Koronavirus, COVID-19

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 43228
  • Aloitettu Aloitettu

Rokotepassi?

  • Kyllä

    Votes: 88 27,4%
  • Ei

    Votes: 233 72,6%

  • Total voters
    321
Olen joo samaa mieltä että riskiryhmiä pitäisi varjella mahdollisuuksien rajoissa ja koittaa kehittää rokote sen haluaville, mutta toi taudin tukahduttaminen, eli sen hävittäminen, olisi liian suuri ja aikaa vievä operaatio.

5 viikkoa arvio 50 eri tieteenalojen edustajaa jotka toimittivat vetoomuksen hallitukselle. Itse näen, että tämä puolivälimalli on se aikaa vievin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No just joo EU:ssa mentiin 100 000 kuolleen rajan yli jo viikko sitten, varmaankin jotain 110 000+ kuollutta nyt EU:ssa ja kukaan ei tunnu syyttävän ketään poliitikkoa mistään. Tehdään vaan uutisia USA:sta, missä ainoana valtiona maailmassa koronavirus epidemia presidentin vika, niin kaikki EU:ssa hyvin ja oma pesä puhdas kun käännetään huomio pois. Ihan sekopäistä uutisointia. Ja tottahan se, että osavaltioilla paljon omaa valtaa USA:ssa. Sekin on presidentin vika jos osavaltiot käyttävät valtaansa liittovaltion yli avatakseen taloutta. :woot:
Niin siis todellisuudessahan EU:ssa kirjoitettu lukematomis uutisia sisäisistäkin koronaongelmista ja poliittinen järjestelmä on kyllä saanut kritiikkiä, mutta sinä suljet vain silmäsi tuota kaikelta, jotta voit kuvitella Trumpin olevan jonkin ajojahdin kohteena.

Sinähän olet usein tuonut esiin, kuinka EU:n koronakuolemat ovat korkeammat jengiin suhteutettuna kuin USA:ssa. Tuota olet käyttänyt osoituksena EU:n kyvyttömyydestä. Muuttuuko mantrassasi nyt mikään, kun USA pian ohittaa EU:n tuossa tunnusluvussa? Onko Trump tuon jälkeen kuningas vai narri?
 
Noista koronaviruksista, mä luulen et yks syy minkä takia lapset ei sairastu lähellekkään samassa mitassa mitä aikuiset on se että lapsethan kärsii 1-6 koronasukuisten virusten aiheuttamista taudeista vuosittain.

Koronavirushan on eräs virussuku. Lähinnä lastentauti. Uskosin et siinä on jotain tekemistä lasten covid19 vähäsistä oireusta SUURESSA KUVASSA.
 
Olen joo samaa mieltä että riskiryhmiä pitäisi varjella mahdollisuuksien rajoissa ja koittaa kehittää rokote sen haluaville, mutta toi taudin tukahduttaminen, eli sen hävittäminen, olisi liian suuri ja aikaa vievä operaatio.
Rokotteitahan on kehitetty jo useita, mutta ne saattaa jumittaa testausvaiheessa vaikka kuinka pitkään ennen kuin yhtäkään saadaan markkinoille. Se on tästä eteenpäin pelkkää politiikkaa. Vapaaehtoisia on varmaan läjäpäin, niin ei muuta kuin rokotetta niille ja katsotaan miten kävi. Oikeilla päätöksillä saataisiin rokote varmaan jo aika piankin.
 
Supertartuttaja levitti koronaa Soulissa, baarit heti kiinni: Etelä-Koreassa pelätään toista aaltoa


Tää on varma se syy miten ruotsi ajattelee pitkällä aika välillä ja nyt availlaan ja vähennetetään rajotuksia suomessakin. Vrt jos tää kävis suomessakin sen jälkeen kun tapauksia olis 0 ''jonkin'' aikaa. Tästä --> uudelleen laitettais uusimaa säppiin..?

edit. No, sitten taas vastapainona tämä:

Germany: Coronavirus transmission rate rises above 1
Germany's coronavirus infection quota has jumped beyond one, just days after federal and regional authorities eased restraints. Keeping the patient 'reproduction rate' down is decisive, say epidemiologists.

Jaa'a, onneks en oo vastuussa ja tekemässä päätöksiä.:ROFLMAO:
 
Muuttuuko mantrassasi nyt mikään, kun USA pian ohittaa EU:n tuossa tunnusluvussa?

Siis itse keksimäsi lukemat aiheuttavat pääsi sisällä tällaisia spekulatiivisia tapahtumia?
Mitä jos nyt kuitenkin pysyttäisiin todellisuudessa.

Kuolemat per 100 000:
Belgia 75
Espanja 57
Italia 50
Ranska 39
Hollanti 31
Ruotsi 32
Irlanti 30
Usa 24

Lähde:
 
Viimeksi muokattu:
Siis itse keksimäsi lukemat aiheuttavat pääsi sisällä tällaisia spekulatiivisia tapahtumia?
Mitä jos nyt kuitenkin pysyttäisiin todellisuudessa.

Kuolemat per 100 000:
Belgia 75
Espanja 57
Italia 50
Ranska 39
Hollanti 31
Ruotsi 32
Irlanti 30
Usa 24

Lähde:

Kuten arvata saattoikin, niin taashan ne maalit siirtyivät - vahvalla rutiinilla.
 
Jep, worldmeter/corona laskee vielä venäjän ja uk:n euroopan tilastoihin. Uk:n voin hyväksyy pitkin hampain, mutta en venäjää ikinä. :LOL:
Niin tokihan molemmat Eurooppaan kuuluu. Venäjän lukuja tokin kukaan uskoo oikeiksi. EU ja UK varmaan on se järkevin vertailukohta. Sitten taas yksittäisten maiden kohdalla nuo Belgian luvut ei ole vertailukelpoisia oikein mitään maata kohtaan.
 
5 viikkoa arvio 50 eri tieteenalojen edustajaa jotka toimittivat vetoomuksen hallitukselle. Itse näen, että tämä puolivälimalli on se aikaa vievin.
Onko ollut juttua miten tuo käytännössä toteutettaisiin, vai onko taas pelkkää sanahelinää ilman mitään konkreettisia ohjeita? Ihmisten pitää käydä töissä, kaupassa, hakemassa lapset hoidosta jne. Jokainen noista reissuista mahdollistaa tartunnan, ellei ulkonaliikkumisen ehto ole ffp3 maski ja hanskat kädessä.
 
Onko ollut juttua miten tuo käytännössä toteutettaisiin, vai onko taas pelkkää sanahelinää ilman mitään konkreettisia ohjeita? Ihmisten pitää käydä töissä, kaupassa, hakemassa lapset hoidosta jne. Jokainen noista reissuista mahdollistaa tartunnan, ellei ulkonaliikkumisen ehto ole ffp3 maski ja hanskat kädessä.

Toimenpideohjelma on kuulemma tulossa, kun aikataulun vuoksi se ei ehtinyt tuohon vetoomukseen. Tukahduttamisessahan ei ole kyse siitä, että tartuttaminen on mahdotonta vaan sitä, että se on riittävän epätodennäköistä. Sama asia kuin uhkapelien kanssa. Kun Veikkauksen palautusprosentti on alle 100, niin tarpeeksi kauan pelaamalla on rahat loppu. Mitä pienempi on palautusprosentti, sitä nopeammin se tapahtuu.

Me ollaan poistettu tästä maasta tuberkuloosit, lavantaudit, rutot ja iso kasa muitakin vakavia tartuntatauteja. Niitä esiintyy vielä maailmalla ja välillä kulkeutuu tännekin asti, mutta kun pysytään niiden kanssa tarkkana, niin ei tarvitse uusia keuhkoparantoloita pystyttää. Tartuntataudeissa lähtökohta pitäisi olla se, että ne pyritään poistamaan. Varsinkin, kun kyseessä on meille tuntematon tauti.
 
Maltsulla aina hienosti vaihtuu vertailukohta tukemaan omaa agendaa ja Trumpin nerokkuutta sitä mukaa kun USA:n ja Euroopan luvut tasaantuu. Pysyisit säkin joskus totuudessa etkä vertais yksittäisiin maihin.

Kuolemat per 100000:

Eurooppa 20
USA 24
EU 26
EU + UK 29

Minä olen koko ajan puhunut samoista asioista, en valehtele mitään ja en nyt tuohon kohtaan ehtinyt alkaa laskemaan EU:n lukuja, kun niitä ei tunnu mistään helposti löytävän. Nämä oli vastineena esitettyihin mielikuvituslukuihin ja narrinpuvun sovittamiseen.
Lisäksi mä en puhu mistään Trumpin nerokkuudesta koronan hoidossa, tämänkin te keksitte itse.

Mulle ei ole mitenkään vaikeaa hyväksyä tosimaailman lukemia, niitähän mä olen koko ajan esittänyt. Trumpin vastustajille ne on aina ollut vaikeita hyväksyä, talousluvut, työllisyysluvut, luvut maailman rauhoittumisesta, luvut koronasta, kauhea selittely ollut jos faktat onkin Trumpin hallinnon puolella ja hommat käännetään nin, että asiat ovatkin jotenkin muuten kuin faktat.
Nyt kun sitten todellakin on ulkoinen syy jolle poliitikot ei oikein mitään voi, niin revitellään vailla vertailupohjaa mediassa USA:n lukuja ja syytetään Trumpia niistä.
Siltä pohjaltahan mä olen tänne laittanut EU:n vastaavia lukuja, että pysyis tolkku ja suhteellisuudentaju ihmisillä.
Mä olen useaan kertaan sanonut ettei USA:n ja Euroopan koronatoimet kovinkaan erilaisia ole olleet.

Sinun lukusi ovat ihan oikeat ja kuolleisuus koronaan on edelleen suurempi EU:ssa kuin USA:ssa.
 
Kerrotko maltsu vielä sen, että minkä luvun olen keksinyt itse?

Niin olit jo sitä narrinpukua sovittamassa, kun mielestäsi oli varmaa, että USA:n kuolleiden lukumäärä nousee niin korkeaksi että kuolleisuus nousee yli EU:n tason. Eli käytit argumenttina keksittyjä lukuja tulevaisuudessa.
 
"Lievästi" tarkoitushakuista toimintaa , kun aikaisemmat kuolintilastot ovat olleet top-10 -listoja. Nyt USA:n kivuttua pari pykälää ylöspäin niin postataan vain top-8 -listoja, jotta saadaan USA pysymään listan viimeisenä ja kulissit Trumpin politiikan ylivertaisuudesta muihin nähden pidettyä yllä ✌
 
Mitä ihmeen tarkoitushakuista? Laitoin EU-maat ja sen verran että USA mahtui listalle, että saa käsityksen missä mennään.
Edelleenkään en perustellut sillä "Trumpin erinomaisuuutta" vaan laittaakseni suhteellisuudentajua Trumpin syyllistäjien juttuihin.

Tässä nyt pyynnöstä sitten TOP 10 kuolleisuus mitään maata pois jättämättä, etten johda harhaan:

1.San Marino
2. Belgia
3. Andorra
4. Espanja
5. Italia
6. UK
7. Ranska
8. Sint Marteen
9. Ruotsi
10. Hollanti

USA ei mahdu edes listalle.

Tässä TOP 10 lista missä vain USA ja EU maita:

1. Belgia 76
2. Espanja 57
3. Italia 50
4. Ranska 39
5. Ruotsi 32
6. Hollanti 32
7. Irlanti 30
8. USA 24
9. Luxemburg 17
10. Portugali 11
 
Meillä "Trumpin syyllistäjillä" tuppaa vain olemaan sangen vahva uskomus siihen, että USA kyllä nousee ajanmyötä näillä synkillä listoilla, joten kaikenlainen Euroopalle ilkkuminen on ollut, ja on edelleenkin, hivenen ennenaikaista. Eikä tähän uskomukseen tarvitse syitä etsiä edes politiikan puolelta, ihan pelkkä maantiede riittää.
 
Niin olit jo sitä narrinpukua sovittamassa, kun mielestäsi oli varmaa, että USA:n kuolleiden lukumäärä nousee niin korkeaksi että kuolleisuus nousee yli EU:n tason. Eli käytit argumenttina keksittyjä lukuja tulevaisuudessa.
Oletko sitä mieltä, että USA ei ohita EU:ta tässä? Jännä asenne sulla tulevasta. Pitäiskö kaivella kirjoituksiasi, oletko itse kirjoittanut ennusteita tulevasta? Minähän en sovitellut mitään, vaan kysyin sinulta, että vaihtuuko sinun sovittelema puku siinä vaiheessa, kun argumentointisi pohjana käyttämäsi luvut kääntyvät ympäri.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom