alussa.

Myöskin sen maininnut että rokotteen teho on laskenut sekä sen merkitys pienentynyt. Useaan kertaan. Sekä että mitä nuorempi sen pienempi hyötyä rokotteilla

Ei suoraan liity aiheeseen mutta hyvä esimerkki miten ihmiset ovat valmiita myymään vapauksiaan turvallisuuden lisäämiseksi. Kyseessä siis vankilassa tapahtunut vangin murha ja miten se olisi voitu estää jatkuvalla videovalvonnalla (mikä on totta).

Poimintoja uutisten kommenteista: "Nyt olisi HS:lla tai medialla laajemminkin tilausta jatkoartikkeleihin eli selvityksiin historiasta ja tahoista, miten voi olla mahdollista, että selleissä ei ole kameravalvontaa? Joka j`lan myymälä ja kadunkulma on kameravalvonnan piirissä ja murhamiesten liikkeet ei? En luota siihen, että tämä tapaus itsessään saa aikaan muutoksen, vaan sitä täytyy puristaa pitämällä ongelmaa valokeilassa ja mielellään niin, että vastuutahot tuodaan esille."

"Käsittääkseni taustalla on liialle mennyt tietosuoja. On käsittämätöntä, että tietosuoja-asiat ovat sekä vankien turvallisuudelle, että koronaviruksen torjumisessa annettu niin tärkeä asia, että ne johtavat tarpeettomiin ihmishenkien menetykseen. Luulisi, että ihmisen henki on kuitenkin tärkeämpi asia kuin tietosuoja."

Samalla logiikalla voitaisiin luopua esimerkiksi kotirauhansuojasta ja asentaa valvontakamerat kaikkien ihmisten koteihin koska kodeissa tapahtuu paljon väkivaltarikoksia. Pari vuotta kun media rummuttaisi miten nämä rikokset saataisiin estettyä jos vain itsekkäät kansalaiset viimein antaisivat luvan valtion tunkeutua koteihinsa.

Perustuslakivaliokunnassa pohdittaisiin kumpi painaa vaakakupissa enemmän: ihmisten henki ja terveys vaiko yksityisyys. Henki ja terveys painaa enemmän joten näin meillä on kamerat kotona valvomassa meitä. Ja voitte muuten olla varmoja että 60% kansasta hyväksyisi tämän ilman yhtään ainuttakaan vastalausetta.

Yksityisyys on vain ihmisen itsensä luoma harha. Lähes jokainen on jo myynyt yksityisyytensä isoille kansainvälisille korporaatioille. Ne tietää tasan tarkkaan, milloin oot kotona, missä käyt kaupassa, mitä ostat, missä oot töissä, ketkä tapaat, yms. Ja kaikki tää on tehty ihan vapaaehtoisesti, eikä kukaan ole mukissut yhtään vastaan. No välillä on pieniä soraääniä, mutta ne häviää nopeasti sumuun. Mutta jos yhteiskunta yrittää valvoo kansalaisia niin ei perkele, mulla on vitun yksityisyys, jota ei saa loukata. Paitsi silloin, kun parkkihallissa vedetään tonnin vekki auton kylkeen. Saatana, silloin pitäisi saada valvontakameran kuvat itselle ja vapaasti levittää niitä facebookissa ja käydä vielä vapaasti pamputtamassa tekijää pesarilla.

Ite mä mielummin annan kollata jonkin virallisen tahon kaikki mun yksityiset viesti kuin istun joku päivä lentokoneessa terroristin kanssa, jota ei saatu kiinnii sen takia kun joidenkin mielestä Irjalle tai Pekalle lähetetyt rakkaudentunnustukset on niin yksityisiä, ettei niitä saa mikään taho valvoa.

Yksityisyys on vain ihmisen itsensä luoma harha. Lähes jokainen on jo myynyt yksityisyytensä isoille kansainvälisille korporaatioille. Ne tietää tasan tarkkaan, milloin oot kotona, missä käyt kaupassa, mitä ostat, missä oot töissä, ketkä tapaat, yms. Ja kaikki tää on tehty ihan vapaaehtoisesti, eikä kukaan ole mukissut yhtään vastaan. No välillä on pieniä soraääniä, mutta ne häviää nopeasti sumuun. Mutta jos yhteiskunta yrittää valvoo kansalaisia niin ei perkele, mulla on vitun yksityisyys, jota ei saa loukata. Paitsi silloin, kun parkkihallissa vedetään tonnin vekki auton kylkeen. Saatana, silloin pitäisi saada valvontakameran kuvat itselle ja vapaasti levittää niitä facebookissa ja käydä vielä vapaasti pamputtamassa tekijää pesarilla.

Ite mä mielummin annan kollata jonkin virallisen tahon kaikki mun yksityiset viesti kuin istun joku päivä lentokoneessa terroristin kanssa, jota ei saatu kiinnii sen takia kun joidenkin mielestä Irjalle tai Pekalle lähetetyt rakkaudentunnustukset on niin yksityisiä, ettei niitä saa mikään taho valvoa.
Toki voit avata kaikki mahdolliset omat tietosi valtiolle ja virkamiehille mutta älä kuvittele, että kaikki haluavat tehdä niin.

Taas tätä hevonpaskaa

"öhöhöhhö sun puhelinta seurataan jo tuota noin joten parru perseeseen on ihan sama asia eikä se haittaa kun maksat tolla plussakortillakin nii!"

Ja tähän kohtaan sellainen kiva meme missä lukee "I see terrorists everywhere".

Yksi vanhempi työkaveri muutamia vuosia sitten kertoi, ettei ole ikinä ollut lentokoneessa eikä mene! Syyksi antoi sen kuinka riskialttiita vehkeitä ne on. Hän oli katsonut jonkun dokkarin missä oli mutteri lentänyt turbiiniin tms ja el katastrof siitä sitten.
Vähän samaa havaittavissa tässä logiikassa, terroristeja kaikkialla niin ollaan valmiita luovuttamaan kaikki data, että pääsee taas turvallisella tunteella kohti Kanariaa (y)

Ei ihme, että social credit score systeemi tulee menemään sukkana läpi

Olen ollut huomaavinani miten kiinalaisten "social credit score" tuntuu nousevan tapetille kokoajan, mutta kukaan ei kauhistele jenkkien "credit scorea". Onko näillä oikeastaan mitään käytännön eroa?

Olen ollut huomaavinani miten kiinalaisten "social credit score" tuntuu nousevan tapetille kokoajan, mutta kukaan ei kauhistele jenkkien "credit scorea". Onko näillä oikeastaan mitään käytännön eroa?
Teeppä siis vertaus kiina vs jenkit tässä asiassa.
Alat vääntämään taas asian ohi niin ala sitten avata sitä.

Miten kiinan vahvasti poliittinen pisteytysjärjestelmä nyt vertautuikaan jenkkien luottokorttisysteemiin ja miten se liittyikään nyt kun puhutaan kiinatyylisestä koronapassista täällä...
Vai lähtikö joku kommarin vääntö käyntiin taas?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Yksi vanhempi työkaveri muutamia vuosia sitten kertoi, ettei ole ikinä ollut lentokoneessa eikä mene! Syyksi antoi sen kuinka riskialttiita vehkeitä ne on. Hän oli katsonut jonkun dokkarin missä oli mutteri lentänyt turbiiniin tms ja el katastrof siitä sitten.
Vähän samaa havaittavissa tässä logiikassa, terroristeja kaikkialla niin ollaan valmiita luovuttamaan kaikki data, että pääsee taas turvallisella tunteella kohti Kanariaa (y)

Ei ihme, että social credit score systeemi tulee menemään sukkana läpi
Loistava esimerkki siitä, kuinka joillekin ihmisille saa menemään ihan kaiken läpi ja suostumaan ihan mihin vaan, eikä tarvitse kuin vähän heittää pelkopropagandaa. Voi olla, että terroristi tiputtaa juuri sinun lentosi tonttiin, ellet luovu yksityisyydensuojastasi. "Aijaa! No sitten kyllä kannattaa luopua ja kannustan myös muita tekemään samoin." Näin luodaan kätevästi samalla myös hyödyllinen idiootti.

Täysin vastaava tilanne, joka on ollut viimeisen vuoden ajan koronarokotusten ja niiden pakottajien kanssa. Jotkut ihmiset on vaan todella helppo pelotella tekemään mitä vaan.

Tiivistetysti vois sanoa, että se ero lienee juurikin se "social" etuliite siinä.

Jos toisi Suomen ympäristöön, niin se suomentuisi "sosiaalinen luottoluokitus". Siinä missä tavanomainen luottoluokitus / luottotiedot määrittävät tänä päivänä sitä, missä määrin henkilölle tai vaikkapa yritykselle voidaan esim. myöntää lainaa, on tuo sosiaalinen puoli jotain sellaista mille mielestäni EI pitäisi antaa yhtään lisää tilaa.

Sosiaalinen luotto VOI tarkoittaa esimerkiksi sitä, missä määrin yksilöä pidetään valtion näkökulmasta luotettavana osana sosiaalista toimintaa. Toimimalla kuten valtio haluaa, saat lisää luottoa. Toimimalla sitä vastoin, luottoluokituksesi laskee. Luottoluokituksen lasku voi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että osallistumistasi ruvetaan rajoittamaan. Jos et ota rokotteita säännöllisesti, et saa tulla ulos kodistasi. Jos et ilmoittaudu kerran kuussa piiritoimistolle, tulee poliisi varmistamaan että "kaikki on hyvin."

Kaikkihan toimii tuossa mallissa hyvin niin kauan, kuin valtio on täydellinen. Eli ei koskaan.

Ja totta kai, meillä on jo elementtejä tästä käytössä tai ollut käytössä. Esimerkiksi aktiivimalli työttömille saatettiin nähdä tällaisena. Mielestäni se oli paska idea, vaikka työttömyyskorvausta voisikin jossain määrin mielestäni vastikkeellistaa.

Mun mielestä on aika perustavanlaatuinen arvokysymys, missä määrin me halutaan että tuollaiset mallit lisääntyy yhteiskunnassa.

Nähdäkseni meidän pitää pitäytyä siinä, että tietynlainen toiminta on rangaistavaa ja siinäkin on jo riittävästi ratkaistavia kysymyksiä. Valtio ei voi ruveta pakottamaan tietynlaista käytöstä varsinkaan luottojärjestelmän kautta.

Ei ole mitenkään tarkoitus olla ilkeä, mutta tämä on mielestäni yksi sellainen asia missä ei kannata olla naivi ja ajatella, että tämä olisi vain hyvä juttu.

Tälläinen yksinkertainen esimerkki, sun qr-koodi pöllitään. Porukka seurannut, että sää käytä x aikaan lenkillä, salille jne. Yksi kaveri vahvistaa, että nyt lähdet jonnekkin jolloin sulla ei ole alibia. Tämän jälkeen toinen sankari painelee ravintolaa, leimaa sut sisään ja käy ampumassa vaikka jonku. Mitä luulet, että tapahtuu seuraavaksi?

Haa. Vanha kunnon terroristeilla pelottelu.

Kohta joku varmasti keksii, että meidän ei pelkästään tule pelätä terroristeja, vaan terroristi *zombeja*, jotka kantaa sisällään rankasti leviävää virusta. Ah, kuinka valloittavan ihana uudistettu versio jo pitkään toimivaksi todetusta massojen hallinta välineestä.

Tässä voisi jo olla tarpeeksi polttoainetta kansalaispistejärjestelmän aloittamiseen.

Järjestelmä tietenkin käynnistetään ihmisten suojelemiseksi, ja sillä eliminoidaan kaikki, jotka vähänkään vaikuttavat siltä, että he haluaisivat pistää palasiksi lähimmän prisman, ja siinä samalla käynnistää uuden tautiepidemian.

Älä pelkää. Turvatarkastukset lentokentillä on tätä varten.

En minä ainakaan pidä yhtään ajatuksesta, että isot yhtiöt tietää enemmän tai vähemmän kaiken minusta.

Kannattaa muistaa, että viranomaiset ovat loppupeleissä ihan samanlaisia tavallisia kansalaisia kuin muutkin. Siellä on joukossa paljon ihmisiä, jotka saa jotain sairasta tyydytystä jos saavat salaa sinua tarkkailla vaikka älypuhelimen kameran kautta. Minä en ole valmis luopumaan yksityisyydestäni saadakseni hieman lisää (usein näennäistä) turvallisuutta.

Tuossa uutinen viime vuodelta Belgiasta. Maksumuurin takana, niin en enää pääse linkkaamaan koko juttua. Artikkelissa kerrotaan, miten Belgian koronarajoitusten määräyksiä on tarkkailtu esimerkiksi lämpökameroiden avulla. Kyse on ollut siitä, että kotona saa olla vain tietty määrä ihmisiä ja sitä on poliisi sitten tarkkaillut lämpökameroiden avulla. Jokainen voi omalla kohdallaan miettiä, onko tuo jotenkin hienoa. Omasta mielestäni tuo on täydellisen kammottava ajatus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom