Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
Taas tämä menee tähän, mutta Arja Paananenhan on nimenomaan venäjästä kirjoittava toimittaja ollut jo noin kolmenkymmenen vuoden ajan ja siksi kirjoittaa siitä paljon. Hän on opiskellut venäjän kulttuuria, puhuu venäjää ja on asunut venäjällä, eli tietää ja ymmärtää venäjästä hieman enemmän kuin me.

Eikö mielestäsi itä-ukraina ja krim ole Ukrainaa?
Juu kirjottaa kyllä Propagandaa.

Meidän väittely ei johda mihkään ja tuskin muut sitä jaksaa lukea. Sulla sun näkemys ja mulla oma

Miten tämä nyt virallisesti menee? Lasketaanko rokottamattomaksi myös 2 ja 3 piikin kohdalla? 1 piikistä pari viikkoa ainakin lasketaan, mutta miten muiden kohdalla? Onko @mikasa90 tietoa asiasta? Tämähän voi vääristää tilastoja melko reilusti? Melko moni tietää useampia jotka saaneet koronan heti piikin jälkeen. Juuri äsken työkaveri sanoi että kahdella sen kaverilla korona heti kolmannen piikin jälkeen ja täällä jatkuvasti vastaavaa juttua.
Mä en löydä syytä Miks laskettaisiin 2 ja 3 piikin välissä rokottamaks.Thl laskee tai ainakin laski ekan piikin jälkeen 21vrk rokottamattomaks mutta esim. Hus 7vrk Vain. Eihän myokardiitti tapauksissakaan lasketa rokottamattomaks jos se tulee mediaanina 4vrk sisällä rokotuksesta. Tai muutaman päivän päästä astrazeneca rokotteesta todella vaarallisesta muttq huippu harvinaisesta syvästä trombolismista. Kyl ne kaikki on mennyt rokotteesta johtuviks. Modernakin kiellettiin alle 30v miehiltä kun 4vrk sisällä tulee noin 1/5000 riskillä myokardiitti.

Jos näitä pidettäis rokottamattomana 21vrk ei näitä ois koskaa tullu julki.

Edut. Ja tää on nimenomaan mulle sellanen syy miks mä luotan viranomaisiin kun ne seulo muistaakseni 9miljoonan rokotuksesta joukosta 6-9 myokardiitin vaarasignaalin. Ja se on mun mielestä aika pirun vaikuttava suoritus joka lisää mun luottamusta ihN järkyttävän paljon että ne tietää mitä tekee.

Mä en löydä syytä Miks laskettaisiin 2 ja 3 piikin välissä rokottamaks.Thl laskee tai ainakin laski ekan piikin jälkeen 21vrk rokottamattomaks mutta esim. Hus 7vrk Vain. Eihän myokardiitti tapauksissakaan lasketa rokottamattomaks jos se tulee mediaanina 4vrk sisällä rokotuksesta. Tai muutaman päivän päästä astrazeneca rokotteesta todella vaarallisesta muttq huippu harvinaisesta syvästä trombolismista. Kyl ne kaikki on mennyt rokotteesta johtuviks. Modernakin kiellettiin alle 30v miehiltä kun 4vrk sisällä tulee noin 1/5000 riskillä myokardiitti.

Edut. Ja tää on nimenomaan mulle sellanen syy miks mä luotan viranomaisiin kun ne seulo muistaakseni 9miljoonan rokotuksesta joukosta 6-9 myokardiitin vaarasignaalin. Ja se on mun mielestä aika pirun vaikuttava suoritus joka lisää mun luottamusta ihN järkyttävän paljon että ne tietää mitä tekee.
Tarkistin ton trombolismin luvun. Noin 1/100k. Miettikääpä tuota. Tuolla todennäkösyydellä pystytään seulomaan. 4-20vrk ekan rokotteen jälkeen.

Pitää tarkistaa vielä myöhemmin tarkemmin tuo myokardiitti signaali jos mä sEn löydän enää.

Ois kiva saada tietoon ja verrata onko muissa maissa enemmän esim myokardiittia kuin suomessa. Fimea meinaa mainihtee et suomessa ei olis sydtulehdukset kasvanu vs odotettuun. Ja jos, niin miks joissain toisissa maissa enemmän sydlihastulehdusta kuin suomessa.

''Sydänlihas- ja sydänpussitulehdukset johtuvat useimmiten infektioista tai elimistön oman puolustusjärjestelmän häiriöistä. Niitä esiintyy Euroopassa vuosittain 1-10 tapausta/100 000 henkeä. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) rekisteritutkimuksessa selvitetään parhaillaan, kuinka yleisiä sydänlihastulehdukset ovat Suomessa ja onko niitä ilmaantunut rokotetuilla enemmän kuin rokottamattomilla. Alustavien tietojen valossa sydänlihastulehduksia ei toistaiseksi ole havaittu enempää rokotetuilla saman ikäisiin rokottamattomiin verrattuna.'' Fimea.

Suomessa piikitystekniikka erillainen? Mä en nää mahdottomaks että 1/5000 rokoteannoksesta antovaiheessa menis vituiks.
Selittäis mun mielestä tuon.

Ois kiva saada tietoon ja verrata onko muissa maissa enemmän esim myokardiittia kuin suomessa. Fimea meinaa mainihtee et suomessa ei olis sydtulehdukset kasvanu vs odotettuun. Ja jos, niin miks joissain toisissa maissa enemmän sydlihastulehdusta kuin suomessa.

''Sydänlihas- ja sydänpussitulehdukset johtuvat useimmiten infektioista tai elimistön oman puolustusjärjestelmän häiriöistä. Niitä esiintyy Euroopassa vuosittain 1-10 tapausta/100 000 henkeä. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) rekisteritutkimuksessa selvitetään parhaillaan, kuinka yleisiä sydänlihastulehdukset ovat Suomessa ja onko niitä ilmaantunut rokotetuilla enemmän kuin rokottamattomilla. Alustavien tietojen valossa sydänlihastulehduksia ei toistaiseksi ole havaittu enempää rokotetuilla saman ikäisiin rokottamattomiin verrattuna.'' Fimea.

Suomessa piikitystekniikka erillainen? Mä en nää mahdottomaks että 1/5000 rokoteannoksesta antovaiheessa menis vituiks.
Selittäis mun mielestä tuon.
Muita mahdollisia syitä:

- Fimean sivuilla vanhaa tietoa (mielestäni tuo lausunto on ollut siellä jo jonkin aikaa)
- sydänlihastulehduksia ei tilastoida sydänlihastulehduksina vaan jonain muuna (diagnosointi ei ymmärtääkseni ihan yksiselitteistä)
- sydänlihastulehdukset ovat niin lieviä valtaosin, että eivät päädy mihinkään tilastoihin

Onko tämä varmaa tietoa vai omaa pähkäilyä? Ei edes tulisi yllätyksenä vaikka merkattaisiin suoraan rokottamattomaksi.

THL:
Rokotussuoja: Ei rokotussuojaa tarkoittaa, että henkilöä ei ole rokotettu tai ensimmäisestä annoksesta ei ole kulunut riittävästi aikaa (vähintään 21 päivää). Osittainen rokotussuoja tarkoittaa, että ensimmäinen annos on otettu vähintään 21 päivää sitten, mutta toista annosta ei ole vielä otettu tai siitä ei ole kulunut riittävästi aikaa (vähintään 7 päivää). Täysi rokotussuoja tarkoittaa, että vähintään kaksi rokotusannosta on otettu vähintään 7 päivää sitten.

https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/epirapo/covid19inci/summary_cov19incisummary

HYS:
³ Henkilö on saanut yhden rokoteannoksen ja rokotuksesta on kulunut vähintään viikko ennen kuin koronavirusinfektion oireet ovat alkaneet. Jos oireet ovat alkaneet ennen kuin ensimmäisestä rokotuksesta on kulunut viikko, henkilö lasketaan rokottamattomien ryhmään.

