Meillä "Trumpin syyllistäjillä" tuppaa vain olemaan sangen vahva uskomus siihen, että USA kyllä nousee ajanmyötä näillä synkillä listoilla, joten kaikenlainen Euroopalle ilkkuminen on ollut, ja on edelleenkin, hivenen ennenaikaista. Eikä tähän uskomukseen tarvitse syitä etsiä edes politiikan puolelta, ihan pelkkä maantiede riittää.
Mä en ole Euroopalle ilkkunut tai eurooppalaisia poliitikkoja syyllistänyt tilanteesta. Ilkkumista vastaanhan mä olen tässä näitä faktoja esittänyt. Ruotsalaisia olen kritisoinut ja WHO on se jonka olisi pitänyt olla parhaiten kartalla tässä hommassa ja jolla asiantuntijavastuuta, sitä olen kritisoinut myös.
Ylipäätänsä olen reagoinut noihin median juttuihin missä Trumpia syyllistetään ja annetaan mielikuvaa ihan kauheasta katastrofista USA:ssa, mikä johtuu Trumpista, vaikka EU-maista monessa statsit paljon huonommat ja toimet samankaltaisia tai jopa vähempiä.
Median toiminta on ihmetyttänyt - tai eihän se oikeasti ihmetytä - mutta kuitenkin yritän pitää vähän suhteellisuudentajua tässä asiassa mukana.