Koronavirus, COVID-19

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

  • Kyllä

    Votes: 88 27,4%
  • Ei

    Votes: 233 72,6%

  • Total voters
    321
Toi on ihan oikeasti vaihtoehto, vaikka et sitä halua myöntää. Toinen vaihtoehto on virusaltistuksen määrä mikä on lääkärillä ollut varmaan moninkertainen perustallaajaan nähden.
On se mahdollista että kyseiset lääkärit vain luulivat olevansa perusterveitä. Mutta en välttämättä pidä sitä todennäköisimpänä selityksenä.

Mihin kaikkiin riskiryhmään muuten vielä voi kuulua täysin tietämättään, kun nykytiedon mukaan esimerkiksi astma, sydänsairaudet ja diabetes tipauttavat riskiryhmään vain jos ne eivät ole hoitotasapainossa tai ovat vaikeaoireisia?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään tulossa vihdoin päätös ravintoloista. Minun kesäloma starttaa maanantaina, joten toivottavasti heti 1.6. pääsee lounaalle ja kahvilaan istuksimaan, kuten sivistynyt ihminen konsanaan :)
 
On se mahdollista että kyseiset lääkärit vain luulivat olevansa perusterveitä. Mutta en välttämättä pidä sitä todennäköisimpänä selityksenä.
Sitähän emme voi tietää. Mutta oli niin tai näin, niin parin perusterveen työikäisen lääkärin kuolema ei saa mua pelkäämään yhtä koronaa.
 
Sitähän emme voi tietää. Mutta oli niin tai näin, niin parin perusterveen työikäisen lääkärin kuolema ei saa mua pelkäämään yhtä koronaa.
Niin, ei se muakaan saanu pelkäämään koronaa, vaan miettimään voiko aiemmat koronavirustartunnat sittenkään olla se selitys. Kiitos kun luit.

Ja emme tosiaan välttämättä koskaan saa tietää sairastiko jompi kumpi tai molemmat noista lääkäreistään tietämättään vaikka solusalpaajilla hoidettavaa syöpää tai oliko heillä elinvaurioihin asti edennyt hoitotasapainoton diabetes. Senhän me kaikki sentään tiedämme että sillä ei oo mitään väliä sairastiko jompi kumpi vaikkapa diagnisoimatonta astmaa tai diabetesta, koska se ei vielä heitä siirrä riskiryhmään.
 
Viikko tartunnat päivitys.
31.3 -6.4 - 1002
7.4-12.4 - 810
13.4 - 20.4 - 804
21.4-27-4 - 729
28.4 - 4.5 - 647
5.5- 11.5- 548
12.5-18.5 - 278
Viimeset 3 päivää muuten luvut 15,12,1

edit: koulut

Sipoossa
porvoossa
kannelmäessä
itäkeskus
vantaalla(päiväkoti)

Kaikissa näissä altistuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Niin, ei se muakaan saanu pelkäämään koronaa, vaan miettimään voiko aiemmat koronavirustartunnat sittenkään olla se selitys. Kiitos kun luit.
Tähän sä kyllä vastasit mun mielestä jo itse. Mun mielipide on se, että on tyhmää edes olettaa 70-luvulla saadun koronavirustartunnan suojaavan tältä. Paljon todennäköisempää on saada suoja vastikään saaduista tartunnoista ja mitä useampi, sitä parempi.
 
Tähän sä kyllä vastasit mun mielestä jo itse. Mun mielipide on se, että on tyhmää edes olettaa 70-luvulla saadun koronavirustartunnan suojaavan tältä. Paljon todennäköisempää on saada suoja vastikään saaduista tartunnoista ja mitä useampi, sitä parempi.
Niin vastasinkin. Josta pääsin siihen kysymykseen etteikö ois yllättävää, jos potilastyötä tekevä lekuri ois onnistunu välttymään koronavirustartunnoilta kattavasti. Josta päästiin jostain syystä siihen keskusteluun että ne ei kyl varmasti olleet perusterveitä.
 
Niin, ei se muakaan saanu pelkäämään koronaa, vaan miettimään voiko aiemmat koronavirustartunnat sittenkään olla se selitys. Kiitos kun luit.

Ja emme tosiaan välttämättä koskaan saa tietää sairastiko jompi kumpi tai molemmat noista lääkäreistään tietämättään vaikka solusalpaajilla hoidettavaa syöpää tai oliko heillä elinvaurioihin asti edennyt hoitotasapainoton diabetes. Senhän me kaikki sentään tiedämme että sillä ei oo mitään väliä sairastiko jompi kumpi vaikkapa diagnisoimatonta astmaa tai diabetesta, koska se ei vielä heitä siirrä riskiryhmään.
Eiköös tuo juuri siirrä henkilön itsensä ja muiden tietämättä hänet riskiryhmään? Diagnosoimaton diabetes on jo voinut aiheuttaa elin vaurioita, mutta sitä ei vielä ole diagnosoitu. Henkilö on skipannut oireensa koska työstressi väsyttää, liiallinen veden nauttiminen illalla kusettaa yöllä, ripuli johtuu chilistä tai muuten mausteisesta ruuasta, ikänäkö heikentää näköä jne...
Silti tuo henkilö saattaa sairastaa pitkälle edennyttä diabetesta, jota ei ole vielä diagnosoitu.

Itse aikoinaan eräänä yönä heräsin hengenahdistukseen, joka oli niin paha, että ajattelin hengen lähtevän. Aamulla lääkäriin ja puhallustesteihin. Astmahan se siellä. Eikä ollut vielä illalla... Eikä vieläkään löydy diagnoosia papereista. Meni ohi lääkkeellä ja homevaurion korjauksella. Olen mielestäni edelleen altis astmalle, jos olosuhteet ovat suotuisat, mutta ei siitä mitään diagnoosia ole.

Tällaista tämä elämä on. Ei aina niin musta-valkoista, sekaan mahtuu paljon harmaansävyjä :giggle:
 
Niin vastasinkin. Josta pääsin siihen kysymykseen etteikö ois yllättävää, jos potilastyötä tekevä lekuri ois onnistunu välttymään koronavirustartunnoilta kattavasti. Josta päästiin jostain syystä siihen keskusteluun että ne ei kyl varmasti olleet perusterveitä.
Josta päästään siihen että mikä tarve sulla on spekuloida koko asialla? Lähtökohdat perustuu pelkille arvailuille. Musta ei olisi ollenkaan omituista jos lääkäri onnistuu välttymään tartunnoilta. Eikä sekään olisi omituista ettei risti-immuniteettia syntyisikään.
 
Kapakat auki 1.6. Hygienia on erinomaista humalassa...

Niiiiiiin lähellä oli tukahduttaminen. Liian lähellä.
 
Ei kai kukaan ole edes pyrkinyt tukahduttamiseen?

Ja sen mitä lukenut asiantuntijakommentteja, niin se ei ole relevantti vaihtoehto edes. Ainut ratkaisu on rokote, jos oikein muistan lukeneeni/kuulleeni. (huom. lähteenä ei mikään nettikeskustelu tai esson baari)
 
Josta päästään siihen että mikä tarve sulla on spekuloida koko asialla? Lähtökohdat perustuu pelkille arvailuille. Musta ei olisi ollenkaan omituista jos lääkäri onnistuu välttymään tartunnoilta. Eikä sekään olisi omituista ettei risti-immuniteettia syntyisikään.
Pahoittelen tarvetta spekuloida asialla keskustelupalstalla.
 
Ei kai kukaan ole edes pyrkinyt tukahduttamiseen?

Ja sen mitä lukenut asiantuntijakommentteja, niin se ei ole relevantti vaihtoehto edes. Ainut ratkaisu on rokote, jos oikein muistan lukeneeni/kuulleeni. (huom. lähteenä ei mikään nettikeskustelu tai esson baari)
Nyt se ois ollu mahdollista. Thl:n isoin pomo on ainakin tukahduttamisen puolella.

THL:n pääjohtaja Markku Tervahauta: Koronaepidemia pitäisi nyt pyrkiä tukahduttamaan



57 tutkijan ryhmä ehdottaa Suomelle täydellisen tukahduttamisen mallia. Dosentti Pirta Hotulainen lääketieteellisestä tutkimuslaitos Minervasta sanoi MTV:n Uutisaamussa, että koko Suomen pitäisi päästä tilanteeseen, joka jo on Joensuussa.
– Täydellinen tukahduttaminen tarkoittaa, ettei tartuntoja enää ole. Tällainen tilanne on Joensuussa, jossa on oltu jo kolme viikkoa ilman uusia tartuntoja.
– Helsinki on tästä hyvin kaukana vielä. Arvioisin, että jos toimittaisiin nopeasti, ehkä 3-4 viikossa voitaisiin päästä lähelle nollaa. Tai tilanteeseen, että kaikki tartuntaketjut olisivat tiedossa ja epidemia niin täydellisessä hallinnassa kuin on mahdollista.


View: https://youtu.be/LRSQdm3HboY
 
Tukahduttaminen vaatisi perustuslain muutoksia, hitosti oikeuksia pois yms ja kaikki ihmiset valvontaan. Sillä ei oikeasti ole merkitystä jos tukahduttaminen saadaan aikaan vain hetkellisesti, statuksena se pitäisi myös pystyä säilyttämään.
 
Tukahduttaminen vaatisi perustuslain muutoksia, hitosti oikeuksia pois yms ja kaikki ihmiset valvontaan. Sillä ei oikeasti ole merkitystä jos tukahduttaminen saadaan aikaan vain hetkellisesti, statuksena se pitäisi myös pystyä säilyttämään.
Hyvään suuntaan oltiin menossa jo ennen koulujen ja kapakoiden aukasua. Jos r arvo olis ollu sen 0.6-0.8 ja tartunnan saaneet ja suurin osa potentiaalisen tartunnan saanut karanteeniin niin mihin muuhun tuo johtais kun vähintään HYVINHYVIN lähelle tukahtumista?
 
THL:n pääjohtaja Markku Tervahauta: Koronaepidemia pitäisi nyt pyrkiä tukahduttamaan
Tuo on Markun mielipide. Ei tavoite johon tähdätään.

Missään vaiheessa hallitus ei ole kertonut tarkkaa strategiaansa (ellei nyt lasketa sitä kolmisanaista mantraa, joka ei kerro lopulta mitään). Koska valitset mitä vaan, niin joku voi haukkua valittua linjaa.

Ei siis auta asiaa tehdä oletuksia ihmisten mielipiteiden mukaan.
 
Hyvään suuntaan oltiin menossa jo ennen koulujen ja kapakoiden aukasua. Jos r arvo olis ollu sen 0.6-0.8 ja tartunnan saaneet ja suurin osa potentiaalisen tartunnan saanut karanteeniin niin mihin muuhun tuo johtais kun vähintään HYVINHYVIN lähelle tukahtumista?
Mutta ei noita montaa vuotta kiinni pitämään mitenkään, sieltä se tulee takaisin rajan yli jossain kohtaa kun muissakin maissa avataan yhteiskuntaa. Koko ajan on voinut mennä rajan yli vapaasti molempiin suuntiin, riittää kun vetoaa perustuslakiin.
 
Mutta ei noita montaa vuotta kiinni pitämään mitenkään, sieltä se tulee takaisin rajan yli jossain kohtaa kun muissakin maissa avataan yhteiskuntaa. Koko ajan on voinut mennä rajan yli vapaasti molempiin suuntiin, riittää kun vetoaa perustuslakiin.
Tulee tulee, mä olin pitkään samalla linjalla, mutta NYT! Nyt kun siihen on mahdollisuus se pitäi pyrkiä tukahduttaa tai pyrkiä tällä samalla menolla jonkin aikaa eikä niin että tehdään sellasia päätöksiä missä tauti TAKUU varmasti leviää. Ja pahenee.

Edit. Vai halutaanko me tälläsiä uutisia :

Yhden miehen yökerhokierros aiheutti yli 50 koronatartuntaa

Arvaa mistä lähti euroopan keissi leviimään reippahasti?alppien kapakoista. Tää on niin typerä päätös että OHHOH.

Eikä nyt sinällään ole kyse siitä pitäiskö tukahduttaa absoluuttisesti vai ei, mutta ei noita nyt ainakaan avata pitäs...
 
Viimeksi muokattu:
Tulee tulee, mä olin pitkään samalla linjalla, mutta NYT! Nyt kun siihen on mahdollisuus se pitäi pyrkiä tukahduttaa tai pyrkiä tällä samalla menolla jonkin aikaa eikä niin että tehdään sellasia päätöksiä missä tauti TAKUU varmasti leviää. Ja pahenee.
Ei tässä maassa pystytä tekee niin tiukkoja päätöksia ja toteuttaa niitä myös fyysisesti. Plus rahatkaan ei oikeen riitä.

Itse olen aika lailla sillä kannalla että korona tulee pyörimään jaloissamme vielä vuosia.
 
Ei tässä maassa pystytä tekee niin tiukkoja päätöksia ja toteuttaa niitä myös fyysisesti. Plus rahatkaan ei oikeen riitä.

Itse olen aika lailla sillä kannalla että korona tulee pyörimään jaloissamme vielä vuosia.
Samaa mieltä. Ei ole oikein perusteita pitää paikkoja kiinni ja tällä hetkellä siitä on paljon enemmän haittaa kun hyötyä. Samoin pitäisi tiedostaa että tartunta ja altistuminen johtaa aika älyttömän harvoissa tapauksissa kuolemaan työikäisen ihmisen kohdalla. Tuon näkee kyllä suoraan tilastoista jos niitä jaksaa yhtään katsella.
 
Back
Ylös Bottom