⁴ Henkilö on saanut kaksi rokoteannosta ja toisesta annoksesta on kulunut vähintään viikko ennen kuin koronavirusinfektion oireet ovat alkaneet. Jos oireet ovat alkaneet ennen kuin toisesta rokotusannoksesta on kulunut alle viikko, hänet lasketaan yhden rokoteannoksen saaneeksi.

⁵ Henkilö on saanut kolme rokoteannosta ja kolmannesta annoksesta on kulunut vähintään viikko ennen kuin koronavirusinfektion oireet ovat alkaneet. Jos oireet ovat alkaneet ennen kuin kolmannesta rokotusannoksesta on kulunut alle viikko, hänet lasketaan kaksi rokoteannosta saaneeksi.
https://www.hus.fi/ajankohtaista/koronavirus-covid-19/koronavirus-lukuina

En minä rokotehaittoja meinaa vaan itse tautia. Eli aika moni saanut taudin heti piikin jälkeen niin mihin lokeroon nämä lasketaan ja onko faktaa ettei lasketa rokottamattomaksi myös muiden piikkien kohdalla?

Tuossahan nuo ylempänä tulivat..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En minä rokotehaittoja meinaa vaan itse tautia. Eli aika moni saanut taudin heti piikin jälkeen niin mihin lokeroon nämä lasketaan ja onko faktaa ettei lasketa rokottamattomaksi myös muiden piikkien kohdalla?
Esim aikaa varatessa koronatestiin tuota kysytään. Vaihtoehdot tässä. Noitten mukaan uskoisin et mennää.

Screenshot_20220214-204749_Chrome.jpg

Sane ymmärtää yskän. Ei kannata katsoa pelkkää suhteellisuuspalkkia vaan absoluuttiset numerot ratkaisee.

Herää kysymys, ketä kannattaa rokottaa?

On laskettava rokottamisen kustannustehokkuutta: toisessa vaakakupissa on rokotteilla saavutettava hyöty eli ihmisten sairaanhoitoon joutumisen todennäköisyyden alentaminen. Toisessa vaakakupissa ovat rokotteiden kustannukset. Kustannuksissa on huomioitava paitsi eurot myös mahdolliset rokotusten haitat.

Jos todennäköisyys sairaalaan joutumiselle ilman rokotetta on mitätön, ei rokotteen tuoma hyöty ole kummoinen. Silloin vaakakuppi keikahtaa sille puolelle, että rokottaminen ei ole järkevää.

Tämä on tilanne esimerkiksi alle 12-vuotiaiden lasten kohdalla. Koska lapsilla vakavan infektio todennäköisyys on lähes nolla, rokotuksen kustannukset ylittävät hyödyt. Ruotsissa ja Norjassa jätettiin juuri siitä syystä rokotussuositus lapsille antamatta.

Samaa logiikka tulee noudattaa arvioitaessa kenen tahansa rokottamista. Siksi ei ole lainkaan itsestään selvää, että kaikki kannattaa rokottaa. Kolmekymppisen terveen ihmisen vakavan infektion todennäköisyys ei ole kummoinen. Olennainen kysymys on: missä kulkee se raja, että rokottamisen hyödyt ylittävät kustannukset.

Katso Leveli HÄTÄLIVE: Poliisi uhkaa purkaa Convoy Finlandin teltat Kansalaistorilta​

Julkaistu 14.02.2022 21:13, 1610 lukukertaa, 1 kommentti

Leveli on Kansalaistorilla Helsingissä ja lähettää streemauksen - seuraten tilannetta, kun poliisi ilmoitti käyttävänsä mahdollisesti pakkokeinoja Convoy Finland -mielenosoituksen telttojen purkamiseksi. Lue poliisin ilmoitus järjestäjille ja katso Leveli LIVE!​

Eikä taaskaa pysty kopioida mv lehden linkkiä uutiseen ainostaan tekstin. Muilla samaa ongelmaa puhelimella ei ainakaa onnistu??

View: https://youtu.be/eZGWKS9_CDU

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom