Koronavirus, COVID-19

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Rokotepassi?

• Kyllä

Votes: 88 27,4%
  • Ei

Votes: 233 72,6%

• Total voters
    321
FLKlJulXsAoDXo1

Tuoretta dataa Sveitsistä.
On hyvin tärkeää vertailla vain suhteellisia arvoja. Palkin mitta on tärkeä. Älkää takertuko absoluuttiarvoihin

FLKlJulXsAoDXo1

Tuoretta dataa Sveitsistä.
Näkyykös missään, miltä aikaväliltä noihin lukemiin on valittu data? Meinaan, jos esim. suhteutetaan pandemian alusta alkaen ilman rokotetta kuolleet ihmiset esim. tämän hetken kaikkiaan rokottamattomiin ihmisiin, niin toi ylärivi saadaan mukavasti räjähtämään. Kun tämän hetken populaatio on pieni ja rokottamattomia kuolleita on kuitenkin aika monta. Vrt. tilanne, jos otat kaikki kuolleet rokotetut pandemian alusta ja suhteutat tämän hetken rokotettuihin (jälkimmäinen on huomattavasti isompi populaatio kuin rokottamattomat).

#hästägrokotteeteitoimijaihanturhia :)

korona muutaman ihmisen on tappanu: Ainiin mut ''kylhän muutkin flunssat tappaa''... no ei selkeestikkään samassa määrin.
katso liitettä 239176
Mä olen tästä sanonut aiemminkin, mutta noi käppyrät on vain osatotuus:

Tuolta voi kuka tahansa katsoa, että esim. Suomessa, Saksassa, Maltalla, Luxemburgissa ja monessa muussa maassa käyrillä ei juuri näy mitään huippuja tai sitten näkyy jopa enemmän huippuja aikana ennen covidia.

Niiden perusteella sitten voisi väittää mitä vaan. Korona on vaarattomampi kuin flunssa, rokotteet tappaa mutta ei korona, jne..

Mä olen tästä sanonut aiemminkin, mutta noi käppyrät on vain osatotuus:

Tuolta voi kuka tahansa katsoa, että esim. Suomessa, Saksassa, Maltalla, Luxemburgissa ja monessa muussa maassa käyrillä ei juuri näy mitään huippuja tai sitten näkyy jopa enemmän huippuja aikana ennen covidia.

Niiden perusteella sitten voisi väittää mitä vaan. Korona on vaarattomampi kuin flunssa, rokotteet tappaa mutta ei korona, jne..
Mutta noiden isojen piikkien ei pitäis näkyä missään mikäli koronalla kokonaiskuolleisuuteen olisi/eiolisi oikeesti suurta merkitystä.

Koska piikit on pääsääntösesti 2020 puolella ei oikein muuta voi syyttää.

Näkyykös missään, miltä aikaväliltä noihin lukemiin on valittu data? Meinaan, jos esim. suhteutetaan pandemian alusta alkaen ilman rokotetta kuolleet ihmiset esim. tämän hetken kaikkiaan rokottamattomiin ihmisiin, niin toi ylärivi saadaan mukavasti räjähtämään. Kun tämän hetken populaatio on pieni ja rokottamattomia kuolleita on kuitenkin aika monta. Vrt. tilanne, jos otat kaikki kuolleet rokotetut pandemian alusta ja suhteutat tämän hetken rokotettuihin (jälkimmäinen on huomattavasti isompi populaatio kuin rokottamattomat).

Liitteenä on ajallinen kehitys.

Liitteet

• switzerland-covid-19-weekly-death-rate-by-vaccination-status.png
    switzerland-covid-19-weekly-death-rate-by-vaccination-status.png
    443,7 KB · Katsottu: 42
Tottakai on. Mutta se on tavallista kaikissa nuhissa..

Samallalailla kun vanhukset kuolee mihin tahansa nuhaan.. No ei kokonaiskuolleisuus luvuista päätellen kuole.:) tai ole kuollut.Ainakaan sveitsissä tai briteissä. Tai espanjassa.. tai sloveniassa..tai portugalissa. tai ukrainassa.

edit. ehkä nämä kaikki maat ovat vain tilastollisia poikkeavuuksia..
Mä tiedän, että sinä ymmärrät. Mutta noista twiiteistä vaan aika moni lietsoutuu taas siihen pitkän koronan pelkoon kun ei tajua katsoa noita tutkimuksia.

Mun mielestä olisi hyvä jos twiiteistä edes jossain olisi mainittu, että jos olet sairastanut lievänä, eli pysynyt pois sairaalasta niin todennäköisyytesi saada vakavia jälkioireita on tuhat kertaa pienempi kuin sairaalaan joutuneella. Muutoinhan kyseessä lienee ainakin osittainen disinformaatio.

Mun mielestä olisi hyvä jos twiiteistä edes jossain olisi mainittu, että jos olet sairastanut lievänä, eli pysynyt pois sairaalasta niin todennäköisyytesi saada vakavia jälkioireita on tuhat kertaa pienempi kuin sairaalaan joutuneella. Muutoinhan kyseessä lienee ainakin osittainen disinformaatio.
Nojoo, hyväksyn tämän.✌️

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mutta noiden isojen piikkien ei pitäis näkyä missään mikäli koronalla kokonaiskuolleisuuteen olisi/eiolisi oikeesti suurta merkitystä.

Mutta jos kyseessä olisi korona niin kai niiden piikkien pitäisi näkyä kaikissa kohteissa, missä pandemia on ollut valloillaan.. Kannattaa muuten vilkasta noita graafeja vielä niin että muuttaa aikaväliksi 2016 heinäkuu alkaen. Pidemmältä sitä ei vissiin saanu. Se entisestään tasoittaa monissa maissa tota tilannetta.

En siis sano etteikö koronalla olisi jokin vaikutus, mutta ei se kaikissa maissa näyttäisi olleen mikään erityinen tappaja. Eroja voi olla ihan missä vaan, terveydenhuollon tasossa, ikä- tai muussa väestörakenteessa, ja niiden erojen perusteella korona sitte on tappanu enemmän tai vähemmän.

Ja niin kuin noista käyristä näkee niin ihan sama efekti on monissa maissa influenssakausina.

Mutta jos kyseessä olisi korona niin kai niiden piikkien pitäisi näkyä kaikissa kohteissa, missä pandemia on ollut valloillaan.. Kannattaa muuten vilkasta noita graafeja vielä niin että muuttaa aikaväliksi 2016 heinäkuu alkaen. Pidemmältä sitä ei vissiin saanu. Se entisestään tasoittaa monissa maissa tota tilannetta.

En siis sano etteikö koronalla olisi jokin vaikutus, mutta ei se kaikissa maissa näyttäisi olleen mikään erityinen tappaja. Eroja voi olla ihan missä vaan, terveydenhuollon tasossa, ikä- tai muussa väestörakenteessa, ja niiden erojen perusteella korona sitte on tappanu enemmän tai vähemmän.

Ja niin kuin noista käyristä näkee niin ihan sama efekti on monissa maissa influenssakausina.
2018 oli muistaakseni aika raju influkausi, mut siltikään ei ole samanlaista piikkiä. Kovin monessa maassa ainakaan. Aivan varmasti ikärarakenteella on merkitystä. Italiaanhan tuo iski osittain sen takia. MOnta sukupolvee samankaton alla. Paskaa tuuriakin. KOko hommahan lähti alpeilta 2020 alussa. Porukka lähti sieltä levittäytymään, alpeilla oli hiihtolomilla kaikkialta. Tegnell sanoo, että ruotsi olis kansainvälisempi kuin suomi. Mä en tiedä. Eli tautia tuli keskieuroopasta ruotsiin isommassa määrin. Italiaan tietenkin iski rajusti kanssa. Osittain paskaa tuuria suomessakin kun naistepäivän konsertista käsittääkseni sairastu kymmeniä ja levitti sitä tietämättään. Eli suomeen ei ois näinkään kovasti iskeny ilman tuota. Ja EI, en todellakaan syytä mitään tapahtumaa. Osittain huonoo tuuria.

Viimeksi muokattu:
Ymmärsinkö oikein että olet kyllä valmis piikin hakemaan jos elämästäsi tehdään tarpeeksi vaikeaa piikittömänä?

Ethän sä mitenkään voi ymmärtää ihmistä joka ei aio ikinä ottaa piikkiä periaatteellisesta syystä. Esimerkiksi minä olen jo koronan sairastanut eikä rokotteesta ole minulle mitään hyötyä. Silti se minulle yritetään pakottaa ja vielä hetki sitten oli konkreettinen uhka että lähtee työpaikka alta ilman rokotetta. Mutta ethän sinä voi tuollaista ymmärtää koska olet milloin tahansa valmis alistumaan jos painostustaktiikat ovat riittävän kovat.

Sinänsä olet kyllä oikeassa etteivät kaikki rokottamattomat ole samanlaisia. Moni kyllä vielä piikin hakee jos painostusmenetelmät on tarpeeksi rajut.

Omalta osaltani olen päättänyt että otan rokotteen vain jos minua uskottavasti uhataan kiduttamisella. Siinä kulkee minun raja.
Jaa a, en tiedä. En ole sen kummemmin seurannut koronasekoilua enkä edes pohtinut asiaa sen syvemmin rokotteen osalta. Konkreettinen uhka taitaa olla työpaikan altalähtemisen suhteen olla ollut pääosin ketjun jäsenistöllä. Ei itseä ole ainakaan mietityttänyt asia pätkän vertaa, koska en toimi terveydenhoitoalalla.

Vaikea sen sijaan on ymmärtää, miten joku jaksaa päätään vaivata asialla päivittäin. Mutta, mennään näillä. Kunhan kommentoin, että en piikittömänä saa otetta, vaikka joku muu luuli kaikkien tuntevan samaa ahdistusta nahassaan jos ei rokotuksia ole.

Kuten sanoin. Ei ahdista, elämä maistuu ja pulla hyvää.

Vaikea sen sijaan on ymmärtää, miten joku jaksaa päätään vaivata asialla päivittäin. Mutta, mennään näillä. Kunhan kommentoin, että en piikittömänä saa otetta, vaikka joku muu luuli kaikkien tuntevan samaa ahdistusta nahassaan jos ei rokotuksia ole.

Ihan samalla tavalla joku muu ei ahdistu tai vittuunnu samoista asioista elämässä ja tilanteissa kuin vaikka sinä teet ja eivät ymmärrä kuinka tuommoinen asia voi ahdistaa tai vituttaa. Eli nää on näitä..

2018 oli muistaakseni aika raju influkausi, mut siltikään ei ole samanlaista piikkiä. Kovin monessa maassa ainakaan. Aivan varmasti ikärarakenteella on merkitystä. Italiaanhan tuo iski osittain sen takia. MOnta sukupolvee samankaton alla. Paskaa tuuriakin. KOko hommahan lähti alpeilta 2020 alussa. Porukka lähti sieltä levittäytymään, alpeilla oli hiihtolomilla kaikkialta. Tegnell sanoo, että ruotsi olis kansainvälisempi kuin suomi. Mä en tiedä. Eli tautia tuli keskieuroopasta ruotsiin isommassa määrin. Italiaan tietenkin iski rajusti kanssa. Osittain paskaa tuuria suomessakin kun naistepäivän konsertista käsittääkseni sairastu kymmeniä ja levitti sitä tietämättään. Eli suomeen ei ois näinkään kovasti iskeny ilman tuota. Ja EI, en todellakaan syytä mitään tapahtumaa. Osittain huonoo tuuria.
Nyt kun aloin tarinoimaan, niin meillä ei olis tätäkään rokotetta ellei mers/sars ''melkein pandemiaa'' ois tullu. Sen rokotteen pohjalta jota ei koskaan viety maaliin- ei tarvittu, ei olis tätäkään koronarokotetta. Tehtiin sen alkion pohjalta. Me oltais paljon vtumaisemmassa tilanteessa ilman tuota.
Tässä mielessä vaikka paljon huonoa tuuria ollu, on hyvääkin ollu. Tää on kaukana täydellisestä rokotteesta mutta ainakin vanhuksille, riskiryhmäläisille erittäin hyödyllinen. Parempia tarvitaan. Koska tää paska jää tänne pysyvästi.

Jaa a, en tiedä. En ole sen kummemmin seurannut koronasekoilua enkä edes pohtinut asiaa sen syvemmin rokotteen osalta. Konkreettinen uhka taitaa olla työpaikan altalähtemisen suhteen olla ollut pääosin ketjun jäsenistöllä. Ei itseä ole ainakaan mietityttänyt asia pätkän vertaa, koska en toimi terveydenhoitoalalla.

Suomessakin on ollut keskustelua passin ulottamisesta kaikille työpaikoille. Tätä on ihan hallituksessa asti keskusteltu enkä sanoisi että tuo uhka on kokonaan hävinnyt. Ja kun katsoo mitä maailmalla tapahtuu, niin luulisi ihan jokaista hirvittävän. Ranskassa Macron ei edes yritä perustella koronapassia enää terveysturvallisuudella vaan sanoo aivan suoraan että sen tarkoitus on "haistatella" rokottamattomille. Ranskassa et pääse töihin, julkiseen liikenteeseen, et minun käsittääkseni yhtään minnekään ilman piikkejä. Mediaa ei asia kiinnosta mitenkään, hyvä jos jaksaa jonkun neutraalin uutisen aiheesta kirjoittaa. Ihmisoikeusjärjestöt edelleen täysin hiljaa tästä touhusta, ei tule edes yksinkertaista kannanottoa asiaan. Kyllä mä kovasti ihmettelen miten tämä ei voi kiinnostaa tai suhtaudutaan välinpitämättömyydellä koko touhuun.

Ei sillä. Oon itekin aika paljon rauhottunut kun ei enää joka tuutista yritetä piikkiä oksentaa kurkusta alas. Joko tää homma kohta romahtaa ja aloitetaan isot selvitykset ja oikeudenkäynnit passeista ja pakkorokotuksista tai sitten tulee se houdini-variantti ja homma lähtee alusta.

Tällä hetkellä näyttää joko sota tai sitten talousromahdus. Taitaa tulla molemmat.

En usko, että ainakaan suomeen sotaa tulee, kiitos äärimmäisen toheloiden päättäjiemme, jotka eivät onnistuneet saattamaan suomea edes Kanadan kaltaiseen tilaan. Talousromahdus sen sijaan on hyvinkin mahdollinen.

Ranskan kohdalla sota vaikuttaa semi todennäköiseltä. Itävalta ja saksa tulee sitten hyvänä kakkosena.

Ainoa mahdollisuus enää, että suomi saataisiin jotenkin siihen pisteeseen, että täällä mitään ruvettaisiin rähisemään, on jos venäjä hyökkäisi Ukrainaan. Se olisi ehkä riittävän kova mainilan laukaus, jolla hallitus saisi mahdollisuuden ruveta kehittelemään varotoimia venäläisten *vakoojien* varalta.

Koronapassi jne ei siihen enää kyllä toimisi. Jotain muuta pitäisi keksiä ihmisten kyykyttämiseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom